Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Robx ,nee dat is Frenske van dat groene form ,die waren de eerste met die twee tegel,s,en it woer vor niks he frenske :D:D

mvg wol

Hoe rakkers van het eerste uur terug komen op dit form :D:D:D

Ja, er ging inderdaad zomaar een trollenalarm af hier.

Gelukkig betreft het de vrij onschadelijke maar lastige "simpeltrol", dus het zal allemaal wel loslopen... :)

Edited by thingman

Robx ,nee dat is Frenske van dat groene form ,die waren de eerste met die twee tegel,s,en it woer vor niks he frenske :D  :D

mvg wol

Hoe rakkers van het eerste uur terug komen op dit form   :D  :D  :D

Ik heb er dik voor betaald Wollie ik heb  namelijk 7 stuks werkt perfect.

Zo dat was het dan weer geen behoefte meer aan een forum.

Gisteravond er eens goed voor gaan zitten. Talking Timbuktu van Ali Farka Touré en Ry Cooder in de cd-speler (één van mijn lievelingsalbums, die ik door en door ken). Wat gebeurt er allemaal? Ik zou het willen omschrijven als het wegnemen van akoustische versmering.

Het geluidsbeeld wordt volledig 3D in de kamer neergezet, zodat er nog meer details te horen zijn. Je hoort ook beter wat elke muzikant aan het doen is en de interactie met elkaar is beter te volgen, waardoor de muziek aan spanning wint.

Bovendien gebeurt dit op een manier die mij zeer aanspreekt, namelijk dat de luisteraar als het ware de muziek binnengezogen wordt.

En niet de right in your face benadering, die vaak tot luistermoeheid leidt.

Het ervaren van structuurinformatie is buitengewoon interessant.

Ik heb een hoop muziek in huis dat door mij nog nooit is beluisterd, dus voor mij onbekende muziek. Het komt geloofwaardiger binnen, waardoor ik het kan appreciëren. Dit betreft muziek welke ik anders niet zo gauw zou afspelen.

Ik verdenk er "iemand" er van, dat hij zo'n tegel ergens onder mijn set heeft gelegd (misschien in Nieuw Zeeland). Hij klinkt tenminste net zoals jullie omschrijven.

Hallo Hans. Nog steeds geen kriebels om het gewoon eens te proberen? Al de verhalen geven toch wel te denken dat hier iets geks aan de hand is (ik kan het niet anders noemen. bijzonders is wellicht ook een passend woord).

Ik zou het nog steeds erg interssant vinden als een geoefend luisteraar (die zijn set door en door kent), maar verder skepisch staat tov het fenomeen, het gewoon een keer probeert. Wat zijn de ervaringen, ga je om, of werkt het dan niet?

Waarom doe ik dat zelf niet? Ik ben bij lange na niet zo'n geoefend luisteraar, mijn set gaat maar een of 2 keer per maand aan (vraag niet waarom) en de omstandigheden zijn verre van optimaal.

PS ik luister natuurlijk wel veel naar muziek, maar dat gaat dan meestal op mn pc speakers.

Edited by Duck-Twacy

Het zou zomaar kunnen dat de tegel iets doet waardoor het circuit minder last heeft van Memory Distortion. Wat ik bedoel is dat mijn bevindingen lijken op wat Array schrijft over afname van MD.

Wat Hans bij zijn set al tijden ervaart ervaar ik nu steeds meer bij mijn eigen set.

De weg naar Rome is bij mij dan via wat bergweggetjes....

Dat neemt niet weg dat het op z'n minst aardig zou zijn als Hans de tegel zou proberen.

De uitkomst durf ik te voorspellen. Het antwoord wil ik wel PMmen. ;)

Memory distortion,  daar hebben buizen geen last van. 

[....] Wat vooral belangrijk is is dat de memory distortion en middenfrequent faseruis, waarvoor het menselijk oor zo gevoelig is gebleken (en waarom buizenversterkers zo polulair zijn, omdat ze daar goed in zijn

Jaren 60 en 70 spul ook niet.....

Het ervaren van structuurinformatie is buitengewoon interessant.

Ik heb een hoop muziek in huis dat door mij nog nooit is beluisterd, dus voor mij onbekende muziek. Het komt geloofwaardiger binnen, waardoor ik het kan appreciëren. Dit betreft muziek welke ik anders niet zo gauw zou afspelen.

Herkenbaar. De bedoeling van de muziek is ineens duidelijker geworden. Soms valt daardoor juist ook de zielloosheid op van muziek, die overigens hoog aangeschreven staat.

Het gevoel van aanwezigheid is zoveel vanzelfsprekender, dat je dezelfde maatstaven aan de weergave kunt opleggen als bij levend (akoestisch) gespeelde muziek. Voor mij was dat een van de meest betekenisvolle gevolgen van 'meer structuurinfo' aan het gevend uiteinde van de set.

Edited by thingman

Als je dat zo leest, klinken al jullie audiosets opeens goed... hoeveel er ook aan mankeerde.

En elke akoestiek waar de tegel ligt is opeens óók in orde.

Klinkt het nu ook bij jullie allemaal precies gelijk?

Of klinkt het bij ieder van jullie zoals je het zelf, individueel, het liefst zou horen?

Waarom doe ik dat zelf niet? Ik ben bij lange na niet zo'n geoefend luisteraar, mijn set gaat maar een of 2 keer per maand aan (vraag niet waarom) en de omstandigheden zijn verre van optimaal.

PS ik luister natuurlijk wel veel naar muziek, maar dat gaat dan meestal op mn pc speakers.

Nou, als ik het goed begrijp dan gaat elke willekeurige set ineens klinken alsof het complete concertgebouworkest bij je in de woonkamer staat te spelen, dus met jouw pc-speakertjes lukt dat vast ook wel. Dus wat houd je verder nog tegen?

Als je dat zo leest, klinken al jullie audiosets opeens goed... hoeveel er ook aan mankeerde.

En elke akoestiek waar de tegel ligt is opeens óók in orde.

Klinkt het nu ook bij jullie allemaal precies gelijk?

Of klinkt het bij ieder van jullie zoals je het zelf, individueel, het liefst zou horen?

Klaas ik ga er niet meer op in. Zelf ervaren! Je Leak set is ontvankelijk, daar zou ik beginnen ;) Edited by goodtube