goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Je avatar is goed gekozen, kan niet anders zeggen Henrie Van mij hoeft er niets opgeschoond te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) Mooi, het was ook de bedoeling dat je het zelf verder mocht invullen. Invulling laat ik graag aan anderen over. Het is verhelderend, want het toont direct de hoedanigheid van de geestesgesteldheid van de invuller, zonder dat er een onvertogen woord aan te pas komt. Ik zal het even voor je invullen: passief agressief noemt men dat... Dat het een ei van C is maak jij er zelf van (invulling door de ratio, niet door ervaring). Het is hooguit een eitje voor een heel klein groepje, want wie houdt zich buiten jou en en handjevol liefhebbers nu hiermee bezig? Ik ga slechts af op de Hosanna-verhalen hier hè. Die heb ik niet verzonnen. Als ik die verhalen lees, dan gaan alle audiosets er beter van presteren, slechte/matige opnames zijn ineens heel goed te pruimen, men wil nooit meer zonder die tegel, enz. Dat komt op mij over alsof het ei van Columbus is uitgevonden. Die verhalen lees je immers nooit bij versterkers, cd-spelers, draaitafels, kabeltjes, enz. Maar dat zal wel weer mijn eigen invulling zijn natuurlijk... Jij zet er geeneens een smiley achter, als je de arrogantie van de wetenschap als een slaafs papegaaitje blijft herhalen! Het was dan ook geen grap, lolbroek... Edited 27 april 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Heren... zo is het wel weer mooi geweest met het gehakketak op elkaar. De TS zoekt verklaringen, de gebruikers komen met ervaringen. Is allemaal off topic he. Maar ach, kijk eens naar de openingspost van het vintage topic. Dat is ook in zijn tegendeel verkeerd. En dat is niet verkeerd. Dus hup, ervaringen én verklaringen mogen hier blijven komen. Maar scheid uit met die steken onder water. Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Ik ga slechts af op de Hosanna-verhalen hier hè. Die heb ik niet verzonnen. Als ik die verhalen lees, dan gaan alle audiosets er beter van presteren, slechte/matige opnames zijn ineens heel goed te pruimen, men wil nooit meer zonder die tegel, enz. Dat komt op mij over alsof het ei van Columbus is uitgevonden. Die verhalen lees je immers nooit bij versterkers, cd-spelers, draaitafels, kabeltjes, enz. Maar dat zal wel weer mijn eigen invulling zijn natuurlijk... Wat mij betreft klopt dat inderdaad allemaal, Henrie. ELKE set gaat er beter van presteren. Of je het waarneemt hangt af van het feit of je muziekliefhebber bent of deelgebiedfetisjist. De eerstgenoemde categorie zal de verandering als verbetering waarnemen, als je het even de tijd wilt geven tenminste. Er is wat tijd nodig om de set te laten meegaan. Omdat de tegel de HELE set tegelijk kan beïnvloeden, zal de uitwerking dus ook via alle hardware tot uiting komen. Er zijn bijna geen slechte opnames. Er is alleen heel wat voor nodig om uit alle opnames de ziel te distilleren, een een tegel brengt dat vermogen met zich mee. Het gaat simpelweg overtuigender op je overkomen. Als iemand dat mij steeds weer zou voorhouden, zou ik geïnteresseerd raken om dat te gaan verifiëren, als wetenschapper-in-het-klein. Niet op voorhand afwijzen omdat IK mij niet kan voorstellen dat het werkt. Dat is jezelf de mogelijkheid van het onderzoek ontzeggen, en ik kan mij niet voorstellen dat dit jou zou bekoren, als iemand met een dergelijke achtergrond. Misschien ben je in je denken minder vrij als je zelf denkt. (Een prettig bedoelde smiley). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Henri, hoe luister jij naar muziek? Ik luister soms heel kritisch, analyserend en dan vooral hoe een set of de afzonderlijke onderdelen presteren. Of ik luister kritisch naar een opname, een stem of een bepaald instrument. Maar 99 van de 100 keer probeer ik gewoon lekker van muziek te genieten, ik ga zitten (half op mijn rug liggen met de pootjes op tafel) en denk: "laat maar komen". Ik wil genieten van een mooi nummer, een lekkere beat, het vakmanschap van goeie solist(e) of vocalist(e), de ellende of het plezier kortom de emoties voelen. En dat lukt met een tegel veel beter, probeer het gewoon, je bent nog zo jong, doe zoveel mogelijk ervaringen op. Dat verrijkt alleen maar je leven. Succes, TL 200. Nb. misschien moet ik TL straks anders uit gaan leggen: Tegel Liefhebber i.p.v. Transmission Line. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) Beste Tegel Liefhebber. 200 stuks waar ga je die allemaal plaatsen De muzieksmaak van Henrie is totaal anders dan die van mij. Ik denk niet dat een tegel daar (bij dergelijke opnames) veel brengt...want dat is een totaal andere wijze van luisteren. Ieder z'n meug. En ik bedoel het niet verkeerd. Edited 27 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Weer wat info van Berret voor geïnteresseerden. Dit gaat ook nog over de tijd van de experimenten, met de kleine tegeltjes. http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27427.2895 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Beste Tegel Liefhebber. 200 stuks waar ga je die allemaal plaatsen De muzieksmaak van Henrie is totaal anders dan die van mij. Ik denk niet dat een tegel daar (bij dergelijke opnames) veel brengt...want dat is een totaal andere wijze van luisteren. Ieder z'n meug. En ik bedoel het niet verkeerd. Mwoah... De muzieksmaak van Henrie komt redelijk overeen met de mijne wat ik mij zo herinner toen ik nog regelmatig op Hear postte. Bij mij doen de tegels hun werk prima, ook bij die muziek. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 De muzieksmaak van Henrie is totaal anders dan die van mij. Ik denk niet dat een tegel daar (bij dergelijke opnames) veel brengt...want dat is een totaal andere wijze van luisteren. Ieder z'n meug. En ik bedoel het niet verkeerd. Haha... Nou gaan we dus ook nog beweren dat die tegel zo z'n voorkeur heeft voor bepaalde muzieksoorten? En dat terwijl onze lolbroek even daarvoor nog het tegenovergestelde beweert, namelijk dat ELKE (met hoofdletters) set er beter van gaat presteren. Maar dus volgens jou niet als je naar bepaalde muziek luistert. Heel bijzonder... Ondertussen beweert wollie weer het tegendeel, dus het gaat echt lekker hier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 ik denk dat de tegels toevoegen ongeacht de set, en ongeacht het soort muziek. Toen ik tegel 1 ophaalde bij Berret legde ik 'm op de achterbank van de auto, deed de radio aan ... en jawel, ik hoorde direct aan het geluid dat er een tegel lag. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 ik denk dat de tegels toevoegen ongeacht de set, en ongeacht het soort muziek. Toen ik tegel 1 ophaalde bij Berret legde ik 'm op de achterbank van de auto, deed de radio aan ... en jawel, ik hoorde direct aan het geluid dat er een tegel lag. groet Had je ook gelijk een vollere tank? Het moet dan ook iets doen met je board computer (daar zitten tegenwoordig veel radio's mee geïntegreerd)............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 het is een 16 jr ouwe auto waar nauwelijks moderne verworvenheden in zitten. gelukkig, kan het ook niet stuk. dus helaas ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Haha... Nou gaan we dus ook nog beweren dat die tegel zo z'n voorkeur heeft voor bepaalde muzieksoorten? En dat terwijl onze lolbroek even daarvoor nog het tegenovergestelde beweert, namelijk dat ELKE (met hoofdletters) set er beter van gaat presteren. Maar dus volgens jou niet als je naar bepaalde muziek luistert. Heel bijzonder... Ondertussen beweert wollie weer het tegendeel, dus het gaat echt lekker hier... Haha ik had deze reactie verwacht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Haha ik had deze reactie verwacht! Misschien kun je dan ook even mijn volgende reactie(s) plaatsen. Scheelt mij weer typen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 het is een 16 jr ouwe auto waar nauwelijks moderne verworvenheden in zitten. gelukkig, kan het ook niet stuk. dus helaas ... Dat is dus een auto uit 1999. Daar zal ook best wel een boordcomputer in zitten. De standaard Opel Vectra uit 1989 die mijn ouders vroeger hadden, had er ook al een... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Nee het heeft niets met muzieksmaak te maken maar ik stel me een bepaalde manier van luisteren en beleven voor bij bepaalde soorten muziek. De weergave wordt wel degelijk zuiverder dus dat zou je moeten kunnen horen. Op basis van je muzieksmaak vraag ik me echter af of je een zgn getraind gehoor hebt. En ik heb het graag bij het verkeerde eind. Jij speelt immers graag advocaat van de duivel. En ook dat mag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Misschien kun je dan ook even mijn volgende reactie(s) plaatsen. Scheelt mij weer typen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 ik denk dat de tegels toevoegen ongeacht de set, en ongeacht het soort muziek. Toen ik tegel 1 ophaalde bij Berret legde ik 'm op de achterbank van de auto, deed de radio aan ... en jawel, ik hoorde direct aan het geluid dat er een tegel lag. groet Dat valt toch bij mij wel in het hoekje Voodoo en autosuggestie. Die tegel moet recht onder de apparatuur voor de ordening van de massa. Ergens in de buurt van de apparatuur strookt IMHO niet helemaal met de vage verklaringen die er zijn gegeven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 sja ik zeg enkel wat ik waarneem. zoals ik altijd doe. wat jij daar mee doet ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Nee het heeft niets met muzieksmaak te maken maar ik stel me een bepaalde manier van luisteren en beleven voor bij bepaalde soorten muziek. De weergave wordt wel degelijk zuiverder dus dat zou je moeten kunnen horen. Op basis van je muzieksmaak vraag ik me echter af of je een zgn getraind gehoor hebt. En ik heb het graag bij het verkeerde eind. Jij speelt immers graag advocaat van de duivel. En ook dat mag. Als de verschillen zo groot zijn als hier geclaimd wordt, dan zou het niets uit moeten maken hoe je luistert, en of je wel of niet een getraind gehoor hebt (wat is dat eigenlijk? wie bepaalt dat?). Hoe ik luister is trouwens vrij simpel: ik leg een cd in de cd-speler, druk op play en ga ergens zitten. Ik focus me niet steevast op een bepaald deel van de muziek (laag, mid of hoog) maar gewoon op het geheel. Ik heb wel meer met ritme dan met melodie; althans, muziek zonder slagwerk vind ik al snel saai. En een beetje dynamiek is ook wel fijn, daarom vind ik bands als Katatonia, My Dying Bride en Opeth ook zo goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Ok dank voor je reactie Henrie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 (edited) Ik ben bezig met een proefje. Zoals jullie wellicht weten is de buurt hier verziekt met WiFi. De hele 2,4GHz met alle 13 kanalen zit band zit bomvol, het ene station drukt het andere er uit. Signalen zijn zo sterkt dat het absoluut niet werkbaar meer is en we zijn voor WiFi uitgeweken naar de 5Ghz band. Mijn squeeze box Duet en controller die alleen op 2,4Ghz werken, reageert niet of nauwelijks meer. Voor de gein heb ik hem bovenop de H-tegel gezet en het lijkt nu aardig te werken. Niet te vroeg juichen, en een paar dagen aanzien met en zonder tegel. Edited 27 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Wollie heb je verschil in hoe apparatuur erop reageert? De ervaringen zijn dat buizenapp wat ontvankelijker zijn. Ik kan me daarbij iets voorstellen, denk daarbij aan het aantal trafo's, maar of dat hout snijdt... Keine Ahnung Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2015 Report Share Posted 27 april 2015 Ik weet werkelijk niet wat ik hoor en ik ken mijn versterker al 10 jaar en de luidsprekers 6 jaar. Het is gewoon eng. High Eng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2015 Report Share Posted 28 april 2015 De Logitech Duet, werkt verbluffend goed. Sinds dat hij op de tegel ligt reageert hij ook weer op de afstandbediening. Wat ik jammer vind, -maar waar ik vast zelf mede schuldig aan geweest ben- zijn alle nare en harde woorden die hier zijn gevallen. Sorry daarvoor. Terwijl de maker van de H-tegel en zijn voorganger Susy Wong m.i. slechts één doel heeft: "liefde voor muziek" Wij gaan er lekker van genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts