Buell Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Ik had ze nog niet toen jij hier ooit was met de electrische mini ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 maart 2015 Report Share Posted 22 maart 2015 Dat weet ik. Vorig jaar deze tijd had je ze ook nog niet... Ja dat was wat die mini. Tegenwoordig is electrisch vervoer ook al wat normaler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 maart 2015 Report Share Posted 23 maart 2015 Ik kan op dit moment de tegel niet anders samenvatten dan dat het werkt als een roomcorrector/equalizer en netfilter ineen zonder fysieke verbinding met je set. Zelfs het beeld en geluid van de dvd-speler en de tv zijn er van opgeknapt, het beeld is helderder met een dieper zwart, de tv is beter verstaanbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 maart 2015 Report Share Posted 23 maart 2015 Wat hier als 1e opvalt met de van der Veen buizen set. Is een strakker laag en de textuur van het geluid. Er zijn heel veel "laagjes" in het geluid te horen. Hoe beter de bron, des te duidelijker het effect. LP en CD weergave zijn daarbij bij mij favoriet. Naast de streamer heb ik ook weer een DAB+ tuner aangesloten en een goede FM tuner. Voorlopig laat ik het zo even hierbij, het een en ander past perfect in het audio rek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 23 maart 2015 Report Share Posted 23 maart 2015 (edited) @Goodtube, Vorig jaar had ik al wel de kleine begin tegeltjes, die werden ooit om te testen uitgeleverd, in 2012. Tot mijn verrassing mocht ik ze na het testen en een recentieschrijven op het AF forum houden. Na deze ervaring was het niet moeilijk om later ook voor de SW tegels te gaan. Op diverse plekken heb ik sets beluisterd waar men tegels gebruikte, altijd een belevenis ! De niet goed geld terug garantie maakte (na ook nog een prijsdaling ;-) )de aanschaf makkelijk. Edited 23 maart 2015 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 maart 2015 Report Share Posted 29 maart 2015 Gisteravond naar Radio M geluisterd 93.1mhz. Wat opviel was het bijzonder fraaie geluid waarbij het laag, midden en hoog mooi in evenwicht was. Verder veel details en diepte. Ze draaide non-stop muziek. Erg goed. Ik ben zeer tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 29 maart 2015 Report Share Posted 29 maart 2015 Ik had beter een tegel kunnen kopen dan een setje nieuwe buizen (hoewel de kt90 me bevallen) Nu is het hobby budget eerst weer op Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 29 maart 2015 Report Share Posted 29 maart 2015 Ik had beter een tegel kunnen kopen dan een setje nieuwe buizen (hoewel de kt90 me bevallen) Nu is het hobby budget eerst weer op Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 (edited) en hou zouden de happy gebruikers nou de prijs-kwaliteit verhouding beoordelen? vergelijk met eerdere investeringen in apparatuur of accessoires. groet ps : uit FM haal ik nou ook dingen die ik nooit verwacht had. maar de CD speler neemt het voortouw. Nog wat dingetjes te doen aan de tuner Edited 30 maart 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 Aangezien ik de tegel cadeau gekregen heb is de prijs/kwaliteitsverhouding natuurlijk oneindig groot. Maar even de laatst bekende prijs nemende (€ 225.00) kan ik niets verzinnen wat voor dat bedrag zo'n positieve uitwerking op de muziekbeleving kan hebben. Voor €225 krijg ik niet de akoestiek in orde noch zo'n schone en stille stroomvoorziening. Er is veel meer rust en ruimtelijkheid in de weergave van alle bronnen en soorten muziek. Mijn versterker wordt ook minder warm. Kortom een aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 hm je hebt gelijk zeg .... de versterker is koeler. das raar. dan is het kwh-verbruik ook gedaald. dan gaan we de tegel terugverdienen ook nog. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 Een samenlevingscontract bij een notaris kost meer (sry, vandaag net langs de notaris geweest ) Heb je bijna 2 tegels voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 2 tegels ipv 1 vriendin ... tis een optie Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 hm je hebt gelijk zeg .... de versterker is koeler. das raar. dan is het kwh-verbruik ook gedaald. dan gaan we de tegel terugverdienen ook nog. groet De eindtrap krijgt een veel schoner signaal te verwerken Rob, ik denk dat het hem daar in zit. Wapperende woofers gebruiken veel vermogen daarom kan het nu ook luider (vol open die amp). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 Mijn versterker wordt ook minder warm. Heb je dat objectief vastgesteld? Dus door eerst te meten hoe warm de versterker wordt zonder die tegel en daarna met die tegel (en met gelijk blijvende omgevingstemperatuur uiteraard)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 [.....]Maar even de laatst bekende prijs nemende (€ 225.00) Dat waren wel de laatste paar stuks, die voor deze prijs weggingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 30 maart 2015 Report Share Posted 30 maart 2015 (edited) Edited 30 maart 2015 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 maart 2015 Report Share Posted 31 maart 2015 2 tegels ipv 1 vriendin ... tis een optie Tis wel een stuk goedkoper... Maar verder moeilijk te vergelijken. Beetje meer harmonie zou welkom zijn, helpt een tegel daar ook bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 maart 2015 Report Share Posted 31 maart 2015 Nou nee. Ik heb niets gemeten. ken mijn versterker al jaren en voel gewoon met mijn hand dat ie niet meer zo warm is als eerder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 maart 2015 Report Share Posted 31 maart 2015 Wat bedoel je met 4 lichtgrijze hokjes?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2015 Report Share Posted 31 maart 2015 Ik verdenk er "iemand" er van, dat hij zo'n tegel ergens onder mijn set heeft gelegd (misschien in Nieuw Zeeland). Hij klinkt tenminste net zoals jullie omschrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 maart 2015 Report Share Posted 31 maart 2015 Nou nee. Ik heb niets gemeten. ken mijn versterker al jaren en voel gewoon met mijn hand dat ie niet meer zo warm is als eerder. Maar er is een revisie uitgevoerd kan dat ermee te maken hebben (ja tuurlijk zeggen de ongelovigen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 maart 2015 Report Share Posted 31 maart 2015 (edited) Maar er is een revisie uitgevoerd kan dat ermee te maken hebben (ja tuurlijk zeggen de ongelovigen) Lijkt me stug, dan had ik het al eerder gemerkt. Voel jij zo vaak aan je versterker dan? Ja, omdat ik dezelfde interlink gebruik voor cd en dvd en ik de pluggen van boven (dus niet achterop) in de Cyrus moet steken. Er zijn trouwens geen transistoren vervangen alleen elko's en revisie van volumepotmeter en ingang-selector plus een hele grote schoonmaakbeurt en wat solderingen vervangen. Edited 31 maart 2015 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 31 maart 2015 Author Report Share Posted 31 maart 2015 Nou nee. Ik heb niets gemeten. ken mijn versterker al jaren en voel gewoon met mijn hand dat ie niet meer zo warm is als eerder. Dus nog altijd niks meetbaars aan het effect van de tegel; alleen perceptie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 maart 2015 Report Share Posted 31 maart 2015 Dus nog altijd niks meetbaars aan het effect van de tegel; alleen perceptie... Er heeft zich nog niemand gemeld met meetapparatuur. Ik heb het niet dus wie durft......... Heb trouwens vorige week nog een stukje van Poltergeist gezien, daar werd ook van alles gemeten. Misschien moet de apparatuur in die hoek zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts