goodtube Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 Luister nu naar de Cowboy Junkies. Fantastisch. Erg geschikt. Voorheen vond ik dat mooie muziek maar wat plat en dof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 (edited) Dus zonder "tegel" mag je niks meer schrijven ?? Dat staat er niet Hans. Er staat : Heb je dan al "iets inhoudelijk toegevoegd" ? Dat lijkt me lastig zonder tegel. Je wilt het niet eens proberen. Voor mij ben je dan niet geloofwaardig . Edited 26 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 Dat staat er niet Hans. Er staat : Heb je dan al "iets inhoudelijk toegevoegd" ? Dat lijkt me lastig zonder tegel. Je wilt het niet eens proberen. Voor mij ben je dan niet geloofwaardig . Ik heb hier überhaupt nog niks inhoudelijks gelezen. Niet anders dan de vermeende ervaringen van de tegelgebruikers. Maar als er naar de werking wordt gevraagd, dan verzandt het al snel in algemeenheden, vaagheden en verwijten dat je zelf maar moet proberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 Ik heb hier überhaupt nog niks inhoudelijks gelezen. Niet anders dan de vermeende ervaringen van de tegelgebruikers. Maar als er naar de werking wordt gevraagd, dan verzandt het al snel in algemeenheden, vaagheden en verwijten dat je zelf maar moet proberen...en dat houd je tegen Henrie? Of is het je intellect....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 en dat houd je tegen Henrie? Of is het je intellect....? Die ervaringen zeggen mij niks. Er zijn ook mensen die werelden van verschillen horen tussen kabeltjes, cd-spelers, enz. Heb ik ook nooit ervaren, dus waarom zou het bij zo'n tegel anders zijn? Dus alleen de ervaring van een aantal mensen is voor mij totaal geen reden om het ook maar te proberen. Bovendien klinkt het hier prima, dus ik heb helemaal niet de neiging om iets te verbeteren of zelfs maar te veranderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 Een troost misschien. Ik ben erg nuchter en doe niets met tweaks. De basis moet goed zijn. Dus geen bijzondere interlink, voedingskabel, ook geen aparte groep. Heb een luidsprekerconcept waar ook niets aan te doen is (geen filter behalve een C). Ben nooit gevoelig geweest voor al die tweaks. Misschien was ik van mening dat het niet nodig was, vanwege speksteen. Die luidsprekers staan gewoon op beton, bijvoorbeeld. Maar deze tweak heeft wel wat gedaan: alle tekortkomingen die ik ervaarde met de set (randjes, korreligheid, beetje wolligheid nog af en toe en gebrek aan laag, en gebrek aan werkelijkheidsweergave mbt plaatsing, hoogte, diepte, wat zou moeten kunnen maar wat ik nooit zo ervaarde) zijn niet meer aan de orde door de komst van de tegel. Dat is bijzonder maar waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 De klank is niet het enige. Sonisch kan een set erg goed zijn, er zijn er zat die beter klinken dan die van mij. Maar haal je daar ook beleving uit of is het gewoon goed geluid? Ik zocht beide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 april 2015 Report Share Posted 26 april 2015 (edited) 'niks inhoudelijks' .... 'vermeende ervaring' .... ahhahahahahaah. zie je wel dat mensen zeggen dat ze niet meer zonder willen? das echt wat anders dan mischien en kakeldekakel. afijn kortzichtigheid bereikt hier ook hoogtepunten. ik respecteer dat groet Edited 26 april 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) zie je wel dat mensen zeggen dat ze niet meer zonder willen? Ja, en wat moet ik daarmee? Er zijn ook hele volksstammen die eeuwig trouw beloven aan iemand van het andere geslacht. Ze zeggen nooit meer zonder die ander te willen. Vervolgens gaat iets van 1/3 deel van die mensen na een paar jaar weer uit elkaar. Ik heb zo maar het vermoeden dat het met die tegel, net als met allerlei andere wazige tweaks, net zo zal gaan... Edited 27 april 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 27 april 2015 Author Report Share Posted 27 april 2015 Heb je dan al "iets inhoudelijk toegevoegd" ? Dat lijkt me lastig zonder tegel. Je wilt het niet eens proberen. Voor mij ben je dan niet geloofwaardig . Idem Spido en Hans van L ! Mijn inhoudelijke bijdrage bestaat uit het openen van dit topic en het stellen van een aantal vragen wat redelijk wat informatie en helaas ook een hele hoop onzin heeft opgeleverd. Om de wereld te verdelen in mensen met en zonder tegel als geloofwaardig en niet geloofwaardig getuigt van arrogantie, bekrompenheid en een zeer beperkt denkraam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Wat levert dit topic nog op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Mijn inhoudelijke bijdrage bestaat uit het openen van dit topic en het stellen van een aantal vragen wat redelijk wat informatie en helaas ook een hele hoop onzin heeft opgeleverd. Om de wereld te verdelen in mensen met en zonder tegel als geloofwaardig en niet geloofwaardig getuigt van arrogantie, bekrompenheid en een zeer beperkt denkraam. Het staat iedereen vrij om er iets van te vinden. Maar als het om "inhoudelijke bijdragen" gaat, dan probeer ik op zijn minst zelf in het onderwerp of product verdiepen. Van een ander verwacht ik dat ook. Wellicht is dat teveel gevraagd. Maar on-topic het is opmerkelijk dat zoveel mensen het effect van de tegel ervaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) [.....]IMaar als er naar de werking wordt gevraagd, dan verzandt het al snel in algemeenheden, vaagheden en verwijten dat je zelf maar moet proberen... Dat klopt Henrie. Niemand weet hoe de tegel precies werkt, behalve de maker zelf. Maar dat is met zoveel dingen, die je in het dagelijks leven gebruikt. Het enige dat wij hier kunnen doen is onze ervaringen uitwisselen. Die blijken voor een groot deel hetzelfde Dat zoiets voor een ander "vaag" overkomt lijkt me duidelijk. Edited 27 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
bongo Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Waarom kan alleen iets werken, als daar een wetenschappelijke onderbouwing bij gegeven wordt? Meten is weten, maar als dit resulteert in een soort van tunnelvisie, dan ben je niet goed bezig. Alleen maar ontkennen wat anderen ervaren, zonder zelf de invloed van een tegel gehoord te hebben....... dat is pas zelfbedrog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Henrie jij lijkt mij niet iemand die de handschoen aantrekt of wel? (behalve bij veiligstellen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 27 april 2015 Author Report Share Posted 27 april 2015 Waarom kan alleen iets werken, als daar een wetenschappelijke onderbouwing bij gegeven wordt? Meten is weten, maar als dit resulteert in een soort van tunnelvisie, dan ben je niet goed bezig. Alleen maar ontkennen wat anderen ervaren, zonder zelf de invloed van een tegel gehoord te hebben....... dat is pas zelfbedrog. Tunnelvisie, dat zou volgens jou dan voor de hele wetenschap gelden... Tot dusver is er nog altijd geen enkele meting geweest die ook maar enig effect van de tegel heeft aangetoond, nog even los van de wetenschappelijke onderbouwing. Die "onderbouwing" wijst in de richting van "aardstralen" en daarmee plaatsen de makers van de tegel zich in de hoek van de pseudowetenschap. Het menselijk gehoor is voor metingen volstrekt onbetrouwbaar, zeker als er meerdere dagen en soms weken tussen twee metingen zitten. Als het gaat over de "ervaring" waar tegel-adepten het steeds over hebben, dan gaat het over perceptie, dat vindt dus allemaal plaats tussen je oren, in het menselijk brein. Die ervaring is individueel en ik kan jouw ervaringen niet ontkennen, maar dat betekent niet dat twee mensen altijd hetzelfde ervaren. Zoals we allemaal weten laat het brein zich vrij gemakkelijk foppen en naast gezichtsbedrog bestaat er ook gehoorbedrog. Dat geeft helemaal niet, stereo is immers ook gebaseerd op gehoorbedrog - we denken een driedimensionaal beeld te horen, maar we weten dat het uit 2 luidsprekers komt. Ik ben me daarvan bewust, maar kan er evengoed van genieten en laat me graag in dat bedrog meevoeren. Dat de aanwezigheid van een tegel of een klankschaaltje of een rode stip op het voorhoofd daar voor sommigen aan bijdraagt is prima, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik ben heel tevreden over mijn geluidsinstallatie en ik laat me niets opdringen of aansmeren waar ik geen behoefte aan heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bongo Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Met tunnelvisie bedoel ik in dit geval: alles wat niet te meten is of wetenschappelijk te onderbouwen valt bestaat niet of is volksverlakkerij. Ik wil je absoluut niets opdringen of aansmeren, maar het valt me gewoon op, dat er oordelen gevormd worden zonder dat daar een tegel aan te pas is gekomen. Telepathie of kortzichtigheid ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) Niet aardstralen maar aardmagnetisch veld. En het zwaartekrachtveld. Ik zoek het in deze richting: Het elektromagnetisch veld wordt gekoppeld aan het zwaartekrachtveld. Daarom moet de kurk/kool laag onder de apparatuur. De tegel is om de laag niet te laten breken. Op het groene forum is tussen de vele onzinnige reacties zinnige informatie te vinden. Edited 27 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Een veilig standpunt, Plaatjesdraaier! Het voorkomt nodeloze verwarring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Ach ja in de natuurkunde heeft ook even geduurd voordat men in de gaten had dat licht wordt afgebogen onder invloed van zwaartekracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 De vergelijking met stereo slaat nergens op PD! Met maar liefst 2 oren horen we in alle kanten richting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 ... dat er oordelen gevormd worden zonder dat daar een tegel aan te pas is gekomen. Telepathie of kortzichtigheid ? dit gebeurt op 5/6 fora. Volkomen menselijk. Ik vind het vermakelijk om alles door te lezen. Het is een hoop stuff. Ik lees het tijdens het luisteren. Dus heb de tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 ... Dat de aanwezigheid van een tegel of een klankschaaltje of een rode stip op het voorhoofd daar voor sommigen aan bijdraagt is prima, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik ben heel tevreden over mijn geluidsinstallatie en ik laat me niets opdringen of aansmeren waar ik geen behoefte aan heb.Kijk, toch ben je gevoelig want je reageert erop. Het beste is dan dit draadje niet te lezen! Ik begrijp het wel, want de mens is nieuwsgierig. Wellicht wil je ons of anderen behoeden van het begaan van een grote fout. Dat mag. Van mij mag er best veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Een tipje vd sluier, opgelicht (woordspeling?) door de maker van de huidige H-tegel, Berret Dit is informatie uit 2012, toen er nog getest werd met badkamertegels. Hier start het topic http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.1 Op deze pagina het stukje uitleg van Berret. http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.1977 Vermaakt u zich! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Op deze pagina het stukje uitleg van Berret. http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.1977 Bedankt voor dit stukje Goodtube, dat had ik nog niet gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts