Tubejack Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Kreeg tik bij aanraken van de kast vd versterker en volgens mij had ik fysiek contact met de tegel. De tegel ligt nu IN de kast. Niet gewoon, statische elektriciteit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Niet gewoon, statische elektriciteit? Uiteraard. Maar dat betekent potentiaalverschil. Zoals gezegd nooit eerder gehad en met verkeerd schoeisel zoals crox heb je dat al gauw, en op sokken nooit last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Jongens, oppassen geblazen als je wat aan de installatie doet, tegel in andere ruimte ver weg van de installatie leggen Mvg wol Ojee, de mythes en complotten worden hier geboren! Edited 18 april 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Ok. En ik maar twijfelen aan de versterker, de buizen, weerstanden, condensatoren of de speakers. Of de instelling van de buizen en het wel of niet gebruiken van de ST schakeling.... Zet ik de tegel er gisteren onder, alleen onder de versterker de bron nog niet eens meegerekend, en trekt me de boel toch open.... Niet normaal het effect. Dan denk je de voeding was toch redelijk geoptimaliseerd? ... Nou wat die tegel aan rotzooi uit het strooiveld haalt en waardoor het geluidsbeeld ineens helemaal opentrekt, is niet normaal. De behoefte om met andere componenten de weergave te verbeteren is totaal weg en zal ook niet dit resultaat geven... Ik koop een tegel zoveel is duidelijk. Ff wachten tot er weer wat centen voor de hobby beschikbaar zijn, dat wel. Tijdens het luisteren gisteren tot in de kleine uurtjes heb ik 85 pagina's doorgelezen op het andere forum. Toegeven dat ik sceptisch was en niet meer ben is niet moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Geduld is een schone zaak. Opvallend is dat ik nu zachter speel. Zo compleet is het plaatje. Meer stereo, meer omhulling en gelijktijdig afbakening. Het laag is mooi. Een en al schoonheid. Eigenlijk zou Klaas dit hier moeten horen. Zo goed klinken die stenen nu. Edited 18 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Goodtube ,bestel maar want ik sta voren op de lijst bij Berret en ik heb ze nog niet Mvg wiel Berret is bezig met de serie en ik me zojuist op de lijst laten zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Heel verstandig van jou Zeg maar tegen TL dat tegel 14 dagen de griep heeft dat die niet naar buiten mag Mvg wol 14 dagen heb ik de tegel te beschikking, daar hoef ik niet eens een smoes voor te verzinnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Ojee, de mythes en complotten worden hier geboren! Vruchtbaar forum hè. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 14 dagen heb ik de tegel te beschikking, daar hoef ik niet eens een smoes voor te verzinnen. Nee hoor, hier is toch kermis naast de deur. Laagweergave is dan al verpest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Geduld is een schone zaak. Opvallend is dat ik nu zachter speel. Zo compleet is het plaatje. Meer stereo, meer omhulling en gelijktijdig afbakening. Het laag is mooi. Een en al schoonheid. Eigenlijk zou Klaas dit hier moeten horen. Zo goed klinken die stenen nu. Ik zei gistermiddag al dat de boel "naar het midden begon te trekken". M.a.w. het gat in de weergave tussen de speakers begon zich te vullen en de plaatsing werd beter. Na twee weken weet je helemaal niet meer waar de speakers staan als je met de ogen dicht luistert. Je hoort ze niet meer, alleen maar mooie muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Mooi man, Kermis! (voor mij dan) De luidsprekers kan ik nu al niet meer aanwijzen. Het is alsof er 4 voor me staan, soms Edited 18 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Mooi man, Kermis! (voor mij dan) De luidsprekers kan ik nu al niet meer aanwijzen. Het is alsof er 4 voor me staan, soms Dat komt toch niet omdat je dronken van geluk bent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 TL , ik zou maar oppassen als ik jou was als je de tegel weer gaat ophalen, want dadelijk heeft Patrikje de tegel en je vrouw, laat haar maar fijn thuis. Mvg wol Dank voor je advies Wiel, het begint ook wel een beetje verdacht te worden met die groetjes enzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 LOL Ik droom. Dat is het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Goodtube, Welkom bij de club! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Goodtube, Welkom bij de club! Groet, Leobus Leuke club Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 (edited) Alleen de ul40-s2 staat in het gebied waar de tegel wat doet... (erop zelfs) Ik heb nog niet de behoefte om de b-DAC er ook op te zetten dat kan nog wel.... Eerst zo ervaren. Hoe zal de b-DAC het gaan doen met RVS behuizing en alu front? Iemand een ervaring? (alu is wat moeilijk weet ik) Edited 19 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Hier geen problemen met alu. De Cyrus heeft een gegoten alu behuizing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Ik heb ribbons en een conus van alu. Niks mis mee, maar de tegel heeft er wel wat langer werk mee. Ik zou me niet te druk maken om foute materialen. Deze tegel komt daar wel doorheen als je 'm meer tijd geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 "Between the devil and the deep blue see"... Ms. Krall.... Vind ik normaliter nooit te pruimen... Klinkt nu levensecht, die percussie, die piano. Dus vol en gedetailleerd. De rest van haar album staat nog te spelen, was anders al afgehaakt. Nu houd ik het wel vol. De echtheid maakt het verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Tja ik kan er nu over meepraten, wil dat eigenlijk niet teveel doen.... Het vermaakt me tijdens het luisteren op 4 fora terug te lezen over dit fenomeen en wat er allemaal geschreven wordt. The proof of the pudding is in the eating! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 (edited) Groeten terug Edited 20 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Misschien tijd voor een radioprogramma... "De tegel die niet kán"...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ik heb het stukje gelezen GoodTube. Ik ben blij voor je Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 (edited) Mooi. Bij deze gewist. Ik denk dat we maar met z'n allen naar de dokter moeten want hier klopt natuurlijk geen jota van. Edited 20 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts