Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Lijkt mij the best tweak ever :)

Ik ben benieuwd wat de tegel bij mijn set doet.

De kleine tegeltjes deden niets,maar inmiddels heb ik andere apparatuur.

En ik hoef dingen niet zo nodig te begrijpen (soms is het inderdaad wel makkelijk, maar toch), als ik het kan horen vind ik het goed.

Dat heb ik nou ook, sommige kunnen we (nu nog) niet verklaren, dat betekent echter niet dat er niks gebeurt. ;)

Dat heb ik nou ook, sommige kunnen we (nu nog) niet verklaren, dat betekent echter niet dat er niks gebeurt. ;)

Maar één ding is toch wel zeker: zo'n tegel doet in ieder geval niks met de elektrische signalen in de apparatuur en naar je speakers toe...

Maar één ding is toch wel zeker: zo'n tegel doet in ieder geval niks met de elektrische signalen in de apparatuur en naar je speakers toe...

Weet je dat zeker?? Heb je dat gemeten? Ik heb nl. géén idee wat er precies gebeurt. 

Komen er geestverruimende gassen uit de tegel, komt er een extra dimensie bij die de waargenomen ruimte beïnvloed, wordt de lucht geïoniseerd of geeft de tegel "iets" aan je set wat het nodig heeft om optimaal te presteren?

Ikzelf denk het laatste, maar dat is een kwestie van gevoel, kan ik zo 1,2,3 niet uitleggen. ;)

Weet je dat zeker?? Heb je dat gemeten? Ik heb nl. géén idee wat er precies gebeurt. 

Komen er geestverruimende gassen uit de tegel, komt er een extra dimensie bij die de waargenomen ruimte beïnvloed, wordt de lucht geïoniseerd of geeft de tegel "iets" aan je set wat het nodig heeft om optimaal te presteren?

Ikzelf denk het laatste, maar dat is een kwestie van gevoel, kan ik zo 1,2,3 niet uitleggen. ;)

Nee, dat heb ik niet gemeten. Maar ik weet wel genoeg van elektrotechniek om te weten wat (theoretisch) invloed kan hebben op een elektrisch signaal. Zo'n tegel zit niet in de signaalweg of in de voeding, dus dat kan het niet zijn. Dus tenzij zo'n tegel een elektromagnetisch veld genereert o.i.d., kan hij geen invloed hebben op het signaal op zich. En tenzij zo'n tegel een voeding heeft (eventueel met accu's of zo), kan hij geen elektromagnetisch veld genereren. Daar is immers energie voor nodig. Geloof niet dat zo'n tegel een voeding heeft, of wel? Bovendien zou de werking dan direct moeten blijken, en niet na enige 'gewenning'. En de werking zou dan ook meteen weer verdwijnen als je de tegel weghaalt, en niet 'naijlen' o.i.d...

Edited by Henrie

Liefde en aandacht... okay.

Maar geldt hetzelfde dan niet voor onzin? Kolder? Waanzin?

Jazeker, Spido. Maar waarom zou je dat in je set stoppen??

Ik draai wel eens onzinnige, waanzinnig kolderieke muziek maar dat zul je niet bedoelen denk ik. :P

probeer het gewoon. vindt je het niks ... dan heb je gelijk. ben je er blij mee ... heb je ook gelijk.

groet

ja, gewoon doen. Je kunt uren proberen uit te leggen hoe een appel smaakt maar één hapje is meteen duidelijk.

het is meer de weerstand dat iemand er geld voor vraagt denk ik. en zit niet eens een draad aan he, dus wat kan het nou zijn. nou in relatie met wat ik hoor ... koop geen andere apparatuur als je verder wil ... probeer een tegel.

en ik heb geen aandelen in de 'firma audiotegel'.

groet

Liefde en aandacht... okay.

Maar geldt hetzelfde dan niet voor onzin? Kolder? Waanzin?

Meestal gebrek aan empathie.   Wat de een onzin vind, kolder of waanzin.   Kan voor een ander heel zinnig, waardevol of haalbaar zijn.

Zo zullen er vast mensen op dit high-end forum zijn, die vinden dat ik knettergek ben, dat ik aan oude versterkertjes, tunertjes en andere apparatuur sleutel.

Ze kunnen zich niet in mijn wereld verplaatsen,  ik zie regelmatig hoe mooi dergelijke apparatuur  gebouwd is en hoe zinnig is dat weer een nieuwe bestemming te geven.

Maar ik kan me ook voorstellen, dat iemand anders dat onzin, kolder of waanzin vind.  Prima toch.   ;)

probeer het gewoon

Ik probeer geen dingen waar ik voorhand het nut totaal niet van in zie. En zeker niet als er over de vermeende 'werking' heel geheimzinnig en mysterieus gedaan wordt. We zijn met audio bezig, niet met religie...

Wees op zijn minst "nieuwsgierig"  Oordelen kan altijd nog.   :)   

Ik ben ook nieuwsgierig... naar de werking. Maar die kan niemand uitleggen (omdat er ook helemaal niks verandert aan het audiosignaal). Niet anders dan met wollige taal, mystiek en geheimzinnigheid...

Edited by Henrie

Niet anders dan met wollige taal, mystiek en geheimzinnigheid...

Het is net een vrouw Henrie  :P Als je écht nieuwsgierig bent dan had je, je allang in de materie verdiept. Er is m.i. meer dan genoeg over vertelt en overgeschreven. En nog veel meer onzin. Ik ga dat hier niet dunnetjes overdoen. Maar laat ik het eens anders zeggen: "Het is leuk en leerzaam of af en toe uit je comfort zone te stappen"  En daarmee je eigen vooroordelen op te ruimen. (die heb ik namelijk ook)  En dan nóg kan je het niks vinden.  Niets te verliezen dus.   :)

By the way: "Ik gebruik geen tegel, maar doe het op eigen kracht"  

Maar ook een heleboel enthousiaste gebruikers. De verklaring zal niet in de bekende techniek zitten, waar dan wel in...? Ik geloof dat er maar weinig zijn die dat echt weten.

Ik vind t een boeiend fenomeen, waar het m ook in zit. Ik geloof niet dat het bewuste kwakzalverij ofzo is, volgens mij is men er wel heel serieus mee bezig (op een niet gangbare wijze, wetenschappelijk gezien dan wel denk ik).

Wel ben ik benieuwd, waar wil men naar toe, Is het alleen op geluid (audio) toepasbaar, of kun je er meer mee?