Jump to content

Kabeldag High-End Forum

Recommended Posts

Mag ik een klein steentje in de kikkerpoel werpen? :)

Wanneer spreken we van een verbetering en wanneer van verandering? dit onderscheid definiëren lijkt  mij essentieel om voor jezelf te kunnen uitmaken of iets een verbetering/verslechtering is in je set of louter verandering ... ik weet het is een subjectief gegeven maar niettemin interessant om de denkoefening te maken

Mag ik een klein steentje in de kikkerpoel werpen? :)

Wanneer spreken we van een verbetering en wanneer van verandering? dit onderscheid definiëren lijkt  mij essentieel om voor jezelf te kunnen uitmaken of iets een verbetering/verslechtering is in je set of louter verandering ... ik weet het is een subjectief gegeven maar niettemin interessant om de denkoefening te maken

Zolang er geen doden vallen vind ik het best. :D

Mijn visie is;

Hifi betekent: natuurgetrouw. Natuurgetrouw is zoals muziek in het echt klinkt. Dat betekent dat je naar concerten moet, zelf instrumenten moet bespelen, oftewel ervaring op doen. Sommigen zeggen dat de mens dat niet kan onthouden en dat onze hersenen ons bedriegen. Dat zijn meestal de mensen die niet naar concerten gaan en .........

Al voldoe je wel aan de voorwaarden die ik stel, dan ben je er nog niet. Je was zelf niet bij de opname en wat zit de man achter de knoppen allemaal uit te spoken? Het is en blijft een moeilijke materie.

Anderen weer houden zich alleen vast aan meetcijfers. Dat zegt ook niet zo heel veel.

Dan is er nog het punt, dat iedereen het beter weet/hoort dan de ander, zoals iedereen denkt een beter dan gemiddelde chauffeur te zijn. Best knap.

Wat een hobby :D

• Members

Aangaande het verglijk, ik heb gisteren Alex hierover gesproken, dat gaat dus idd gewoon niet lukken op zijn locatie. Te druk, er is gewoonweg geen fatsoenlijke planning te maken in die periode. Er voor wordt vanwege vakantie en andere plannen ook erg moeilijk, ik ben bang dat er naar een andere locatie zal moete worden gezocht. Wanneer hier een winkel voor moet worden gebruikt zul je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan lopen. Daarom worden dealershows etc ook vaak ruim een half jaar van te voren gepland, er is namelijk altijd wel wat te doen waar je rekening mee dient te houden...

Aangaande het verglijk, ik heb gisteren Alex hierover gesproken, dat gaat dus idd gewoon niet lukken op zijn locatie. Te druk, er is gewoonweg geen fatsoenlijke planning te maken in die periode. Er voor wordt vanwege vakantie en andere plannen ook erg moeilijk, ik ben bang dat er naar een andere locatie zal moete worden gezocht. Wanneer hier een winkel voor moet worden gebruikt zul je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan lopen. Daarom worden dealershows etc ook vaak ruim een half jaar van te voren gepland, er is namelijk altijd wel wat te doen waar je rekening mee dient te houden...

Ivan: hoe kan het dat Arden eerder weet dan jij, mede-organisator, dat het evenement niet uitkomt bij A10/hifi ! ?

1 LOCATIE:               WIE WEET EEN GESCHIKTE LOCATIE IN HET MIDDEN VAN NEDERLAND?

2 LUIDSPREKERS:   WIE KAN ER VOOR EEN PAAR GOEDE LUIDSPREKERS ZORGEN?

3 VERSTERKER(S): WIE KAN ER VOOR EEN VERSTERKER ZORGEN?

4 COMPUTER + DAC:  kan ik meebrengen

Een en ander zal in de openingspost worden verwerkt.

Omdat Arden bij Alex op bezoek is geweest recent en ik nog geen reactie terug heb van Alex van mijn recente e-mailwisseling. Relax, Jongensdroom. Vervelend maar niet overkomelijk.

Zal ik een topic openen hoe beoordeel je een kabel binnen een bestaande set?

Ivan10, on 04 Jun 2014 - 09:46 AM, said:

Omdat Arden bij Alex op bezoek is geweest recent en ik nog geen reactie terug heb van Alex van mijn recente e-mailwisseling. Relax, Jongensdroom. Vervelend maar niet overkomelijk.

Zal ik een topic openen hoe beoordeel je een kabel binnen een bestaande set?

Ik houd van opschieten anders verwatert de boel. Ben je het eens met de 4 punten in #80? 

Een nieuw topic openen is prima.

Posted · Hidden 4 juni 2014 - Brr. G....
Hidden 4 juni 2014 - Brr. G....

Het wordt er al met al niet gemakkelijker op. Het ding is gevaarlijk. Je kunt "het" pas na twee weken horen.

Ik begin zo langzamerhand een beetje van mijn geloof te vallen.

Geven klanten zomaar 750 euro uit, om misschien over twee weken een verbetering te horen? Mij niet gezien.

Wat gebeurt er trouwens als je na twee weken de tegel verwijdert?

Beste JD,

Nu begin je de zaken te verdraaien!

KT heeft toch gezegd dat de tegel NIET gevaarlijk is.

Waarom dan je insinuerende opmerking?

Dat je het niet hoort en er niet in gelooft, vind ik best, maar ga in je oorlogje (want daar lijkt het nog steeds op) tegen gehakt geen zaken verzinnen.

Groet,

Leobus

Een van de makers heeft op een ander forum al laten weten dat de tegel geen gevaar (behalve als je hem laat vallen op je teen) oplevert. De houding van JD vind ik in deze zeer discutabel...zeker gezien zijn laatste akkefietje op het Hififrreaks forum.

Wbt de mogeljke Jihad strijd van JD tegen gehakt...dat zal nog wel eens oud zeer kunnen zijn <_<

Mijn tegels komen niet mee op de dag van het vergelijk. Iedereen die bij mij wilt komen luisteren...u is welkom. Ik heb 2 oude versies van de tegels liggen.

Gr Hans 

Beste JD,

Nu begin je de zaken te verdraaien!

KT heeft toch gezegd dat de tegel NIET gevaarlijk is.

Waarom dan je insinuerende opmerking?

Dat je het niet hoort en er niet in gelooft, vind ik best, maar ga in je oorlogje (want daar lijkt het nog steeds op) tegen gehakt geen zaken verzinnen.

Groet,

Leobus

Beste Leobus, 

In #78 vraagt de eigenaar van dit forum of wij weer on-topic willen gaan schrijven. Geldt dat niet voor jou, denk je?

Als Arden het echter goed vind, wil ik best reageren.

Ondanks een eerdere teleurstellende ervaring met tegels, heb ik aangegeven er nog steeds open voor te staan. Dat is positief.

Hoe kun je nou van mij verwachten dat ik enthousiast ben over een tegel die het geluid minder natuurlijk maakt?

Verder lees ik alleen maar smoesjes, waarom er geen tegel naar de Kabeldag kan komen.

KT88 heeft wel degelijk over gevaar gesproken. Wat je daar over zegt is dus onjuist.

Je reactie is bijzonder kinderachtig. Het lijkt er sterk op dat jij en andere Gehaktaanhangers geen enkele tegenspraak dulden en dat kan niet op een openbaar forum.

Groeten,

Wil

Een van de makers heeft op een ander forum al laten weten dat de tegel geen gevaar (behalve als je hem laat vallen op je teen) oplevert. De houding van JD vind ik in deze zeer discutabel...zeker gezien zijn laatste akkefietje op het Hififrreaks forum.

Wbt de mogeljke Jihad strijd van JD tegen gehakt...dat zal nog wel eens oud zeer kunnen zijn <_<

Mijn tegels komen niet mee op de dag van het vergelijk. Iedereen die bij mij wilt komen luisteren...u is welkom. Ik heb 2 oude versies van de tegels liggen.

Gr Hans 

Zou jij ook eens naar #78 willen kijken en verder je persoonlijke aanvallen op mij achterwege willen laten? 

"Jihad", man je weet echt niet waar je het over hebt.

Je haalt er de meest vreemde niet ter zake doende onzin bij, op mij te proberen zwart te maken.

Met dit soort gedrag maak je zelf belachelijk. Het lijkt alsof jij last hebt van iets uit je verleden. Daar zijn andere fora voor.

De Gehaktboys zijn de laatste tijd aardig bezig dit forum over te nemen.

Ik geef mijn visie over je houding. Iedereen mag het daar niet mee eens zijn. Je loopt weg bij Hififreaks en je gaat hier het gedrag vertonen wat je daar zo verfoeide. Ik kan dat niet rijmen. Je nijd/drammen tegen/over gehakt was al duidelijk op AF...dus je trekt een spoor van gedrag achter je aan wat mij betreft niet onbesproken hoeft te zijn. Ipv eens fatsoenlijk een weerwoord te geven gooi je er vervolgens wat algemeenheden uit.

Aangezien je het begrip openbaar forum aanhaalt ga ik ervan uit dat je geen moeite hebt met wat tegenspraak. Je aanname dat de gehaktadepten geen tegenspraak dulden is een algemene. Van mij mag je alles zeggen en vinden wat je wilt..en dat is dan visa versa.

De reden waarom ik geen tegel mee ga nemen is omdat je wat mij betreft hier mag komen. Ik hoef geen moeite te doen om anderen iets/niets te laten ervaren.

Dus mijn deur staat open...de muziek is goed, de set ook, de koffie ook. Qua afstand ben je er in een kleine 3 kwartier. De woensdag avond komt mij over het algemeen wel goed uit.

Gr Hans

Zo'n meeting lijkt me nog steeds leuk, mits dus niet ergens in een "uithoek" (voor mij dan).

Ik hoor graag waar en wanneer Ivan en JD iets kunnen regelen.

Recent had ik nog contact met Harry van Dalen van Rhapsody (niet hierover hoor) maar daarvan verwacht ik niet dat die op een vergelijk van wat dan ook zit te wachten, zo is zijn modus operandi namelijk niet.

Misschien is er een ruim behuisd forumlid bereid?

Volgens de openingspost komen er 12 mensen, waarvan waarschijnlijk niet iedereen aan het vergelijk meedoet.

Ik stel zelf september voor, dat is nog voor alle shows en na alle vakanties als ik goed ben ingelicht.

En nee, hier kan het helaas niet tenzij iedereen genoegen neemt met een plekje in de tuin. :D

- edit - in een niet al te lang verleden heeft Onno (Audiofreak) eens een zaaltje geregeld in Bussum, een klaslokaal in een oude school.

Houten wanden en vloer dus wellicht niet optimaal maar met wat dempingsmateriaal en andere maatregelen wellicht goed haalbaar.

Ik geloof niet dat er een winkel of dealer is die bereid is zijn uitgebalanceerde set met bijbehorende  interlink kabels om te wisselen voor een paar dropveters.  Voor kabels geldt volgens mij ook dat ze moeten passen bij de installatie.  Mijn ervaring met high-end is dat die kabels een set kunnen maken of breken en ja er zijn zelfs kleine verschillen meetbaar.

Vintage, on 04 Jun 2014 - 2:09 PM, said:

Beste Wil.  Je zegt wel dat je er voor open staat, maar maakt het vervolgens belachelijk omdat zoiets niet in jouw denkraam past en het daardoor niet kan begrijpen waarom anderen mensen daar wel gelukkig mee zijn en er zelfs 750€ voor over hebben. Hetzelfde doe je met meten en al het andere dat je niet begrijpt.

On-topic   Ik geloof niet dat er een winkel of dealer is die bereid is zijn uitgebalanceerde set met bijbehorende  interlink kabels om te wisselen voor een paar dropveters.  Voor kabels geldt volgens mij ook dat ze moeten passen bij de installatie.  Mijn ervaring met high-end is dat die kabels een set kunnen maken of breken en ja er zijn zelfs kleine verschillen meetbaar.

Als "gehakt" geen hoorbare verbeteringen opleveren, kun je niet verwachten dat ik daar positief over ben. Ook de stelling "als je het niet kunt meten, kun je het niet horen" is onzin.

Dat zeg ik vanuit mijn ervaringen als musicus, of men dat nou leuk vindt of niet.

Zo langzamerhand begin ik een aardige sik te krijgen van fora. Het is vechten tegen de bierkaai.

Ik geef mijn visie over je houding. Iedereen mag het daar niet mee eens zijn. Je loopt weg bij Hififreaks en je gaat hier het gedrag vertonen wat je daar zo verfoeide. Ik kan dat niet rijmen. Je nijd/drammen tegen/over gehakt was al duidelijk op AF...dus je trekt een spoor van gedrag achter je aan wat mij betreft niet onbesproken hoeft te zijn. Ipv eens fatsoenlijk een weerwoord te geven gooi je er vervolgens wat algemeenheden uit.

Aangezien je het begrip openbaar forum aanhaalt ga ik ervan uit dat je geen moeite hebt met wat tegenspraak. Je aanname dat de gehaktadepten geen tegenspraak dulden is een algemene. Van mij mag je alles zeggen en vinden wat je wilt..en dat is dan visa versa.

De reden waarom ik geen tegel mee ga nemen is omdat je wat mij betreft hier mag komen. Ik hoef geen moeite te doen om anderen iets/niets te laten ervaren.

Dus mijn deur staat open...de muziek is goed, de set ook, de koffie ook. Qua afstand ben je er in een kleine 3 kwartier. De woensdag avond komt mij over het algemeen wel goed uit.

Gr Hans

Dat doe je heel slim, mij uitnodigen. Complimenten. Dan kun je altijd blijven zeggen: je ging niet op mijn uitnodiging in. Echt heel gehaaid.  

Och jemig...ik ga het jou toch niet kwalijk nemen als je niet wilt langskomen ? Is helemaal aan jou. Ik open een deur...het is aan jou om er gebruik van te maken. Andersom mag ook...Ik ben niet zo'n gehaaid persoon. Niet zo achterdochtig...ik ben redelijk transparant.

Gr Hans 

Het topic is geschoond van alles wat er niet in thuis hoort.

Elke volgende post zal door mij op die merites worden bekeken.

Moderator2

Een zaaltje in Nieuwegein werd een paar jaar geleden gehuurd door Audiofreaks.

Hifi freaks huren voor hun meetings een zaaltje nabij Veenendaal.

Zo'n meeting lijkt me nog steeds leuk, mits dus niet ergens in een "uithoek" (voor mij dan).

Ik hoor graag waar en wanneer Ivan en JD iets kunnen regelen.

Recent had ik nog contact met Harry van Dalen van Rhapsody (niet hierover hoor) maar daarvan verwacht ik niet dat die op een vergelijk van wat dan ook zit te wachten, zo is zijn modus operandi namelijk niet.

Misschien is er een ruim behuisd forumlid bereid?

Volgens de openingspost komen er 12 mensen, waarvan waarschijnlijk niet iedereen aan het vergelijk meedoet.

Ik stel zelf september voor, dat is nog voor alle shows en na alle vakanties als ik goed ben ingelicht.

En nee, hier kan het helaas niet tenzij iedereen genoegen neemt met een plekje in de tuin. :D

- edit - in een niet al te lang verleden heeft Onno (Audiofreak) eens een zaaltje geregeld in Bussum, een klaslokaal in een oude school.

Houten wanden en vloer dus wellicht niet optimaal maar met wat dempingsmateriaal en andere maatregelen wellicht goed haalbaar.

Sander, ik zou het persoonlijk erg leuk vinden om je eens te ontmoeten.

Een vriend heeft laatst contact gehad met Rhapsody, omdat hij een paar prangende vragen had, maar daar wilde men niet op reageren. Ik verwacht weinig medewerking aldaar.

Als ik puur kijkt vanuit onze leden, dan kan er het beste een ruimte gehuurd worden voor een dag. Dan kunnen we precies doen wat we zelf willen. Nadeel is wel, dat wij zelf voor apparatuur en kabels moeten zorgen. In #1 heb ik al een voorzetje gemaakt.

Een zaaltje in Nieuwegein werd een paar jaar geleden gehuurd door Audiofreaks.

Hifi freaks huren voor hun meetings een zaaltje nabij Veenendaal.

Bedankt voor de tip. Nieuwegein is net onder Utrecht en daardoor behoorlijk centraal gelegen. 

Het was in Hei en Boeikoop.

Oh ja, zo'n witte vlek op de kaart die niemand kon vinden en die dichter bij leerdam dan bij Nieuwegein ligt. ;)