bongo Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Deze nare en harde woorden zijn slechts het gevolg van forumleden, die zonder enige ervaring met het produkt zelf, daar wel uitgesproken meningen over ventileren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 De Logitech Duet, werkt verbluffend goed. Sinds dat hij op de tegel ligt reageert hij ook weer op de afstandbediening. <knip> Dit vind ik toch wel héél apart. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Dit vind ik toch wel héél apart. Groeten... Minder last van allerlei HF troep was al eerder opgevallen met alleen de Suzy Wong tegel, staat ook ergens in dit topic Maar nu staat de Duet bovenop de tegel, daar komt morgen een losse Dac naast. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Minder last van allerlei HF troep was al eerder opgevallen met alleen de Suzy Wong tegel, staat ook ergens in dit topic Maar nu staat de Duet bovenop de tegel, daar komt morgen een losse Dac naast. Groeten... Dat geeft best wel te denken, de laatste 10-15 jaar ofzo is het aandeel HF staling (diverse gsm netwerken, wifi, dect, pc's en ik zal nog wel wat vergeten) waarschijnlijk factoren hoger dan vroeger (misschien wel 100-1000 keer hoger). Ik neem aan dat fabrikanten dat ook weten en er wel iets aan proberen te doen (beperken en immuun maken), maar uit kosten overwegingen zal dat vast vaak niet goed gedaan worden. Zou daarom de herinnering aan vintage tijden (zeg een goede set in de jaren 70-80) daarom vaak zo positief zijn? De omstandigheden waren toen beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 10 punten voor Bongo Ik had Lara Fabian erop vanmorgen. Het is niet normaal ik ken mijn set niet terug om maar weer in superlatieven te..... Nou ja. Kan er ook nix aan doen. Het is een wonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 28 april 2015 Author Report Share Posted 28 april 2015 De vergelijking met stereo slaat nergens op PD! Met maar liefst 2 oren horen we in alle kanten richting. Met elk oor hoor je rondom geluid, je hersenen construeren er een 3D beeld bij. Bij goede stereo denk je bijvoorbeeld een zangeres te horen die tussen de 2 luidsprekers lijkt te staan. Er is echter geen geluidsbron op die plaats, dat lijkt alleen maar zo. Dat bedoel ik met de illusie van stereo, gehoorbedrog. Hier nog een paar voorbeelden: http://listverse.com/2008/02/29/top-10-incredible-sound-illusions/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 (edited) Dat geeft best wel te denken, de laatste 10-15 jaar ofzo is het aandeel HF staling (diverse gsm netwerken, wifi, dect, pc's en ik zal nog wel wat vergeten) waarschijnlijk factoren hoger dan vroeger (misschien wel 100-1000 keer hoger). Ik neem aan dat fabrikanten dat ook weten en er wel iets aan proberen te doen (beperken en immuun maken), maar uit kosten overwegingen zal dat vast vaak niet goed gedaan worden. Zou daarom de herinnering aan vintage tijden (zeg een goede set in de jaren 70-80) daarom vaak zo positief zijn? De omstandigheden waren toen beter FF alles in het juiste verband. Dat doen die fabrikanten vast. Ook daar hebben we wel eens uitgebreid geboomd op dit forum. EC norm en zo weet je nog? Maar dit gaat puur over WiFi straling, niets meer en niets minder. Er zijn maar 13 kanalen in de 2,4Ghz WiFi band en bij sneller verbindigen worden meerdere kanalen tegelijk gebruikt. Ik tel hier zo 30 sterke stations. Daardoor is het onvermijdelijk dat ze elkaar gaan storen. Wat mensen dan gaan doen is een WiFI repeater neerzetten dat staat in veel populaire computer blaadjes. Gevolg nóg meer storing En dat staat er niet in.... Als laatste, de jaren 70 en 80 waren de gouden audio jaren. Toen is er veel moois gemaakt. Edited 28 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 28 april 2015 Author Report Share Posted 28 april 2015 Homeopathische middelen zullen ook niet zo maar erkend worden door de geneeskunde. Dat heeft allemaal met bewijslast te maken. Interessant dat je dit noemt. Homeopathische middelen worden niet erkend omdat inderdaad nog nooit is aangetoond dat ze meer effect hebben dan placebo's, terwijl de makers en veel gebruikers dat wel claimen. Geloof jij wel in homeopathische middelen en vind jij dat mensen die er niet in geloven leiden aan tunnelvisie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 De moderatie mag hier best wat opschonen en/of afremmen. Dit topic behoort te gaan over gebruikerservaringen en vrije speculaties over een fenomeen dat onverklaarbaar LIJKT. Lees de openingspost anders nog even erop na... Het zou niet het zoveelste voertuig moeten worden om het groefdenken van beroepssceptici mee te etaleren. Het dient evenmin een handvat te zijn om de debiliteit van zogenaamd "audiofiel goedgelovig klootjesvolk" aan de kaak te stellen vanuit de arrogantie van wetenschappelijke superioriteit. (...) Spido verbaast zich over de hier gebruikte diskwalificaties. Voor zover hij weet, heeft geen van de forummers die kritische (meest technische, natuurkundige) vragen stelden over de vermeende werking van deze tegeltjes zich ooit aan aan zulke beledigingen schuldig gemaakt. De term "zogenaamd" is alleen daarom al niet van toepassing. (Hieruit mag evenwel niet worden geconcludeerd dat de genoemde diskwalificaties onterecht zouden zijn! Ze zijn alleen niet door Thingmans (c.s.) opponenten geuit, maar door Thingman zèlf.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 (edited) Ik denk dat het beter is de discussie te beperken tot de tegel (en aanverwante producten). Ik snap de analogie wel, maar denk niet dat het veel zal bijdragen (anders dan een soort welles-nietes reacties). Als homeopathie onzin zou zijn (zelf geen mening over, ben geen gelover maar heb me er nooit in verdiept), dan zegt dat voor mij niets over dit fenomeen. Nu ja, dat is mijn mening. Edited 28 april 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Interessant dat je dit noemt. Homeopathische middelen worden niet erkend omdat inderdaad nog nooit is aangetoond dat ze meer effect hebben dan placebo's, terwijl de makers en veel gebruikers dat wel claimen. Geloof jij wel in homeopathische middelen en vind jij dat mensen die er niet in geloven leiden aan tunnelvisie? De werking van homeopathische middelen -gewoon dat wat bij de Drogist te koop is, van Dr. Vogel enzo- is inmiddels meer aangetoond dan die van het jaarlijkse griep vaccin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 SVP: Stoppen over homeopathie. Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Gewoon lekker blijven luisteren jongens doe ik ook. Ik doe geen moeite meer om mijzelf of de tegel te verdedigen. ik vind het mooi zo. klaar. Ik ga niet aan dooie paarden staan trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 SVP: Stoppen over homeopathie. Moderator2 Ja daar krijg ik koppijn van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Dat geeft best wel te denken, de laatste 10-15 jaar ofzo is het aandeel HF staling (diverse gsm netwerken, wifi, dect, pc's en ik zal nog wel wat vergeten) waarschijnlijk factoren hoger dan vroeger (misschien wel 100-1000 keer hoger). Ik neem aan dat fabrikanten dat ook weten en er wel iets aan proberen te doen (beperken en immuun maken), maar uit kosten overwegingen zal dat vast vaak niet goed gedaan worden. Ik denk dat de 'uitstoot' van EM-velden bij nieuwe apparatuur de laatste jaren eerder kleiner is geworden dan groter. Dat heeft alles te maken met het feit dat er steeds meer draadloze apparatuur is. Die werkt alleen als andere apparatuur niet (veel) storen op de gebruikte frequenties. Dientengevolge heb je meteen ook minder vermogen nodig om iets draadloos te verzenden en te ontvangen. Zo stoort een ouderwetse 'walkie-talkie' vele malen erger dan een moderne... Daarnaast wordt nieuwe apparatuur ook nog eens zo ontworpen dat ze minder gevoelig zijn voor storingen van buitenaf. EMC wordt steeds belangrijker bij het ontwerpen van apparatuur en daar wordt dus ook heel erg veel rekening mee gehouden. Bij het ontwerpen van apparatuur geldt dan ook de regel: gij zult niet storen, en gij zult niet gestoord worden. Ik heb vorig jaar via mijn werk een opleiding EMC gedaan aan de TU Eindhoven en daar werd dit, naast de theorie, ook gedemonstreerd. We kregen o.a. voorbeelden van Philips (een monitor en een tv), TomTom (GPS navigatie), een oude en een nieuwe oscilloscoop (merk is me even ontschoten) en die genoemde walkie-talkie te zien, inclusief demo/practicum. Die oude walkie-talkie bijvoorbeeld zorgde in de proefopstelling voor compleet verkeerde meetwaarden bij een digitale spanningsmeter... Dus ja, er wordt wel degelijk, heel veel zelfs, rekening gehouden met storingen van buitenaf en ook met de uitstoot van storing. Er zijn overigens ook normen voor, dus daar heeft een fabrikant zich ook gewoon aan te houden. Nog afgezien van het feit dat een apparaat anders mogelijk niet (goed) werkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Tektronix? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 De tegel doet niets met HF. Aanvankelijk zocht ik het ook die kant op. Nee, ordening is van een heel uuuh andere orde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 (edited) De tegel doet niets met HF. Aanvankelijk zocht ik het ook die kant op. Nee, ordening is van een heel uuuh andere orde. Nou.... dat weet ik nog niet zo zeker GoodTube. Denk eens in een groter spectrum ver voorbij het audiospectrum is alles feitelijk geluid en gaat over in licht. Henri, goed uitgelegd Edited 28 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 (edited) Mooi stukje Henrie. Ja ze ontkomen er niet aan en dat is ook eigen belang. De vreemdste spookstoringen hebben vaak EMC of aarding als oorzaak. Bij EMC komen de gekste dingen om de hoek kijken, zoals het benodigde oppervlakte van het raakoppervlakte tussen de shield en de stekker. Dat gaat veel verder dan "even een ty-wrap erom". Edited 28 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 (edited) Goodtube, als die niks doet met hf.Hoe kan Jac minder last hebben met wifi. Mvg wol Ordening. In het materiaal Edited 28 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 De tegel doet niets met HF. Dan zijn we het daar in ieder geval over eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Henry tussen praktijk en theorie is en groot verschil. Mvg wol Wat bedoel je precies? Volgens mij heb ik aangegeven dat in die opleiding zowel de theorie als de praktijk aan bod kwamen. Die praktijk was heel goed met de theorie te verklaren (en vice versa)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Mooi stukje Henrie. Ja ze ontkomen er niet aan en dat is ook eigen belang. De vreemdste spookstoringen hebben vaak EMC of aarding als oorzaak. Bij EMC komen de gekste dingen om de hoek kijken, zoals het benodigde oppervlakte van het raakoppervlakte tussen de shield en de stekker. Dat gaat veel verder dan "even een ty-wrap erom". Storingen t.g.v. EMC-problemen worden vaak als spookstoringen aangeduid, omdat ze lastig reproduceerbaar zijn en van veel factoren afhankelijk. Toch is een en ander prima aantoonbaar te maken door te beredeneren, te berekenen, te simuleren en te testen. En het mooie is dat de oplossing vaak toch redelijk recht-toe-recht-aan is: apparatuur goed afschermen, stroomlussen zo klein mogelijk maken, afscherming van kabels rondom afwerken bij kabeldoorvoeren (EMC-wartels, EMC-schuimdoorvoeren), kabels tweezijdig aarden, geen 'gaten' in behuizingen maken (dat hoeven niet letterlijk gaten te zijn; een deurrubber is al funest), enz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 Klopt. Ik weet er maar een klein beetje van, seminar gevolg in Rijswijk (Rittal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 (edited) Klopt. Ik weet er maar een klein beetje van, seminar gevolg in Rijswijk (Rittal) Reeuwijk dan, neem ik aan? Of was het niet bij Rittal zelf? Rittal heeft prima van dat soort korte seminars... Edited 28 april 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts