Hans van Liempd Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Leobus was met de tegels bij Jongensdroom. Jongensdroom meende een verslechtering te horen. Wat ook niet kan natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Waar ik in de loop der jaren niet allemaal voor uitgemaakt ben. Zo hoor ik blijkbaar, bij de "spektsteen gang" Iedereen die hier komt, die heeft daar wel iets over op te merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Leobus was met de tegels bij Jongensdroom. Jongensdroom meende een verslechtering te horen. Wat ook niet kan natuurlijk. Hans, gaat het goed met je? Je bent zo knorrig. Ik heb bij Tubeack mogen luisteren, dank daar nog voor! En ook al heb ik geen echte voor en na sessie gehad cq. met en zonder tegel, want ik had Jack al lang niet bezocht. Maar ik ben wel bekend met zijn stereoset, als keiharde speksteen-promotor! De muziek was meer holografisch, zeer gelaagd in de structuur, en het geluid trad meer de kamer in. Ik had alleen een kanttekening bij de stem alsof er iets gedempt werd in het midden-hoog. Dit kan ook een instelling zijn bij Jack, die niet houdt van scherpte. Het is een interessant product, voor mensen die van tweaken houden. De tegelproductie zou nu zonder gezondheidsklachten zijn voor de maker, dat is voor mij wel een aandachtspunt. Muziek moet plezier bezorgen en geen ziekte opwekker zijn. Ook wil je natuurlijk geen vreemde energieën in je huis hebben Wol, wat doe je nu, zo wordt de Spido wakker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Hans, gaat het goed met je? Je bent zo knorrig. Ik heb bij Tubeack mogen luisteren, dank daar nog voor! En ook al heb ik geen echte voor en na sessie gehad cq. met en zonder tegel, want ik had Jack al lang niet bezocht. Maar ik ben wel bekend met zijn stereoset, als keiharde speksteen-promotor! De muziek was meer holografisch, zeer gelaagd in de structuur, en het geluid trad meer de kamer in. Ik had alleen een kanttekening bij de stem alsof er iets gedempt werd in het midden-hoog. Dit kan ook een instelling zijn bij Jack, die niet houdt van scherpte. Het is een interessant product, voor mensen die van tweaken houden. De tegelproductie zou nu zonder gezondheidsklachten zijn voor de maker, dat is voor mij wel een aandachtspunt. Muziek moet plezier bezorgen en geen ziekte opwekker zijn. Ook wil je natuurlijk geen vreemde energieën in je huis hebben Wol, wat doe je nu, zo wordt de Spido wakker! Niet knorrig, maar het gaat mij nu al veel te lang over die tegel. Alsof er maar één weg naar Rome is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Nee, natuurlijk niet. Een standaard hifiset, als die mooi gebalanceerd en van kwaliteit is, speelt al de sterren van de hemel. Als ik luister naar Jack zijn installatie zonder tegel, had hij al geen reden tot klagen. Ik ben zeer blij met mijn tweak om mijn stopcontact van de stereoset te laten aarden. Nieuwe huizen hebben dat standaard, ik alleen in de keuken. Zo maakt een ieder kleine stappen vooruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 (edited) Niet knorrig, maar het gaat mij nu al veel te lang over die tegel. Alsof er maar één weg naar Rome is. Maar Hans dit topic gaat over tegels En één weg naar Rome nou vertel eens eens wat nieuws Edited 3 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Hans, die kopere mat is dat ook al verleden tijd Mvg wiel Nee hoor, maar daar zit wel een andere draaitafel onder. Ik draai nl veel minder vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 (edited) Niet knorrig, maar het gaat mij nu al veel te lang over die tegel. Alsof er maar één weg naar Rome is.Er zijn ook niet zoveel wegen die afrekenen met artificieel geluid, dwz geluid waarvan je METEEN hoort dat het uit een box komt en onatuurlijk in de ruimte wordt gebracht.De tegel rekent af met dat stuk onechtheid en verandert verder niks aan de set of wat er eventueel al is. De overtuigingskracht van het totale geluidsveld neemt enorm toe, Hans, en jij weet best dat zoiets heel veel waard is. Zoiets gaan mensen echt niet collectief verzinnen, en als je dat wel denkt heb je je medemens niet echt hoog staan, ook al ken je ze persoonlijk. Dat dit alles buiten de electronica zelf om tot stand komt is wonderlijk, voor mij, maar niet onacceptabel. Dat is het hele eieren eten, zo met pasen... Edited 3 april 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 3 april 2015 Author Report Share Posted 3 april 2015 "Zoiets gaan mensen echt niet collectief verzinnen" - onderschat niet wat mensen collectief allemaal kunnen verzinnen en aanhangen, tot en met de grootst mogelijke onzin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Zoals bijna altijd het geval is word als men het niet met elkaar eens is het in de persoonlijke sfeer getrokken. Jammer voor de mede en tegenstanders,tenslotte gaat het om de muziek en het genieten daarvan. En er zijn wel degelijk meerdere wegen naar Rome,daar zijn ze trouwens gek op tegels van marmer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Nou Henrie een interlink duurder dan 20€ is elektrisch gezien onzin. Spido heeft onderdelen in zijn set die op klank en resolutie zijn uitgezocht, daar had ook b.v. een condensator van 1€ in gekund. Het verschil kan ik niet meten. En zo hebben we allemaal (op jou na natuurlijk) iets in onze set dat een beetje vaag is. Verder hoeft van mij niemand wat te proberen en kan daar prima een mening over hebben. Dat heb je sowieso onbewust. Alleen de manier hoe daar mee omgegaan wordt zeg vaak iets over die persoon. Dan het paralel schakelen van silicium, ik heb ruim een jaar met Array gespeeld en nooit het idee gehad dat er iets vergroot werd. M.i. pure onzin het paralel schakelen van onderdelen zorgt juist voor een kleinere foutmarge, lagere ruis en hogere resolutie. En maakte jij een paar post terug niet druk over dat je een hork genoemd werd.... Ik maak me echt niet druk om mensen die me hier mogelijk een hork vinden/noemen. Ik weet wie het zegt... Dan die 'vaagheden': als een interlink van meer dan €20 daar al bij hoort, dan heb zelfs ik dat in mijn set. Ik weet de precieze prijzen niet meer, maar een interlinkje bij de Media Markt of de BCC kost al snel meer dan €20. Ik kan ze zelf wel goedkoper maken, maar daar ben ik te lui voor. En die paar tientjes kan ik wel missen... Dan nog je verhaal over Array: ik neem aan dat je het in dit deel van je reactie tegen iemand anders had, want ik heb het niet over Array gehad. Niet handig hoor, op allerlei mensen door elkaar reageren in één post... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 (edited) Zo deze "loopgraven oorlog" hier hebben we weer gehad Gisteravond wederom de hele avond muziek op de achtergrond. Boek erbij en 93.1mhz aan. Af en toe kijk on onder mijn leesbril op naar mijn vrouw. Die zingt en swingt de hele avond mee. Kijk, daar heb een audioset voor. Muziek verbind, geeft de ander ruimte in het beoefenen van zijn hobby , ook na 25 jaar huwelijk. Niet voor het gepeupel op dit forum. Waar velen wel een splinter in een andermans oog zien, maar de balk voor hun eigen ogen niet. En dan heb ik het nog maar niet over "mannen" die verbannen zijn naar zolder of een andere ruimte omdat vrouwlief niet wil dat die troep in de woonkamer komt. Dan denk ik wel eens: "waar zijn de échte mannen gebleven" ? Edited 4 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 Jack soms klink je als een dominee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2015 Share Posted 4 april 2015 · Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Jack soms klink je als een dominee Het is hier soms vaak ook net een kerk met gelovigen, dus dat komt goed uit dan... Link to comment
Henrie Posted 4 april 2015 Share Posted 4 april 2015 · Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Zo deze "loopgraven oorlog" hier hebben we weer gehad Gisteravond wederom de hele avond muziek op de achtergrond. Boek erbij en 93.1mhz aan. Af en toe kijk on onder mijn leesbril op naar mijn vrouw. Die zingt en swingt de hele avond mee. Kijk, daar heb een audioset voor. Muziek verbind, geeft de ander ruimte in het beoefenen van zijn hobby , ook na 25 jaar huwelijk. Niet voor het gepeupel op dit forum. Waar velen wel een splinter in een andermans oog zien, maar de balk voor hun eigen ogen niet. En dan heb ik het nog maar niet over "mannen" die verbannen zijn naar zolder of een andere ruimte omdat vrouwlief niet wil dat die troep in de woonkamer komt. Dan denk ik wel eens: "waar zijn de échte mannen gebleven" ? Gelukkig heb jij wel alles goed voor elkaar... Toch? Wanneer wordt de scheiding aangevraagd eigenlijk? Link to comment
Ivan10 Posted 4 april 2015 Share Posted 4 april 2015 · Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Wanneer verlaat je het forum, Henrie? Link to comment
Henrie Posted 4 april 2015 Share Posted 4 april 2015 · Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Hidden 4 april 2015 - Nu geen ongefundeerd gelul meer in dit topic Wanneer verlaat je het forum, Henrie? Als ik daar zin in heb... Heb ik wel eens gehad, dus wie weet... Link to comment
robx Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 goeie stofzuiger hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 Dit topic wordt vanaf nu geschoond van ongefundeerde uitlatingen. Wie dus geen ervaring heeft met de tegel(s) en toch meent er een stellige uitlating over te moeten doen zal zijn bijdrage al snel niet meer terugzien. Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 (edited) Jack soms klink je als een dominee Al die geloven, al dat fanatisme, alleen maar ellende. Maar on-topic vandaag Beatles dag op radio Veronica live vanuit Leiden. Het klinkt regelmatig bijzonder goed. Vooral de live optreden van diverse bandjes en zangers. Edited 4 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 Ik had een reactie geplaatst om schrijf mij nou eens hoe het geluid klinkt met tegel en zonder tegel, ik ben haarstikke benieuwd naar de bevindingen van jullie Mvg wol H.H bewonderaar Zoals Ivan10 schrijf Wol had ik al niet te klagen over het geluid zonder tegel. Dat heeft al veel zorg en aandacht gehad. Helaas zoals, alles niet helemaal perfect. Voor- en na-delen hoe je het noemen wilt... Met de tegel ervaar ik met mijn buizen voor-en eind versterker dat het laag minder rommelig is. Stemmen zijn wat beter te verstaan. Net als de structuur/textuur van de diverse muzieklijntjes die samen het geluid maken. Verder heb ik het idee van nog meer diepte en omhulling. Wat ook opmerkelijk is dat mijn WiFi streamer wat minder last heeft van de vele WiFi stations en repeaters die de 2,4ghz band terroriseren. Dat de tegel "het" wondermiddel zou zijn. Wat door sommige Hear graag overdreven wordt vind ik onzin. Het is een tweak net als vele anderen tweaks die bijna iedereen hier in hun eigen set gebruiken. Ik begrijp dat het controversieel is. Maar als je de kans krijgt om het te proberen, waarom niet? Ik heb al zoveel geprobeerd en ben daar nooit slechter van geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 Ik zou het niet weten, maar wat ik wel weet dat ik buitengewoon tevreden ben over mijn tegels. Meer betrokkenheid is het eerste wat er in me opkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 Wollie was weer aan het experimenteren 2 zakken barbecue houtskoolbriketten bij 2 kennissen geplaatst ieder een zak , zak kost 2,95 aan euro, s bij praxis , gewoon naast de installatie gezet wat een rust, wat een uitsterftijd,en zo ken ik doorgaan . Mijn vraag is wat doet kool en waterstof met het geluid Mvg wiel Ik zou oppassen met waterstof. Dat wordt niet voor niks ook "knalgas" genoemd. Maar dat zal je wel niet bedoelen. Hoe je op het idee komt dat er waterstof in houtskool briketten zit, weet ik niet. Als ze volledig verkoold zijn, zit er geen waterstof of iets dergelijks meer in. Alleen koolstof dus. Misschien denk je aan koolwaterstoffen, maar dat is iets anders. Polytheen bijvoorbeeld. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 (edited) ervaring: geluiden worden meer instrumenten en stemmen. ieder geluid is verder ontwikkeld, meer body, meer 3-dimensionaal. doordat je geluiden beter apart hoort, hoor je de stillere delen ook duidelijker. alles is dynamischer. beter omlijnd ook (start-stop). dingen als slagwerk klinken dynamischer, meer energie de kamer in. qua laag denk ik dat ik nou pas helemaal krijg wat er uit die grote kasten kan komen. kortgezegd: het maakt me blij. ik kan nou uren met een lach zitten luisteren, en mijn erigen Cd's herontdekken of genieten van nieuwe dingen op FM. het doet net weer iets dat andere spulletjes niet brachten. groet ps wat Wol beschrijft doet me denken aan het effect van metaalfilmweerstanden exit en Takman koolfilm er in. en nog wat rare kool-dingetjes Edited 4 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 4 april 2015 Report Share Posted 4 april 2015 http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kernspinresonantie Ff nadenken dan : Organische stof: bijv. koolstof Oplosmiddel: bijv. terpentijnolie Tegel = vloeistof-en dampdichte behuizing De tegel vreet de straling (elektromagnetische energie) op. Zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts