Tubejack Posted 7 juni 2015 Report Share Posted 7 juni 2015 Wonderlijk materiaal koolstof 1/5 van ons lichaam bestaat uit koolstof en het zit overal in. Verder worden er steeds nieuwe toepassingen ontdekt http://nos.nl/op3/artikel/2040022-kapot-vliegtuig-kan-zichzelf-genezen.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 Als je gewoon ontopic blijft, Wol, dan klinkt het al vaag genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 Wonderlijk materiaal koolstof 1/5 van ons lichaam bestaat uit koolstof en het zit overal in. Verder worden er steeds nieuwe toepassingen ontdekt http://nos.nl/op3/artikel/2040022-kapot-vliegtuig-kan-zichzelf-genezen.html Jack, De koolstof in ons lichaam zit als atomen in allerlei verbindingen. Dat is dus geen pure koolstof. In de tegels zit koolstof garen. Dat is pure koolstof in een bepaalde kristalvorm. Het voorbeeld dat je laat zien, heeft eigenlijk niks met de koolstof te maken. Het is eigenlijk de matrix (epoxy of iets dergelijks) die zichzelf herstelt. Er zou net zo goed glas of Aramide in kunnen zitten. Maar dat is voor veel toepassingen (vliegtuigvleugels bijv.) niet stijf genoeg. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 Ik vermoed dat Jack zoiets bedoelt als dat koolstof zowel aan de basis van de tegelmaterie ligt, als aan die van levensvormen. En dat die overeenkomst geen toeval is, en het echte onderwerp van onderzoek kan zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 (edited) Precies, die aardse biochemie is gebaseerd op koolstof. Ik gebruik het materiaal graag. Het doet iets met het geluid, het wordt harmonieuzer, vriendelijker, menselijker. Bij kabels ook gewoon meetbaar en zichtbaar te maken met spectrumanalyse. Ik heb wat apparatuur verplaatst zodat nu onze nieuwe streaming server bovenop een Suzy Wong tegel staat. Het klinkt zeer goed Ik denk, dat er qua geluid niet zoveel verschil meer is, met de analoge spullen waarmee wij spelen. Streaming V2.0 Edited 8 juni 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 Een mens bestaat voor ca 60% uit water. Water bestaat voor 7/8 uit zuurstof. We bestaan dus voor meer dan de helft uit zuurstof. Daarnaast zitten we nog vol met allerlei andere atomen dan koolstof. Dus zo belangrijk is koolstof in ons lijf nou ook weer niet. Misschien moet Berret maar eens met zuurstof gaan experimenteren. :) Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 Een mens bestaat voor ca 60% uit water. Water bestaat voor 7/8 uit zuurstof. We bestaan dus voor meer dan de helft uit zuurstof. Daarnaast zitten we nog vol met allerlei andere atomen dan koolstof. Dus zo belangrijk is koolstof in ons lijf nou ook weer niet. Misschien moet Berret maar eens met zuurstof gaan experimenteren. :) Groet, Leobus Net als water heeft koolstof ook een soort 'geheugen'. Belangen van substanties worden volgens mij niet uitsluitend in percentages uitgedrukt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 (edited) Voor wie van cijfers houdt. Toen ik nog jaarlijks een marathon liep zat ik rond de 54...55%, dat was volgens de sport diëtist goed, iets meer was inderdaad nog beter. Maar laten we dit topic gewoon "luchtig" houden. We zijn blij met de beide tegels en met mensen die hun nek durven uit te steken Edited 8 juni 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 Een mens bestaat voor ca 60% uit water. Water bestaat voor 7/8 uit zuurstof. We bestaan dus voor meer dan de helft uit zuurstof. Dan zijn we ook nogal licht ontvlambaar -lees explosief- als je het zo bekijkt !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 juni 2015 Report Share Posted 8 juni 2015 Net als water heeft koolstof ook een soort 'geheugen'. bij harddisk technologie wordt gebruikt gemaakt van die eigenschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 juni 2015 Report Share Posted 9 juni 2015 Dan zijn we ook nogal licht ontvlambaar -lees explosief- als je het zo bekijkt !! Sommige mensen wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 9 juni 2015 Author Report Share Posted 9 juni 2015 bij harddisk technologie wordt gebruikt gemaakt van die eigenschap. ??? Voor zover ik weet gaat het bij de harddisk om magnetische deeltjes op een schijf die wel of niet gemagnetiseerd zijn. Van het geheugen van water of koolstof heb ik nog nooit gehoord en al helemaal niet in de context van harde schijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 9 juni 2015 Author Report Share Posted 9 juni 2015 Je vergist je, verreweg het grootste deel alle data wordt op HDD opgeslagen. De groei van SSD is groter vooral dankzij tablets, maar HDDs zijn in aantallen en zeker in terabytes nog steeds een veelvoud. Voor mobiele opslag wordt weliswaar steeds vaker SSD gebruikt, maar SSD is per GB 10x duurder en dat zal voorlopig wel zo blijven. Vorig jaar werden er meer dan 560 miljoen (!) harde schijven verscheept. Opslag in de cloud bestaat grotendeels uit harde schijven, in je horizon box zit een HDD en steeds meer mensen hebben thuis een NAS of externe schijf (of meerdere). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juni 2015 Report Share Posted 9 juni 2015 (edited) Daar komt bij dat een HDD veel robuuster dan een SSD. Ik gebruik SSD wel, daar draait o.a. mijn website op. Edited 9 juni 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 juni 2015 Report Share Posted 9 juni 2015 Daar komt bij dat een HDD veel robuuster dan een SSD. Ik gebruik SSD wel, daar draait o.a. mijn website op. Moet je ook niet laten vallen hoor Het is wel zo dat je met een HDD die meerdere jaren stil heeft gestaan de kans loopt dat de olie verdroogt is en niet meer draaien wil. SSD heeft daar i.i.g. geen last van en met de huidige is de dataopslag voor 100 jaar gegarandeerd. Maar het blijft wel dat een HDD nog steeds veel goedkoper is per GB dan een SSD. Alhoewel in productiekosten, in energieverbruik geldt het omgekeerde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 juni 2015 Report Share Posted 9 juni 2015 SSD lijkt mij kwetsbaar voor bijvoorbeeld spanningspieken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juni 2015 Report Share Posted 9 juni 2015 SSD lijkt mij kwetsbaar voor bijvoorbeeld spanningspieken Ik meen ook gelezen te hebben dat er (her)schrijf en (her)leesproblemen waren Afijn ik heb de TRIM functie aangezet die dat hopelijk tegen gaat. Tegens spanning pieken en stroomuitval UPS en over spanning beveiligingen. Zowel grof in de meterkast als fijn bij het apparaat. Meer kan ik er ook niet aan doen. Dan gaat het maar stuk... Tegeltje onderzetten misschien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 9 juni 2015 Author Report Share Posted 9 juni 2015 Het is wel zo dat je met een HDD die meerdere jaren stil heeft gestaan de kans loopt dat de olie verdroogt is en niet meer draaien wil. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord; lijkt me een fabeltje. Overigens kun je van een gecrashte HDD nog aardig wat data terughalen/recoveren. Bij een kapotte SSD is alles voorgoed weg. SSD heeft daar i.i.g. geen last van en met de huidige is de dataopslag voor 100 jaar gegarandeerd. Dat heeft nog niemand kunnen testen, wie geeft die garantie dan?? Dan moet die SSD wel permanent van voeding voorzien zijn, wat bij HDD niet nodig is. Overigens zijn er verschillende types SSD die niet allemaal dezelfde eigenschappen hebben. Maar het blijft wel dat een HDD nog steeds veel goedkoper is per GB dan een SSD. Alhoewel in productiekosten, in energieverbruik geldt het omgekeerde. HDD is goedkoper omdat de productiekosten lager liggen en er meer data op een schijf past. Overigens is de kostenopbouw totaal anders: bij HDD bestaan de kosten vooral uit de kosten voor de onderdelen. Voor SSD is het vooral afschrijving van de nodige investeringen - een SSD fabriek kost vele miljarden. Energieverbruik ligt aan de toepassing; bij heel veel lees/schrijf acties is SSD zuiniger met energie, bij opslag van grote hoeveelheden data met weinig lees/schrijf acties kan de HDD op een lager toerental draaien (of helemaal niet draaien) en verbruikt dan heel weinig energie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 juni 2015 Report Share Posted 9 juni 2015 Het lijkt mij dat de productiekosten van een mechanisch iets, hoger liggen dan de productiekosten van een gebakken apparaat. Per MB is HDD in het voordeel, en zal dat nog enige tijd blijven, maar voor datacenters zal HDD nog jaren gebruikt worden. Voor de thuismarkt wordt het beeld als volgt: alles SSD, en voor de NAS blijft HDD. Windows, om maar eens een fantastisch slecht OS te noemen, is erg gebaat bij SSD. In een PC hoeft eigenlijk niet zo'n grote schijf, als de data zoals het eigenlijk hoort, op NAS/cloud staat. Althans, dat is een verstandig beleid. Flash geheugen is niet zo heel geschikt voor veelvuldig schrijven. Lezen maakt niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 juni 2015 Report Share Posted 25 juni 2015 Hallo, Hebben jullie dit al gezien? Ik wel. http://www.suzy-wong.com/index.php/ Ik heb ze als testpersoon mogen proberen. En ze werken net als de tegels. Meer detail, meer ruimteafbeelding, strakker laag, enz. Toen RenéN hier was luisteren zaten deze dingen al in de filters van mijn speakers. Mocht ik toen nog niet bekend maken! Lees maar wat hij toen van de set vond. Groet, Leobus Even gestolen uit een andere draad. Wat leuk! Maar droogt het kurk niet uit tzt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 juni 2015 Report Share Posted 26 juni 2015 Even gestolen uit een andere draad. Wat leuk! Maar droogt het kurk niet uit tzt? Hoezo? Is het vochtig dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juni 2015 Report Share Posted 26 juni 2015 (edited) Is dit nu van de heer Gehakt zelf? Inhoudelijk staat er wel wat weinig info op de site (geen usb aansluiting ). Maar goed, wellicht beter dan vage marketing kretologie. Edit, op de facebook pagina staat meer informatie (althans over hoe toe te passen) https://www.facebook.com/pages/Suzy-Wong/380401668821214 Edited 26 juni 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 juni 2015 Report Share Posted 26 juni 2015 Is dit nu van de heer Gehakt zelf? Inhoudelijk staat er wel wat weinig info op de site (geen usb aansluiting ). Maar goed, wellicht beter dan vage marketing kretologie. Edit, op de facebook pagina staat meer informatie (althans over hoe toe te passen) https://www.facebook.com/pages/Suzy-Wong/380401668821214 Ja, dit is van de heer Gehakt zelf. De samenwerking met Berret was beëindigd. Berret maakt nu de H tegels en B. Gehakt is nu met deze kurkplaatjes gekomen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 26 juni 2015 Report Share Posted 26 juni 2015 Mumsoft had mij een link naar de site gestuurd, errug interessant. Nu ik mijn set opnieuw heb ingedeeld vind ik wel dat de tegel op de vloer, onder het schap met de versterker, beter werkt dan op het schap met de versterker op de tegel. Misschien is het materiaal van de versterkerbehuizing, gietaluminium, daarvan de oorzaak. Of de grote ringkern in de voeding, daar moet wellicht een kurkje op?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 26 juni 2015 Report Share Posted 26 juni 2015 Je bedoeld giet ijzer, ze hebben een mosfet eindtrap uit giet all, maar die wat gouw van de aard bodem verdwenen . Mvg wol Vlgs mij is het een magnesium/aluminium legering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts