Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Ik wil nog wel eens een tegel proberen,  probleem is alleen dat ik soms 2x per week van set wissel.  ^_^

Maar wat is jouw doel van  deze "discussie"  Duck? Ben je alleen nieuwsgierig?   Ga eens naar Mumsoft  of Robx. 

Ik vind het gewoon een interessant ding of fenomeen (daar ben ik nog niet achter). Ik heb begrepen dat de huidige makers (de heren Beret en (ik geloof de inmiddels zich teruggetrokken) Gehakt, daar eigenlijk niet zo van houden (ken de echte namen niet, sry). Of dat eigenbelang is (mag overigens) of dat er misschien ook andere kanten aan het concept zitte,n dat weet ik ook niet (er wordt wel eens gesproken dat het ook nadelig kan terugslanm op de maker).

Nu ja, pure interesse dus. 

Momenteel staan mijn eigen set een beetje werkloos. Te vaak van huis en te veel onrust prive (relatie gedoe), dus is zit momenteel niet echt te springen om thuis het geluid te verbeteren (komt hopelijk ooit wel weer). Ik luister nog wel muziek overigens. Heerlijk (oude) live opnames op youtube bekijken enzo.

Bij Marc ben ik al eens geweest en wil ik graag nog een keer terug (als t mag). Bij Rob wil ik me zelf ook een keer uitnodigen (had ik nog niet tegen Rob gezegd). Gewoon ook uit nieuwgierig heid (niet alleen de tegel , maar ook alle ander dingen die Rob door de jaren heen heeft doorgevoerd). Mee me ook te herinnren dat ie een paar leuke zelfbowspeakers heeft en Rob woont meen ik in de buurt.

Voor jou heb ik overigens nog steeds een Pioneer SX434 staan (sry, tis er nooit van gekomen om m langs te brengen)

Edited by Duck-Twacy

Voor jou heb ik overigens nog steeds een Pioneer SX434 staan (sry, tis er nooit van gekomen om m langs te brengen)

Ik hoop binnenkort het effect van de tegel te kunnen omschrijven.

Bij Marc ben ik al eens geweest en wil ik graag nog een keer terug (als t mag). )

Ik vond het bij Marc ook erg goed (zeker in de ruimtelijke zin) klinken. Los van de Suzy Wong en gehakt is zijn kamer behoorlijk atypisch met heel veel hout en papier (boeken). Een soort ideale studentenkamer uit de jaren 70. Maar ik wil de Suzy Wong zeker een keer lenen. Ik hoop dat Marc nog eens een mailtje stuurt als hij hier soms nog verblijft.

Je gaat er kennelijk van uit dat er een effect ìs?  <_<

Beste Spido,

In het grijze verleden, heb ik vele goede producten ontdekt, omdat de maker op een of andere manier mij vreselijk irriteerde,  intrigeerde of een mix daarvan.

Dat is ook het geval met de Suzy Wong Tegel.  De hele "discussie"  vind ik tenenkrommend  als je lees hoe in mijn ogen begaafde mensen nog net niet voor debiel worden uitgemaakt.

In het ergste geval, doet het bij mij niets.  Ik heb niets te verliezen, net als alle andere keren. ;)  

Jack joh ik heb niets te melden en mijn bijdragen stellen weinig voor dus het beste is dat ik geen toegang meer heb.

Niks te melden, bijdragen die niks voorstellen, herkenbaar.  Dan draait een set lekker of te druk met andere dingen.

Maar goed op-topic   Ben benieuwd wat  De Suzy Wong Tegel gaat doen. Ik leg hem onder mijn van der Veen voor en eind versterker.

Jack joh ik heb niets te melden en mijn bijdragen stellen weinig voor dus het beste is dat ik geen toegang meer heb.

Jammer joh, dan horen we niet hoe het vergaat met je speurtocht naar een voller laag

Niks te melden, bijdragen die niks voorstellen, herkenbaar. Dan draait een set lekker of te druk met andere dingen.

Maar goed op-topic Ben benieuwd wat De Suzy Wong Tegel gaat doen. Ik leg hem onder mijn van der Veen voor en eind versterker.

Lukt het niet om ook de bron boven de tegel te krijgen, Jack? Alleen voor het experiment dan, want mijn ervaring is toch wel dat de set "als geheel" op orde moet komen.

Zoveel mogelijk ervan, bedoel ik dus.

En ook wel de tijd respecteren, want ontsluiten gaat nergens in gelijk tempo en volgorde!

Edited by thingman

Lukt het niet om ook de bron boven de tegel te krijgen, Jack? Alleen voor het experiment dan, want mijn ervaring is toch wel dat de set "als geheel" op orde moet komen.

En ook wel de tijd respecteren, want ontsluiten gaat nergens in gelijk tempo en volgorde!

Bedoel je zoveel mogelijk apparaten boven elkaar met één tegel eronder of gewoon onder elk apparaat een tegel? Moeten alle apparaten dan "voorzien" zijn?

Dat is geen probleem, ik gebruik een verstelbaar audiorek en kan het een en ander mooi boven elkaar stapelen.

Edited by Tubejack

Bedoel je zoveel mogelijk apparaten boven elkaar met één tegel eronder of gewoon onder elk apparaat een tegel? Moeten alle apparaten dan "voorzien" zijn?

Nee, je hebt juist maar één tegel nodig bij verticale opstelling in een rack of zoiets. Meerdere boven elkaar werkt niet vanzelfsprekend goed uit, zo is vastgesteld.

De hoogte is verder niet kritisch.

Edited by thingman

Als Jack z'n luidsprekers hoger zet hoor je ook verandering ;)

Een iets lagere bank werkt ook goed GoodTube.   Maar van mij hoeft het allemaal niet zo precies. 

We luisteren nu haaks op de luidsprekers, er is een mooi homogeen geluid met de Leak versterker die er nu staat.

Denk dat jij hem ook heel mooi vind, in combinatie met je Tent dac. 

Mijn vrouw zegt net: "heel veel details he..."

Edited by Tubejack

Is het niet eenvoudiger de audioset te laten zoals die is, en zèlf op zo'n tegel te gaan staan?

Nee, je hebt juist maar één tegel nodig bij verticale opstelling in een rack of zoiets. Meerdere boven elkaar werkt niet vanzelfsprekend goed uit, zo is vastgesteld.

De hoogte is verder niet kritisch.

Wat gebeurt als je zo'n tegel op zijn kant zet naast een horizontaal opgestelde set? Of werkt het alleen loodrecht op het aardvlak?