thingman Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Volgens sommigen doen die tegels juist wat aan de akoestiek. Zou kunnen, hoe verdween anders die enorme bult bij TL 200? Als ie nou eens niet door de akoestiek werd veroorzaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 juni 2014 Author Report Share Posted 2 juni 2014 Ik zie er nog van komen dat je geen stereo-installatie meer nodig hebt. Alleen nog maar zo'n tegel. Ik luister tegenwoordig met oorbellen in. Wat ik dan allemaal niet hoor ! nee hoor, ik heb toch liever mijn set zonder tegel dan de tegel zonder set. Ik kan het gebeurde alleen verklaren als Robx of Mumsoft Rasta Rostelli is. Het akoestiese gebeuren kan misschien ook wel anders worden aangepakt, ik heb geen dedicated luisterkamer maar een woonkamer waar vooral geleefd wordt. dan is zo'n tegel (hier) wel verrekte handig. Verder ga ik niet meer in discussie, ik snap er ook de ballen van en heb geen zin om me te verdedigen. Ik heb samen met Rob en Marc iets gehoord, klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Ik dacht meer aan zo iets: Van de natuur breek je iedere wet met een bamboe tegel onder je set Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Volgens sommigen doen die tegels juist wat aan de akoestiek. Zou kunnen, hoe verdween anders die enorme bult bij TL 200? Als ie nou eens niet door de akoestiek werd veroorzaakt? Tjakka! Maar laten we het eenvoudig houden, en de akoestiek erbij betrekken. Is een gekend audiofiel fenomeen, hebben we vast voet op de grond, op een stevige tegel zelfs. Kan Spido ook weer opgelucht ademhalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Misschien om dat daar meer potentie in zit Weet ik niet, maar beslist meer pretentie. En waarschijnlijk veel meer electronica, electronica die natuurlijk veel goeds doet, maar ook dingen fout. En met een heleboel electronica gaan er veel dingen fout. Dat zijn de zaken die de tegel probeert te verbeteren, en er is dan meer eer te behalen. De tegel doet overigens niets electrisch, er zit immers ook geen stekker aan. Mogelijk doet de tegel alleen iets aan de perceptie van de luisteraar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Weet ik niet, maar beslist meer pretentie. En waarschijnlijk veel meer electronica, electronica die natuurlijk veel goeds doet, maar ook dingen fout. En met een heleboel electronica gaan er veel dingen fout. Dat zijn de zaken die de tegel probeert te verbeteren, en er is dan meer eer te behalen. De tegel doet overigens niets electrisch, er zit immers ook geen stekker aan. Mogelijk doet de tegel alleen iets aan de perceptie van de luisteraar. Ik begin een beetje bang te worden van die tegel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Je moet hem ook niet op je kop krijgen, maar in je kop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Je moet hem ook niet op je kop krijgen, maar in je kop. breng mee, breng mee, dat ding, wij gaan luisteren en huiveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Ben ik met je eens, was ook erg sceptisch, ik verbaas me nergens meer over, des te groter de verwondering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Pessimisme is zo slecht nog niet. Je hebt gelijk of je wordt aangenaam verrast. En optimist wordt nooit aangenaam verrast. (kan zo op de tegel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 breng mee, breng mee, dat ding, wij gaan luisteren en huiveren.Je denkt toch niet dat ik nog een keer kom? Kom jij maar hier, dat is eerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Je denkt toch niet dat ik nog een keer kom? Kom jij maar hier, dat is eerlijk. Breng maar mee naar de HighendForum Kabeldag in ? Amsterdam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 juni 2014 Report Share Posted 2 juni 2014 Tjakka! Maar laten we het eenvoudig houden, en de akoestiek erbij betrekken. Is een gekend audiofiel fenomeen, hebben we vast voet op de grond, op een stevige tegel zelfs. Kan Spido ook weer opgelucht ademhalen. Ik snap het, maar ik doelde niets eens op heel vergezochte dingen, Marc. Ik heb ook weleens een vreselijk laag gehad door verkeerde (ont)koppeling van luidsprekers en/of hardware. Een magische spike verandert dan ineens alles, zonder dat akoestiek of opstelling zelf ook maar iets wijzigt. Ik weet het, dat is fysiek contact, maar toch... Ik heb ook al een paar jaar de proeftegels in gebruik en denk zelf niet dat ze iets met de akoestiek doen, maar iets met de gehele keten. Geen idee of de huidige versie innerlijk anders is, of dat het werkzame deel alleen maar steviger is ingepakt tov de proto's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Feng Shui? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Een vraag aan onze "tegelaars": Sommige praten alsof ze er meer van weten. Laat die geheimzinnigheid eens varen. Wat zit er in? Hoe werkt het? Op den duur komt men er toch achter. Wie kan er een meebrengen naar de Kabeldag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Tijd voor een tegel-topic. Wie durft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Er zit een behandelde koolstofmat in de tegel, die dermate kwetsbaar is dat je 'm aan alle kanten moet beschermen. Dat is het, zeg maar, fysieke geheim. De rest moet je zelf zien uit te vogelen als je gedreven wordt door overmatige verklaringsdrang. Over de behandeling zelf en de methode is zoveel geschreven, dat weinigen erin slagen kaf van koren te scheiden, maar het is te doen. Als je het hebt geprobeerd zul je merken dat verklaren slechts lukt tot op zekere hoogte. Veel mensen kunnen niet leven met die gedachte en beginnen een campagne, die ze altijd juist van de essentie doet verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Als je iets begrijpt kun je het ook duidelijk uitleggen.... Tijd voor een tegel-topic. Wie durft? Hebben we al gehad. Kwam niet veel anders uit dan "Structuur informatie". Maar daarvan kon ook niemand uitleggen wat dat nou is. Het hele gedoe heeft wel iets weg van "Knibbel knabbel knuisje, wie knabbelt er aan mijn huisje?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Veel verder kom je ook niet, als je zelfs weigert op een uitnodiging te komen luisteren in te gaan. Soit, het bezoekuur is voorbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 juni 2014 Author Report Share Posted 3 juni 2014 Veel verder kom je ook niet, als je zelfs weigert op een uitnodiging te komen luisteren in te gaan. Soit, het bezoekuur is voorbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 mumsoft, on 03 Jun 2014 - 10:05 AM, said: Veel verder kom je ook niet, als je zelfs weigert op een uitnodiging te komen luisteren in te gaan. Soit, het bezoekuur is voorbij. Ik stel mij als mede-organisator van de Kabeldag open voor een test en dan gooi jij de deur dicht. Tijd voor een serieus gesprek; Beste Marc, Een vriend van mij (niet ik dus) heeft het volgende gezegd: ik heb dozen vol met dat soort rommel, nog nooit heeft er ook maar eentje het geluid verbeterd. De mening van deze persoon neem ik uiterst serieus, omdat ik weet wat hij allemaal kan. Daarna zijn Leobus en VanSomeren bij mij thuis geweest met tegeltjes. Er was een duidelijk hoorbaar verschil en dat was: slechter! De kans dat deze tegel van € 750,00 iets bijdraagt, acht ik gezien de voorgeschiedenis uiterst klein. Maar zoals gezegd: ik sta overal voor open. Echter om daar nou 300km, naar jou thuis, voor te gaan rijden heb ik er niet voor over. Dus, doe de deur weer open en kom met je tegel naar de Kabeldag. "mooier kunnen wij het niet maken" en niet meer zo boos doen heh, want dan zal ik eens kwaad worden Groeten, Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Veel verder kom je ook niet, als je zelfs weigert op een uitnodiging te komen luisteren in te gaan. Dat bedoel ik nou met "Knibbel knabbel knuisje........." Het heeft teveel weg van kom gezellig in mijn holletje. Gehakt is het lokkertje, niet het doel lijkt het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Pjotr, on 03 Jun 2014 - 09:03 AM, said: Het hele gedoe heeft wel iets weg van "Knibbel knabbel knuisje, wie knabbelt er aan mijn huisje?" Pas in de Efteling geweest zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 ...................kom gezellig in mijn holletje. Hallo.....dat is een heel ander forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2014 Report Share Posted 3 juni 2014 Hallo.....dat is een heel ander forum. Hoebedoellu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts