spido Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Met dat beeld raak je iets belangrijks, voor zover ik het kan inschatten Maar omdat die energie in principe 'blind' is (ongericht), is een andere opgaaf voor de tegel om eerst een deel daarvan te 'ordenen'. Structuurinfo heet dan ook weleens ordeningsinfo - dat is de term die meneer van der Heide zelf gebruikte. Orde is dan eigenlijk niks anders dan chaos met een bedoeling. Hoe meer bedoeling de set uitdrukt, hoe minder van de chaos er in doorklinkt. Wat dat betreft is het net nagalmtijd: goed getemd brengt ie orde; onbeheerst is er meer onrust en rommeligheid, ondanks dat je heus nog wel kunt horen wie er speelt en met welke bedoeling. Maar minder goed en... Minder overtuigend. Jouw eerste indruk, zoals beschreven, komt overeen met die van de meeste, die zonder vooroordeel kunnen worden gedaan. Als je met ballast tussen de oren luistert hoor je altijd minder, ook als je gewoon naar een ander z'n verhaal luistert. Beste Thingman, Muziek is een vorm van gestructureerd geluid. En geluid is frequentie en (bij, x) amplitude. Deze twee. En niets méér dan deze twee. Als een weergeefsysteem de amplituden en frequenties van het audiosignaal juist omzet in luchttrillingen (dus zonder weglatingen, toevoegingen of veranderingen), komen alle details (die jij aanduidt als structuurinformatie) tot hun recht. Het moet mogelijk zijn het elektrische audiosignaal te meten wanneer er géén SW-tegel ligt en wanneer er wèl eentje ligt. In plaats van audiosignaal kan hier een complex (uit harmonischen opgebouwd) testsignaal worden gebruikt, zoals blokgolf of zaagtandgolf. Dit maakt vergelijkingen gemakkelijk en betrouwbaar. Het moet ook mogelijk zijn het akoestisch product te meten wanneer er géén SW-tegel ligt en wanneer er wèl eentje ligt. Hiervoor kunnen ruisbursts worden gebruikt, in combinatie met FFT, zodat er van beide situaties een watervaldiagram kan worden gemaakt. Dit maakt vergelijkingen van amplitude / frequentie karakteristiek in het tijdsdomein (vertraagde resonanties vs. dempingen) gemakkelijk en betrouwbaar. Op deze manier kan worden onderzocht of de vermeende invloed van de SW-tegel van elektrische of van akoestische aard is. En indien - wat ik verwacht - geen van beide het geval is, mag worden geconcludeerd dat de werking berust op illusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Ik concludeer wat anders en gelukkig heb ik de kennis en vaardigheden niet om dit te onderbouwen. Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Zalig zijn de armen van geest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 5 juni 2014 Author Report Share Posted 5 juni 2014 Alles weten maakt ook niet gelukkig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Alles weten maakt ook niet gelukkig Ja, men zegt wel eens hoe meer kennis, hoe men minder weet. Maar of het omgekeerde nou ook opgaat...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Alles weten maakt ook niet gelukkig Dan ben jij ws, net als mij, heel gelukkig... Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Volgens mij impliceert de tegelmaker dit principe. Maar ik zie persoonlijk weinig relatie tussen geluidskwaliteit en magnetiseren. Overigens is magnetiseren of hoe je het dan ook noemt geen kwestie van geloven. Het is echt heel duidelijk voelbaar als dit bij je gedaan wordt. Vertel mij wat, daar hebben we (o.a.ons gezin) hele positieve ervaringen mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Als het dus te maken zou hebben met de positieve energie die er door de maker ingestopt wordt, ben ik heel benieuwd hoe deze draaitafel straks gaat klinken die ik voor Chris Feickert laat beschilderen als kado, veel meer positieve energie kan er niet in lijkt me... NB, dit is de achterkant van de plint, de voorkant wordt helemaal spectaculair Ik hoef denk niet te vragen naar de grote liefde van Chris? Maar we wijken weer af, sorry voor dit intermezzo... Als je zoiets persoonlijks kado geeft kan het alleen maar goed zijn Arden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Maar ik zie persoonlijk weinig relatie tussen geluidskwaliteit en magnetiseren. Je kunt er cassettebandjes mee slopen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Vertel mij wat, daar hebben we (o.a.ons gezin) hele positieve ervaringen mee. Je kunt er cassettebandjes mee slopen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 het slopen van cassettebandjes kan eindeloos* therapeutisch zijn Pjotr. *dit slaat op lengte van de tape. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Quote Spido: "Op deze manier kan worden onderzocht of de vermeende invloed van de SW-tegel van elektrische of van akoestische aard is. En indien - wat ik verwacht - geen van beide het geval is, mag worden geconcludeerd dat de werking berust op illusie". Ik ben ook heel benieuwd naar de resultaten van dergelijke onderzoekingen. Mocht het wel een ilusie zijn dan is het wel een hele goeie. Dan kan die jonge van Klok naar huis, de oplichter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 het slopen van cassettebandjes kan eindeloos* therapeutisch zijn Pjotr. *dit slaat op lengte van de tape. V.w.b. onze kat destijds kan ik dat beamen ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Dan kan die jonge van Klok naar huis, de oplichter.. Uri Geller is al naar huis Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Uri Geller is al naar huis Ja, had dat vliegtuig niet van die kromme vleugels?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Ik blijf sommige verklaring erg zweverig vinden. Het verhaal van Spido spreekt me wel aan. Wel denk ik dat de " proof of the pudding" het luisteren is. In mijn situaties zou ik kunnen regelen dat mijn vrouw de tegel af en toe wel of niet plaatst. Ik sluit overigens niet uit dat hier sprake is van een psychologisch experiment: kan je mensen alles wijsmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 V.w.b. onze kat destijds kan ik dat beamen ja Katten kunnen van àlles beamen als hen dat goed uitkomt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Katten kunnen van àlles beamen als hen dat goed uitkomt... Die is tè ver gezocht Spido. Ga maar alvast bamboeplankjes prepareren Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Die is tè ver gezocht Spido. Ga maar alvast bamboeplankjes prepareren Ik denk dat onze katten zulke plankjes erg zouden waarderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 "Okay, Spido gaat eenzaam doch moedig voort. Laat anderen zich maar met tegeltjes bezighouden: hij kiest voor de muziek.!" Is het alweer afgelopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Ja, dit gaat niet meer over audio, maar over occultisme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Onbegrip, onwil, onnozelheid zijn eerder de termen die bij mij opkomen. En vooral overbodigheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Onbegrip, onwil, onnozelheid zijn eerder de termen die bij mij opkomen. En vooral overbodigheid. Same here, Mumsoft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Beste Thingman, Muziek is een vorm van gestructureerd geluid. En geluid is frequentie en (bij, x) amplitude. Deze twee. En niets méér dan deze twee. Als een weergeefsysteem de amplituden en frequenties van het audiosignaal juist omzet in luchttrillingen (dus zonder weglatingen, toevoegingen of veranderingen), komen alle details (die jij aanduidt als structuurinformatie) tot hun recht. Het moet mogelijk zijn het elektrische audiosignaal te meten wanneer er géén SW-tegel ligt en wanneer er wèl eentje ligt. In plaats van audiosignaal kan hier een complex (uit harmonischen opgebouwd) testsignaal worden gebruikt, zoals blokgolf of zaagtandgolf. Dit maakt vergelijkingen gemakkelijk en betrouwbaar. Het moet ook mogelijk zijn het akoestisch product te meten wanneer er géén SW-tegel ligt en wanneer er wèl eentje ligt. Hiervoor kunnen ruisbursts worden gebruikt, in combinatie met FFT, zodat er van beide situaties een watervaldiagram kan worden gemaakt. Dit maakt vergelijkingen van amplitude / frequentie karakteristiek in het tijdsdomein (vertraagde resonanties vs. dempingen) gemakkelijk en betrouwbaar. Op deze manier kan worden onderzocht of de vermeende invloed van de SW-tegel van elektrische of van akoestische aard is. En indien - wat ik verwacht - geen van beide het geval is, mag worden geconcludeerd dat de werking berust op illusie. Ik weet het niet hoor Spido, dat van illusie. Vind dat een te gemakkelijk argument, alsof je met niet denkenden te maken zou hebben.Ik twijfel er niet aan dat het gemeten kan worden, maar die opdracht mogen anderen op zich nemen die weten wat te meten. Voor mij is het niet zo belangrijk om ook de rest van de wereld bewijsmateriaal te leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2014 Report Share Posted 5 juni 2014 Onbegrip, onwil, onnozelheid zijn eerder de termen die bij mij opkomen. En vooral overbodigheid. Je gaat natuurlijk nooit respect winnen voor je gehakt als je degenen die er anders over denken gaat uitschelden. Dat is toch meer iets voor schoolmeissies van 13 dan voor een volwassen kerel van over de '60? Het is één van die punten die bij de gehakt evangelisten zo tegen doet staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts