Guest Posted 7 juni 2014 Report Share Posted 7 juni 2014 Ik vind het allemaal reuze interessant. Maar als ik over de eerste "techniek*" lees, waarbij de maker ziek kan worden, omdat het product blijkbaar de negatieve energie terug laat stromen naar de maker, schrik ik toch erg. Zeker in een tijd waarbij we proberen negatieve invloeden op personeel en milieu proberen te voorkomen: instortende kledingfabrieken in India, ziek personeel van elektronicafabrikanten in China, burgers ziek door de dump van elektronica afval in Afrika. Daarbij zou ik ook niet iets in huis willen hebben waar de energie van een ander in zit, als "werkend" onderdeel, daar ik niet weet wat voor uitwerking dit op mij persoonlijk kan hebben. In dat aspect zou ik wel wat meer informatie willen hebben. Ik hoef alleen maar te weten of dat zo is, niet hoe. * De Suzy Wong tegel zou geen "negatieve energie feedback" meer hebben naar de maker. Ivan (en andere ge-interesseerden), Zoiets is nou bij uitstek iets om eens lekker over te bomen bij een meeting ofzo. In alle (on)bescheidenheid denk ik dat ik wat dit soort dingen aangaat misschien wel enige opklaring kan verschaffen. Woorden, en met name geschreven tekst, zijn naar mijn mening ontoereikend bij dit soort onderwerpen. Overigens ben ik blij om te zien dat deze discussie weer een wat respectvoller kant opgaat en wil ik ook van de gelegenheid gebruik maken om mijn excuses te maken voor mijn scherpe tong eerder deze week. Daar zijn naast het onderwerp zelf nog allerlei andere redenen voor aan te voeren maar dat mag geen vrijbrief zijn om persoonlijk te worden. Sorry dus, aan wie het aangaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 juni 2014 Report Share Posted 7 juni 2014 @KT: no hard feelings! Ik schiet ook regelmatig uit mijn sloffen, net als Toon Hermans Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Heb dit draadje gelezen vanaf pg7 Boeiend Bestaan spoken niet omdat nog niemand er eentje heeft gezien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 stefk, on 08 Jun 2014 - 07:52 AM, said: Heb dit draadje gelezen vanaf pg7 Boeiend Bestaan spoken niet omdat nog niemand er eentje heeft gezien? Dan hoef je er nog maar 6. Iedereen is lief voor elkaar heh . Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 6? De eerste 6 had ik al gelezen hoor, deze ochtend vanaf 7 uur in 1 ruk de rest gelezen 16 min 7 = 9 Heb alles flink gelezen hoor, met een smile, met gefronst voorhoofd, met open mond, al geeuwend, al likkebaardend ... Het is niet omdat iets (nog) niet bewezen kan worden dat het er niet is, maar wilt dat daarom zeggen dat alles er kan zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Dat "niets-geloverd" is een kwalificatie van Huub, niet van mij. Ten tijde van de gehakt-oorlogen op Hififorum en Audiofreaks ben ik geïnteresseerd geraakt in het fenomeen. '.... een in mijn ogen fantastisch product. Groeten... Okay bedankt, ik snap je verhaal. Het niet hoeven open te maken van je apparatuur is indedaad een belangrijke plus. Voor de rest horen is (misschien) geloven, zolang er geen "verklaring" te geven is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Mijn Kefjes zijn overigens ook behandeld, tot volle tevredenheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Mijn Kefjes zijn overigens ook behandeld, tot volle tevredenheid. Wat heb je laten doen Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Net als de tegels, weet het niet, feit is dat ze voor mij beter zijn gaan klinken. Voor mij het belangrijkste, al zou het autosuggestie zijn, prima toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Net als de tegels, weet het niet, feit is dat ze voor mij beter zijn gaan klinken. Voor mij het belangrijkste, al zou het autosuggestie zijn, prima toch? Wat mij betreft wel Ruud. Als ik met mijn ogen dicht luister neem ik soms een ruimte waar die er niet kan zijn in mijn kamer, zo groot en diep klinkt het. Dat zal vlgs Spido wel niet mogelijk zijn, kwestie van de kamer opmeten en zeggen: Dat past er niet in, dus kun je dat niet waarnemen. Ik vind 't allemaal prima, de één z'n cijfertjes, de ander z'n muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Werkt-ie nou nòg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Werkt-ie nou nòg? Ik durf het bijna niet te zeggen.............misschien komt dat nu wel door het magical matje wat ik Robx heb gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Wat mij betreft wel Ruud. Als ik met mijn ogen dicht luister neem ik soms een ruimte waar die er niet kan zijn in mijn kamer, zo groot en diep klinkt het. Dat zal vlgs Spido wel niet mogelijk zijn, kwestie van de kamer opmeten en zeggen: Dat past er niet in, dus kun je dat niet waarnemen. Ik vind 't allemaal prima, de één z'n cijfertjes, de ander z'n muziek Volgens Spido kunnen sommige forummers zelfs dingen horen in volstrekte stilte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Volgens Spido kunnen sommige forummers zelfs dingen horen in volstrekte stilte. Er zijn er die zelfs in volledig vacuum nog iets horen....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Ik durf het bijna niet te zeggen.............misschien komt dat nu wel door het magical matje wat ik Robx heb gekregen. Offtopic; jouw e-mail staat nog in de wacht, real-life issues kwamen ertussen en inmiddels ook weer wat bevindingen op het forum. Ik kom erop terug, echt waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juni 2014 Report Share Posted 8 juni 2014 Offtopic; jouw e-mail staat nog in de wacht, real-life issues kwamen ertussen en inmiddels ook weer wat bevindingen op het forum. Ik kom erop terug, echt waar. Fijn, ik ben benieuwd naar je reactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 9 juni 2014 Author Report Share Posted 9 juni 2014 Na een recente ervaring met een kapot product vroeg ik mij opeens af: hoe zit het met de garantie op de Suzy Wong tegel? Hoe lang gaat de tegel mee, wat is de te verwachten levensduur? Wat als blijkt dat de tegel het niet doet, krijgt de klant dan een andere tegel, of krijgt de klant zijn geld terug? Voor zover ik er iets van begrepen heb, levert de maker "energie" die middels de tegel wordt doorgegeven aan de installatie. In hoeverre is de werking van de tegel dan afhankelijk van de maker? Met andere woorden: is het wel een product, of is het eigenlijk een dienst, die middels de tegel geleverd wordt? Zomaar wat gedachten en vragen die beantwoord moeten worden voordat je een product commercieel aanbiedt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 juni 2014 Report Share Posted 9 juni 2014 Na een recente ervaring met een kapot product vroeg ik mij opeens af: hoe zit het met de garantie op de Suzy Wong tegel? Hoe lang gaat de tegel mee, wat is de te verwachten levensduur? Wat als blijkt dat de tegel het niet doet, krijgt de klant dan een andere tegel, of krijgt de klant zijn geld terug? Voor zover ik er iets van begrepen heb, levert de maker "energie" die middels de tegel wordt doorgegeven aan de installatie. In hoeverre is de werking van de tegel dan afhankelijk van de maker? Met andere woorden: is het wel een product, of is het eigenlijk een dienst, die middels de tegel geleverd wordt? Zomaar wat gedachten en vragen die beantwoord moeten worden voordat je een product commercieel aanbiedt... Da's een goeie. Zelf vroeg ik me destijds ook hardop af wat er van dit alles overblijft als de pijp aan Maarten moet worden overgedragen. Voor wat betreft de fysieke modificaties werd het me niet geheel duidelijk. De tegel is anders in de zin dat ie niet de hardware zelf verandert, maar of ie z'n werking voor eeuwig uit de kosmos kan onttrekken is mij ook niet geheel duidelijk. Ik ervaar hier van meet af aan ook niet de stabiele werking die verder iedere duurzame gebruiker wel lijkt te ervaren. Gelukkig kan ik goed met raadsels leven, aangezien zowat heel het leven er een is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 11 juni 2014 Author Report Share Posted 11 juni 2014 Het is verdacht stil geworden en ik ben nog steeds zeer benieuwd naar het antwoord op mijn eerdere vragen. Ik begrijp dat één van de hoofdrolspelers zich inmiddels heeft teruggetrokken van Suzy Wong. Ik weet niet of dit degene was die de tegels "behandelde", maar zo ja: "doen" de tegels het dan nog wel en zijn tegels die voortaan gemaakt worden hiermee waardeloze kopieën geworden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Tegels werken gewoon...de rest ook. Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Het is verdacht stil geworden en ik ben nog steeds zeer benieuwd naar het antwoord op mijn eerdere vragen. Ik begrijp dat één van de hoofdrolspelers zich inmiddels heeft teruggetrokken van Suzy Wong. Ik weet niet of dit degene was die de tegels "behandelde", maar zo ja: "doen" de tegels het dan nog wel en zijn tegels die voortaan gemaakt worden hiermee waardeloze kopieën geworden? Eind van de maand mag ik de tegels van Thingman lenen. Er komen in de week daarna een paar vrienden luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Ik begrijp dat één van de hoofdrolspelers zich inmiddels heeft teruggetrokken van Suzy Wong. Waar heb je dat vandaan dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Waar heb je dat vandaan dan? http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.5715 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubF Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Tegels te koop: 3000 euro per stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts