Hifi Addict Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Waarom zouden de 'believers' liegen over hun ervaringen? Als ik voor mezelf spreek: ik sta net zo open voor iets waarvan ik moet concluderen dat het niet hoorbaar is als voor iets dat wel hoorbaar is. Het geval wil dat ik echter vaak wel verschil hoor. Waarom zou ik daar over liegen? Als ik geen verschil hoor zal ik dat ook heus wel melden. Maar ik luister naar het geluid, niet naar de cijfers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Waarom zouden de 'believers' liegen over hun ervaringen? (...) Omdat ze zichzelf iets wijsmaken. Omdat ze dat eigenlijk wel weten, maar dat niet kunnen accepteren, zoeken ze steun bij anderen die het zichzelf óók hebben wijsgemaakt. Alle sekten zijn op dit principe gebaseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Ook het agnosticisme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi Addict Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 (edited) Nou, voor mezelf sprekend, ik kan mezelf iets wijsmaken, maar ik hoor het toch ook echt! Je hebt een goed punt als uit dubbelblinde testen blijkt dat je, met een correcte opzet van de test, aantoonbaar geen verschil kunt horen. Maar ik stel daar mijn vraagtekens bij, immers: de vorm van de test bepaalt wellicht ook de uitkomst. Testen is een wetenschappelijke aangelegenheid. Verder heb ik ervaringen die officieel ook niet bewijsbaar zijn. Maar niet bewijsbaar betekent niet altijd 'onwaar'! ('Onwaar' is een verkeerd woord, want ik geloof niet dat er zoiets is als 'waarheid'. Misschien is 'niet reëel', of, in dit geval, 'niet ervaarbaar', een betere term. ) Edited 1 april 2015 by Hifi Addict Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Nou, voor mezelf sprekend, ik kan mezelf iets wijsmaken, maar ik hoor het toch ook echt! Je hebt een goed punt als uit dubbelblinde testen blijkt dat je, met een correcte opzet van de test, aantoonbaar geen verschil kunt horen. Maar ik stel daar mijn vraagtekens bij, immers: de vorm van de test bepaalt wellicht ook de uitkomst. Testen is een wetenschappelijke aangelegenheid. Verder heb ik ervaringen die officieel ook niet bewijsbaar zijn. Maar niet bewijsbaar betekent niet altijd 'onwaar'! Ik ben het met je eens maar doe niet teveel moeite om iedereen te overtuigen. Sommigen zijn erg halsstarrig en nemen niet de moeite om iets te proberen. Wellicht omdat ze bang zijn voor het onbekende of bang zijn dat ze hun, eerder gedane ongenuanceerde, uitspraken moeten bijstellen. Mij hoor of lees je vanaf nu niet meer over de tegel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Omdat ze zichzelf iets wijsmaken. Omdat ze dat eigenlijk wel weten, maar dat niet kunnen accepteren, zoeken ze steun bij anderen die het zichzelf óók hebben wijsgemaakt. Alle sekten zijn op dit principe gebaseerd. En zo huist hier ook een groep mensen die zichzelf wijs maakt dat ze zichzelf niets wijs laten maken. Àls die al eens een tegel zouden testen, is de uitkomst waarschijnlijk dat ze geen verschil horen. Het kan immers niet, dus horen zij het niet. Het enige verschil met de andere groep is dat zij de test niet eens willen doen. De pot verwijt de ketel. Alleen de ketel heeft in de spiegel gekeken, zag dat ie zwart is en had er vrede mee. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi Addict Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 (edited) Het gaat om het verschil luisteren -> conclusie en vooroordeel -> luisteren. Als ik mezelf voor de gek houd, moet ik mezelf ook wijsmaken dat ik geen vooroordelen heb die ik dan schijnbaar wel heb. Maar zoals leobus al aanstipt, de 'ongelovigen' kunnen net zo goed bevooroordeeld zijn!! Edited 1 april 2015 by Hifi Addict Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 (edited) Mij hoor of lees je vanaf nu niet meer over de tegel. Ach laat die "nonbelievers" lekker in hun sop.... Mijn luisterervaringen zijn positief. Ook met streaming Vergeet ik nog dit nummer Klinkt erg goed. Lekker audiofiel met 24bits 96khz, dàt dan weer wel Nog even en ik moet Marcel Dali gelijk geven...... CD, LP, of HD het maakt regelmatig niet zoveel meer uit. Waar zit die rakker trouwens Wellicht net zo' n figuur als "blindetest" Edited 1 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Mij hoor of lees je vanaf nu niet meer over de tegel. Wil je aub wel over de tegels zelf blijven schrijven? Dat je niet meer in discussie wilt, kan ik mij voorstellen. Laat dat dan maar zitten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Moet het tegeltje voor optimaal effect precies op een kruising van aardstralen liggen? En is de plek van de luisteraar ten aanzien van knopen en buiken in het aardmagnetisch resonantieveld nog van wezenlijk belang? (Nou ja... ik vráág maar!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 (edited) Omdat ze zichzelf iets wijsmaken. Omdat ze dat eigenlijk wel weten, maar dat niet kunnen accepteren, zoeken ze steun bij anderen die het zichzelf óók hebben wijsgemaakt. Alle sekten zijn op dit principe gebaseerd. Je maakt het veel te groot.En ook veel te simpel; een grove onderschatting van uw medemens. Ik hoop voor jou dat het niet vanuit superioriteitsgevoelens is. Hoe dan ook, van ieder die stilstaat verwijdert de wereld zich momenteel heel snel. Gewoon niet te moeilijk doen en ervaren en accepteren dat zintuigen meer belevingstrucjes in huis hebben dan Spido of wie dan ook maar in volheid kan vermoeden. Edited 1 april 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Moet het tegeltje voor optimaal effect precies op een kruising van aardstralen liggen? En is de plek van de luisteraar ten aanzien van knopen en buiken in het aardmagnetisch resonantieveld nog van wezenlijk belang? (Nou ja... ik vráág maar!) Je vraagt helemaal niet! Je steekt alleen maar de draak! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 (edited) En zo huist hier ook een groep mensen die zichzelf wijs maakt dat ze zichzelf niets wijs laten maken. Àls die al eens een tegel zouden testen, is de uitkomst waarschijnlijk dat ze geen verschil horen. Het kan immers niet, dus horen zij het niet. Het enige verschil met de andere groep is dat zij de test niet eens willen doen. De pot verwijt de ketel. Alleen de ketel heeft in de spiegel gekeken, zag dat ie zwart is en had er vrede mee. Groet, Leobus Wow, iets fundamenteels gevangen in een prachtig (spiegel)beeld. Je zou het op een tegel kunnen zetten... Edited 1 april 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Wil je aub wel over de tegels zelf blijven schrijven? Dat je niet meer in discussie wilt, kan ik mij voorstellen. Laat dat dan maar zitten. Groet, Leobus Ik luister liever naar de muziek die nu nog mooier klinkt.Jammer hè, dat niet iedereen in de gelegenheid is om te genieten van alles wat ons wel gegund is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Het is wel goed zo Henri. Ik heb geen enkele behoefte om wie dan ook te overtuigen. Als iemand hier wil komen meten, wat dan ook, is hij/zij hier van harte welkom. Ik schreef een constatering, kennelijk door meer mensen waargenomen, dat mag je geloven of niet maar ik ga niet in (bij voorbaat zinloze) discussie. Gelukkig maar. Ik schrok al. Ik kreeg even de indruk dat er een keer echt een onwaarschijnlijke claim gestaafd zou worden met objectieve metingen, onder gecontroleerde omstandigheden. Maar gelukkig niet. Kunnen we lekker in niets zeggende, zweverige algemeen blijven 'discussiëren'. Heerlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 ja en jij kan comfortabel blijven weigeren je oren te gebruiken. hele prestatie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 ja en jij kan comfortabel blijven weigeren je oren te gebruiken. hele prestatie. groet Ik gebruik mijn oren wel. Maar mijn ervaring, technische achtergrond en boeren verstand ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 Hoi Wol, doe dat ook eens met blokgolven. Op een sinus draait zelfs een elektromotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi Addict Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 En op een blokgolf een stappenmotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 (edited) intussen mag opgemerkt worden dat iedereen hier die de laatste tijd een tegel probeerde, die ook positief beoordeelde (en het was een 'free ride' : niet goed geen kosten). 100% score. noem even een versterker of CD speler die deze score haalt ? groet Edited 2 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 (edited) De SW tegel doet iets met afscherming,meettechnisch moet ik er over nadenken, Wat meer afscherming is méér dan welkom hier Midden in de woonkamer ontvang ik met gemak minstens 30 WiFi stations. Waarvan 20 heel sterk . De 2,4Ghz band is hier een complete chaos Gelukkig zijn buizen haast ongevoelig voor HF straling. Maar ik weet dat mensen gevoelig zijn voor hoog frequent smog Edited 2 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 inderdaad een goede eigenschap van buizen ... opamps vreten HF. die moet je echt ff helpen. mag ik even raar doen : http://www.hifi.nl/artikel/23107/Maxii-Energii-Maxiimus-P16-tachyonenveldgenerator.html groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 De SW tegel doet iets met afscherming,meettechnisch moet ik er over nadenken, en zo,n tegel bouwen zou ik beslist niet doen,het is levensgevaarlijk ,dat zou ik fijn aan berrit overlaten mvg wol Een levensgevaarlijke tegel ?? En die wil je binnen ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 nee ik heb liever 120 transistoren in het signaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 ik heb 120 torretjes gehoord hier thuis. ik ga niet de akelige vooringenomen negatieve kwetsende kwalijke bewoordingen van Hans v L gebruiken, maar het is niet mijn ding (itt tot een antieke Electrocompaniet AW250). En geen 100% score bij personen die proberen he .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts