Jump to content

De Suzy Wong en H-Tegel

Recommended Posts

Als je er dan ook nog voor uit gaat durven komen dat de tegel iets goeds (of fouts) met de set doet is dat helemaal mooi! :)

Ik ken persoonlijk mensen die dat in het openbaar nooit zouden toegeven uit angst voor reputatieschade of zoiets...

Ik heb er geen enkele moeite mee om een verkeerde inschatting toe te geven. Ik heb geen enkel belang waar dan ook bij.  

@Arden, het kan een paar weken duren voor ze gaan werken.

? Bedoel je dat door een tegel een eenvoudige set klinkt als een behoorlijk dure?

Hoe klinkt dan een set van 20.000 euro met tegels? Hetzelfde? Dan gaat 80% van de hifi-industrie er aan.

Dat was het experiment destijds met mijn set. Tot dan toe waren er htk-sets omgebouwd en ik stelde die van mij toen beschikbaar om precies daarop antwoord te krijgen.

80% van de industrie is al er aan, maar aan de buitenkant zie je dat nog niet zo goed. Dat komt altijd als laatste... :)

Ik heb er geen enkele moeite mee om een verkeerde inschatting toe te geven. Ik heb geen enkel belang waar dan ook bij.

@Arden, het kan een paar weken duren voor ze gaan werken.

Jij en ik niet nee, maar wij hebben verder ook geen zakelijke belangen met / op dit forum.

En het duurt niet een paar weken voor ze gaan werken. Het kan een tijdje duren voor de werking stabiel is, en tot die tijd is het wijs om je oordeel op te schorten.

@Arden: Niet van die moeilijke vragen stellen :D ..zo ingevoerd ben ik nu ook weer niet. De site is wat dat betreft under construction. Of ze via Sonority verkocht worden weet ik ook niet. Ik weet alleen dat ik met Tannoy er contact over heb gehad.

Dus ik denk dat je bij hem moet zijn voor meer duidelijkheid.

Gr Hans

Ook ik heb contact met Dennis gehad over de prijsstelling.

Groet,

Leobus

thingman, on 06 Jun 2014 - 6:07 PM, said:

Heb je er ook weleens bij stilgestaan dat er ook mensen kunnen bestaan met geheel andere motieven? Van een soort en kaliber waar je, zeg maar, geen weet van hebt? Ik zou die mogelijkheid vooral ook open houden in deze context...

Een verkoper die niet wil verdienen? Ik ken ze niet. Dan zal de tegelverkoper de eerste worden waarschijnlijk. Is hij een weldoener, een missionaris, een vrijwilliger, of een heilige? 

Bij brave verkopers wordt ik altijd heel erg argwanend.

Kijk, dat is de manier. :)

Een forummer met de naam K.........t (geen idee of hij hier ook rond hangt) is best een niets-geloverd maar die was na een dag helemaal om.

Ik heb het aantal puntjes niet geteld maar ik neem aan dat je mij bedoelt.

Mijn hobby is het om muziek te luisteren. Daarnaastvind ik het leuk om eens wat nieuws te proberen. Ik was altijd al benieuwd naar het gehakt gebeuren maar wilde daar niet aan omdat dan de apparatuur aangepast moest worden. Nu kwam er de mogelijkheid om hetzelfde effect te krijgen zonder iets aan te moeten passen dus heb ik zo'n tegel gekocht. Hierbij had ik ook het idee dat de markt nog niet verzadigd was en ik dus met een minimaal verlies wel weer van die tegel af zou kunnen komen mocht het niet bevallen.

Ik heb de tegel nog steeds en ik wil er ook niet meer vanaf.

Geïnteresseerden kunnen hier mijn ervaringen van de eerste dagen lezen.

Groeten...

PS: grappig, ik had hier zelfs nog een account. Zeker meegekomen van het oude Hear?

Een verkoper die niet wil verdienen? Ik ken ze niet. Dan zal de tegelverkoper de eerste worden waarschijnlijk. Is hij een weldoener, een missionaris, een vrijwilliger, of een heilige? 

Bij brave verkopers wordt ik altijd heel erg argwanend.

Die argwaan is niet zo gek of verkeerd, voor zolang je het verhaal erachter niet kent. Maar die argwaan zelf voeden en links en rechts wat aanwakkeren is niet netjes, denk ik. Voor jou zou het wel heel goed zijn om zo'n tegel in alle rust thuis in de set te beluisteren. Gewoon, op je eigen ervaring afgaan en niet op verklaringen, hoe plausibel of onbegrijpelijk ook. ;)

Jij en ik niet nee, maar wij hebben verder ook geen zakelijke belangen met / op dit forum.

En het duurt niet een paar weken voor ze gaan werken. Het kan een tijdje duren voor de werking stabiel is, en tot die tijd is het wijs om je oordeel op te schorten.

Ik dacht dat jij akoestische spullen verkocht? 

Die argwaan is niet zo gek of verkeerd, voor zolang je het verhaal erachter niet kent. Maar die argwaan zelf voeden en links en rechts wat aanwakkeren is niet netjes, denk ik. Voor jou zou het wel heel goed zijn om zo'n tegel in alle rust thuis in de set te beluisteren. Gewoon, op je eigen ervaring afgaan en niet op verklaringen, hoe plausibel of onbegrijpelijk ook. ;)

Mijn argwaan is gebaseerd op ervaring. Zelf keur ik bedoelde handelswijze volkomen af. Ik kan gelukkig zelf oordelen en beslissen, daar heb ik niemand bij nodig. 

Ik niet. JD heeft de humor hier wat opgepord en maakt het voor mij een stuk vrolijker. Dat er af en toe eens mindere postings tussen zitten, soit...... 

@Vintage: Die post heb ik gemist, maar ik wil toch reageren. Je bent nogal wisselend in je stemmingen. Dat geeft niet, maar ik weet niet wat ik je misdaan zou hebben. De meeste van jouw bijdragen lees ik doorgaans met plezier.  

aanvulling: als je zo beroerd wordt van mij, lees het dan niet.

Ik heb het aantal puntjes niet geteld maar ik neem aan dat je mij bedoelt.

Mijn hobby is het om muziek te luisteren. Daarnaastvind ik het leuk om eens wat nieuws te proberen. Ik was altijd al benieuwd naar het gehakt gebeuren maar wilde daar niet aan omdat dan de apparatuur aangepast moest worden. Nu kwam er de mogelijkheid om hetzelfde effect te krijgen zonder iets aan te moeten passen dus heb ik zo'n tegel gekocht. Hierbij had ik ook het idee dat de markt nog niet verzadigd was en ik dus met een minimaal verlies wel weer van die tegel af zou kunnen komen mocht het niet bevallen.

Ik heb de tegel nog steeds en ik wil er ook niet meer vanaf.

Geïnteresseerden kunnen hier mijn ervaringen van de eerste dagen lezen.

Groeten...

PS: grappig, ik had hier zelfs nog een account. Zeker meegekomen van het oude Hear?

Dus je bent een "niets-geloverd", koopt toch een tegel voor (neem ik aan) 750 euro.

Waarom als ik vragen mag?

Die argwaan wordt vooral gevoed door alle vaagheden: over de werking wordt uiterst mysterieus gedaan, de werking zou meetbaar zijn maar meetresultaten zijn er niet, de makers zijn nog steeds niet uit de anonimiteit getreden en mensen die kritische vragen stellen worden zeer vijandig bejegend. Dat alles kan de argwaan toch alleen maar aanwakkeren?

@Vintage: Die post heb ik gemist, maar ik wil toch reageren. Je bent nogal wisselend in je stemmingen. Dat geeft niet, maar ik weet niet wat ik je misdaan zou hebben. De meeste van jouw bijdragen lees ik doorgaans met plezier.  

aanvulling: als je zo beroerd wordt van mij, lees het dan niet.

Het gaat niet alleen om jouw JD. 

Van mijn scheurkalender gisteren:  "Alleen ga je sneller.  Samen kom je verder."  Zo langzamerhand raak ik dat gevoel kwijt.

Van mijn scheurkalender gisteren:  "Alleen ga je sneller.  Samen kom je verder."  Zo langzamerhand raak ik dat gevoel kwijt.

Die scheurkalender geeft toch wel rake statements. Mooi dat je je posting hebt weggehaald Jack, hij was wat "uit de bocht". Ik heb met de mijne met die quote hetzelfde gedaan  ;)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar op een forum zijn nou eenmaal vaak zeer verschillende meningen. Wat emotie erbij en we hebben weer een kettingbotsing. 

Zoveel mensen, zoveel meningen. Zand er over.

Die argwaan wordt vooral gevoed door alle vaagheden: over de werking wordt uiterst mysterieus gedaan, de werking zou meetbaar zijn maar meetresultaten zijn er niet, de makers zijn nog steeds niet uit de anonimiteit getreden en mensen die kritische vragen stellen worden zeer vijandig bejegend. Dat alles kan de argwaan toch alleen maar aanwakkeren?

Dat de effecten meetbaar zijn, heb je vast niet uit de mond van de ontwikkelaars. Die zeggen immers dat electrisch niets gebeurt.

Als je kennis wilt maken met de makers, lijkt mij dat niet onmogelijk. Een van de twee ken ik persoonlijk via het Audiofreaks forum. Contact wel op mijn initiatief tot stand gekomen. Waar een wil is, is een weg!

In de testfase vroegen de makers juist om commentaar; positief of negatief was beide welkom.

Vaagheden over de werking komen niet van de makers. Die worden verzonnen door gebruikers of buitenstaanders. De makers zeggen gewoon niets. Zou ik trouwens ook niet doen als ik een potentieel commercieel product in handen had.

Ik weet niet of er een "niet goed geld terug" regeling is, maar zo ja, dan zou ik als ik jou was het eens proberen. Even contact met Sonority audio opnemen! Ze komen niet vanzelf aanwaaien.

Groet,

Leobus

Plotseling waren er meer aanhangers van gehakt/tegels dan ik wist. Deze aanhangers doen alsof ze er alles van weten, maar ik lees niet meer dan vage verhalen. Maar mijn aanbod om een tegel te proberen blijft van kracht. De kans dat de leverancier, wie het ook zijn moge, mij er een aanbiedt schat ik op maximaal 20%. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Iedereen een goed weekend gewenst.

Ik dacht dat jij akoestische spullen verkocht?

Nee. Ik adviseer liefhebbers van muziek over de aanpak van de akoestiek in de ruimte waarin ze luisteren. Ik verkoop niets, want ik wil onafhankelijk kunnen blijven met mijn advies.

Soms bouw ik in opdracht diffusers. Daar is, behalve van RPG niet aan te komen, en ik wilde minimaal 40% goedkoper kunnen zijn daarmee.

Maar de essentie is dat ik hier geen zaken doe of op uit ben. Forumgangers zijn nu niet direct een geschikte doelgroep om een aantal redenen. Af en toe is er natuurlijk een uitzondering.

Heb ik jou echt vijandig bejegend???

Ik schreef ook wel dat het gaat om wat het ding doet. Als je daar vrede mee kunt hebben heb je van vaagheid meteen ook geen last meer.

Plotseling waren er meer aanhangers van gehakt/tegels dan ik wist. Deze aanhangers doen alsof ze er alles van weten, maar ik lees niet meer dan vage verhalen. Maar mijn aanbod om een tegel te proberen blijft van kracht. De kans dat de leverancier, wie het ook zijn moge, mij er een aanbiedt schat ik op maximaal 20%. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Iedereen een goed weekend gewenst.

Jij bent goed in het geven van valse wendingen aan zaken.

Niemand beweert te weten hoe het werkt, maar als je al een jaar of 6 in de weer bent met het fenomeen ga je een eigen idee ontwikkelen. Soms durft iemand dat te delen, maar het zijn slechts eigen denkbeelden...

Natuurlijk gaat niemand jou uit zichzelf zo'n ding aanbieden! Lijkt me ook best normaal...

Ik vind het allemaal reuze interessant. Maar als ik over de eerste "techniek*" lees, waarbij de maker ziek kan worden, omdat het product blijkbaar de negatieve energie terug laat stromen naar de maker, schrik ik toch erg. Zeker in een tijd waarbij we proberen negatieve invloeden op personeel en milieu proberen te voorkomen: instortende kledingfabrieken in India, ziek personeel van elektronicafabrikanten in China, burgers ziek door de dump van elektronica afval in Afrika. Daarbij zou ik ook niet iets in huis willen hebben waar de energie van een ander in zit, als "werkend" onderdeel, daar ik niet weet wat voor uitwerking dit op mij persoonlijk kan hebben. In dat aspect zou ik wel wat meer informatie willen hebben. Ik hoef alleen maar te weten of dat zo is, niet hoe.

* De Suzy Wong tegel zou geen "negatieve energie feedback" meer hebben naar de maker.

Ik vind het allemaal reuze interessant. Maar als ik over de eerste "techniek*" lees, waarbij de maker ziek kan worden, omdat het product blijkbaar de negatieve energie terug laat stromen naar de maker, schrik ik toch erg. Zeker in een tijd waarbij we proberen negatieve invloeden op personeel en milieu proberen te voorkomen: instortende kledingfabrieken in India, ziek personeel van elektronicafabrikanten in China, burgers ziek door de dump van elektronica afval in Afrika. Daarbij zou ik ook niet iets in huis willen hebben waar de energie van een ander in zit, als "werkend" onderdeel, daar ik niet weet wat voor uitwerking dit op mij persoonlijk kan hebben. In dat aspect zou ik wel wat meer informatie willen hebben. Ik hoef alleen maar te weten of dat zo is, niet hoe.

* De Suzy Wong tegel zou geen "negatieve energie feedback" meer hebben naar de maker.

Het is niet meer zo.

Heel je huis zit trouwens vol met spullen waarin de energie van 'makers' zit. Dat is zelden een probleem geloof ik. Je ontkomt er niet aan.