Groovy Posted 14 maart 2015 Report Share Posted 14 maart 2015 Lijkt mij the best tweak ever Ik ben benieuwd wat de tegel bij mijn set doet. De kleine tegeltjes deden niets,maar inmiddels heb ik andere apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 maart 2015 Report Share Posted 14 maart 2015 (edited) goh Rene, laat je je nou ook al bedotten benieuwd wat je na meer experimenteren/wennen vindt. en wat je ervaart als je ze retourneert. groet Edited 14 maart 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 En ik hoef dingen niet zo nodig te begrijpen (soms is het inderdaad wel makkelijk, maar toch), als ik het kan horen vind ik het goed. Dat heb ik nou ook, sommige kunnen we (nu nog) niet verklaren, dat betekent echter niet dat er niks gebeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Dat heb ik nou ook, sommige kunnen we (nu nog) niet verklaren, dat betekent echter niet dat er niks gebeurt. Maar één ding is toch wel zeker: zo'n tegel doet in ieder geval niks met de elektrische signalen in de apparatuur en naar je speakers toe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Maar één ding is toch wel zeker: zo'n tegel doet in ieder geval niks met de elektrische signalen in de apparatuur en naar je speakers toe... Weet je dat zeker?? Heb je dat gemeten? Ik heb nl. géén idee wat er precies gebeurt. Komen er geestverruimende gassen uit de tegel, komt er een extra dimensie bij die de waargenomen ruimte beïnvloed, wordt de lucht geïoniseerd of geeft de tegel "iets" aan je set wat het nodig heeft om optimaal te presteren? Ikzelf denk het laatste, maar dat is een kwestie van gevoel, kan ik zo 1,2,3 niet uitleggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Misschien is het een elektrosmog oplossing, die lokaal werkt? De heren van Creaktiv zouden dat moeten kunnen meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 (edited) Weet je dat zeker?? Heb je dat gemeten? Ik heb nl. géén idee wat er precies gebeurt. Komen er geestverruimende gassen uit de tegel, komt er een extra dimensie bij die de waargenomen ruimte beïnvloed, wordt de lucht geïoniseerd of geeft de tegel "iets" aan je set wat het nodig heeft om optimaal te presteren? Ikzelf denk het laatste, maar dat is een kwestie van gevoel, kan ik zo 1,2,3 niet uitleggen. Nee, dat heb ik niet gemeten. Maar ik weet wel genoeg van elektrotechniek om te weten wat (theoretisch) invloed kan hebben op een elektrisch signaal. Zo'n tegel zit niet in de signaalweg of in de voeding, dus dat kan het niet zijn. Dus tenzij zo'n tegel een elektromagnetisch veld genereert o.i.d., kan hij geen invloed hebben op het signaal op zich. En tenzij zo'n tegel een voeding heeft (eventueel met accu's of zo), kan hij geen elektromagnetisch veld genereren. Daar is immers energie voor nodig. Geloof niet dat zo'n tegel een voeding heeft, of wel? Bovendien zou de werking dan direct moeten blijken, en niet na enige 'gewenning'. En de werking zou dan ook meteen weer verdwijnen als je de tegel weghaalt, en niet 'naijlen' o.i.d... Edited 15 maart 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Misschien zijn er nog vormen van energie die we nog niet kunnen meten. Kwaait ook naait (ik weet het ook niet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Ja die is er zeker. Ik noem het: "liefde en aandacht" Alles wat je erin stopt, krijg je terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Liefde en aandacht... okay. Maar geldt hetzelfde dan niet voor onzin? Kolder? Waanzin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Misschien zijn er nog vormen van energie die we nog niet kunnen meten. Kwaait ook naait (ik weet het ook niet). Ja, misschien ook wel niet... Zo ken ik er nog wel een paar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 probeer het gewoon. vindt je het niks ... dan heb je gelijk. ben je er blij mee ... heb je ook gelijk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Ja die is er zeker. Ik noem het: "liefde en aandacht" Alles wat je erin stopt, krijg je terug. Dan komt mijn set niets tekort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Liefde en aandacht... okay. Maar geldt hetzelfde dan niet voor onzin? Kolder? Waanzin? Jazeker, Spido. Maar waarom zou je dat in je set stoppen?? Ik draai wel eens onzinnige, waanzinnig kolderieke muziek maar dat zul je niet bedoelen denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 De set is er voor mij, ik niet voor de set... Wie denkt de set wel dat hij is ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 probeer het gewoon. vindt je het niks ... dan heb je gelijk. ben je er blij mee ... heb je ook gelijk. groet ja, gewoon doen. Je kunt uren proberen uit te leggen hoe een appel smaakt maar één hapje is meteen duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 het is meer de weerstand dat iemand er geld voor vraagt denk ik. en zit niet eens een draad aan he, dus wat kan het nou zijn. nou in relatie met wat ik hoor ... koop geen andere apparatuur als je verder wil ... probeer een tegel. en ik heb geen aandelen in de 'firma audiotegel'. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 en ik heb geen aandelen in de 'firma audiotegel'. groet Dan ben je zeker tegelzetter Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 a-technische belastingadviseur. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Liefde en aandacht... okay. Maar geldt hetzelfde dan niet voor onzin? Kolder? Waanzin? Meestal gebrek aan empathie. Wat de een onzin vind, kolder of waanzin. Kan voor een ander heel zinnig, waardevol of haalbaar zijn. Zo zullen er vast mensen op dit high-end forum zijn, die vinden dat ik knettergek ben, dat ik aan oude versterkertjes, tunertjes en andere apparatuur sleutel. Ze kunnen zich niet in mijn wereld verplaatsen, ik zie regelmatig hoe mooi dergelijke apparatuur gebouwd is en hoe zinnig is dat weer een nieuwe bestemming te geven. Maar ik kan me ook voorstellen, dat iemand anders dat onzin, kolder of waanzin vind. Prima toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Wees op zijn minst "nieuwsgierig" Oordelen kan altijd nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 probeer het gewoon Ik probeer geen dingen waar ik voorhand het nut totaal niet van in zie. En zeker niet als er over de vermeende 'werking' heel geheimzinnig en mysterieus gedaan wordt. We zijn met audio bezig, niet met religie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 (edited) Wees op zijn minst "nieuwsgierig" Oordelen kan altijd nog. Ik ben ook nieuwsgierig... naar de werking. Maar die kan niemand uitleggen (omdat er ook helemaal niks verandert aan het audiosignaal). Niet anders dan met wollige taal, mystiek en geheimzinnigheid... Edited 15 maart 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Niet anders dan met wollige taal, mystiek en geheimzinnigheid... Het is net een vrouw Henrie Als je écht nieuwsgierig bent dan had je, je allang in de materie verdiept. Er is m.i. meer dan genoeg over vertelt en overgeschreven. En nog veel meer onzin. Ik ga dat hier niet dunnetjes overdoen. Maar laat ik het eens anders zeggen: "Het is leuk en leerzaam of af en toe uit je comfort zone te stappen" En daarmee je eigen vooroordelen op te ruimen. (die heb ik namelijk ook) En dan nóg kan je het niks vinden. Niets te verliezen dus. By the way: "Ik gebruik geen tegel, maar doe het op eigen kracht" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 maart 2015 Report Share Posted 15 maart 2015 Maar ook een heleboel enthousiaste gebruikers. De verklaring zal niet in de bekende techniek zitten, waar dan wel in...? Ik geloof dat er maar weinig zijn die dat echt weten. Ik vind t een boeiend fenomeen, waar het m ook in zit. Ik geloof niet dat het bewuste kwakzalverij ofzo is, volgens mij is men er wel heel serieus mee bezig (op een niet gangbare wijze, wetenschappelijk gezien dan wel denk ik). Wel ben ik benieuwd, waar wil men naar toe, Is het alleen op geluid (audio) toepasbaar, of kun je er meer mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts