René N. Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 ???? Ben de weg kwijt. Heb ik iets gemist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ja. Rene bij jou was het effect met tegel onder de versterker niet groot. Bij mij wel. Had je er wellicht graniet bij onder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 ???? Ben de weg kwijt. Heb ik iets gemist?ik ook jammer dat we niet allemaal mogen lezen wat er stond Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ja. Rene bij jou was het effect met tegel onder de versterker niet groot. Bij mij wel. Had je er wellicht graniet bij onder? Eeeeuuhhmmm, graniet, nee, wel een fors zware tuintegel, weet niet eens van welk materiaal dat is.... Zou dat het verschil kunnen maken denk je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 (edited) Daar had de SW op moeten liggen, niet eronder. (dan duurt het alleen maar langer en zo lang heb je de tijd niet met testen) Edited 20 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 ik ook jammer dat we niet allemaal mogen lezen wat er stond Misschien kan het terug gezet worden. Zou ik op prijs stellen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ik had het bewaard. Dit stond er. De tegel houdt me bezig. Op een leuke manier. Genieten van de weergave en ondertussen lezen. Heerlijk. De tegel werkt niet op z'n kant, dat was ergens een suggestie voor Rene. Dat kan die tegel niet want op z'n kant heeft ie geen oppervlakte. Het heeft te maken met zwaartekrachtveld. Ik zou er ook geen granieten plaat ergens in de stapel tussen willen hebben want ik denk dat het soortelijk gewicht van graniet groter is dan die van leisteen. Had je er wellicht een plaat tussen Rene toen je je SW tegel onder de UL40 testte? Voor wat ik er denk van te snappen: De werking van de tegel is niet op magnetisme of electrisch gebaseerd. Het gaat de (bestaande) natuurwetten te buiten. Mijn inziens moet je het biologischer benaderen. Het effect van de tegel is dus ook niet meetbaar in het elektrische domein. Een meting van een versterker met tegel zal vermoedelijk geen verschil aantonen, want een dergelijke meting (met dummyload) mist een niet onbelangrijk deel van de keten:het stuk van de luidspreker en dus een luchtkolom (acoustiek) tot aan de oren. Wat wellicht meetbaar is, is de muziekweergave te meten middels microfoons op de luisterplek en die te gaan vergelijken. Verdiepen in vd Heide is een hoofdstuk apart. Maar zoek een deel van de sleutel maar eens bij het periodiek systeem, en (dit is mijn eigen interpretatie) wat zijn atomen, protonen, neutronen, electronen ook maar weer... Ik zie het maar zo als je een fundamentele ontdekking doet dan wordt pas (altijd waar) achteraf vastgesteld dat je iets ontdekt hebt. Ik zie het ook zo dat de heren die er nu mee bezig zijn dat op een manier doen als vd Heide zelf, iets moois maken voor de mensen. Niet om geldelijk gewin. Ze hebben wat mij betreft goud in handen maar willen, zo zie ik het, voorkomen dat de grote graaiers ermee aan de haal gaan. Want dan heb je ook wat (los van allerlei plagiaat en daarmee echte placebo's die dan gaan komen) en kan het de doodsteek zijn voor de zgn. high-end branche. Ik begrijp de geheimzinnigheid omtrent dit fenomeen dan ook wel. Wetenschappers en techneuten krijgen de vinger er niet achter en dat steekt, gezond denkenden vinden het ook maar voodoo. Niet willen proberen omdat de werking niet wordt uitgelegd is wat mij betreft DE gemiste kans. Ik vind het wel een gevaar dat de kennis beperkt aanwezig is. Niemand heeft eeuwig leven, op deze aarde althans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Daar had de SW op moeten liggen, niet eronder. (dan duurt het alleen maar langer en zo lang heb je de tijd niet met testen) Ja, dát heb ik ook geprobeerd, erop dus, stond ook best mooi trouwens. Maar de resultaten onder de pre en phono pre waren snel en duidelijk, terwijl het hier niet los kwam. Een dag was niet genoeg, nu wederom proberen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Nu pas lees ik je leuke verhaal. Had je toch gewoon kunnen laten staan? Het is leuk om juist dít soort mijmeringen te lezen Misschien dat deze (tuin)tegel ook al wat doet, zodat het effect van de SW minimaal geweest is? Wellicht een keertje zónder proberen, maar ja, dat betekend wéér sjouwen met zo'n 25 kg. dode massa Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 (edited) Ja, dát heb ik ook geprobeerd, erop dus, stond ook best mooi trouwens. Maar de resultaten onder de pre en phono pre waren snel en duidelijk, terwijl het hier niet los kwam. Een dag was niet genoeg, nu wederom proberen . Ik heb wat meer kool erin, gecombineerd met metaalfilm. En pio's. Wellicht maakt dat uit (mbt de benodigde incubatietijd) Edited 20 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Na een weekend 25 uur per dag luisteren, en dat begon vrijdagmiddag toen de leen SW kwam, vandaag een gewone werkdag. Dan kom je thuis, gaat eten, en zet daarna de set aan en gaat zitten. Nieuwsgierig natuurlijk of 'het' er nog steeds is. En ja hoor, het klinkt direct magisch. Magie is het. Het brein wordt heerlijk besodemieterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ik had het bewaard. Dit stond er. De tegel houdt me bezig. Op een leuke manier. Genieten van de weergave en ondertussen lezen. Heerlijk. De tegel werkt niet op z'n kant, dat was ergens een suggestie voor Rene. Dat kan die tegel niet want op z'n kant heeft ie geen oppervlakte. Het heeft te maken met zwaartekrachtveld. Ik zou er ook geen granieten plaat ergens in de stapel tussen willen hebben want ik denk dat het soortelijk gewicht van graniet groter is dan die van leisteen. Had je er wellicht een plaat tussen Rene toen je je SW tegel onder de UL40 testte? Voor wat ik er denk van te snappen: De werking van de tegel is niet op magnetisme of electrisch gebaseerd. Het gaat de (bestaande) natuurwetten te buiten. Mijn inziens moet je het biologischer benaderen. Het effect van de tegel is dus ook niet meetbaar in het elektrische domein. Een meting van een versterker met tegel zal vermoedelijk geen verschil aantonen, want een dergelijke meting (met dummyload) mist een niet onbelangrijk deel van de keten:het stuk van de luidspreker en dus een luchtkolom (acoustiek) tot aan de oren. Wat wellicht meetbaar is, is de muziekweergave te meten middels microfoons op de luisterplek en die te gaan vergelijken. Verdiepen in vd Heide is een hoofdstuk apart. Maar zoek een deel van de sleutel maar eens bij het periodiek systeem, en (dit is mijn eigen interpretatie) wat zijn atomen, protonen, neutronen, electronen ook maar weer... Ik zie het maar zo als je een fundamentele ontdekking doet dan wordt pas (altijd waar) achteraf vastgesteld dat je iets ontdekt hebt. Ik zie het ook zo dat de heren die er nu mee bezig zijn dat op een manier doen als vd Heide zelf, iets moois maken voor de mensen. Niet om geldelijk gewin. Ze hebben wat mij betreft goud in handen maar willen, zo zie ik het, voorkomen dat de grote graaiers ermee aan de haal gaan. Want dan heb je ook wat (los van allerlei plagiaat en daarmee echte placebo's die dan gaan komen) en kan het de doodsteek zijn voor de zgn. high-end branche. Ik begrijp de geheimzinnigheid omtrent dit fenomeen dan ook wel. Wetenschappers en techneuten krijgen de vinger er niet achter en dat steekt, gezond denkenden vinden het ook maar voodoo. Niet willen proberen omdat de werking niet wordt uitgelegd is wat mij betreft DE gemiste kans. Ik vind het wel een gevaar dat de kennis beperkt aanwezig is. Niemand heeft eeuwig leven, op deze aarde althans. Leuk verhaal bedankt dat je het met ons wilde delen. Maakt me steeds nieuwschierig er naar deze tegels. Ik had al goede ervaringen met behandelde bekabeling. Misschien komt t zo een tegel Ook nog wel eens als de set af is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ik had het bewaard. Dit stond er. Ik had het gisteren wel gelezen en vond het zeker interessant. Maar uit eigen ervaring kan ik niet putten, dus alles wat ik zou schrijven is louter speculatie, Het blijft een boeiend fenomeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 @TL200 heb je nu wat te doen? Ik val hier compleet van m'n stoel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 stelletje tegel-gekkies hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 (edited) Zou dan toch de speksteen van kv zijn en niet het ontwerp! !!!Mvg wolwie is kv? Edited 20 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Het maakt mij eigenlijk niet uit wie er gelijk heeft wiel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Weergave heeft iets weg van Spatial Sound, een schakeling die een gedeelte van het linker kanaal mixte met het rechter kanaal en vise versa. Dat gaf een breder midden en ruimtelijkheid. Kwam je tegen op de draagbare radio's...(en ik vond het niets) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Weergave heeft iets weg van Spatial Sound, een schakeling die een gedeelte van het linker kanaal mixte met het rechter kanaal en vise versa. Dat gaf een breder midden en ruimtelijkheid. Kwam je tegen op de draagbare radio's...(en ik vond het niets) Dus die tegel heeft nu ineens je weergave vernaggelt? Ben mooi klaar mee dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Jep ;-) En goed ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 (edited) lastig om van die negatieve basishouding af te komen he ik ga binnenkort mijn Bybee Quantum Signal Enhancer rondsturen. ook lachen (eerst een 2e kopen, wil m niet missen). groet Edited 20 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Na een weekend 25 uur per dag luisteren, en dat begon vrijdagmiddag toen de leen SW kwam, vandaag een gewone werkdag. Dan kom je thuis, gaat eten, en zet daarna de set aan en gaat zitten. Nieuwsgierig natuurlijk of 'het' er nog steeds is. En ja hoor, het klinkt direct magisch. Magie is het. Het brein wordt heerlijk besodemieterd Respect voor het delen van deze en de andere ervaringen! Wat je beschrijft komt tegelijk zó overeen met die van anderen: meer tastbaar realisme en een vanzelfsprekende presentie. Vergeleken met gewoon hifi-geluid is dat magie, maar uiteindelijk is het ook niks anders dan wat iedereen al best lang zoekt. Alleen komt het uit een onvermoede hoek, dat maakt het voor sommigen lastig om er überhaupt iets mee te willen aangaan. Dat jij dat wel deed, ondanks eerdere scepsis, vind ik sterk, temeer omdat je misschien voor sommige anderen juist je geloofwaardigheid verspeelt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Geloofwaardigheid? Heb ik dat te verspelen? Enniewee... Senks Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 nee hoor ... het is evident dat het lastig is om tevoren te geloven, en evident (als je het gehoord hebt) dat je vertelt dat je het goed hoort. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 ... De werking van de tegel is niet op magnetisme of electrisch gebaseerd.... Ff met mezelf wat gebrainstormd.... de tegel werkt niet magnetisch of inductief. Echter het kurk in de tegel zit daar natuurlijk wel ivm magnetische strooivelden van bijvoorbeeld trafo's. Die beschermende eigenschap van kurk tegen magneetvelden is wetenschappelijk aangetoond. Hoe het een en ander over een kleine afstand werkt en wat dat goedje met koolstof daarbij, ook op afstand, kan doen dat gaat me voorlopig boven de pet. Ik ben niet in staat dat te ontrafelen en dat is ook geen doel. Proberen dit fenomeen te begrijpen is al moeilijk genoeg zeker omdat ik nu ervaar dat het werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts