Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Dat klopt Henrie. Niemand weet hoe de tegel precies werkt, behalve de maker zelf. Maar dat is met zoveel dingen, die je in het dagelijks leven gebruikt. Het enige dat wij hier kunnen doen is onze ervaringen uitwisselen. Die blijken voor een groot deel hetzelfde Dat zoiets voor een ander "vaag" overkomt lijkt me duidelijk. En wat houdt die maker dan tegen om uit te leggen hoe zo'n tegel werkt? En nou niet komen met het argument dat anderen zo'n tegel dan na zouden kunnen maken, want als je daadwerkelijk iets briljants hebt bedacht, dan kun je dat vrij simpel voorkomen door een patent aan te vragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Een veilig standpunt, Plaatjesdraaier! Het voorkomt nodeloze verwarring. Nou kun je wel zo'n pseudo-vriendelijke smiley achter je berichtje zetten, maar daarmee komt het niet minder arrogant over hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 En wat houdt die maker dan tegen om uit te leggen hoe zo'n tegel werkt? En nou niet komen met het argument dat anderen zo'n tegel dan na zouden kunnen maken, want als je daadwerkelijk iets briljants hebt bedacht, dan kun je dat vrij simpel voorkomen door een patent aan te vragen...patenten helpen niets. Opboksen tegen de Sony's van deze wereld vraagt om veel kapitaal. Ik heb in mijn stukje proza van vorige week aangegeven waarom er geen commercie achter zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Bedankt voor dit stukje Goodtube, dat had ik nog niet gelezen. Moet je ook #143 ff lezen. Daar zegt Helmuth iets zinnigs, wat later door gehakt naar de prullenbak wordt verwezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 En wat houdt die maker dan tegen om uit te leggen hoe zo'n tegel werkt? En nou niet komen met het argument dat anderen zo'n tegel dan na zouden kunnen maken, want als je daadwerkelijk iets briljants hebt bedacht, dan kun je dat vrij simpel voorkomen door een patent aan te vragen... Ik weet het niet Henrie. Kan slechts gissen. Patent aanvragen is kostbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Moet je ook #143 ff lezen. Daar zegt Helmuth iets zinnigs, wat later door gehakt naar de prullenbak wordt verwezen. Je bedoelt #142 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Je bedoelt #142 goed van je, ja die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Ik weet het niet Henrie. Kan slechts gissen. Patent aanvragen is kostbaar. Als je werkelijk het ei van Columbus hebt uitgevonden, dan moet het niet zo moeilijk zijn om een investeerder te vinden toch? Heb je dat zo weer terugverdiend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 patenten helpen niets. Opboksen tegen de Sony's van deze wereld vraagt om veel kapitaal. Ik heb in mijn stukje proza van vorige week aangegeven waarom er geen commercie achter zit. Je kunt je idee anders ook verkopen aan een groot bedrijf en zelf een percentage van de verkochte producten vragen. Is allemaal wel wat op te vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Je kunt je idee anders ook verkopen aan een groot bedrijf en zelf een percentage van de verkochte producten vragen. Is allemaal wel wat op te vinden...Henrie je hebt je niet verdiept in de mensen die hier mee bezig zijn. Waarom moet iets in deze wereld geld opleveren? Deze mensen zijn gelukkiger en doen iets voor anderen. Dat is hun geluk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Henrie je hebt je niet verdiept in de mensen die hier mee bezig zijn. Waarom moet iets in deze wereld geld opleveren? Deze mensen zijn gelukkiger en doen iets voor anderen. Dat is hun geluk. Ook goed. Maar dan is er toch al helemaal niets meer dat ze tegenhoudt om de werking uit te leggen? Want als het geld je toch niet interesseert, dan hoef je toch ook niet bang te zijn dat iemand je idee kopieert? Sterker nog, dat zou alleen maar goed zijn toch? Want dan zijn er alleen maar meer mensen mee geholpen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Henrie, ik heb er totaal geen boodschap aan wat de maker in die H-tegel stopt, voor die prijs ga ik er niet aan beginnen ,want ik denk dat voor Bert meer passie als geld is. Mvg wol Of zo'n tegel nou gratis is of dat hij een fortuin kost, dat interesseert me geen fluit. Het gaat mij erom dat de werking nergens wordt geduid. Niet anders dan met wat vage kreten en ervaringen van gebruikers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Ook goed. Maar dan is er toch al helemaal niets meer dat ze tegenhoudt om de werking uit te leggen? Want als het geld je toch niet interesseert, dan hoef je toch ook niet bang te zijn dat iemand je idee kopieert? Sterker nog, dat zou alleen maar goed zijn toch? Want dan zijn er alleen maar meer mensen mee geholpen...Gezien de reacties die ze al jaren krijgen op het fenomeen hebben ze de behoefte niet. Dan moet het eerst aangetoond kunnen worden en daarvoor is het simpelweg te vroeg. Homeopathische middelen zullen ook niet zo maar erkend worden door de geneeskunde. Dat heeft allemaal met bewijslast te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Homeopathische middelen zullen ook niet zo maar erkend worden door de geneeskunde. Dat heeft allemaal met bewijslast te maken. Ja, en terecht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Het gaat mij erom dat de werking nergens wordt geduid.Wat wil je voor jezelf bereiken? Ben je rustig als iets door anderen aantoonbaar is gemaakt? Dan pas? Niet als je het voor jezelf aantoonbaar hebt gemaakt? Geloof je niet in jezelf? Heb je bevestiging nodig? Ik zit te stoken. Je bent geen domme jongen. Buiten de kaders denken is dat een drempel? Groet GT Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Ja, en terecht!Dat is inderdaad zo. Wil dat altijd zeggen dat een middel niet werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Nou kun je wel zo'n pseudo-vriendelijke smiley achter je berichtje zetten, maar daarmee komt het niet minder arrogant over hoor... Mooi, het was ook de bedoeling dat je het zelf verder mocht invullen. Invulling laat ik graag aan anderen over. Het is verhelderend, want het toont direct de hoedanigheid van de geestesgesteldheid van de invuller, zonder dat er een onvertogen woord aan te pas komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Als je werkelijk het ei van Columbus hebt uitgevonden, dan moet het niet zo moeilijk zijn om een investeerder te vinden toch? Heb je dat zo weer terugverdiend... Dat het een ei van C is maak jij er zelf van (invulling door de ratio, niet door ervaring). Het is hooguit een eitje voor een heel klein groepje, want wie houdt zich buiten jou en en handjevol liefhebbers nu hiermee bezig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Of zo'n tegel nou gratis is of dat hij een fortuin kost, dat interesseert me geen fluit. Het gaat mij erom dat de werking nergens wordt geduid. Niet anders dan met wat vage kreten en ervaringen van gebruikers... Jij zet er geeneens een smiley achter, als je de arrogantie van de wetenschap als een slaafs papegaaitje blijft herhalen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Een tipje vd sluier, opgelicht (woordspeling?) door de maker van de huidige H-tegel, Berret Dit is informatie uit 2012, toen er nog getest werd met badkamertegels. Hier start het topic http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.1 Op deze pagina het stukje uitleg van Berret. http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.1977 Vermaakt u zich! Waarom wordt er in het eerste stukje gesproken over een VERMEENT effect. Wanneer je een product op de markt wil brengen moe je zelf toch overtuigt van de werking zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) Hans, ik weet niet wat je naar toe wilt maar dat was allemaal in de experimentele fase. En waar staat dat ze het product op de markt wilden brengen... Ik ben nogal onder de indruk en duik er wat in. Het is een keuze dat ik daarover "spam", ik zou dat ook niet kunnen doen. Dit is nogal een andere tweak dan een nieuwe bananenplug of een nieuw bosje peterselie in je oren (en die laatste heb ik niet van mezelf ). Edited 27 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) De moderatie mag hier best wat opschonen en/of afremmen. Dit topic behoort te gaan over gebruikerservaringen en vrije speculaties over een fenomeen dat onverklaarbaar LIJKT. Lees de openingspost anders nog even erop na... Het zou niet het zoveelste voertuig moeten worden om het groefdenken van beroepssceptici mee te etaleren. Het dient evenmin een handvat te zijn om de debiliteit van zogenaamd "audiofiel goedgelovig klootjesvolk" aan de kaak te stellen vanuit de arrogantie van wetenschappelijke superioriteit. Het gaat hier om ervaringen en niet om idee-fixes. Edited 27 april 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Je bedoelt #142 en voor jou is #164 nu wel ff leuk om te lezen.....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) De moderatie mag hier best wat opschonen en/of afremmen. Dit topic behoort te gaan over gebruikerservaringen en vrije speculaties over een fenomeen dat onverklaarbaar LIJKT. Lees de openingspost anders nog even erop na... Zullen we het maar aan de TS over laten om te bepalen waar dit topic over zou moeten gaan en wie er wat wel en niet mag posten? Daar heeft hij jou niet voor nodig... Ik zie de TS in de openingspost overigens zeker niet (alleen maar) om gebruikerservaringen vragen. Hij hoopt juist op opening van zaken... Edited 27 april 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Hans, toon maar eens aan dat de Array beter klinkt als een jvc versterker en ook meettechnisch. Mvg wol Of een Array beter klinkt dan een JVC, is een mening. Of hij meettechnisch beter (of op z'n minst anders) presteert, is gewoon objectief te bepalen. Dus wat wil je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts