robx Posted 13 mei 2015 Report Share Posted 13 mei 2015 twaalf ... twaalf ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2015 Report Share Posted 13 mei 2015 De onmetelijke kracht van positief denken! Herhaling van zetten! Bij het schaakspel probeert een zwakkere speler dat te bereiken om zo toch nog een remise te halen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Ik heb sinds een paar dagen ook een tegel. Een 2e handse van het groene forum. Vind het moeilijk om te zeggen of het werkt of niet. Heb ook nog niet erg veel kunnen luisteren maar tot nu toe lijkt er weinig veranderd. En ik wil er best in geloven. Set van Mumsoft hoorde ik een paar jaar geleden en vond ik toen ook behoorlijk indrukwekkend klinken. Vind alleen de verhalen dat de maker er ziek van kan worden ed een beetje erg ver gaan. (overigens heb ik hier ongeveer 2 jaar niet kunnen posten omdat mijn mails klaarblijkelijk in spam terecht kwamen, maar ben blij dat ik weer kan posten; heb overigens meestal vragen en geen bijzondere bijdragen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Niet de maker maar de gebruiker heb ik gelezen. Alleen als je de tegel onmanteld zou je daar ziek van kunnen worden zo gaat het verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Niet de maker maar de gebruiker heb ik gelezen. Alleen als je de tegel onmanteld zou je daar ziek van kunnen worden zo gaat het verhaal. Beide suggesties zijn onjuist, Groovy. De maker kreeg aanvankelijk problemen, totdat duidelijk werd hoe het kwam en hoe je het voorkwam. Een tegel ontmantelen levert geen enkel gevaar op. De werking gaat er alleen wel permanent door verloren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Ik heb sinds een paar dagen ook een tegel. Een 2e handse van het groene forum. Vind het moeilijk om te zeggen of het werkt of niet. Heb ook nog niet erg veel kunnen luisteren maar tot nu toe lijkt er weinig veranderd. En ik wil er best in geloven. Set van Mumsoft hoorde ik een paar jaar geleden en vond ik toen ook behoorlijk indrukwekkend klinken. Vind alleen de verhalen dat de maker er ziek van kan worden ed een beetje erg ver gaan. (overigens heb ik hier ongeveer 2 jaar niet kunnen posten omdat mijn mails klaarblijkelijk in spam terecht kwamen, maar ben blij dat ik weer kan posten; heb overigens meestal vragen en geen bijzondere bijdragen) Welkom terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Ik heb sinds een paar dagen ook een tegel. (...) Vind het moeilijk om te zeggen of het werkt of niet. (...) En ik wil er best in geloven.(...) To believe is to hear! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 die stelling is hier nog eens ontkracht ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 have fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Niet de maker maar de gebruiker heb ik gelezen. Alleen als je de tegel onmanteld zou je daar ziek van kunnen worden zo gaat het verhaal. Ziek van de gedachte dat je daar je geld aan hebt uitgegeven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Och Carl, het is een mooi plankje. Ik gebruik hem meer voor de sier! Ik heb onlangs de factuur opgevraagd en voldaan. Het plankje blijft. Misschien iets voor het puresound panel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Misschien een mooie onderlegger voor een Koilon ring?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Het is wel fijn als je iets mag proberen voordat je geld uitgeeft aan iets wat je niet hoort. Ik heb nog geen geld besteed aan de ring. Ik krijg een koolstof interlink toegestuurd van een lid op groen. Die ga ik eerst beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Ja ok. Maar er is wel verbinding tussen twee componenten. Als ik tussen mijn v/d Hul interlink en de koolstof geen verschil hoor dan zal ik met de ring ook geen verschil horen denk ik. Ik hoor natuurlijk niet zo goed meer die kleine verschillen als een jonge vent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Dat is wel zo,eerst proberen dan oordelen. Maar ik ga eerst de interlink beluisteren en dan zie ik wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Ja ok. Maar er is wel verbinding tussen twee componenten. Als ik tussen mijn v/d Hul interlink en de koolstof geen verschil hoor dan zal ik met de ring ook geen verschil horen denk ik. Ik hoor natuurlijk niet zo goed meer die kleine verschillen als een jonge vent Je bent nog een jonge vent Peter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Misschien iets voor het puresound panel? We willen er best wat mee doen hoor. In de praktijk wordt er altijd door meer mensen geluisterd: Roger en ik wonen dicht bij elkaar en hetzelfde geldt voor Onno en Gerald (Gruiter). We vullen elkaar aardig aan zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Je bent nog een jonge vent Peter! Dank Charles Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 30 mei 2015 Author Report Share Posted 30 mei 2015 Vandaag met de H-tegel naar een audiozaak gegaan die vroegen bij welke importeur te koop was , dus die hoorde meteen het verschil Mvg wol ....,dus die rook meteen handel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bongo Posted 2 juni 2015 Report Share Posted 2 juni 2015 Handel in volksverlakkerij? Het moet niet veel gekker worden....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 juni 2015 Report Share Posted 3 juni 2015 (edited) Koolstof en kurk. Ze herstructureren door dezelfde richting te geven op atomair niveau (in de zin van wat een magneet kan doen met de weissgebiedjes in een stuk metaal) . Ze doen dit door gebruik te maken van het zwaartekrachtveld. Die trekt aan al die atomen in de componenten van de schakelingen. Dat verklaart de werking naar boven en enige incubatietijd. Een soort magnetiseren maar dan niet voor metalen. Het resultaat is een verbeterde efficiënty in de signaalketen. De verliezen nemen af en er blijft dus meer overeind - in de lange signaalweg - van wat er reeds in de opname zit (microdetails). Iets dat je met koptelefoon wellicht wel hoorde maar in het groot via luidsprekers niet goed door kon komen. Zo leg ik het voor mezelf uit. Het hoeft natuurlijk niet te kloppen maar zo vind ik het enigszins plausibel. Ik ben inmiddels van mening dat de verbeterde weergave niets te maken heeft met: -als je erin gelooft dan hoor je het -biologie -homeopathie -dat de tegel ingestraald moet worden -terugwerking op de maker De tegel is uiteraard alleen maar om de structuur van de koolstoflaag niet te verbreken. Meer dan de functie van ruggengraat heeft die niet. Het hout is niet meer dan een mooie praktische afwerking. Het is iets nieuws. Dat was een magneet ook toen men ontdekte wat dat deed metaal. Edited 3 juni 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 juni 2015 Report Share Posted 6 juni 2015 Een zak rijst dan maar op de CD-speler en niet iets van steen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 juni 2015 Report Share Posted 7 juni 2015 (edited) Koolstof en kurk. Ze herstructureren door dezelfde richting te geven op atomair niveau (in de zin van wat een magneet kan doen met de weissgebiedjes in een stuk metaal) . Ze doen dit door gebruik te maken van het zwaartekrachtveld. Die trekt aan al die atomen in de componenten van de schakelingen. Dat verklaart de werking naar boven en enige incubatietijd. Een soort magnetiseren maar dan niet voor metalen. Het resultaat is een verbeterde efficiënty in de signaalketen. De verliezen nemen af en er blijft dus meer overeind - in de lange signaalweg - van wat er reeds in de opname zit (microdetails). Iets dat je met koptelefoon wellicht wel hoorde maar in het groot via luidsprekers niet goed door kon komen. Zo leg ik het voor mezelf uit. Het hoeft natuurlijk niet te kloppen maar zo vind ik het enigszins plausibel. Ik ben inmiddels van mening dat de verbeterde weergave niets te maken heeft met: -als je erin gelooft dan hoor je het -biologie -homeopathie -dat de tegel ingestraald moet worden -terugwerking op de maker De tegel is uiteraard alleen maar om de structuur van de koolstoflaag niet te verbreken. Meer dan de functie van ruggengraat heeft die niet. Het hout is niet meer dan een mooie praktische afwerking. Het is iets nieuws. Dat was een magneet ook toen men ontdekte wat dat deed metaal. Hoe krijg je 't bij elkaar verzonnen. Petje af. Edited 7 juni 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 juni 2015 Report Share Posted 7 juni 2015 Wie stopt er nou 60 Tot 80 eindtorretjes in een eind versterker en als je ze door meet hebben er veel Parameter verschillen. Mvg wol Die verschillen worden juist gemiddeld. De reden is, dat grote transistors relatief traag en kleine snel zijn. Zet daarom een hoop van die snelle "jongens" naast elkaar en er kan toch behoorlijk wat vermogen en stroom door. Maar van een verhaal van aantrekkingskracht en atomen kan ik geen worst maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 juni 2015 Report Share Posted 7 juni 2015 Hoe krijg je 't bij elkaar verzonnen. Petje af. Ik had een vreselijke natte duim. Smaakte ook wat naar meel !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts