Ove Rickland Posted 29 september 2014 Report Share Posted 29 september 2014 Ha! Maar je mag er best een paar bijdoen waar Hans op staat. ;-) Dat zegt 'ie toch? De mooiste komen in het artikel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 september 2014 Report Share Posted 29 september 2014 Dat zegt 'ie toch? De mooiste komen in het artikel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 oktober 2014 Report Share Posted 24 oktober 2014 Nee Hans, er wordt aan gewerkt deze week. Ik ben ziek geweest dus alles lag stil. Ik vind de foto's geslaagd. Alleen wel wat veel, maar dat mag de pret niet drukken. De mooiste komen in het artikel.hoi Ivan, alweer wat opgeknapt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 oktober 2014 Report Share Posted 25 oktober 2014 hoi Ivan, alweer wat opgeknapt? Ja en nee, een tweede virus heeft me recent te pakken genomen. Maar ik was bijna klaar. Dus misschien lukt het dit weekend de boel af te ronden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2014 Report Share Posted 25 oktober 2014 Vervelend Ivan, toch maar gaan hardlopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 oktober 2014 Report Share Posted 25 oktober 2014 Die hobby laat ik graag aan jou over, Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2014 Report Share Posted 25 oktober 2014 Je weet niet wat je mist Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 oktober 2014 Report Share Posted 25 oktober 2014 Ja en nee, een tweede virus heeft me recent te pakken genomen. Maar ik was bijna klaar. Dus misschien lukt het dit weekend de boel af te ronden. Lastig maar ik ben benieuwd naar je verslag. We zien het wel als het af is he. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober 2014 Author Report Share Posted 25 oktober 2014 Ja en nee, een tweede virus heeft me recent te pakken genomen. Maar ik was bijna klaar. Dus misschien lukt het dit weekend de boel af te ronden. Het worden vast nog vier russen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Bij deze een poging om een gezellige High-End dag op de Veluwe te verslaan met de crème de la crème van het High-End forum. Verslag Kabeldag High-End Forum 2014 Gezien ik geen tekst mét foto's kan plakken in een forumpost en per foto uploaden mij te veel werk is: een link naar de back-up website. Ik heb zoveel mogelijk naar eer en geweten, en eigen oren proberen vast te leggen, maar omissies kunnen er insluipen. Geniet van de foto's en de indrukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Mooi verslag Ivan! Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Alle kabels zijn gelijk. Maar sommige kabels zijn meer gelijk dan andere kabels. (Vrij naar George Orwell) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Leuk verslag met mooie foto's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Wat een werk heb je er weer van gemaakt. Prachtige foto's en leuk geschreven. En natuurlijk vanuit je eigen beleving; hoe kan het immers anders. Bedankt, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Mooi verslag Ivan. Ook de foto's zijn goed gelukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 oktober 2014 Author Report Share Posted 26 oktober 2014 Complimenten Ivan. Ik ben altijd benieuwd wat mensen van fora, die zeggen dat er geen hoorbare verschillen zijn tussen kabels, zullen zeggen als ze dit lezen. Want toegeven, dat hun gehoor tekort schiet (wat helemaal niet erg is), is wel het laatste dat ze zullen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Misschien horen ze het echt niet, zou dat kunnen. Ik wil dat wel toegeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Ik heb ook nog nooit verschillen gehoord tussen kabels. En als ik een keer wel verschil zou horen met een bepaalde kabel, dan is die bewuste kabel wat mij betreft meteen verdacht. Verder interesseert het kabelgeneuzel me tamelijk weinig. Vooral vanwege die laatste conclusie: "Met alle kabels is te leven, zelfs de dropveter" Zo groot zijn de verschillen dan niet geweest, lijkt me... Verder zijn dit soort 'testen' doorgaans weinig representatief, dus het zegt me alsnog vrij weinig. Maar als jullie maar een leuke dag hebben gehad, dat is toch vooral waar het om draait. Ik heb die dag tenminste ook een leuke dag gehad, want ik was toen op vakantie, bij Crater Lake die dag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 @JD: je weet toch al lang wat "de andere fora" er van gaan vinden. Ik kan je alvast een voorproefje geven: dit is geen ABX test en als je blind test haalt niemand nog verschillen tussen kabels eruit, er was sprake van niveauverschillen tussen de apparatuur en als je die wegneemt hoor je ook geen verschil meer, het is wetenschappelijk gezien onzin dat een stuk kabel verschil maakt, je wordt een hoop geld afhandig gemaakt voor niets, in de studio gebruikt men ook honderden meters eenvoudige kabel, de stroom naar je huis wordt ook voorzien door eenvoudige koperkabel, etc. Verder zijn verschillen tussen kabels niet meer óf minder dan nuances in een set. Ik heb er geen problemen mee dat mensen aan dit soort verschillen, al dan niet in relatie tot het te investeren bedrag, niet genoeg waarde hechten of het niet horen. Wat wel een probleem is, is het wederzijdse gebrek aan respect waarin een discussie uiteindelijk ontaard. Verder wordt er al lang niet meer geluisterd naar elkaar en sommigen staan daar ook helemaal niet (meer?) open voor. Je kunt (helaas?!) niemand daartoe dwingen. Wat vooral erg is, is dat ik op de andere fora al mijn woorden op een schaaltje moet wegen voordat ik wat neerschrijf. Een ieder zou vrijuit zijn mening moeten kunnen weergeven op de fora, uiteraard binnen de grenzen van het betamelijke, respect, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Heel leuk verslag weer Ivan! Alleen jammer dat er geen forumleden op de foto's voor komen, dat zou het nog nét iets "live"-iger maken . Jammer dat ik het gemist heb! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Dank voor de complimenten, heren. Ja, Rene ik zal de volgende keer de schichtige audiofielen samenbrengen voor een groepsfoto. Dat is wel zo leuk. Ik weet dat niet iedereen zit te wachten op een foto op het internet. Maar een aandenken waar mensen op staan lijkt me toch wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 oktober 2014 Author Report Share Posted 26 oktober 2014 @JD: je weet toch al lang wat "de andere fora" er van gaan vinden. Ik kan je alvast een voorproefje geven: dit is geen ABX test en als je blind test haalt niemand nog verschillen tussen kabels eruit, er was sprake van niveauverschillen tussen de apparatuur en als je die wegneemt hoor je ook geen verschil meer, het is wetenschappelijk gezien onzin dat een stuk kabel verschil maakt, je wordt een hoop geld afhandig gemaakt voor niets, in de studio gebruikt men ook honderden meters eenvoudige kabel, de stroom naar je huis wordt ook voorzien door eenvoudige koperkabel, etc. Verder zijn verschillen tussen kabels niet meer óf minder dan nuances in een set. Ik heb er geen problemen mee dat mensen aan dit soort verschillen, al dan niet in relatie tot het te investeren bedrag, niet genoeg waarde hechten of het niet horen. Wat wel een probleem is, is het wederzijdse gebrek aan respect waarin een discussie uiteindelijk ontaard. Verder wordt er al lang niet meer geluisterd naar elkaar en sommigen staan daar ook helemaal niet (meer?) open voor. Je kunt (helaas?!) niemand daartoe dwingen. Wat vooral erg is, is dat ik op de andere fora al mijn woorden op een schaaltje moet wegen voordat ik wat neerschrijf. Een ieder zou vrijuit zijn mening moeten kunnen weergeven op de fora, uiteraard binnen de grenzen van het betamelijke, respect, etc. Mensen die niet in staat zijn om genoemde verschillen te horen, verzinnen altijd van alles om hun onkunde te verbloemen. Zo is de wetenschap van nu een heel andere dan die van 100 jaar geleden en over 100 jaar kan men opnieuw weer meer verklaren. Je hebt het over respect. Misschien kun jij wat respect opbrengen voor de vele mensen met een goed gehoor? Verder mag je op dit forum gerust zeggen dat er geen verschillen zijn. Er zijn echter fora waar je een ban-for-life krijgt, als je zegt dat er wel verschillen zijn. Moeten we het verder nog over respect hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Prachtverslag, Ivan. Fijn dat het er eindelijk van gekomen is. Ik vind het ook altijd erg leuk zoals jij de omgeving erin betrekt. Grappig dat iedereen zich ook weer uitspreekt over kabelverschillen, en nu moet ik met de billen bloot, want ik was toch een van twee(?) die geen verschillen waarnam. Maar mij zul je niet horen zeggen dat verschil een kabel verdacht maakt, zoals Henrie doet. Want ik verwàcht juist verschillen, ik heb toch aardig wat ervaring daarmee. Dus nu moet ik iets verzinnen om mijn onkunde te verbloemen. Eh... eh... Nou, wat vinden we hiervan: ik ben verwend met de hoge kwaliteit van mijn eigen kabels (wijselijk niet meegenomen), zodat ik de miriaden minimieme verschilletjes tussen al die lager gekwalificeerde kabels niet noemenswaardig vond opvallen. Pff, dat is er uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 Zo te lezen was de dag zelf best gezellig... en maakte het weinig uit voor de feestvreugde of iemand nou wel of geen verschillen hoorde. Leuk verslag Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 oktober 2014 Report Share Posted 26 oktober 2014 @JD: je weet toch al lang wat "de andere fora" er van gaan vinden. Ik kan je alvast een voorproefje geven: dit is geen ABX test en als je blind test haalt niemand nog verschillen tussen kabels eruit, er was sprake van niveauverschillen tussen de apparatuur en als je die wegneemt hoor je ook geen verschil meer, het is wetenschappelijk gezien onzin dat een stuk kabel verschil maakt, je wordt een hoop geld afhandig gemaakt voor niets, in de studio gebruikt men ook honderden meters eenvoudige kabel, de stroom naar je huis wordt ook voorzien door eenvoudige koperkabel, etc. Dat had ik kunnen schrijven Wat wel een probleem is, is het wederzijdse gebrek aan respect waarin een discussie uiteindelijk ontaard. Mja, maar dat komt natuurlijk ook door opmerkingen als deze van JD: "Mensen die niet in staat zijn om genoemde verschillen te horen, verzinnen altijd van alles om hun onkunde te verbloemen." Dat helpt natuurlijk ook niet in een constructieve discussie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts