robx Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 (edited) ok. ik snap je. ik ben meer gericht op mijn eigen oren. ik zeg eerlijk (lees je mee Marc ...): ik heb vaak bij M rc geluisterd. Hij gaf aan stop met dat gesoldeer, doe gehakt. Ik dacht ... ja leuk ... oke als ik klaar ben met solderen (begeleid door een technisch onderlegd persoon he). Nou weet ik niks meer te solderen (het is mijn vak niet). Ik was helemaal happy, jaar niks gesoldeerd. Komt er een tegel te logeren. Erger: tegel ging weer. Tegel laat een verlangen achter. Niet een beetje, big time. Afijn das dan mijn vijf cent. groet Edited 16 maart 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 Gezien de reacties van sommige forumleden op dit topic heb ik besloten als gebruiker van een audiotegel , niet meer te posten op dit topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 Eén ding is ondertussen wel al meetbaar aangetoond: De tegel zorgt voor voldoende gespreksstof. Nu nog wat harmoniseren......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 Gezien de reacties van sommige forumleden op dit topic heb ik besloten als gebruiker van een audiotegel , niet meer te posten op dit topic. Dat kan ik me goed voorstellen, ik ben eigenlijk ook wel uitgepraat en ben duidelijk genoeg geweest vind ik. Ik wil alleen nog zeggen: oordeel niet te snel, baseer je uitspraken op eigen ervaringen. (ook als het niet over tegels gaat is dat wel handig trouwens). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 Het is zeker boeiend genoeg. En de tegels gaan nooit meer weg. Dit effect kan ik op geen andere wijze verkrijgen (het hangt hier vol van de rare dingetjes) , en dit wil ik echt wel horen. Dit maakt het af. Klaar. weet je: ik kwam terug van waar de leverancier woont. in mijn auto. ik was 200 meter onderweg naar Deventer, volgende stop. Radio aan, simpel Pioneer ding. Ik zeg tegen mijn vriendin : ik hoor m nou al. Zij niet hoor, ze vindt het wat raar. Nou... ik hoor het wel. Gelukkig had ik mijn luidsprekers voor zij kwam .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 ja TL200 .. je bent duidelijk en niet te kort en niet te veel over wat we hoorden bij jou thuis. precies accuraat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 Gezien de reacties van sommige forumleden op dit topic heb ik besloten als gebruiker van een audiotegel , niet meer te posten op dit topic. Wat maakt het jouw toch uit. Wanneer een placebo bij een zieke patiënt helpt, is er geen arts, die zegt.. Stoppen met dat middel. Het zijn hier maar meningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 (edited) Gezien de reacties van sommige forumleden op dit topic heb ik besloten als gebruiker van een audiotegel , niet meer te posten op dit topic. Dat is jammer. Ik snap ook eigenlijk niet helemaal waarom. Zulke erge dingen zijn er toch niet geschreven?. Okay niet iedereen gelooft het (kan ook niet zo maar met zo'n spraakmakend onderwerp) en er zijn wat niet helemaal juiste vergelijkingen gemaakt, maar verder is het in mijn ogen redelijk beschaafd gebleven. Geniet van de muziek zou ik zeggen en laat je niet op de kast krijgen (geloof in jezelf). edit, de bekende typoos en slordigheden Edited 16 maart 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 ja het was prima beschaafd. inclusief kleine verstoring heden. fijn! fijn weekeinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 fijn weekeinde Is dat niet wat vroeg? ik moet nog 4 dagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 of ik ben wat laat )))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 (edited) Die onderzoeksgeest heb ik ook. Maar er moet wel een aanleiding zijn waarom ik het ga onderzoeken. M.a.w. de verklaring van de fabrikant of de persoon met het idee, moet wel ergens op slaan. Dan beperk je jezelf wel erg (oeps wat zeg ik nu ) Je kunt nu eenmaal niet alles weten of snappen, dus verklaringen van fabrikanten zijn vaak ook maar marketing praatjes. De enige aanleiding die ik kan bedenken is dat er een niet onaanzienlijk aantal, niet bepaald onervaren of onbekwame en bovendien onafhankelijk muziek/audio liefhebbers zijn die van een bepaalde werking overtuigd zijn (of ze allemaal hetzelfde horen of ervaring is weer een andere vraag, natuurlijke taal heeft zn beperkingen). Dat is meer dan ik me van menig duur betaalt interlink of power kabeltje kan herinneren. Dat het enige tijd nodig heeft, maakt vergelijken wel lasting, maar een ervaren luisteraar moet daar toch mee om weten te gaan. Maar verder vind ik dat niet zo gek. En zijn zoveel dingen die enige tijd nodig hebben. Edited 16 maart 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 @Henrie. Er gaan ook miljoenen, nee miljarden, mensen naar een kerk en geloven in god, allah, mohammed, jehova (. . . vul maar in); prima toch. Ik vind het niet vreemd dat sommigen die tegel wel eens willen proberen. Die kun je inderdaad prima in dat rijtje toevoegen. En dan is het inderdaad niet vreemd dat er mensen zijn die zo'n tegel willen proberen. Maar ik niet. Net zoals ik niet naar Jomanda, Derek Ogilvie, de kerk, de moskee, enz. ga... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 maar ... wie heeft jou ook kunnen kunnen aansmeren dat leren lezen nut heeft ? (en nou niet zeggen 'dat is wat anders'). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 maar ... wie heeft jou ook kunnen kunnen aansmeren dat leren lezen nut heeft ? (en nou niet zeggen 'dat is wat anders'). groet Dat is wat anders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 Dat is wat anders... Hoef ik het niet meer te doen... Maar eerlijk gezegd begrijp ik de vraag van robx niet. Mij aansmeren dat leren lezen nut heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 (edited) Nou, gisteren is Audiovorden hier geweest en heeft zo'n ding bij me achtergelaten om te proberen.... Allereerst: ik ben van de auto-suggestie. Dan hebben we dat maar vast gehad . De tegel had Audiovorden in het rek gelegd, onder de voorversterker en de CD-speler. De laatste staat te verstoffen dus die doet effe niet mee. Gisterenavond hoorde ik al wel enige verbetering in de natuurlijkheid en gemak waarmee het geluid tot mij kwam. Vanavond ben ik er eens even goed voor gaan zitten en heb diverse LP's gedraaid. Dingen gaan opvallen als ze geïsoleerd raken. Meer "lucht" en "zwart" heet dat geloof ik, héél duidelijk waarneembaar. De natuurlijkheid van het geluid wordt beter, het hout houteriger, het koper koperiger. Lekker Nederlands hè? . Noten zijn niet maarzo achter elkaar te horen, nee, je ziet een muzikant de noten achter elkaar spelen..... Prachtig. Ook klonk het dynamischer, maar dat kan ook komen omdat ik wellicht harder kon gaan draaien. Ik heb een volumeknop waar ik niet aan kan zien hoe hard hij staat, als vergelijk dus. Daar komt bij dat ik ook nog niet zo lang met een andere voorversterker speel, dus 2 variabelen. Echter, ik heb tegenwoordig wel een mooie referentie-LP (My Brighterst Diamond met "All things will unwind" met veel koper en hout. Die heb ik al wel weer veel met deze voorversterker gedraaid. Bij een andere plaat kon ik goed het verschil horen tussen 2 bekkens die (blijkbaar....) naast elkaar hingen. Er ontstaan meer lagen..... Aan het eind van de avond heb ik de tegel onder de eindversterker gelegd, en de finesse was vrij snel verdwenen. Wel kwam na een half uurtje wat dynamiek terug, morgen maar verder luisteren, kijken wat hij dan doet..... Wel interessant, deze zoektocht. Kijken waar ik het meeste effect te horen krijg, en of ik er dan meerdere zou "moeten" hebben. Als de apparatuur boven elkaar in een rek staat zou je er aan één genoeg hebben, maar helaas heb ik de apparaten waar het echt om gaat naast elkaar of op andere plekken staan.... Na ja, we gaan het zien . -------------------------------------------------------------------------------------------- Vandaag de tegel onder de eindversterker gehad. Ik moet zeggen, dat dit mij wat tegenviel. Daar waar ik bij de SW onder de VV erg enthousiast was, wilde dat hier niet lukken. Wél was het laag erg strak, maar dat was met de VV ook al. Dus nee, hier was geen/minimale winst te behalen. Ik weet dus niet hoe hij het zal doen met óók een tegel onder de VV erbij, maar dat is misschien iets voor later. Nu ligt hij onder de phono pre (ik heb al die apparaten náást elkaar staan.... ) en dat ga ik morgenavond beluisteren. Wordt alweer vervolgd..... Even onverstoorbaar verder..... . Mmmm, niet mogelijk om een post in een post te beantwoorden? Dan maar een kopie erbij inplakken..... Onder de phono pre hetzelfde effect als onder de pre. De natuurlijkheid is m.i. de grootste winst, met het prachtig gecontroleerde laag. Dus is voor mij de vraag niet óf ik zo'n tegel wil, maar hoeveel. Ik weet ook niet hoe het effect zich "opbouwt", maar er komt er eerst één onder de pre..... Geslaagd experiment . Edited 16 maart 2015 by Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2015 Report Share Posted 16 maart 2015 Je kunt ook een audio rek kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 (edited) Iets goedkoper is een P.W.B. Christmas Card. Die heb ik gekregen van een vriendelijk onbekend iemand samen met een complete Sansui Installatie die van zijn overleden vader was. De beste man nam ook nog de moeite om ook nog belangeloos de installatie te brengen, ik had op dat moment geen vervoer. Zoiets doet zeker iets met je mint. Sindsdien, krijg ik bijna alles goed klinkend De kaart doe ik niet meer weg Edited 17 maart 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 ja die heb ik ook, maar dat durf ik niet te zeggen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 Een kaartje, kleine moeite, veel plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 (edited) Laten we in hemelsnaam PWB maar niet in deze discussie mengen Liever concrete ervaringen en ideeen over de tegel. Edited 17 maart 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 (edited) Ok ik heb nog geen énkele set gehoord met de Suzy Wong Tegel. Maar die met voorlopers van dat produkt klonken mooi natuurlijk. Ook met hele simpele en goedkope spullen een prachtig geluid. Techniek leek van ondergeschikt belang. Zo hoort het ook eigenlijk, niet? Ik wil nog wel eens een tegel proberen, probleem is alleen dat ik soms 2x per week van set wissel. Maar wat is jouw doel van deze "discussie" Duck? Ben je alleen nieuwsgierig? Ga eens naar Mumsoft of Robx. Edited 17 maart 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 ja die heb ik ook, maar dat durf ik niet te zeggen groet Waarom niet? De mooiste dingen krijg je voor niets Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 Ben wel eens met Duck-Twacy hoor om geen controverses over PWB in deze draad te krijgen. Ander draadje wellicht. Ervaringen tonen dat andermans set beluisteren zonder/met tegel lastig is, maar je eigen spullen die ken je. Dan heb je het effect ook sneller in de gaten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts