Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Sure. Hoedt u voor namaak. Dat is gelukkig niet moeilijk, namaak werkt niet. Je hoeft hem er niet voor open te maken. Ik sta overal voor open, maar dit is toch wel heel erg geheimzinnig allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Ha Sander, ik vernoed dat er maar slechts enkelen hier zijn die duizenden euro's voor een kabel neerleggen. Een paar honderd euro (zeg 250), dat zal wel voorkomen. Verder heb ik alleen geconstateerd dat hij gratis uitprobeer stadium kennelijk voorbij is (of in ieder geval dat er nu een commercieel belang bij gekomen is). Denk niet dat je er echt rijk van zult worden overigens (tenzij je ook internationaal doorbreekt, dan kan het leuk worden). Ik voel een hear Highend luisterdag met een tegel aankomen De volgende keer dat ik in Belgie of de UK ben zal ik toch een paar van die lijstenen dakpannen meenemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Duck-Twacy, on 02 Jun 2014 - 09:29 AM, said: Ha Sander, ik vernoed dat er maar slechts enkelen hier zijn die duizenden euro's voor een kabel neerleggen. Een paar honderd euro (zeg 250), dat zal wel voorkomen. Verder heb ik alleen geconstateerd dat hij gratis uitprobeer stadium kennelijk voorbij is (of in ieder geval dat er nu een commercieel belang bij gekomen is). Denk niet dat je er echt rijk van zult worden overigens (tenzij je ook internationaal doorbreekt, dan kan het leuk worden). Ik voel een hear Highend luisterdag met een tegel aankomen De volgende keer dat ik in Belgie of de UK ben zal ik toch een paar van die lijstenen dakpannen meenemen Naar mijn idee barst het hier ook niet van de rijken. Als de kabeldag in oktober door gaat, mag er van mij gerust een tegel gelegd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 juni 2014 Members Report Share Posted 2 juni 2014 Dat gedoe om die tegels snap ik nog niet helemaal. Dat van die smeerseltjes ed, daar blijf ik liever ver van, maar dat met die tegels, dat kun je toch gewoon zien als een soort van onderzetter maar dan in een wat groter formaat? Ik weet nog dat Haudio ooit met iets dergelijks (van wat was het ook weer voor materiaal, het woog 2 x niks) kwam voor onder de draaitafel, toen noemde niemand hem gek. Crusade Audio heeft ook zo iets, ook met diverse materialen opgebouwd, zij beweren alleen dat het vooral RFI en dergelijken tegengaat. Hoe, dat snap ik nog niet helemaal als je apparaat er alleen maar op staat, maar ik snap wel meer dingen niet. Die Plates heb ik wel een keer geprobeerd trouwens, ze deden idd wat, maar het geluid ''dood'' maken is nu niet echt mijn idee van tweaken. Nu moet ik wel zeggen dat ik dit alleen met een voor- en eindversterker van Van de Leur heb geprobeerd, daar dit erg tegen viel ben ik er ook niet mee verder gegaan. Ondanks dat ze mij er diversen hebben aangeboden om thuis op het gemak uit te proberen, dus dat ik er verder weinig zinnigs over kan zeggen, dat ligt vooral aan mij. Nu weet ik niet wat deze tegels van Suzy Wong (?) kosten, maar persoonlijk vind ik nog steeds dat als je zeg een set van 5.000 koopt en je er vervolgend voor 2- of 3.000 aan gadgets bij moet kopen om het op niveau te krijgen je beter direct een set van 7- of 8.000 had kunnen kopen. Dat brengt naar mijn bescheiden mening dan toch echt meer. Kabelfabrikanten denken hier natuurlijk anders over, begrijpelijk, maar er is er 1 die beweert dat je beter een set van 5K kunt kopen en hier voor 20K aan kabels moet hangen om het ultieme te bereiken. Na meerdere discussies hierover heb ik het maar opgegeven, zij kunen mij niet overtuigen, ik hen niet. Verder kan ik prima met ze door een deur, daar hoefje gelukkig niet gelijkgestemd voor te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Naar mijn bescheiden mening (meer is het niet!) kun je ook een set van desnoods een ton nog verbeteren met een tegel, of misschien júist die wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Misschien om dat daar meer potentie in zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 juni 2014 Author Report Share Posted 2 juni 2014 Ik sta overal voor open, maar dit is toch wel heel erg geheimzinnig allemaal. Ben ik met je eens, was ook erg sceptisch, ik verbaas me nergens meer over, des te groter de verwondering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Misschien om dat daar meer potentie in zitOf omdat de prijs van de hardware eigenlijk geen rol speelt in wat je hoort (hoewel verkopers je anders zullen doen geloven), maar andere factoren veel bepalender zijn, zoals de opstelling in en de galmtijd en het reflectiepatroon van de ruimte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Ben ik met je eens, was ook erg sceptisch, ik verbaas me nergens meer over, des te groter de verwondering. Een vriend heeft dozen vol tweaks, waarvan er nog nooit een iets heeft bijgedragen. De kleine tegeltjes verslechterden het geluid hier, maar toch zeg ik: laat maar horen! Hoe klein ik de kans ook acht, je weet het maar nooit. Resultaten uit het verleden geven geen .......... Kijk dat is nou positief in het leven staan . De gehaktafdeling van deze supermarkt is trouwens behoorlijk aktief de laatste tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 juni 2014 Members Report Share Posted 2 juni 2014 Of omdat de prijs van de hardware eigenlijk geen rol speelt in wat je hoort (hoewel verkopers je anders zullen doen geloven), maar andere factoren veel bepalender zijn, zoals de opstelling in en de galmtijd en het reflectiepatroon van de ruimte? Gesproken als een ware leverancier van akoestische oplossingen... Maar ik ben het absoluut met je eens hoor, als mensen nu eerst eens zouden zorgen dat de akoestiek goed op orde zou zijn, zou die eventuele uitgave daaraan direct in minedring kunnen worden gebracht op de aan te schaffen elektronica of luidsprekers met een naar mijn idee beter eindresultaat. Zeker in die moderne betonnen bunkers van tegenwoordig met spijkerharde vloeren, muren en plafonds. Misschien ook nog eens een onderwerp voor een forumdag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 De gehaktafdeling van deze supermarkt is trouwens behoorlijk aktief de laatste tijd. Je kunt i.d.d. zeggen wat je wilt van die tegels, ze zijn i.i.g. uiterst effectief in het opwekken van discussies B.t.w. Arden, die onderzetters van Haudio waren dempers met een duidelijke onderbouwing. Of ze ook effectief een positief hoorbaar resultaat brachten, dat was op zijn minst twijfelachtig. Het audiofiel gehakt ligt meer in dezelfde hoek als de tweaks van Pieter Belt. Meer zinnigs dan je moet het proberen, het is geweldig! is er niet van te melden. Mijn bankrekening klinkt af en toe ook niet zo als ik zou willen, doe mij een pondje gehakt opdat ie wat beter gaat klinken a.u.b. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Gesproken als een ware leverancier van akoestische oplossingen... Maar ik ben het absoluut met je eens hoor, als mensen nu eerst eens zouden zorgen dat de akoestiek goed op orde zou zijn, zou die eventuele uitgave daaraan direct in minedring kunnen worden gebracht op de aan te schaffen elektronica of luidsprekers met een naar mijn idee beter eindresultaat. Zeker in die moderne betonnen bunkers van tegenwoordig met spijkerharde vloeren, muren en plafonds. Misschien ook nog eens een onderwerp voor een forumdag? Opgelet, ik heb zojuist de inspiratie gekregen om een gruwelijk verstandige reactie te geven: "begin bij het begin" T.w. de luidprekers in je akoestiek. Is dat niet in orde, dan heeft het overige weinig zin, Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 juni 2014 Author Report Share Posted 2 juni 2014 Wijze woorden JD. Hulde. Wat zeg ik?? van den Hulde. (superlatief). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Volgens sommigen doen die tegels juist wat aan de akoestiek. Zou kunnen, hoe verdween anders die enorme bult bij TL 200? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Volgens sommigen doen die tegels juist wat aan de akoestiek. Zou kunnen, hoe verdween anders die enorme bult bij TL 200? Had TL200 dan een ENORME bult? Heb ik hem nooit eerder over zien klagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 hm een bocheltje was het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 juni 2014 Author Report Share Posted 2 juni 2014 Dat klopt, ik had bij hoger volume wel een beetje last van een staande golf. Ook door de opstelling van de speakers, dicht bij de achterwand met op 3 meter afstand weer een muur. Vanzomereng vreesde het ergste toen hij ze zo zag staan. Lees zijn review er nog maar eens op na. Nadat de tegel onder de set lag was dat duidelijk verminderd,( de staande golf, niet de afstand tot de muur). Het laag klonk schoner, de laagste regionen klonken helderder. Er was niet minder laag, wel gedetailleerder. We kwamen tot de conclusie dat de kamer, de akoestiek veel minder invloed leek te hebben. Wat er gebeurde weet ik niet, kan ik niet en probeer ik ook niet te verklaren. Dat het beter klonk heb ik heel duidelijk waargenomen, Robx en Mumsoft gelukkig ook. Ik snap ook heel goed dat men sceptisch is, ben ik ook met dit soort dingen (ik plak geen houten suikerklontjes op mijn ramen bv.) en toch.......... die tegel...bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 we hebben geen saaie hobby. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Dat klopt, ik had bij hoger volume wel een beetje last van een staande golf. Ook door de opstelling van de speakers, dicht bij de achterwand met op 3 meter afstand weer een muur. Vanzomereng vreesde het ergste toen hij ze zo zag staan. Lees zijn review er nog maar eens op na. Nadat de tegel onder de set lag was dat duidelijk verminderd,( de staande golf, niet de afstand tot de muur). Het laag klonk schoner, de laagste regionen klonken helderder. Er was niet minder laag, wel gedetailleerder. We kwamen tot de conclusie dat de kamer, de akoestiek veel minder invloed leek te hebben. Wat er gebeurde weet ik niet, kan ik niet en probeer ik ook niet te verklaren. Dat het beter klonk heb ik heel duidelijk waargenomen, Robx en Mumsoft gelukkig ook. Ik snap ook heel goed dat men sceptisch is, ben ik ook met dit soort dingen (ik plak geen houten suikerklontjes op mijn ramen bv.) en toch.......... die tegel...bijzonder. Ik zie er nog van komen dat je geen stereo-installatie meer nodig hebt. Alleen nog maar zo'n tegel. Ik luister tegenwoordig met oorbellen in. Wat ik dan allemaal niet hoor ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 juni 2014 Members Report Share Posted 2 juni 2014 Wie in de Audio-branche Miljonair wil worden, zal als Multi-Miljonair moeten beginnen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Als importeur ben ik met mijn tweede miljoen bezig. (het eerste was nl. mislukt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Wie in de Audio-branche Miljonair wil worden,zal als Multi-Miljonair moeten beginnen... Uitzonderingen daargelaten, hoewel het maar kort was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Grappig dat menigeen er niet wakker van ligt om duizenden euro's te besteden aan kabels en andere tweaks maar dat "de tegel" nu ineens (te) duur zou zijn. Ik weet niet wat die tegel zou moeten gaan kosten, maar duizenden euro's aan kabels en/of andere tweaks uitgeven zou ik nooit doen. De duurste kabel (een interlinkje van een meter) die ik ooit heb gekocht, was geloof ik €50. Ik vond 'm belachelijk duur eigenlijk, maar de goedkopere versie (iets van €20) zag er nogal brak uit, dus die was geen optie en een kabel zelf maken had ik even geen zin in, maar dat was wel goedkoper geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Gesproken als een ware leverancier van akoestische oplossingen...Maar ik ben het absoluut met je eens hoor, als mensen nu eerst eens zouden zorgen dat de akoestiek goed op orde zou zijn, zou die eventuele uitgave daaraan direct in minedring kunnen worden gebracht op de aan te schaffen elektronica of luidsprekers met een naar mijn idee beter eindresultaat. Zeker in die moderne betonnen bunkers van tegenwoordig met spijkerharde vloeren, muren en plafonds. Misschien ook nog eens een onderwerp voor een forumdag? Nee Arden, dat is jouw interpretatie van mijn motieven. Via forums verkrijg ik geen klandizie van betekenis. Ik post hier als privépersoon en vanuit mijn beleving en ervaring (die inderdaad niet los van het werk kan bestaan) beweer ik dat. Ik realiseerde me wel dat ik iets te kort door de bocht ging: de prijs van de hardware speelt geen grote rol had ik moeten zeggen. Bij deze... Commercieel gezien ben ik een ramp en ik heb het geluk te kunnen drijven op een reputatie en een site die nog altijd magnetisch is, maar dat geluk is niet op reclame, werving of lobby gebaseerd, want dat heb ik simpelweg niet in me. Ik denk dat Onno dat ook wel zou kunnen beamen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts