Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Ok.

En ik maar twijfelen aan de versterker, de buizen, weerstanden, condensatoren of de speakers.

Of de instelling van de buizen en het wel of niet gebruiken van de ST schakeling....

Zet ik de tegel er gisteren onder, alleen onder de versterker de bron nog niet eens meegerekend, en trekt me de boel toch open.... Niet normaal het effect. Dan denk je de voeding was toch redelijk geoptimaliseerd? ... Nou wat die tegel aan rotzooi uit het strooiveld haalt en waardoor het geluidsbeeld ineens helemaal opentrekt, is niet normaal.

De behoefte om met andere componenten de weergave te verbeteren is totaal weg en zal ook niet dit resultaat geven...

Ik koop een tegel zoveel is duidelijk. Ff wachten tot er weer wat centen voor de hobby beschikbaar zijn, dat wel.

Tijdens het luisteren gisteren tot in de kleine uurtjes heb ik 85 pagina's doorgelezen op het andere forum.

Toegeven dat ik sceptisch was en niet meer ben is niet moeilijk.

Geduld is een schone zaak.

Opvallend is dat ik nu zachter speel. Zo compleet is het plaatje.

Meer stereo, meer omhulling en gelijktijdig afbakening. Het laag is mooi. Een en al schoonheid.

Eigenlijk zou Klaas dit hier moeten horen. Zo goed klinken die stenen nu.

Edited by goodtube

Geduld is een schone zaak.

Opvallend is dat ik nu zachter speel. Zo compleet is het plaatje.

Meer stereo, meer omhulling en gelijktijdig afbakening. Het laag is mooi. Een en al schoonheid.

Eigenlijk zou Klaas dit hier moeten horen. Zo goed klinken die stenen nu.

Ik zei gistermiddag al dat de boel "naar het midden begon te trekken". M.a.w. het gat in de weergave tussen de speakers begon zich te vullen en de plaatsing werd beter. Na twee weken weet je helemaal niet meer waar de speakers staan als je met de ogen dicht luistert. Je hoort ze niet meer, alleen maar mooie muziek. :wub:  :wub:  :wub:

TL , ik zou maar oppassen als ik jou was als je de tegel weer gaat ophalen, want dadelijk heeft Patrikje de tegel en je vrouw, laat haar maar fijn thuis.

Mvg wol

Dank voor je advies Wiel, 

het begint ook wel een beetje verdacht te worden met die groetjes enzo.  :D  :D  :D

Alleen de ul40-s2 staat in het gebied waar de tegel wat doet... (erop zelfs)

Ik heb nog niet de behoefte om de b-DAC er ook op te zetten dat kan nog wel.... Eerst zo ervaren.

Hoe zal de b-DAC het gaan doen met RVS behuizing en alu front? Iemand een ervaring? (alu is wat moeilijk weet ik)

Edited by goodtube

"Between the devil and the deep blue see"... Ms. Krall.... Vind ik normaliter nooit te pruimen... Klinkt nu levensecht, die percussie, die piano. Dus vol en gedetailleerd.

De rest van haar album staat nog te spelen, was anders al afgehaakt.

Nu houd ik het wel vol. De echtheid maakt het verschil.

Tja ik kan er nu over meepraten, wil dat eigenlijk niet teveel doen....

Het vermaakt me tijdens het luisteren op 4 fora terug te lezen over dit fenomeen en wat er allemaal geschreven wordt.

The proof of the pudding is in the eating!