Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Nog een nabrander want er is al een tijdje niets gepost in dit topic terwijl het onderwerp onverminderd hot is. Ondanks de toestanden van een tijdje geleden is het wel een avontuur om de tegels in huis te hebben. En... ze beginnen zich zowaar nu ook een beetje terug te verdienen.

Twee weken geleden heb ik andere speakers gekocht, de K&H O300D. Na veel experimenteren met stapels apparatuur ben ik geëindigd met de meest minimale set die ik ooit heb gehad of gezien: een uiterst klein passief voorversterkertje met TV-tuner en Mac Mini aangesloten met een interlinkje. Normaal toch niet de manier om high end te bedrijven. Ik heb ook nog een prima Naim V1 dac staan. Die is echter niet meer nodig; de koptelefoonaansluiting van de Mac Mini is net zo goed.

Het geluid is absoluut fantastisch en verrreweg het beste wat ik in 15 jaar in huis heb gehad. Het tastbare en aanwezige, kenmerkend effect van de tegels, is volop aanwezig. De normaal wat degelijke K&H's hebben hun eigen tegel en worden topspeakers die alles laten horen. Kennelijk is de tegel onder de hifi-set voldoende voor de rest.

Zijn dat de speakers van Raphie?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146247.0;topicseen

Volgens mij zijn dat al topspeakers zonder tegel. Gefeliciteerd iig.

geen reactie op RuudF. ik heb sinds heden ook een audiotegel. en RuudF heeft gelijk. vergeet nieuwe luidsprekers, versterkers, bronnen. schuif eerst eens een audiotegel onder je set. laat je niet verblinden door je niet op luisteren gebaseerde vooroordelen, probeer eens iets. je mag proberen, wat let je.

groet

Werkte de tegel net zo snel als hier destijds Rob of moest je iets langer wachten?

Gebruik je al je andere tweaks (vooral het net- en de andere filters) ook nog of is dat nu niet meer nodig?

die heb ik al gedaan: ik had eerst zo een tegel te leen van M :ph34r: rc, ik mocht er echt even aan wennen. in die periode heb ik regelmatig even de tegel weggehaald, opzij zetten in de kamer, of echt aan de andere kant van het huis leggen. op 3 meter afstand van de set is het effect wel weg bij mij. ja wat gebeurt er dan. het wordt grover, platter, duidelijk minder feestelijk.

daarom heb ik na de logeerpartij er eentje besteld. ik legde m eronder en dacht meteen 'gelukkig het is terug'.

groet

De tegel van M :ph34r:rc heeft hier maar even gelegen maar 's avonds was het effect nog steeds merkbaar. Ik was zo onder de indruk, zeg maar confuus, door het effect van de tegel en de aanwezigheid van Mumsoft en Robx (fijne jongens BTW) dat ik het eten vergeten was. Sorry jongens, jullie hadden al zo ver gereisd en dan ook nog lang wachten op een hapje...

haha was prima joh. ik kom vaak zat behoorlijk die kant op, dus als je nog eens wat rare dingetjes wil horen ... maar dan wel op tijd soep he :huh:

groet

PM even als je in de buurt komt. Ik sta altijd open voor rare dingetjes.

ieuw ))))) doet het matje het nog ?

het wordt een tegel-epidemie

erg benieuwd audiovorden!

groet

Ik was mijn handen vóór het likken dus zo erg is het niet.

Hij doet het nog wel maar is vanwege de fysieke toestand wel aan vervanging toe. Het voordeel weegt niet meer op tegen de onbalans die hij soms veroorzaakt.

En beter een tegel epidemie dan eentje van griep :) .