stefk Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Als ik dezelfde grond van 45j geleden nu zou moeten afbetalen, die men toen op 1j betaalde met het volledige gemiddelde maandsalaris van de man, dan zou ik nu per maand 16000 euro moeten betalen.... Je kan het ook stellen dat een apparaat met de jaren soms goedkoper wordt. Soms blijft een produkt wel 8j onveranderd van prijs; Hoe komt dat? Voor sommige mensen, zoals Marco stelt, is prijs geen issue; iemand die vlot 50 000 vr een set neertelt, die mensen zitten niet op een forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Ik zeg niet dat het erg is, ik vind het geen gezonde trend in de audio wereld. Wellicht is deze trend wel mede onstaan door het internet. Je kunt als klein startend high end bedrijf nu veel makkelijker je producten onder de aandacht brengen. Maar ik denk ook dat het een soort besmettelijke ziekte is. Fabrikanten kijken naar elkaar en de volgende keer moeten ze de concurrentie toch weer ergens mee overtreffen. Ik vind veel te dure apparatuur een verspilling van grondstoffen (en ik draag geen wollen sokken). Voor de goede orde, ik heb niets tegen goed ontworpen, met veel kwaliteits controle gemaakte en met veel en langdurige service omgringde producten, (neem even Bryston als voorbeeld, prijzig maar heel goed), maar al dat overdreven spul dat je vooral op shows langs ziet komen (gelukkig daarna meestal nooit meer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 He bah, ik ben het steeds maar eens met iedereen. Hebben we daar nou een forum voor! :-| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 september 2014 Members Report Share Posted 18 september 2014 Vraagje, wat is te duur, en wat is verspilling van grondstoffen (vraagjes eigenlijk)? Ik wil graag nog een keer een Pluto draaitafel als voorbeeld nemen. Kostbaar, zeker, zeer kostbaar, maar te duur? Waarschijnlijk draait hij over 40 jaar nog onverstoorbaar zijn rondjes, en koop je een dergelijk goed eigenlijk voor het nageslacht (doet me denken aan iets met Rolex). Is een dergelijk product dan te duur? Ik durf zelfs te stellen dat het eigenlijk nog goedkoop is! Wat het nageslacht er trouwens mee doet is een tweede, maar dat is hier niet aan de orde. Verspilling van grondstoffen? Ik weet wel zeker van niet. Neem alleen al het diamanten Pluto lager, die heb ik liever in mijn tafel als in een ring om iemands vinger. Al die plastic goedkope zooi welke na een korte periode steevast eindige in de kliko, dat is pas verspilling en duur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Ik ken verschillende mensen met dure tot zeer dure apparatuur. Soms tweedehands gekocht, maar vaak ook nieuw. Ik ken iemand die met een klein inkomen in een kleine (huur) tussenwoning woont een klein oud autootje rijdt, maar wel een set van ca. 30.000 euro heeft staan. Hoofdzakelijk nieuw gekocht. Maar ook mensen met gewoon veel geld, waarbij het allemaal niet uitmaakt. Ik zie het als de autoindustrie. Op de voorkant van Autovisie b.v. staat nooit een middenklas auto. Alles wat minder kost dan 20.000 euro wordt belachelijk gemaakt. En toch kopen mensen die blaadjes en rijden er mensen in die dure auto's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 De Garrard 301 en Thorens 124 of Emt en nog andere merken brengen nu ook goed geld op. Die waren toen ook niet goedkoop. Jan met de pet moest daar ook voor sparen maar nu blijkt het een goede investering geweest te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 september 2014 Author Report Share Posted 18 september 2014 He bah, ik ben het steeds maar eens met iedereen. Hebben we daar nou een forum voor! :-| Het is volstrekt verboden het met iemand eens te zijn, laat staan met een compleet forum . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Jeu, loop ik ook eindelijk eens een bannetje op. En ik maar denken dat dat pas lukt als je het met iedereen oneens bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Ik ben het eens met Mumsoft. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Dat vindt mumsoft vast niet leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Al die plastic goedkope zooi welke na een korte periode steevast eindige in de kliko, dat is pas verspilling en duur... Juist. Net zoals die onzinvaasjes, potjes, beeldjes, prulletjes enz. die je bij een Xenos ofzo ziet. De hele wereld wordt volgedouwd met goedkope onzinrommel, kopuh kopuh kopuh. DAT is pas verspilling van grondstoffen! En als het stuk is (liefst net na de garantie) dan flikkeren we het weg en kopen wat nieuws. En als het wel blijft werken moeten we het na een tijdje wel wegflikkeren omdat er een nieuwe norm, software of besturingssysteem is gekomen waardoor het oude, wat op zich nog perfect werkte, in 1 klap waardeloos is geworden. Voorbeeld: windows XP. Het heeft 12 jaar geduurd maar werkte (voor miju en vele anderen) gewoon nog steeds perfect. Maar ja, aan iets wat zolang meegaat verdienen we niks he, dus we maken wat nieuws zodat iedereen EN nieuwe hardware EN nieuwe software moet kopen. En die tijdsspanne wordt steeds kleiner bij elke nieuwe norm of product. Geef mij dan maar een product dat wat duurder is maar zijn waarde behoudt en ook heel blijft, en waar ik over 20 jaar nog plezier van heb. Daar waar ik de keuze heb (bij computers, telefoons enz. heb je die eigenlijk niet) zal ik zeker voor degelijkheid gaan. We doen het allemaal zelf, als we met zijn allen gewoon weigeren die troep te kopen dan stopt het vanzelf. DAT is marktwerking. /rant off Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 - Ik zeg niet dat het erg is, ik vind het geen gezonde trend in de audio wereld. - Ik vind veel te dure apparatuur een verspilling van grondstoffen (en ik draag geen wollen sokken). -Is dat nu zo anders bij horloges of auto's. Precies hetzelfde aan de hand. Er is een markt voor superrijken en daar is niets op tegen. - als ik de garantie bij Marco's producten zie, is sprake van duurzaam geluk en daarna naar de volgende generatie. Per saldo prima voor het milieu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Je betaalt ook voor continuiteit. Dat wil zeggen dat in de high end sector de apparaten niet elk half jaar "verbeterd" worden. Een lijn loopt vaak jaren, wat de waarde stabieler houdt. Verander je elk half jaar van typenr, wordt de voorganger ook gelijk veel minder waard, want het is niet meer het laatste model. In vergelijk met de autobladen, als er een Daihatsu Cuore of Chevrolet Matiz oid op de omslag staat, koopt idd niemand zo'n blad. Mensen die een Cuore oid kopen, zijn geen autoliefhebbers, maar kopen die, omdat ze eigenlijk geen auto willen hebben, bang zijn en dus zo'n levensgevaarlijk ding kopen waar je je bij 80km/u superonveilig in voelt. Geen wonder dat die lui altijd zitten te stuntelen op de weg. Eigenlijk moet je respect hebben voor die mensen, want ze wagen toch telkens hun leven in die koekblikken. Toch ben ik van mening dat als er iemand serieus de autozaak in loopt om zo'n brik te kopen, de verkoper verplicht zou moeten zijn het rijbewijs van die persoon te vernietigen. Het helpt mee aan de oplossing van het fileprobleem (die gasten rijden nl altijd vooraan) en de rest van de automobilisten zou niet stevast hoeven gokken wat zo'n minkukel van plan is, want dat weet je nl ook nooit. Maar dit ter zijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 ROFL!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Sodejuu for president. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 (...) Ik ken iemand die met een klein inkomen in een kleine (huur) tussenwoning woont een klein oud autootje rijdt, maar wel een set van ca. 30.000 euro heeft staan. Hoofdzakelijk nieuw gekocht. (...) Zou zo iemand niet beter af zijn met een ruimer huis - en navenant gunstiger akoestiek - en een minder dure* set? * "Minder dure" hoeft overigens niet te betekenen: "minder goede"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 (...) Een Pluto draaitafel (...), levenslange garantie,(...) Beste Arden, Je bedoelt: zo lang Eddie Driessen leeft? (Hij leve lang!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 In vergelijk met de autobladen, als er een Daihatsu Cuore of Chevrolet Matiz oid op de omslag staat, koopt idd niemand zo'n blad. Mensen die een Cuore oid kopen, zijn geen autoliefhebbers, maar kopen die, omdat ze eigenlijk geen auto willen hebben, bang zijn en dus zo'n levensgevaarlijk ding kopen waar je je bij 80km/u superonveilig in voelt. Geen wonder dat die lui altijd zitten te stuntelen op de weg. Eigenlijk moet je respect hebben voor die mensen, want ze wagen toch telkens hun leven in die koekblikken. Toch ben ik van mening dat als er iemand serieus de autozaak in loopt om zo'n brik te kopen, de verkoper verplicht zou moeten zijn het rijbewijs van die persoon te vernietigen. Het helpt mee aan de oplossing van het fileprobleem (die gasten rijden nl altijd vooraan) en de rest van de automobilisten zou niet stevast hoeven gokken wat zo'n minkukel van plan is, want dat weet je nl ook nooit. Maar dit ter zijde. Ja leuk we maken er gewoon een auto-rant topic van Maar het is wel een feit dat bestuurders van die kleine autootjes zich het agressiefst gedragen. Het is licht en accelereert lekker en klein en propt dus zo lekker in ieder klein gaatje. Zou het een soort van Calimero effect zijn? Je hebt een punt Roger: Bij aanschaf zou het rijbewijs ingenomen moeten worden En hoe verhoudt zich dat nu tot audio touwtjes? Ook een soort van Calimero effect? 'Tis dat er geen bewijs van audiofiel zijn is wat je af kunt nemen... Iedere gek mag een audioset besturen Nou ja, het is wel een troost dat daarbij geen 600 doden per jaar vallen zoals in het verkeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 september 2014 Members Report Share Posted 18 september 2014 Beste Arden, Je bedoelt: zo lang Eddie Driessen leeft? (Hij leve lang!) Tja, weet je Spido, er is er in al die jaren nog nooit 1 kapot gegaan. Zelfs de allereerste accu's doen het nog steeds... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Ja leuk we maken er gewoon een auto-rant topic van Maar het is wel een feit dat bestuurders van die kleine autootjes zich het agressiefst gedragen. Het is licht en accelereert lekker en klein en propt dus zo lekker in ieder klein gaatje. Zou het een soort van Calimero effect zijn? Je hebt een punt Roger: Bij aanschaf zou het rijbewijs ingenomen moeten worden En hoe verhoudt zich dat nu tot audio touwtjes? Ook een soort van Calimero effect? 'Tis dat er geen bewijs van audiofiel zijn is wat je af kunt nemen... Iedere gek mag een audioset besturen Nou ja, het is wel een troost dat daarbij geen 600 doden per jaar vallen zoals in het verkeer. Wel oppassen. Mijn specialiteit is wel gevaarlijk bij ondoordacht gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 september 2014 Author Report Share Posted 18 september 2014 Ja leuk we maken er gewoon een auto-rant topic van Maar het is wel een feit dat bestuurders van die kleine autootjes zich het agressiefst gedragen. Het is licht en accelereert lekker en klein en propt dus zo lekker in ieder klein gaatje. Zou het een soort van Calimero effect zijn? Je hebt een punt Roger: Bij aanschaf zou het rijbewijs ingenomen moeten worden Ik ben nooit agressief tijdens het rijden. De eerste de beste die dat niet gelooft, sla ik helemaal in elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Vraagje, wat is te duur, en wat is verspilling van grondstoffen (vraagjes eigenlijk)? Ik wil graag nog een keer een Pluto draaitafel als voorbeeld nemen. Kostbaar, zeker, zeer kostbaar, maar te duur? Waarschijnlijk draait hij over 40 jaar nog onverstoorbaar zijn rondjes, en koop je een dergelijk goed eigenlijk voor het nageslacht (doet me denken aan iets met Rolex). Is een dergelijk product dan te duur? Ik durf zelfs te stellen dat het eigenlijk nog goedkoop is! Wat het nageslacht er trouwens mee doet is een tweede, maar dat is hier niet aan de orde. Verspilling van grondstoffen? Ik weet wel zeker van niet. Neem alleen al het diamanten Pluto lager, die heb ik liever in mijn tafel als in een ring om iemands vinger. Al die plastic goedkope zooi welke na een korte periode steevast eindige in de kliko, dat is pas verspilling en duur... Ik ken een Pluto niet zo goed, maar neem aan dat de stevigheid van de onderdelen in een draaitafel nog wel een nuttige functie heeft. Maar als ik lees dat een fabrikant trots is dat ie de behuizing van een dac of zo heeft gefreesd uit een blok aluminium of koper, dan vind ik dat verspilling. 80% van het materiaal gaat verloren (of smelten ze de spaanders weer om?). Toevallig heb ik een Cuore 2 cilinder turbo gti Wegwerp spullen (denk aan tvs, telefoons, tablets', pcs en helaas ook audio lijkt me een groot milieu probleem. In absolute zin natuurlijk veel groter dan de over-de-top audio spullen, Die gaan inderdaad meestal wel 20 jaar mee (behalve streamers en ht spul en andere verouderings gevoelige zaken). Nu ja, planned obselence heben we t al een keer over gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Ik ben nooit agressief tijdens het rijden. De eerste de beste die dat niet gelooft, sla ik helemaal in elkaar. Misschien is dit wel iets voor je http://kt88.mybrute.com Even een karaktertje aanmaken, naampje verzinnen en erop los rammen. Mag je beginnen met ondergetekende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 O, is dat de Bruut! Wel een password aanmaken Wil, voor je het weet speelt KT ermee, en maak ik weer ongepaste grapjes die niemand snapt. Eh... jemand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Als jij nou eens leert de juiste smileys te gebruiken ..... Of lukt dat niet met zo'n telefoon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts