Jump to content

Luisterbezoek Mumsoft En Robx Bij Tl 200

TL 200
 Share

Recommended Posts

Spido, hoe ver kan je ernaast lezen. een ding van enkele kilo op de grond onder de set zou de woonkamer qua resonanties tot rust brengen ? doei.

dit was een dieptepunt in je reacties Spido.

als jij denkt dat je oren goed zijn: ik stel voor we met onze zakken vol onzin naar jou toe gaan in Appelscha.(...)

Beste Robx,

O, jullie hadden die tegel dus niet eens onder de luidspreker gelegd?

Dat zou nog enige zin gehad kunnen hebben...

Overigens denk ik dat je bij heel iemand anders uitkomt dan bij Spido, als je ooit naar Appelscha gaat.

1 tegel onder 1 luidspreker ? ik ga eerst 'ff' naar plaatjesdraaier, dan zal ik zien of we iemand kunnen treffen in het hoge Noorden (ik ben net ff naar Wenen gereden en naar Emmercompascuum). wordt so wie so leuk.

groet

Mijn verslagje is hoe dan ook immens gekleurd door de voortdurende indruk die mijn eigen set op mijn geïndoctrineerde kop maakt. Gelieve dit dus steeds in het achterhoofd te houden.

De eerste indruk die TL 200's set gaf was duidelijk, een echt audiofiel plaatje, zo op het eerste gehoor niks aan de hand, maar wel met een beetje overdreven laag. Ik begrijp dat het laag van transmissielijnen ook bij uitstek hun fort is, en dat bleek.

Van Zomereng heeft in zijn topic over deze set ook e.e.a. al gememoreerd, en daar heb ik weinig aan toe te voegen.

Ik had twee paar identieke cd'tjes bij me, van elk paar was een cd behandeld, en die hebben we na de kennismaking eerst even beluisterd. Dat ze verschillend klonken viel gelukkig meteen op, maar hoe precies was toch niet snel even vast te stellen. Meer detail, lichter, en er werd nog meer opgemerkt wat ik niet allemaal verstond.

Daarna hebben we de Suzy Wong tegel, een zwaar geval van ongeveer 7 kilo op zijn plek geschoven onder de set, die daar een prachtige ruimte voor had.

Even geluisterd, waarbij direct opviel dat het laag veel beheerster werd.

Ik stelde voor om nu maar wat te gaan eten, en de tegel ondertussen zijn werk te laten doen. TL 200 zette een muziekje op, en we togen aan tafel. Daar viel het mij op dat de muziek achter mij uiterst beschaafd klonk. Nou ja, dat kan de cd zelf zijn geweest, maar ik geloof dat het TL 200 zelf ook opviel.

Na de soep en broodjes - bedankt TL 200! - weer terug naar de set en nog wat muziek gedraaid. Het leek nu wel duidelijk dat de tegel een beheersende, beschavende werking had op de weergave.

Toen haalde Robx van alles uit de hoge hoed, en daarover hoef ik verder niet te berichten.

Later hebben we ook nog naar enkele DVD's gekeken, op mijn aandringen, want de tv hing keurig boven de set en ik was benieuwd of de tegel hier ook wat mee zou doen. Voor mij was dat wel duidelijk, betere kleuren, en meer diepte in het plaatje, maar hier laat ik TL 200 liever zelf over aan het woord. Het gaat tenslotte om zijn set en zijn indruk.

In korte tijd, 3,5 uur is niks, hebben we nogal wat overhoop gehaald in huize TL 200, en ik ben het met hem eens dat voor een goed oordeel veel meer tijd nodig is. Zoals KT88 ook opmerkt, zo'n tegel moet je toch een week of twee gunnen. Ik vond het toch opmerkelijk dat het meteen al zo'n goede invloed had, en het zou natuurlijk fijn zijn als je zo'n tegel, serieus geld immers, op 'zicht' kunt krijgen. Maar daar ga ik niet over.

TL 200 bedankt voor de gastvrijheid, het was een zeer aangenaam bezoek(je).

Soms vind ik het jammer dat ik geen technische kennis heb.

Soms ben ik blij, dat ik niet gehinderd door ook maar enige technische kennis gewoon kan gaan luisteren.

(ja, ik vind hem sterk, echt wel, goeiendagzeg, ik denk zelfs een van mijn hoogtepunten :D)

ja en toch ... wellicht verwacht je het niet van mij ... ik sprak af met Vintage dat we de dingen die ik zo hoorbaar vind, hij wil proberen te meten. ben ik niet vergeten, gaan we doen.

wanna bet ...

groet

Ook helemaal mee eens.

En van mij mag jij forumfilosoof worden.

En dat van "wetenschap" is ook maar een naam die wij arrogante mensen eraan gegeven hebben. Het kenmerkt zich volgens mij meer door onwetenschap.

Groet,

Leobus

ja en toch ... wellicht verwacht je het niet van mij ... ik sprak af met Vintage dat we de dingen die ik zo hoorbaar vind, hij wil proberen te meten. ben ik niet vergeten, gaan we doen.

wanna bet ...

groet

Iedereen wijzer met een spectrumanalyzer :D   Nee joh. leuk zo'n ding.  Vind dat ook veel positiever als "dooddoeners zoals dat we niet alles kunnen meten wat we horen" Dan denk ik luie flxxxxxx (voor boven de 18)  Voor me zelf heb ik al een aantal vragen kunnen oplossen.  Ik wou dat ik er een had van AP :wub:

Het effect van een tegel onder een audiorek valt voor mij in dezelfde hoek als kogels in eierhouders, cd mat, tweaken met loodbitumen, etc.

Allemaal dingen die resonantiefrequenties beïnvloeden en dus hoorbaar zijn.

Ik weet niet of Marc een "productie versie of nog een prototype heeft, maar de tegel is hier te bewonderen

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.4815

Ik begrijp voor 750 euro te bestellen bij Sonority (wellicht komt er nog een marge op voor de handel).

Iets moet me wel van het hart, al dat creeren van mystiek in de afgelopen jaren had dus kennelijk toch een commercieel doel (mogelijk is dat pas later onstaan, dat weet ik niet).

Ben benieuwd wanneer zes manen hem gaat bespreken (of hebben ze dat al gedaan?)

Ik neem aan dat de werking niet alleen op bamboe gebaseerd is, anders kun je dat bedrag ook een heel rack kopen :)

http://www.theaudiobeat.com/equipment/atacama_quadraspire_racks.htm

Ik weet niet of Marc een "productie versie of nog een prototype heeft, maar de tegel is hier te bewonderen

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.4815

Ik begrijp voor 750 euro te bestellen bij Sonority (wellicht komt er nog een marge op voor de handel).

Iets moet me wel van het hart, al dat creeren van mystiek in de afgelopen jaren had dus kennelijk toch een commercieel doel (mogelijk is dat pas later onstaan, dat weet ik niet).

Ben benieuwd wanneer zes manen hem gaat bespreken (of hebben ze dat al gedaan?)

Ik neem aan dat de werking niet alleen op bamboe gebaseerd is, anders kun je dat bedrag ook een heel rack kopen :)

http://www.theaudiobeat.com/equipment/atacama_quadraspire_racks.htm

Daar heb je een punt wat me zelf ook ernstig heeft verbaasd... 750 euro zou wel meteen de hoofdprijs zijn en hopelijk is dat dan een verzinsel.

Ondergrond is van belang bij veel audioapparatuur. Een goed audiorack is ook niet alleen voor de sier. Ik gebruik zelf hout als ondergrond omdat dit het meeste aansluit bij mijn smaak (en set). In mijn geval Maple (esdoorn) omdat dit het minste eigen klank schijnt te hebben. Waarom dat onder zo'n tegel nu het mysterie van gehakt moet zitten ontgaat me dan weer. Kan iemand dat uitleggen? De prijs van 750 euro zal wel een grap zijn naar ik aanneem.

Zijn ze 750 euro, dat zijn nog eens leuke high end prijzen. Dan maar hopen dat niemand bij je "heen gaan" denkt: "wat leuk Ivan had zijn snijplank per ongeluk onder zijn stereo gezet. Ik leg het even bij het keuken gerei richting Kringloop." :-) Ze zien er wel mooi uit moet ik zeggen. Dank voor de link Duck-Twacy. Alleen de naam vind ik niet zo pakkend: Suzy Wong. Het klinkt als een vrouwen naam of keuken-lijn, maar heeft te maken met Oosterse leer. 

Het valt mij op dat er nogal wat mensen zijn die niet van de hoed en de rand weten, maar toch een mening hebben over de tegel.

Zij denken allemaal dat de tegel trillingen dempt. Toch is er diverse malen gemeld dat de tegel los onder de set gelegd kan worden, zonder ook maar iets te raken. Behalve de bodem natuurlijk. De prototypetjes van de grote tegel waren 20x20 cm en het werkende deel was daar kwetsbaar. Die mòcht je niet eens in aanraking laten komen met je set of speakers. Los eronder dus!

Dus niet vergelijkbaar met eierdoppen en kogels of dempers of extra gewicht o.i.d.

Groet,

Leobus

(Die nog steeds blij is met de kleine tegeltjes) En de nieuwe ook een te grote financiële uitgave vindt.

Het valt mij op dat er nogal wat mensen zijn die niet van de hoed en de rand weten..............

Daar lijkt het inderdaad op: Suzie Wong is een restaurant in Amsterdam en vernoemd naar het hoertje in de film "The World of Suzie Wong"

Beetje goedkoop om die naam te pikken en nog verkeerd te spellen ook :D

Daar lijkt het inderdaad op: Suzie Wong is een restaurant in Amsterdam en vernoemd naar het hoertje in de film "The World of Suzie Wong"

Beetje goedkoop om die naam te pikken en nog verkeerd te spellen ook :D

Hoertjes liggen toch ook ergens onder voor veel geld?? :P :P :P

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...