Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Author Report Share Posted 2 juni 2014 Dus twee dagen? Ja en nee. Zie #16. Ivan neemt contact op met A10/hifi. We wachten nog even af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 De High End Dagen van Arden zullen in Roermond plaatsvinden dacht ik. We doen een High End Meeting, kleiner in schaal, maar vast even gezellig. Ik laat nog van me weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Tja, dat is nu de Nederlandse bekrompenheid ten top. Voor een korting van een paar tientjes rijden we van de ene kant van het land naar de andere. Houd je jezelf nu een spiegel voor?? Mijn opmerking was meer een constatering, mijns insziens geen foute als je weet waar de meeste forumleden wonen. En die onzin dat ik, want ik neem aan dat je mij bedoelt, voor enkele tientjes naar het goedkoopste adres zou rijden is al helemaal fout...ik laat het opsturen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 De High End Dagen van Arden zullen in Roermond plaatsvinden dacht ik. We doen een High End Meeting, kleiner in schaal, maar vast even gezellig. Ik laat nog van me weten. Mooi,ik opteer voor a10audio. Lang geleden dat ik daar ben geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 juni 2014 Members Report Share Posted 2 juni 2014 Houd je jezelf nu een spiegel voor?? Mijn opmerking was meer een constatering, mijns insziens geen foute als je weet waar de meeste forumleden wonen. En die onzin dat ik, want ik neem aan dat je mij bedoelt, voor enkele tientjes naar het goedkoopste adres zou rijden is al helemaal fout...ik laat het opsturen Sloeg niet op jou hoor, maar dat gezeur over afstanden krijg je altijd, waar je het ook houdt. Er is altijd een andere kant van het land. Wel apart dat je je direct aangesproken voelde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 juni 2014 Members Report Share Posted 2 juni 2014 De High End Dagen van Arden zullen in Roermond plaatsvinden dacht ik. We doen een High End Meeting, kleiner in schaal, maar vast even gezellig. Ik laat nog van me weten. Dat dit nog een keer goed duidelijk is, de ''officiele High-End Forumdag 2014'' zal in september worden gehouden. JD probeert een forum meeting op te zetten die hier los van staat. Ik was er al bang voor dat de titel van dit topic voor die verwarring zou zorgen, maar goed, dat leed is al geschied. Zodra ik de definitieve datum weet (en helaas, daar kunnen we niet over gaan stemmen omdat dit samen gaat met Audioclub Limburg) open ik daar de officiele draad voor. Tot die tijd, nog even geduld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Author Report Share Posted 2 juni 2014 Arden, je mag gerust de naam van dit topic laten veranderen in: Alternatieve HighendForum Meeting 2014. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Natuurlijk niet, Je hebt de High-End Forumdag, een groots opgezette en gepromote zaterdag in september vol mooie draaitafeltechniek, waarvan ik vreemd genoeg hoopte dat het een weekend was. En je hebt onze meeting: De High End Cable Meeting, de High End Cable Afternoon, de High End - wat hoort mijn oor?-middag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Author Report Share Posted 2 juni 2014 Natuurlijk niet, Je hebt de High-End Forumdag, een groots opgezette en gepromote zaterdag in september vol mooie draaitafeltechniek, waarvan ik vreemd genoeg hoopte dat het een weekend was. En je hebt onze meeting: De High End Cable Meeting, de High End Cable Afternoon, de High End - wat hoort mijn oor?-middag. Zoiets dan, collega?: High-end Forum, Cable Meeting, oktober 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Klinkt mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Even ten overvloede: mijn "actieradius" is om medische redenen beperkt, zo ook mijn energie. Dus bv. Roermond moet voor mij helaas afvallen, evenals Appelscha, De Helder, Vlissingen of Vaals. Bovendien ben ik afhankelijk van anderen voor vervoer, dus als het niet bij A10 of elders centraal gelegen is vrees ik dat ik af moet haken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Ophalen is geen probleem...wegbrengen tsja. Midden van het land zijn toch ook mooie locaties te vinden...voor een winkelier/importeur geen probleem om even op en neer te rijden. Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Even ten overvloede: mijn "actieradius" is om medische redenen beperkt, zo ook mijn energie. Dus bv. Roermond moet voor mij helaas afvallen, evenals Appelscha, De Helder, Vlissingen of Vaals. Bovendien ben ik afhankelijk van anderen voor vervoer, dus als het niet bij A10 of elders centraal gelegen is vrees ik dat ik af moet haken. Een forummeeting moet je m.i. in het midden van het land houden. Daarbij dacht ik als eerste aan Utrecht. De winkelier die daar zit ken ik echter niet goed. De tweede gedachte was A10/hifi. Deze zit aan de zuidkant van Amsterdam en is makkelijk te bereiken. Zowel Ivan als ik kennen de eigenaar persoonlijk en zoost gekoome. Ivan gaat deze week met Alex praten, over het beschikbaar stellen van zijn winkel. Het grote voordeel van een winkel is dat niemand met apparaten hoeft te gaan slepen. Bovendien is de apparatuur van A10 van hoge kwaliteit. Als je daar geen kabelverschillen op hoort dan bestaan deze niet en hebben er twee fora gelijk. Indien A10/hifi geen mogelijkheden ziet, gaan wij op zoek naar een andere locatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Een vraag van de organisatie; Wij willen kabels in uiteenlopende prijsklassen testen. A10 heeft alleen kabels uit het duurdere segment. Zijn er leden die interlinks en ls-kabels mee kunnen brengen uit het goedkopere segment? Vanaf de "dropveter/Gammakabel" tot ...? Ik begin even zelf; interlinks: Kimber PBJ en Kimber Select KS1010 en Zelfbouw Air ls-kabels: Standaard Oehlbach 2,5mm2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Nee, als ik ze hoor, heb ik gelijk. En hebben anderen gewoon een andere mening. Audiofiel, baby! Of 'vrijheid van meningsuiting'. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Nee, als ik ze hoor, heb ik gelijk. En hebben anderen gewoon een andere mening. Audiofiel, baby! Of 'vrijheid van meningsuiting'. ;-) Ik hoor in 2 seconden of de PBJ of de KS1010 aangesloten is, maar ik dacht aan de "non-believers". Bij hen staan de tenen nu krom in de schoenen. De organisatie moet het wel met elkaar eens zijn Ivan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Ik zou liever geen verschil horen beter voor mijn portemonnee en misschien wel minder lichte gevoelens van afgunst. Tijdens de meeting zal ik mijn pokerface opzetten. Het klinkt allemaal hetzelfde, en misschien is het dan ook echt zo. ;-) Want het moet geluidsmatig persoonlijk - met eigen oren - te zijn vast te stellen. Wat ik wel leerde van het phono vergelijk jaren terug, dat je ook een persoonlijke voorkeur kan hebben qua geluid. Ik vond de Sphinx bijvoorbeeld goed klinken, ieder detail hoef ik niet te horen. Maar zo leer je wel weer wat de 'audiofiele standaard' is. Gezien ik in de organisatie zit kan het zijn dat ik minder mee participeer en meer vastleg voor het verslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 juni 2014 Members Report Share Posted 3 juni 2014 Even een terloopse opmerking tussendoor, of Alex zijn winkel op zijn vrije zondag open wil stellen voor wederom een vergelijk, het zou zo maar kunnen. Of hij echter zin heeft aan het wisselen met dropveters op zijn perfect getunde sets... Maar als je het niet vraagt, dan weet je het niet. Ik spreek hem vanmiddag, dus ik zal het ook nog eens peilen. Maar nogmaals, hou er rekening mee dat oktober ook bij hem in een zeer drukke periode valt. Volgens mij staat hij ook op de show in Heereveen, dus mocht hij al akkoord gaan zal hij ongetwijfeld wat bijstand willen hebben uit mijn hoek. Dan kan ik hierbij alvast melden dat mijn agenda het eerste weekend van Oktober de Experienzzz show in de Rai kent, het 2e weekend de show in Heereveen en het laatste weekend van Oktober de AV4U show in Brussel. Moet ik nog aangeven dat we in het eerste weekend van November Krefeld hebben en het 3e weekend van November Experienzzz Brussel? Te veel, ik weet het maar zo blijven er in 7 weken dus niet veel weekenden over. Daar rust zo nu en dan ook op de agenda moet staan... Ik blijf er dus bij dat het misschien beter een onderdeel van de officiele dag in September kan worden (ook al is voor sommigen dan Roermond weer niet te doen). De mannen van Sonore AC weten ook genoeg van kabels om ook hiermee een onderdeel te vullen, geloof maar dat je ook daar nog wat van kan leren, of kies voor een andere datum. Oktober wordt naar mijn idee een onmogelijke opgave... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Even een terloopse opmerking tussendoor, of Alex zijn winkel op zijn vrije zondag open wil stellen voor wederom een vergelijk, het zou zo maar kunnen. Of hij echter zin heeft aan het wisselen met dropveters op zijn perfect getunde sets... Maar als je het niet vraagt, dan weet je het niet. Ik spreek hem vanmiddag, dus ik zal het ook nog eens peilen. Maar nogmaals, hou er rekening mee dat oktober ook bij hem in een zeer drukke periode valt. Volgens mij staat hij ook op de show in Heereveen, dus mocht hij al akkoord gaan zal hij ongetwijfeld wat bijstand willen hebben uit mijn hoek. Dan kan ik hierbij alvast melden dat mijn agenda het eerste weekend van Oktober de Experienzzz show in de Rai kent, het 2e weekend de show in Heereveen en het laatste weekend van Oktober de AV4U show in Brussel. Moet ik nog aangeven dat we in het eerste weekend van November Krefeld hebben en het 3e weekend van November Experienzzz Brussel? Te veel, ik weet het maar zo blijven er in 7 weken dus niet veel weekenden over. Daar rust zo nu en dan ook op de agenda moet staan... Ik blijf er dus bij dat het misschien beter een onderdeel van de officiele dag in September kan worden (ook al is voor sommigen dan Roermond weer niet te doen). De mannen van Sonore AC weten ook genoeg van kabels om ook hiermee een onderdeel te vullen, geloof maar dat je ook daar nog wat van kan leren, of kies voor een andere datum. Oktober wordt naar mijn idee een onmogelijke opgave... Bedankt voor je bijdrage. Veel hangt nu van Alex af. Als hij niet kan, moet er een andere locatie komen, hetgeen lastig zal worden. Ik zou Rhapsody in Hilversum eens kunnen benaderen. Roermond zal voor leden uit het Noorden te ver zijn, vrees ik. Zouden de mensen van Sonore AC hun kabels wel willen vergelijken met andere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 juni 2014 Members Report Share Posted 3 juni 2014 [...] Zouden de mensen van Sonore AC hun kabels wel willen vergelijken met andere? Absoluut, als er iemand een vergelijk niet uit de weg gaat... Het is ook altijd direct hoorbaar. En voor wie beweerd dat als er al verschil is, dat dit door een foute kabel komt, welke zou dan de foute zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 De dure kabel is fout (dat hoeft niet de kabel te zijn die het meeste heeft gekost). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Nee, als ik ze hoor, heb ik gelijk. En hebben anderen gewoon een andere mening. Audiofiel, baby! Of 'vrijheid van meningsuiting'. ;-) Eindelijk iemand die het begrijpt Geluid is niet in cijfertjes te vangen. Je eigen oren recenceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Eindelijk iemand die het begrijpt Geluid is niet in cijfertjes te vangen. Je eigen oren recenceren. Ze kunnen wel helpen, die cijfertjes. Om iets, te proberen te begrijpen Als je de geschiedenis van de afgelopen eeuwen bekijkt is de mensheid daarmee bezig. Proberen dingen te begrijpen..... cijfertjes vind ik steeds leuker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Ik zou juist graag aan willen tonen, met zo'n zesdubbelblinde abcx test, dat er hoorbaar verschil tussen kabels is. Als dat lukt, ben je meteen van een hoop gezeur op fora af. Men zegt nl. dat er nog nooit iemand heeft bewezen verschil te kunnen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Ik zou juist graag aan willen tonen, met zo'n zesdubbelblinde abcx test, dat er hoorbaar verschil tussen kabels is. Als dat lukt, ben je meteen van een hoop gezeur op fora af. Men zegt nl. dat er nog nooit iemand heeft bewezen verschil te kunnen horen. Richt jij dan ook de test in JD? Lijkt me goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts