Members Arden Posted 3 juni 2014 Members Report Share Posted 3 juni 2014 En als je dan de verschillen hoort, krijg je de vraag naar het bewijs dat je het hebt gehoord. Als je denkt het te hebben bewezen krijg je dat dit niet wetenschappelijk dichtgetimmerd bewijs is, het zal altijd een discussie blijven die je toch niet gaat winnen (of verliezen btw), ik denk dat het in dat geval puur om de discussie zal gaan draaien waarvan ik nu al weet dat dit weer met een hoop geschreeuw en beledigingen heen en weer gepaard zal gaan. Maak er gewoon een gezellige middag van met gelijkgestemden, je leert altijd weer iets, dan is de dag nooit weggegooid. Als je het doet om je gelijk te halen, dan waarschijnlijk wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Arden, on 03 Jun 2014 - 10:26 AM, said: En als je dan de verschillen hoort, krijg je de vraag naar het bewijs dat je het hebt gehoord. Als je denkt het te hebben bewezen krijg je dat dit niet wetenschappelijk dichtgetimmerd bewijs is, het zal altijd een discussie blijven die je toch niet gaat winnen (of verliezen btw), ik denk dat het in dat geval puur om de discussie zal gaan draaien waarvan ik nu al weet dat dit weer met een hoop geschreeuw en beledigingen heen en weer gepaard zal gaan. Maak er gewoon een gezellige middag van met gelijkgestemden, je leert altijd weer iets, dan is de dag nooit weggegooid. Als je het doet om je gelijk te halen, dan waarschijnlijk wel... Misschien is dat wel een zeer wijze raad en moet ik mijn strijd tegen bepaalde fora staken. In geschreeuw en hatelijke opmerkingen heb ik geen zin (meer). Ik ben omringd met een heleboel wijze vrienden, die ik eens zal polsen. Eigenlijk is iedereen wijzer dan ik . Verder ben ik er van overtuigd, dat het een leuke dag gaat worden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Richt jij dan ook de test in JD? Lijkt me goed Met mij kun je alle kanten uit. Ik weet nog niet wat het precies gaat worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Hoor je verschil prima Hoor je geen verschil ook prima Hoor je altijd verschil neen Hoor je nooit verschil neen een leuke test zijn de kabels van 1 en hetzelfde merk eens naast elkaar beluisteren zoals Marco zegt, kun je met metingen en of cijfertjes aantonen dat er verschil is, w je weer om de oren geslaan met het argument dat het brein enz enz enz ... Een leuke leerijke dag waarbij je mensen leert kennen, over muziek praat met elkaar en tussendoor een beetje gaat vergelijken, dat zo'n toffe meetings Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Zet mij er ook maar bij. Is Cafe Vingerhoeds (thuisbasis Audioclub Oost Brabant) misschien een geschikte locatie. Alleen is zondag geen optie, zaterdag wél. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Zet mij er ook maar bij. Is Cafe Vingerhoeds (thuisbasis Audioclub Oost Brabant) misschien een geschikte locatie. Alleen is zondag geen optie, zaterdag wél. Je bent erbij. Oirschot is meer centraal dan Roermond(Arden), maar minder dan A'dam. We wachten nog even op een reactie. Hoe zouden we geschikte apparatuur in Oirschot kunnen krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 juni 2014 Members Report Share Posted 3 juni 2014 Ik denk dat 60 leden van Auduoclub Limburg daar anders over denken. Als die nou in de minderheid zouden zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Ik denk dat 60 leden van Auduoclub Limburg daar anders over denken. Als die nou in de minderheid zouden zijn... De leden van dit forum zitten toch over het hele land verspreid!? Ik probeer samen met Ivan iets voor het forum te organiseren. Dan zoek je toch een centrale plaats. Begrijp ik iets verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 juni 2014 Members Report Share Posted 3 juni 2014 Geen idee, je refereerde naar mij met Oirschot, dus vandaar. Posten via mijn telefoon is trouwens ook een opgaaf zeg... Kleine pokke toetsjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Arden, on 03 Jun 2014 - 12:41 PM, said: Geen idee, je refereerde naar mij met Oirschot, dus vandaar. Posten via mijn telefoon is trouwens ook een opgaaf zeg... Kleine pokke toetsjes! Oke, Oirschot is zeker niet centraal in het land. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Een leuke leerijke dag waarbij je mensen leert kennen, over muziek praat met elkaar en tussendoor een beetje gaat vergelijken, dat zo'n toffe meetings Exactemundo. De wijsheid komt weer eens van onze Zuiderburen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Exactemundo. De wijsheid komt weer eens van onze Zuiderburen. De drie wijzen: Sjaarl, Sjefke en Stefke. De Bijbel is door een Belg geschreven, ze hebben het kompas fout vastgehouden, das al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Sloeg niet op jou hoor, maar dat gezeur over afstanden krijg je altijd, waar je het ook houdt. Er is altijd een andere kant van het land. Wel apart dat je je direct aangesproken voelde... In het midden niet hoor, dan is alles gelijk. Aangesproken? Het was toch antwoord op een posting van mij, voor wie zou die anders bedoeld moeten zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Even een kanttekening bij het "mee-testen" van een tegel tijdens een eventueel kabelvergelijk: dat is m.i. weinig zinvol daar de werking soms wat langer nodig heeft om tot uiting te komen. Of het gaat zwabberen van goed naar slecht en weer terug, of vice-versa. Met name bij zilver-componenten kan de "tegenwerking" vrij hardnekkig zijn en soms ronduit tegenvallen op het eerste gehoor. Zoals ook al elders is vermeld: een periode van ca. 2 weken is toch wel noodzakelijk om een gefundeerd oordeel te kunnen vellen (hoewel ook dat niet per se noodzakelijk is). Vaag, ik weet het. Maar wilde het toch effe kwijt. Link to comment
Ruud Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Ik had kennelijk geluk, het was "er" gelijk. Ook een andere luisteraar, een oud collega van Raf H'sum, hoorde direct dat er "iets" met de set was gebeurd. Link to comment
WanFie Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Ik had kennelijk geluk, het was "er" gelijk. Ook een andere luisteraar, een oud collega van Raf H'sum, hoorde direct dat er "iets" met de set was gebeurd. Zucht... Link to comment
mumsoft Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Tja, engelen dalen neer, maar de hemel bestaat niet. Zucht zucht. Link to comment
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Even een kanttekening bij het "mee-testen" van een tegel tijdens een eventueel kabelvergelijk: dat is m.i. weinig zinvol daar de werking soms wat langer nodig heeft om tot uiting te komen. Of het gaat zwabberen van goed naar slecht en weer terug, of vice-versa. Met name bij zilver-componenten kan de "tegenwerking" vrij hardnekkig zijn en soms ronduit tegenvallen op het eerste gehoor. Zoals ook al elders is vermeld: een periode van ca. 2 weken is toch wel noodzakelijk om een gefundeerd oordeel te kunnen vellen (hoewel ook dat niet per se noodzakelijk is). Vaag, ik weet het. Maar wilde het toch effe kwijt. Het wordt er al met al niet gemakkelijker op. Het ding is gevaarlijk. Je kunt "het" pas na twee weken horen. Ik begin zo langzamerhand een beetje van mijn geloof te vallen. Geven klanten zomaar 750 euro uit, om misschien over twee weken een verbetering te horen? Mij niet gezien. Wat gebeurt er trouwens als je na twee weken de tegel verwijdert? Link to comment
Ivan10 Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Och, er lopen mensen met een fotocamera de deur uit van meer dan 1000 euro, die ze bij lange na niet volledig getest hebben. Een 2 weken een camera testen wil ik ook wel of hij bevalt. Ik bedoel dit natuurlijk strikt hypothetisch... Fotowinkels hebben een uitstekende service De invloed van de rijstzakjes verdween ook weer en mocht het echt een negatieve invloed hebben op het geluidsbeeld, dan haal je het eerder weg, denk ik zo Link to comment
Guest Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Wil: wat ik erover te zeggen had staat nog gequote door TL200 in het gesloten topic. En daar laat ik het bij. Link to comment
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Author Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Och, er lopen mensen met een fotocamera de deur uit van meer dan 1000 euro, die ze bij lange na niet volledig getest hebben. Een 2 weken een camera testen wil ik ook wel of hij bevalt. Ik bedoel dit natuurlijk strikt hypothetisch... Fotowinkels hebben een uitstekende service De invloed van de rijstzakjes verdween ook weer en mocht het echt een negatieve invloed hebben op het geluidsbeeld, dan haal je het eerder weg, denk ik zo Natuurlijk en dat allemaal voor slechts 750 euro. Link to comment
Ivan10 Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Precies voor de prijs van een goede camera body, of interlink, of week vakantie, of... etc. Link to comment
mumsoft Posted 3 juni 2014 Share Posted 3 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Of een goed hart voor de zaak. Link to comment
Ruud Posted 4 juni 2014 Share Posted 4 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Wil: wat ik erover te zeggen had staat nog gequote door TL200 in het gesloten topic. En daar laat ik het bij. inderdaad verspilde energie, die kun je beter aanwenden voor positivieit, je loopt bij sommige tegen een muur op. Link to comment
Jongensdroom Posted 4 juni 2014 Author Share Posted 4 juni 2014 · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... Hidden 4 juni 2014 - Brr. G.... inderdaad verspilde energie, die kun je beter aanwenden voor positivieit, je loopt bij sommige tegen een muur op. Hetzelfde geldt voor mensen die tweaks niet zien zitten. Om de discussie voor eens en altijd uit de weg te ruimen, stel ik nogmaals voor om tijdens de Kabeldag een tegel te testen. Maar de een zegt: ik ga nooit naar een dergelijke meetings. De anders zegt: het duurt 2 weken voordat je misschien resultaat gaat horen. Hierdoor maak je het tegelverhaal alleen maar minder geloofwaardig. Het is dat ik over een groot doorzettingsvermogen beschik, maar zo langzamerhand wordt ik er wel een beetje moe van. Link to comment
Recommended Posts