Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Jij bent goed in het geven van valse wendingen aan zaken.

Niemand beweert te weten hoe het werkt, maar als je al een jaar of 6 in de weer bent met het fenomeen ga je een eigen idee ontwikkelen. Soms durft iemand dat te delen, maar het zijn slechts eigen denkbeelden...

Natuurlijk gaat niemand jou uit zichzelf zo'n ding aanbieden! Lijkt me ook best normaal...

Zalig zijn die geloven zonder bewijzen. Weet je Toine als ik het zou horen heb ik niet zo'n behoefte aan verklaringen. En waarom iemand niet durft te delen???

Overigens zie ik het voorlopig toch als een marketingexperiment.

De teringzooi die we zelf hebben gemaakt en nog steeds maar blijven maken afschuiven op een opperwezen is de denkfout hier in deze redenatie. Ik zie het meer als liefde dat ie zo'n hardnekkig zootje atomen op een overigens mooie bol maar kansen en herkansingen blijft geven. Ik had dit design ook al in de prullenbak gegooid als ik Hem was...

Daarom is Dark Side of the Moon nog steeds actueel, na 40 jaar.

Zalig zijn die geloven zonder bewijzen. Weet je Toine als ik het zou horen heb ik niet zo'n behoefte aan verklaringen. En waarom iemand niet durft te delen???

Auw, auw, waar ik werk hebben advocaten ook nog wel eens moeite met het delen van kennis ;-)

Het is niet meer zo.

Heel je huis zit trouwens vol met spullen waarin de energie van 'makers' zit. Dat is zelden een probleem geloof ik. Je ontkomt er niet aan.

Ja, dat klopt maar daar is het geen actieve component van de werking van het product. 

Geïnteresseerden kunnen hier mijn ervaringen van de eerste dagen lezen.

Groeten...

PS: grappig, ik had hier zelfs nog een account. Zeker meegekomen van het oude Hear?

Jouw ervaringen komen behoorlijk overeen met die van mij.

En hier heeft de tegel hooguit twee uur onder de set gelegen.

Dat de effecten meetbaar zijn, heb je vast niet uit de mond van de ontwikkelaars. Die zeggen immers dat electrisch niets gebeurt.

Als je kennis wilt maken met de makers, lijkt mij dat niet onmogelijk. Een van de twee ken ik persoonlijk via het Audiofreaks forum. Contact wel op mijn initiatief tot stand gekomen. Waar een wil is, is een weg!

In de testfase vroegen de makers juist om commentaar; positief of negatief was beide welkom.

Vaagheden over de werking komen niet van de makers. Die worden verzonnen door gebruikers of buitenstaanders. De makers zeggen gewoon niets. Zou ik trouwens ook niet doen als ik een potentieel commercieel product in handen had.

Ik weet niet of er een "niet goed geld terug" regeling is, maar zo ja, dan zou ik als ik jou was het eens proberen. Even contact met Sonority audio opnemen! Ze komen niet vanzelf aanwaaien.

Groet,

Leobus

Leo, ik kan helemaal niks vinden op de site van Sonority audio over de tegel.

Nee. Ik adviseer liefhebbers van muziek over de aanpak van de akoestiek in de ruimte waarin ze luisteren. Ik verkoop niets, want ik wil onafhankelijk kunnen blijven met mijn advies.

Soms bouw ik in opdracht diffusers. Daar is, behalve van RPG niet aan te komen, en ik wilde minimaal 40% goedkoper kunnen zijn daarmee.

Maar de essentie is dat ik hier geen zaken doe of op uit ben. Forumgangers zijn nu niet direct een geschikte doelgroep om een aantal redenen. Af en toe is er natuurlijk een uitzondering.

Ben je dan ook gestopt met de verkoop van Transmission Audio?

thingman, on 07 Jun 2014 - 12:35 PM, said:

Nee. Ik adviseer liefhebbers van muziek over de aanpak van de akoestiek in de ruimte waarin ze luisteren. Ik verkoop niets, want ik wil onafhankelijk kunnen blijven met mijn advies.

Soms bouw ik in opdracht diffusers. Daar is, behalve van RPG niet aan te komen, en ik wilde minimaal 40% goedkoper kunnen zijn daarmee.

Maar de essentie is dat ik hier geen zaken doe of op uit ben. Forumgangers zijn nu niet direct een geschikte doelgroep om een aantal redenen. Af en toe is er natuurlijk een uitzondering.

Neem me niet kwalijk. Dat wist ik niet.  

Dennis van Sonority timmerde enkele weken geleden aardig aan de weg op het htforum, daarna niets meer vernomen van hem. Overigens zei hij dat er website komt voor de SW tegels.

Carl, een paar weken geleden kon ik hier niet posten zonder dat er iemand in m'n nek liep te hijgen. Je maakt je wel kwetsbaar als je probeert woorden te geven aan dingen die door de grote meerderheid als onzinnig, occult en autosuggestief worden beoordeeld.

Maar nu gaat het goed. Er wordt in elk geval niet gemeen op de man gespeeld, en ik denk dat dit zomaar eens belangrijker is dan je misschiend denkt, als er niet in jouw eigen nek wordt gehijgd.

Als ik het ding zou reviewen zou ik hem er een week eronder leggen en daarna na een uurtje luisteren weghalen. Ik veronderstel dat jij dat ook gedaan hebt Toine.

Ben je dan ook gestopt met de verkoop van Transmission Audio?

Nou, PD, ik ben nooit begonnen. Ik kan dit wel schrijven want de importeur is ook op de hoogte, maar ik had nieuwe speakers nodig en de importeur wil al vanaf 2010 dat ik dealer wordt. Maar ik ben niet zakelijk of commercieel; ik zocht gewoon een manier om mijn Apogees te vervangen en de dealerprijs is iets aantrekkelijker dan de consumentenprijs. In die modus konden wij ons beide vinden. Ik heb mijn website aangepast, maar laat het welbewust losstaan van mijn echte kernactiviteiten.

Ik maak er geen werk van, van verkopen, maar heb nu wel weer een puik geluid thuis, met veel van de transparantie van de Apogees ( die hier niet goed op te stellen waren). Dat is voor mij het belangrijkste. Ik poog niet eens te concurreren, want dat doe je niet met 1 speaker... :)

Als iemand interesse heeft is een demo natuurlijk mogelijk, maar eigenlijk ben ik alleen enthousiast over de kleine monitor, die ik zelf heb staan. De rest boeit me niet zo, op de kleine vloerstaander na. Die is ook goed geprijsd en geeft daar veel voor terug bij een goede match.

thingman, on 07 Jun 2014 - 12:42 PM, said:

Jij bent goed in het geven van valse wendingen aan zaken.

Niemand beweert te weten hoe het werkt, maar als je al een jaar of 6 in de weer bent met het fenomeen ga je een eigen idee ontwikkelen. Soms durft iemand dat te delen, maar het zijn slechts eigen denkbeelden...

Natuurlijk gaat niemand jou uit zichzelf zo'n ding aanbieden! Lijkt me ook best normaal...

Je durft veel te zeggen. Van valse wendingen is geen sprake. Wel van realistische gedachtengangen. Die mis ik een beetje rondom de tegel en aanverwante artikelen.

Ik denk ook dat niemand mij een tegel ter beoordeling aan gaat bieden. Men is veel te bang dat ik (en anderen) het een verslechtering vindt. Tannoy kent mij en weet dat ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek. Maar dat is allemaal niet erg, ik kom er nog wel een keer een bij iemand tegen.

Indien het een verbetering is, ga ik de tegel de hemel in prijzen.

thingman, on 07 Jun 2014 - 1:02 PM, said:

Het is niet meer zo.

Heel je huis zit trouwens vol met spullen waarin de energie van 'makers' zit. Dat is zelden een probleem geloof ik. Je ontkomt er niet aan.

De energie van makers zit in mijn huis? Hoe kom je daar nou weer bij? Het lijkt wel of ik hier op een paranormaal forum zit i.p.v. op HighEnd Forum. 

Als ik het ding zou reviewen zou ik hem er een week eronder leggen en daarna na een uurtje luisteren weghalen. Ik veronderstel dat jij dat ook gedaan hebt Toine.

Ik heb een setje van twee kleine prototypes in huis. Drie jaar geleden zijn er ca. 20 paartjes uitgezet door de makers, om te zien wat voor ervaringen er los zouden komen.

Die twee gebruik ik sindsdien met succes op verschillende plaatsen in de keten, tot ik de voor mij juiste inzet had gevonden. Ik heb geen ervaring met de commerciële SW tegel en ben ook niet in staat om daar 750 euro voor neer te leggen. Ik ben aan het sparen voor een nieuw instrument, dat aan het eind van dit jaar klaar behoort te zijn.

Dus je bent een "niets-geloverd", koopt toch een tegel voor (neem ik aan) 750 euro.

Waarom als ik vragen mag?

Dat "niets-geloverd" is een kwalificatie van Huub, niet van mij.

Ten tijde van de gehakt-oorlogen op Hififorum en Audiofreaks ben ik geïnteresseerd geraakt in het fenomeen. Dan kun je drie dingen doen: Je zegt het is onzin want er gebeurt electrisch gezien niets, je kunt blind de kant kiezen van de "gelovers" of je kunt de in mijn ogen beste optie volgen en zelf op onderzoek uitgaan. Dat zou imho elke echte wetenschapper, dus ook de technici die zich door kennis van electronica op een sokkel geplaatst voelt moeten doen ipv het fenomeen direct naar de prullenbak te verwijzen en de "gelovers" een bewijstlast opdringen. Zo werkt de "wetenschap" in mijn ogen niet.

Ik ben dus naar twee setjes wezen luisteren die gehaktificeerd waren. De ene set klonk erg goed maar in mijn oren niet echt bijzonder, de andere klonk ook erg goed maar daar hoorde ik ook dingen die ik nergens anders had gehoord. Aangezien ik die set niet kende voor de modificatie kon ik niet zeggen dat het door het gehakt kwam maar het had wel een indruk achtergelaten. Nu kwam er ineens de tegel waardoor ik het effect wel kon krijgen maar ik mijn apparaten niet voor hoefde te laten behandelen. Dus ja, dan moet het ook gebeuren, dan wil ik ook weten wat het bij mij doet en of het überhaupt wat doet. Dan is 750 euro inderdaad erg veel geld maar gezien de fanschare had ik wel het idee er weer vanaf te komen met een verlies van minimaal 100 euro. Dat geld heb ik er wel voor over om een eigen mening te kunnen hebben. Achteraf vind ik het echt niet te veel geld voor een in mijn ogen fantastisch product.

Groeten...

Ik denk ook dat niemand mij een tegel ter beoordeling aan gaat bieden. Men is veel te bang dat ik (en anderen) het een verslechtering vindt. Tannoy kent mij en weet dat ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek. Maar dat is allemaal niet erg, ik kom er nog wel een keer een bij iemand tegen. Indien het een verbetering is, ga ik de tegel de hemel in prijzen.

Dat staat voor zich Jongensdroom wat voor de ene persoon een verbetering is, kan bij een ander in de keten een verslechtering zijn.

Je durft veel te zeggen. Van valse wendingen is geen sprake. Wel van realistische gedachtengangen. Die mis ik een beetje rondom de tegel en aanverwante artikelen.

Ik denk ook dat niemand mij een tegel ter beoordeling aan gaat bieden. Men is veel te bang dat ik (en anderen) het een verslechtering vindt. Tannoy kent mij en weet dat ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek. Maar dat is allemaal niet erg, ik kom er nog wel een keer een bij iemand tegen.

Indien het een verbetering is, ga ik de tegel de hemel in prijzen.

Hoewel het proto's zijn, Wil, mag je mijn setje best 2 weken proberen bij je thuis. Aangezien je ongeveer op loopafstand woont moet dat het probleem niet zijn. Je moet alleen even over je afkeer voor mij heen stappen, want in het echt val ik best mee... ;)

De energie van makers zit in mijn huis? Hoe kom je daar nou weer bij? Het lijkt wel of ik hier op een paranormaal forum zit i.p.v. op HighEnd Forum.

Heb je je weleens ten diepste afgevraagd wat de wetenschappelijke vaststelling: 'alles is energie' kan inhouden? Nota bene de wetenschap zelf onderschrijft dit al een paar decennia, dus ik denk dat je huis vergeven is van 'niet-eigen' energie...

Heb je je weleens ten diepste afgevraagd wat de wetenschappelijke vaststelling:'alles is energie' kan inhouden? Nota bene de wetenschap zelf onderschrijft dit al een paar decennia, dus ik denk dat je huis vergeven is van 'niet-eigen' energie...

E=mc2 ?

Hoewel het proto's zijn, Wil, mag je mijn setje best 2 weken proberen bij je thuis. Aangezien je ongeveer op loopafstand woont moet dat het probleem niet zijn. Je moet alleen even over je afkeer voor mij heen stappen, want in het echt val ik best mee... ;)

Toine ik heb geen afkeer voor je en ik hoop jij ook niet voor mij. Ik merk alleen dat wij beiden op een andere golflengte zitten. Het is daarom zeer knap van je, dat je mij dit mooie aanbod doet en dat neem ik dan ook graag van je aan. Ik ben zeer benieuwd wat het in mijn set gaat doen en ik beloof je plechtig dat ik een 100% eerlijke mening zal geven. Over een paar weken is het zomervakantie en wij gaan niet echt weg. Ik stuur je dan een pm. Vind je het goed, dat er mij bij thuis nog een aantal mensen komen luisteren naar de tegel? Wil je dan ook een keer bij mij komen?

Ik had deze uitnodiging niet verwacht, nogmaals complimenten.

thingman, on 07 Jun 2014 - 2:06 PM, said:

Heb je je weleens ten diepste afgevraagd wat de wetenschappelijke vaststelling: 'alles is energie' kan inhouden? Nota bene de wetenschap zelf onderschrijft dit al een paar decennia, dus ik denk dat je huis vergeven is van 'niet-eigen' energie...

Je maakt me bang :D. Ik zie hier wel een brok energie van 175cm rondlopen. 

(ik weet het: flauwe grappen gaan mij beter af dan discussiëren)

Toine ik heb geen afkeer voor je en ik hoop jij ook niet voor mij. Ik merk alleen dat wij beiden op een andere golflengte zitten. Het is daarom zeer knap van je, dat je mij dit mooie aanbod doet en dat neem ik dan ook graag van je aan. Ik ben zeer benieuwd wat het in mijn set gaat doen en ik beloof je plechtig dat ik een 100% eerlijke mening zal geven. Over een paar weken is het zomervakantie en wij gaan niet echt weg. Ik stuur je dan een pm. Vind je het goed, dat er mij bij thuis nog een aantal mensen komen luisteren naar de tegel? Wil je dan ook een keer bij mij komen?

Ik had deze uitnodiging niet verwacht, nogmaals complimenten.

Ik zal zelf de hele maand augustus in Hongarije zitten, dus in die periode mag je ze best gebruiken. Anderzijds, dat duurt nog lang en ijzer moet gesmeed wanneer heet, dus ja, ik ben bereid ze je op korte termijn te lenen. Onmiddellijk desnoods. Ik ben op mijn beurt benieuwd of ik ze ga missen...

Natuurlijk maakt het mij niet uit hoeveel mensen er komen. Het is jouw huis! En ja, natuurlijk wil er bij jou naar komen luisteren.

Golflengteverschil, ongetwijfeld, maar muziek is dan weer wel wat we delen, zowel beluisteren als maken. Ik kan een naar ventje zijn, als ik in het nauw wordt gedreven, maar wie niet? Het fijnste is het als communicatie zonder waardeoordelen kan verlopen. Die kant gaat het hier nu op. Er zijn echt geen 'volksstammen' voor nodig om daar een schaduw over te werpen die op een gegeven moment nagenoeg alle topics gaat omvatten...

Over foute structuurinformatie door verkeerd materiaalgebruik gesproken... :)

De site schijnt nog niet in de lucht te zijn.

Ik weet niet of je ook bij Audiofreaks staat ingeschreven. Ik wel.

Ik heb gewoon een PM naar Tannoy gestuurd met mijn vragen.

Groet,

Leobus