Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Muziekliefhebbers zijn niet per definitie ook meetliefhebbers.

In mijn wereld bestaan er nog best veel mensen die op het plezier durven te vertrouwen, dat hen door de eigen zintuigen wordt geschonken. Onder het mom van: "daar zijn ze ook voor"...

Meer hoeft dat dus gewoon niet te zijn voor die gemiddelde muziekliefhebber, en laat de wetenschap zich zodoende maar de tanden stukbijten op een verklaring, mocht men menen dat zoiets reeds in die hoek kan worden gevonden.

Waarschijnlijk kan het effect van het tegeltje beter met een elektro-encephalogram worden aangetoond dan met een frequentie-spectrumanalyse.

I rather have a bottle in front of me

then a frontal lobotomy, Spido.           a056.GIF

Trouwens: het is een flinke tegel hoor.

Er heeft zich nog niemand gemeld met meetapparatuur. Ik heb het niet dus wie durft.........

Nou, een thermometer te hand nemen kun je zelf ook wel lijkt me. Maar dan moet die tegel wel eerst weer weg natuurlijk...

ik zeg toe de temperatuur te  gaan meten. maar geef me even tijd, 35 kg eindversterker opzij zetten en zo is niet snel gedaan.

groet

Ik heb liever dat TL200 dat doet. Die zegt immers het verschil in temperatuurontwikkeling waargenomen te hebben. Verder zijn er natuurlijk wel wat randvoorwaarden voor zulke metingen. De omstandigheden moet, afgezien van de aanwezigheid respectievelijk afwezigheid die tegel, wel compleet gelijk zijn. Denk aan omgevingstemperatuur, elektrische belasting van de versterker, plaatsing van de apparatuur, luchtstroom, enz...

ik nam het ook waar. bij een 250w bak die vrij hoog in klasse a staat (dus je moet m hard zetten voor ie in b gaat en zich anders gedraagt) en met kilo's koelribben. afijn dan niet, scheelt boel tillen.

groet

ja lachen. ik sprak met hem bij ophalen tegel-1, en ik geloof niks van 'snel geld motieven'. als je hem kent kan je dit gewoon niet zeggen. deze meneer is overigens 'normaal' altijd bezig met muziek.

groet

Ik heb liever dat TL200 dat doet. Die zegt immers het verschil in temperatuurontwikkeling waargenomen te hebben. Verder zijn er natuurlijk wel wat randvoorwaarden voor zulke metingen. De omstandigheden moet, afgezien van de aanwezigheid respectievelijk afwezigheid die tegel, wel compleet gelijk zijn. Denk aan omgevingstemperatuur, elektrische belasting van de versterker, plaatsing van de apparatuur, luchtstroom, enz...

Het is wel goed zo Henri. Ik heb geen enkele behoefte om wie dan ook te overtuigen. Als iemand hier wil komen meten, wat dan ook, is hij/zij hier van harte welkom.

Ik schreef een constatering, kennelijk door meer mensen waargenomen, dat mag je geloven of niet maar ik ga niet in (bij voorbaat zinloze) discussie.

ja lachen. ik sprak met hem bij ophalen tegel-1, en ik geloof niks van 'snel geld motieven'. als je hem kent kan je dit gewoon niet zeggen. deze meneer is overigens 'normaal' altijd bezig met muziek.

groet

Ik heb al eerder geschreven dat ik dat in het geval van deze tegel (nog) niet zo is. Al leek het er met de oude prijs wél op.  

Edited by Hans van Liempd

Het is wel goed zo Henri. Ik heb geen enkele behoefte om wie dan ook te overtuigen. Als iemand hier wil komen meten, wat dan ook, is hij/zij hier van harte welkom.

Ik schreef een constatering, kennelijk door meer mensen waargenomen, dat mag je geloven of niet maar ik ga niet in (bij voorbaat zinloze) discussie.

Jomanda trok ook volle zalen, dat noemen we massahysterie.

Zinloos zijn de meeste discussies.  

gezien wat we hoorden bij TL200 en gezien het gebrek aan eigen waarneming een volstrekt ongepaste opmerking van Spido.

Beste Robx,

Ach, na ruim een halve eeuw gefascineerde waarneming van auto- en groepssuggestie, zwendel, bedrog en geldklopperij in de hifi wereld, heb ik een fijne neus ontwikkeld voor dergelijke praktijken.

Vooral wanneer de veronderstelde verbeteringen audiotechnisch onverklaarbaar èn akoestisch onmeetbaar zijn, kan de verklaring ervan nauwelijks anders dan neurologisch aantoonbaar zijn. De "beleving", zeg maar.

Ik heb al eerder geschreven dat ik dat in het geval van deze tegel (nog) niet zo is. Al leek het er met de oud prijs wél op.

Die prijs was mede zo hoog omdat er een extra stap tussen productie en gebruiker zat. Tussenhandel dus.

Het is niet ongewoon dat de eindgebruiker ca 10x de grondstofkosten betaalt. Als je het zo bekijkt was zelfs de oude tegel niet duur.

Zover ik weet is de tussenstap voor de nieuwe tegel niet van toepassing. Dat scheelt zomaar een procent of 30 of meer.

Groet,

Leobus

Wat zijn trouwens de verschillen tussen een Suzy Wong tegel en een H tegel? (ik zie dat deze door de moderator op een hoop zijn gegooid).

De nieuwe tegel wordt ietsje groter en er wordt gedeeltelijk een andere houtsoort toegepast. De voorkant van de tegel is ook niet meer extra afgeschuind. Verder wordt hij identiek. Ook de werking dus.:)

Ik heb vorige week een half afgewerkt exemplaar gezien. (Alleen de buitenkant) Zag er mooi uit!

Groet,

Leobus