Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Ik wil wel een tegel proberen,  laat maar komen :)

Er gaat niets boven zelf proberen. Ik wil er ook graag een proberen. Misschien is de fabrikant bereid een tegel te laten rouleren onder de "ongelovigen" op dit forum? De kans op verkopen is groot, als ik het enthousiasme van sommigen lees. Ik ben sceptisch, maar ik hoop op de beloofde enorme verbetering. 

Eens kijken of ik nu weer wordt afgestraft voor een positieve bijdrage.

Meten of niet meten, magie of geen magie, het kan mij allemaal niets schelen: laat maar horen! Wordt het Suzy Wong of Suzy Wrong?

Ik zou zeggen: Ga maar halen.. :D

Als de tijd daar is, komt het "vanzelf"  Hans.  Zo gaat het altijd, als je openstaat voor nieuwe of oude dingen.

Met "leunstoelaudiofielen"  (briljant verzonnen door Dick van de Merwe)  heb ik niks. ;)

Die planken zijn er nu gewoon dus kun je het zelf uitproberen. Nodig een forumgenoot-met-plank uit of probeer er 1 te lenen.

Als je dat onzin vindt is dat natuurlijk geen probleem. Dat mag je dan best een keertje zeggen.

Zelf ben ik overigens erg content met mijn Suzy Wongs. High end met bakken emotie. Het beste geluid ooit in mijn huiskamer. Het allerbeste geluid is natuurlijk te vinden op de Veluwe.

Beste Thingman,

Muziek is een vorm van gestructureerd geluid. En geluid is frequentie en (bij, x) amplitude.

Deze twee. En niets méér dan deze twee.

Als een weergeefsysteem de amplituden en frequenties van het audiosignaal juist omzet in luchttrillingen (dus zonder weglatingen, toevoegingen of veranderingen), komen alle details (die jij aanduidt als structuurinformatie) tot hun recht.

Het moet mogelijk zijn het elektrische audiosignaal te meten wanneer er géén SW-tegel ligt en wanneer er wèl eentje ligt.

In plaats van audiosignaal kan hier een complex (uit harmonischen opgebouwd) testsignaal worden gebruikt, zoals blokgolf of zaagtandgolf. Dit maakt vergelijkingen gemakkelijk en betrouwbaar.

Het moet ook mogelijk zijn het akoestisch product te meten wanneer er géén SW-tegel ligt en wanneer er wèl eentje ligt.

Hiervoor kunnen ruisbursts worden gebruikt, in combinatie met FFT, zodat er van beide situaties een watervaldiagram kan worden gemaakt. Dit maakt vergelijkingen van amplitude / frequentie karakteristiek in het tijdsdomein (vertraagde resonanties vs. dempingen) gemakkelijk en betrouwbaar.

Op deze manier kan worden onderzocht of de vermeende invloed van de SW-tegel van elektrische of van akoestische aard is.

En indien - wat ik verwacht - geen van beide het geval is, mag worden geconcludeerd dat de werking berust op illusie.

Wat een hoop kinnesinne toch in deze 'discussie'. Waarom kunnen sommige mensen niet accepteren dat anderen die tegel als positief ervaren. Met als argument: wanneer je het niet kunt meten of bewijzen is het illusie. Het zij zo.  Er zijn hele volksstammen die geloven in onze lieve heer, allah of wie dan ook, zonder een snipper (wetenschappelijk) bewijs. In wezen ook een illusie, maar dat maakt die mensen niet minder gelukkig.

Je gaat natuurlijk nooit respect winnen voor je gehakt als je degenen die er anders over denken gaat uitschelden. Dat is toch meer iets voor schoolmeissies van 13 dan voor een volwassen kerel van over de '60? Het is één van die punten die bij de gehakt evangelisten zo tegen doet staan.

Als iemand ergens heilig in gelooft, dan kan je altijd wat fellere reacties vewachten. Het schelden valt overigens wel mee vind ik (beetje pissige reacties zo nu en dan hooguit).

Als de tijd daar is, komt het "vanzelf"  Hans.  Zo gaat het altijd, als je openstaat voor nieuwe of oude dingen.

Met "leunstoelaudiofielen"  (briljant verzonnen door Dick van de Merwe)  heb ik niks. ;)

Volgens mij is een (OBB) leunstoel een uitsekend audiofiel verantwoord object, met zo'n hoge leuning en die flappen ter hoogte van de oren. Prima isolatie van te veel reflecties van achteren en van opzij :)

Llv2dILN7sk3f3EEylBf.jpg

Wat een hoop kinnesinne toch in deze 'discussie'. Waarom kunnen sommige mensen niet accepteren dat anderen die tegel als positief ervaren. Met als argument: wanneer je het niet kunt meten of bewijzen is het illusie. Het zij zo.  Er zijn hele volksstammen die geloven in onze lieve heer, allah of wie dan ook, zonder een snipper (wetenschappelijk) bewijs. In wezen ook een illusie, maar dat maakt die mensen niet minder gelukkig.

Je vergelijk klopt niet.

Ik heb nog nooit een god gezien of gehoord. Het effect van de tegels heb ik wel gehoord cq waargenomen.

Wat ik wel eigenaardig vind, is dat mensen op basis van (altijd beperkte!) kennis iets op afstand kunnen beoordelen.

Ik zou altijd eerst even een ervaring op willen doen voor ik iets afkeur. Voor zover ik weet is JD de enige die dat daadwerkelijk gedaan heeft. Zij het met de kleine voorlopers van de SW's Zijn mening is in ieder geval gefundeerd, ook al wijkt die af van de mijne. En dat mag!

Groet,

Leobus

Ove: het is nog niet bewezen dat God een illusie is! Het wordt hoogstens als theorie geloofd.

Noch het bestaan, noch het tegendeel kan bewezen worden. Dus het kan nog meer kanten op...

Hij laat in i.g.g nooit zijn neus zien als je hem nodig hebt.

God bestaat in die zin dat het een metafoor is voor het onbenoembare. Zowel ten goede als ten kwade. Uit zijn naam zijn/worden veel mensen vermoord. En zoveel culturen/geloven, evenzovele goden. De geschiedenis leert dat die goden misbruikt worden door mensen ten faveure van het eigenbelang van enkele daarvan. Dus laten we hem er maar even buiten houden.

Ook bij die Suzie Wong tegels speelt het "onbenoembare" een hoofdrol ter verantwoording. In die zin is er een grote gelijkenis. Mensen willen nu eenmaal geloven. En omdat handige jongens dankbaar gebruik maken van het willen geloven voor hun eigenbelang, hetzij financieel, hetzij als aandachttrekkers, is een kritische houding wel op zijn plaats. Dat dat de geloofsverspreiding niet uit komt is niet meer dan logisch.

Ik wil graag mijn excuses maken voor al mijn uitlatingen die eventueel beledigend of scheldend zijn overgekomen. Dat is nooit mijn bedoeling geweest, ik ben een vredelievend mens(ch), maar ook soms wat emotioneel, en nu eenmaal een heilig gelover in gehakt en wat dies meer zij. Overigens puur op het gehoor, dat ik dan maar geloof (je moet wat, in God geloof ik al lang niet meer).

Dus nogmaals: excuses.

Voor wat die tegels betreft, en gaat echt niets boven zelf beproeven, beluisteren dus, en daarom is het hopen op een mogelijkheid die dingen op zicht te krijgen. Ik heb een paar préproductie exemplaren, zonder verpakking, garantie of handleiding, en ik krijg de indruk dat het nogal loopt, dus hoe snel het hele verkoopproces tiptop op orde is, is afwachten.

leobus, on 06 Jun 2014 - 11:41 AM, said:

Je vergelijk klopt niet.

Ik heb nog nooit een god gezien of gehoord. Het effect van de tegels heb ik wel gehoord cq waargenomen.

Wat ik wel eigenaardig vind, is dat mensen op basis van (altijd beperkte!) kennis iets op afstand kunnen beoordelen.

Ik zou altijd eerst even een ervaring op willen doen voor ik iets afkeur. Voor zover ik weet is JD de enige die dat daadwerkelijk gedaan heeft. Zij het met de kleine voorlopers van de SW's Zijn mening is in ieder geval gefundeerd, ook al wijkt die af van de mijne. En dat mag!

Groet,

Leobus

Ik heb er nog eens over nagedacht. Als je voor € 750,00 je installatie drie keer zo goed kunt laten klinken, waarom zou je het dan niet doen? Wat heeft je set je tot nu toe gekost? Waarschijnlijk een veelvoud daarvan. Inmiddels heb ik hier een paar mensen die het ook wel eens willen proberen. Ik wil vooral horen wat er gebeurd, als ik de tegel er weer onderuit haal.

,

(...) Er zijn hele volksstammen die geloven in onze lieve heer, allah of wie dan ook, zonder een snipper (wetenschappelijk) bewijs. (...)

Misschien sta je er te dicht bij, om het forensisch bewijsmateriaal goed te kunnen zien.

Wie gelooft dat de schepping, in al zijn complexiteit, door toeval is ontstaan, heeft een God die "Toeval" heet.

Natuurkunde, toeval, evolutie. In elk geval geen Grand Design van een Opperwezen want dan heeft ie er wel een enorm zootje van gemaakt. 

Wat je zegt, ben je zelf...

The professor of a university challenged his students with this question. "Did God create everything that exists?" A student answered bravely, "Yes, he did".

The professor then asked, "If God created everything, then he created evil. Since evil exists (as noticed by our own actions), so God is evil. The student couldn't respond to that statement causing the professor to conclude that he had "proved" that "belief in God" was a fairy tale, and therefore worthless.

Another student raised his hand and asked the professor, "May I pose a question? " "Of course" answered the professor.

The young student stood up and asked : "Professor does Cold exists?"

The professor answered, "What kind of question is that? ...Of course the cold exists... haven't you ever been cold?"

The young student answered, "In fact sir, Cold does not exist. According to the laws of Physics, what we consider cold, in fact is the absence of heat. Anything is able to be studied as long as it transmits energy (heat). Absolute Zero is the total absence of heat, but cold does not exist. What we have done is create a term to describe how we feel if we don't have body heat or we are not hot."

"And, does Dark exist?", he continued. The professor answered "Of course". This time the student responded, "Again you're wrong, Sir. Darkness does not exist either. Darkness is in fact simply the absence of light. Light can be studied, darkness can not. Darkness cannot be broken down. A simple ray of light tears the darkness and illuminates the surface where the light beam finishes. Dark is a term that we humans have created to describe what happens when there's lack of light."

Finally, the student asked the professor, "Sir, does evil exist?" The professor replied, "Of course it exists, as I mentioned at the beginning, we see violations, crimes and violence anywhere in the world, and those things are evil."

The student responded, "Sir, Evil does not exist. Just as in the previous cases, Evil is a term which man has created to describe the result of the absence of God's presence in the hearts of man."

After this, the professor bowed down his head, and didn't answer back.

The young man's name was ALBERT EINSTEIN.

De natuur is natuurlijk een en al wreedheid, het is eten of gegeten worden. Als er al een god is hoop ik dat hij een foutje heeft gemaakt.

Natuurkunde, toeval, evolutie. In elk geval geen Grand Design van een Opperwezen want dan heeft ie er wel een enorm zootje van gemaakt.

Nee hoor!

Hij heeft het mogelijk gemaakt dat de SW tegels er zijn!

Overigens geloof ik niet in een opperwezen. Ik heb geen onverklaarbare zaken (dat opperwezen) nodig om andere onverklaarbare zaken (ons zijn, aarde, heelal) te verklaren.

Ik erken gewoon mijn beperktheid in zake het verklaren van ons bestaan. Klaar!

Edit: maar we dwalen af. Ik ga het in dit topic weer over tegels hebben.

Groet,

Leobus

De teringzooi die we zelf hebben gemaakt en nog steeds maar blijven maken afschuiven op een opperwezen is de denkfout hier in deze redenatie. Ik zie het meer als liefde dat ie zo'n hardnekkig zootje atomen op een overigens mooie bol maar kansen en herkansingen blijft geven. Ik had dit design ook al in de prullenbak gegooid als ik Hem was...