Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Het voorstel van Arden was om een apart topic voor de roemruchte Suzy Wong tegel aan te maken, dat lijkt me geen slecht idee, bij deze dus.

Deze discussie loopt nu dwars door alle andere topics heen en dat maakt het er bepaald niet overzichtelijker op. Er zijn hier genoeg mensen die er iets over kunnen zeggen en als we niet persoonlijk worden kan het een interessante discussie worden. 

In andere fora wordt het met een mantel van mysterie en mystiek bedekt en zijn vragen taboe, hopelijk krijgen we hier een beetje openheid van zaken. 

Is er een interessante link die neutraal zegt wat deze tegel is en doet? kHeb geen zin om bladzijden en bladzijden te moeten doorspitten alvorens iets zinnigs erover te kunnen lezen

By the way, dit is het eerst wat ik erover hoor ... :)

Waar wil je het over hebben dan ? Het doet iets wat niet te onderbouwen met de huidige natuurkunde, hetgeen de tegel doet begeeft zich niet in het elektrische circuit. Het hoe en wat wordt niet uitgelegd door de makers. Dus kan je het hebben over wat men ervaart en voor de rest allemaal randverschijnselen als ik hoor het niet, men is gek als men 750 euro uitgeeft etc.  

Het voorstel van Arden was om een apart topic voor de roemruchte Suzy Wong tegel aan te maken, dat lijkt me geen slecht idee, bij deze dus.

Deze discussie loopt nu dwars door alle andere topics heen en dat maakt het er bepaald niet overzichtelijker op. Er zijn hier genoeg mensen die er iets over kunnen zeggen en als we niet persoonlijk worden kan het een interessante discussie worden. 

In andere fora wordt het met een mantel van mysterie en mystiek bedekt en zijn vragen taboe, hopelijk krijgen we hier een beetje openheid van zaken. 

Gr Hans

Nog wat anders. Gezien de aanschafprijs wil ik hem eerst in mijn set horen voordat ik hem aan ga schaffen. Tot die tijd doe ik het met de 2e versie van de eerste tegels die verdeeld werden.

Bij mij gaan ze in ieder geval niet meer weg.

Gr Hans

Waar wil je het over hebben dan ? Het doet iets wat niet te onderbouwen met de huidige natuurkunde, hetgeen de tegel doet begeeft zich niet in het elektrische circuit. Het hoe en wat wordt niet uitgelegd door de makers. Dus kan je het hebben over wat men ervaart en voor de rest allemaal randverschijnselen als ik hoor het niet, men is gek als men 750 euro uitgeeft etc.  

Ik had gehoopt hier toch een onderbouwing te krijgen. Voorzover ik het begrijp worden alle effecten toegeschreven aan paranormale verschijnselen. 

Ik denk dat de tegel iets uitstraalt, wat is dat dan en wat voor invloed heeft dat op de audioketen, dat dit als geluidsmatig positief wordt ervaren. De wonderlijke wegen van elektrische energie. Bestaan er meetinstrumenten om golven in de lucht te kunnen meten? Of heft het juist iets op dat geen invloed meer kan uitoefenen, een bescherming als een soort Kooi van Faraday?

En wat als de makers zelf de werking niet kunnen verklaren? Het doet, wat het doet, kunnen we dat dan accepteren of vinden we dat maar vreemd?

Overigens techniek staat überhaupt ver van mij vandaan, dus zelfs met uitleg, kan ik het idee hebben, het zal ;-)

Daarbij geniet waar je van geniet en laat het je niet afpakken :D

Elektrische en magnetische energie is allemaal heel goed meetbaar en in detail verklaard door de natuurkunde. Voor degenen die de natuurkunde niet (goed) kennen, de TV serie Cosmos is een echte aanrader! Michael Faraday komt in aflevering 10 aan bod. Een kooi van Faraday beschermd de inhoud van die kooi tegen elektrische velden van buitenaf maar je kunt zo'n kooi niet in een tegel stoppen. 

Als de makers €750 vragen, dan zit daar wel een verplichting aan vast om uit te leggen wat het doet, vind ik.

En dat mag je natuurlijk vinden. Maar denk je werkelijk dat er nu een uitleg gaat komen omdat er een topic op dit forum is geopend en er al jaren topics over lopen ?

Zoals ik het nu zie gaat dit topic ook weer een kant op die uiteindelijk een slotje gaat opleveren.

Gr Hans

Hier wordt het nog eens haarfijn uitgelegd:

1 April 2014 Suzy Wong audiotiles - YouTube

De datum van plaatsing  helpt nou niet echt mee moet ik zeggen.

In dat filmpje wordt wel van alles geclaimd maar helemaal niets uitgelegd. Er wordt verwezen naar een niet met name genoemde onderzoeker van het NOB in jaren 80. Verder wordt er verwezen naar de ervaringen van leden van het audio freaks forum, dat toont wat mij betreft helemaal niets aan. Wie zijn de makers van Suzy Wong trouwens?

Maar denk je werkelijk dat er nu een uitleg gaat komen omdat er een topic op dit forum is geopend en er al jaren topics over lopen ?

Dus er zijn al hele volksstammen die het zonder antwoord doen begrijp ik. Als er nooit een antwoord opkomt is het dan een probleem?

Het zou wel leuk zijn als een van de fabrikanten meer uitleg geven.

Ik zal hier, met name voor Stef, een opsomming geven van wat er vrijdag gebeurde bij mijn set .

Voor de tegel onder de set gelegd werd lag hij minstens anderhalf uur ongeveer 1.7 meter naast de set in een tas op de grond.

Dit vermeld ik even omdat sommigen zeggen dat de werking pas na zo'n twee uur merkbaar is.

Mumsoft vond dan ook dat we eerst een hapje zouden eten en dan luisteren, onderweg naar de keuken schoof ik de tegel onder de spelende set, ging staan en na één stap gezet te hebben hoorde ik al verschil.

Ik ging weer zitten luisteren en Robx, Mumsoft en ik kwamen tot de conclusie dat de bult in het laag weg was en daardoor het hele plaatje helderder klonk, vooral in de laagste regionen, waar het bij mij nou precies aan schort door de plaatsing van de speakers.

Al met al een duidelijk, positief effect. Da's alles.

In dat filmpje wordt wel van alles geclaimd maar helemaal niets uitgelegd. Er wordt verwezen naar een niet met name genoemde onderzoeker van het NOB in jaren 80. Verder wordt er verwezen naar de ervaringen van leden van het audio freaks forum, dat toont wat mij betreft helemaal niets aan. Wie zijn de makers van Suzy Wong trouwens?

Het gaat om: Henri van der Heide, hij was werkzaam bij de NOB en homeopaat. Zie hier de radiodocumentaire en een artikel:

Henri van der Heide: Geluid dat niet mag?

Dus er zijn al hele volksstammen die het zonder antwoord doen begrijp ik. Als er nooit een antwoord opkomt is het dan een probleem?

Het zou wel leuk zijn als een van de fabrikanten meer uitleg geven.

Ik weet ook niet hoe een versterker werkt en toch heb ik er drie staan. Volksstammen lijkt me wat overdreven...handjevol misschien er zijn bv wel "volksstammen" die verschillen tussen kabels horen en ook dat is niet te onderbouwen. Heb jij wel eens een productieve kabeldiscussie gezien ? Ik niet en zo ook nog nooit goede discussie over Gehakt.

Dat het leuk zou zijn klopt en dan ? Dan gaat iedereen aan de Suzy Wong ? Zoals gezegd verwacht ik niet dat er een uitleg komt die ook maar iets van de natuurkunde raakt. Dat maakt het dus een vaag iets...prima. Dat is een kabel net zo. Suzy Wong is de nieuwe kabel.. :D

Gr Hans

Oeps, een tegeltopic.

De tegel is voortgekomen uit talloze experimenten, waarbij de aanleiding de prachtige resultaten waren die Henri van der Heide kreeg door zijn behandeling van apparatuur. Die experimenten werden door B. Gehakt en Berret van AF uitgevoerd, waarbij gezocht werd naar een methode die net zo goed werkte als die van H. v.d. Heide, zonder het nadeel daarvan: de terugwerking. Die zorgt ervoor dat de schonende werking op de set ten koste gaat van je eigen energie. Die experimenten hebben tenslotte geleid tot het aanbod om je set aan te passen; gehaktificeren a.h.w. Dat heeft veek succes gehad. Weer wat later keam er spul om zelf wat mee te experimenteren, heel toepasselijk trollensnot genaamd. Daarmee kun je cd's behandelen, maar verder alles binnenin en buiten een apparaat. Stekkers bv.

Omdat dit allemaal de garantie teniet doet, en niet iedereen het fijn vindt om met TS aan de gang te gaan, zijn de tegels ontwikkeld. Die doen hetzelfde, maar zonder iets te veranderen. Ook hiervan eerst de experimentele kleine versie, en nu dan... de Suzy Wong tegel.