Jump to content

Bluray Als Cdspeler Gebruiken

stefk
 Share

Recommended Posts

Beste,

Sinds korte hebben we een digitale TV, de samsung F7000, dus we kunnen digitaal aansluiten

Huidig apparaten

Luxman CD uit mid 90, enkel toslink uit

Panasonic DVD uit 2005 dus ook beperkte aansluitingen

Ik twijfel sterk deze te vervangen door een blurayspeler waarmee ik ook cd's kan afspelen

Het zou de Panasonic DMP-BDT500 worden

Sorry ik kan geen URL's posten, of foto's en dergelijke ... alles blijft hangen maar dat is een ander probleem :)

Waarom deze?

Ik heb hier een coax uit naar de DAC, mijn DAC heeft maar 1coax, en de toslink is ook al bezet

+ deze zou een zeer mooie beeldweergave hebben

Kan het afspelen van een CD serieus tegenvallen ondanks we via een DAC gaan of vermoeden jullie zowizo een upgrade tov de luxman?

Een ander type Panasonic, om in hetzelfde merk te blijven,  is geen optie omdat ik dan weer geen coax uit heb.

De DAC is de Eastern Electric Minimax Plus

Tanx om mee te denken

Hoi Stef,

Ik heb al een jaar of 3 een goedkope DMP-BDT110  die alweer vervangen is door een ander type nummer.

Beeld en geluid van Blue Ray via onze Pansonic TV  is zéér goed ondanks dat het net geen "instap model" is  :) 

Ook gewone DVD's worden uitstekend afgespeeld.

Voor CD weergave gebruik ik hem niet, dus  ik heb het even geprobeerd.  Werkt!
Alleen het inlezen gaat irritant traaaaaaaag,  Denk niet dat je er gelukkig van wordt :unsure:

Voor CD weergave gebruik ik hem niet, dus  ik heb het even geprobeerd.  Werkt!

Alleen het inlezen gaat irritant traaaaaaaag,  Denk niet dat je er gelukkig van wordt :unsure:

Dat is een van de nadelen van het gebruik van een blu ray-speler of een dvd-speler voor je cd's. Ook de bediening is niet altijd heel fijn voor cd's. Zo blijft een cd in mijn dvd-speler doordraaien nadat je op stop hebt gedrukt. Druk je nog een keer op stop, dan stopt hij ook echt met draaien. Geen idee wat het nut ervan is, maar ik vind het niet nodig. Geeft alleen maar slijtage aan het loopwerk, lijkt me...

Ook kan ik met mijn dvd-speler niet makkelijk 'scannen' door een nummer. Het werkt wel, maar niet echt fijn. En terug 'scannen' aan het begin van het eerste nummer gaat al helemaal niet. Meestal is dat ook niet nodig, maar ik heb wel cd's die een soort 'hidden track' hebben, dat voor het eerste nummer staat (op -x:xx tot 0:00)...

Al met al is dat een jaar of 5 geleden reden geweest om toch weer een (2e hands) cd-speler te kopen. Nadeel van die cd-speler is dan wel weer dat ie inmiddels sommige cd's niet meer pakt (en het wordt steeds erger met 'm), waardoor ik voor die cd's toch weer de dvd-speler moet gebruiken. Die pakt wel alles, inclusief SACD's...

Ik ben nog aan het denken hoe ik mijn cd-speler ga vervangen. Ik zit net als Stef te denken aan een blu ray-speler, maar ik hoop niet dat het tegenvalt. En dan bedoel ik niet wat betreft de klank, want daar heb ik nog nooit verschillen in kunnen ontdekken (tussen meerdere cd-spelers en mijn dvd-speler). Ik moet dus nog een afweging maken: alleen een nieuwe blu ray-speler en de cd-speler en dvd-speler de deur uit; alleen een nieuwe cd-speler en de dvd-speler blijven gebruiken voor films en concertopnames (ik heb toch nog niet veel blu rays, maar dat is natuurlijk ook een beetje een 'kip-en-ei-verhaal'), of allebei nieuw. Dat laatste is alleen wel weer een relatief duur geintje, aangezien ik eigenlijk alles van hetzelfde merk wil. Hmm... luxeproblemen...

Ter ere van Stef's idee mijn Panasonic Bluray speler maar eens aangesloten aan de versterker. Een experiment. Er zijn twee audio uitgangen, ik heb de "front audio" optie-gekozen. Plus er zit een blauwe Nagaoka phono interlink aan. Ooit een keer op Marktplaats gekocht. Ze klonken voor geen meter, alles was dof, maar voor dit experiment een mooie lange interlink. En verrek ik heb geluid uit de Bluray speler op mijn versterker en zo "slecht" klinkt de kabel niet. Ik heb de kabel sinds een 2-3 jaar na de aankoop gewoon laten liggen, na het mislukte phono-experiment. Maar goed de interlink was "verschrikkelijk" ingepakt, niet echt kabel vriendelijk, misschien had het even tijd nodig.

Kun je met de oppo streamen  zoals een squeezebox bvb?

Wat zijn de plussen van de oppo verus de pana DVD + mijn DAC?

Het idee is mij niet ongenegen hoor maar ik vind 1500 wel een behoorlijk verschil versus de 300vr de pana :)

1 apparaat ipv 4, tis zeer verleidelijk ;)

Oppo of CDspeler -  Pana BluRay - DAC - LMSstreamertje

Ik hoor/lees wel veel positieve verhalen over Oppo. Is vast terecht, maar die jaren negentig styling vind ik echt niet meer kunnen...

Doet me denken aan Yamaha:

841_0.jpg

Yamaha maakt tegenwoordig toch een stuk mooier ogende producten...

lekker belangrijk.

Het staat mooi maar 't doet eigenlijk niet wat ik wil, typisch geval van beetje jammer.

Al moet ik wel zeggen dat die jaren 90 styling wel kan waarderen.

• Members

Het idee is mij niet ongenegen hoor maar ik vind 1500 wel een behoorlijk verschil versus de 300vr de pana :)

Kijk ff naar de specs in die link. Ik ben namelijk niet echt een autoriteit op dat gebied...

Ik weet wel dat die 2 meiden van mij er van alles via de telefoon mee doen, wat, dat weet ik niet want dan vlucht ik vaak maar snel!

Heb de specs vroeger en nu nog eens doorgenomen en tlijkt mij dat je via de NAS muziek kunt afspelen

Welk programma er gebruikt wordt is mij niet duidelijk, bon sluit ik mijn klein streamertje aan natuurlijk

Zit het verschil tussen 103 en 105 in de DAC en de Sabre chips? of zijn er nog opmerkelijke verschillen die mij nu even ontgaan?

Zit het verschil tussen 103 en 105 in de DAC en de Sabre chips? of zijn er nog opmerkelijke verschillen die mij nu even ontgaan?

Ook de voeding,  en analoge uitgangen.

lekker belangrijk.

Voor jou misschien niet. Al hoewel, zou jij een zuurstok roze versterker in de vorm van een dildo in huis zetten? ;):D Maar voor vele anderen, waaronder ikzelf, is de vormgeving wel belangrijk. Ik zou alleen om die reden al nooit iets van NAD kopen. Dat oogt allemaal zo vreselijk goedkoop (terwijl het dat niet is). Die Silver-serie die ze een jaar of 10 geleden hadden vond ik overigens wel mooi...

stefk, on 08 Jun 2014 - 9:22 PM, said:

Het is maar wat je wil. Je hebt een Oppo BD-103 voor €577 ex BTW, maar je kunt ook alles willen en dan heb je de meest uitgebreide Oppo BD105 voor €2200 ex BTW. Voor meer info, zie www.jvbdigital.nl . Dat is de officiële NL dealer

Je kunt er mee streamen, al is dat niet zo makkelijk als met de Squeezebox. Ik stream bijv films naar mijn Oppo (BD-93). Daarvoor moet je een een serverprogje op je PC zetten. oShare bijvoorbeeld is gratis, Dat werkt prima, maar geeft geen fancy GUI op je scherm en snel zoeken/bladeren zit er dan helaas ook niet aan. Ik heb bij de mijne nog niet geprobeerd of ik er XBMC op kan zetten. Waarschijnlijk zal dat niet gaan.

Voor goed geluid hoef je ook niet per se d BD-105 te nemen. Ja, die is idd wel een heel stuk beter dan de BD-103, maar je kunt voor een paar honderd euro het outputboard van de BD-103 bervangen door eentje van bijv Nuforce. Dat geeft een behoorlijke verbetering. Ik waag zelfs te beweren dat het nauwelijks onder doet voor en standaard BD-105.

@Henrie,

Volgens mij heb jij de oude BD83 nog in gedachten. Die zag er idd very 9ties uit. De huidige generatie ziet er toch een stuk strakker uit

@Henrie,

Volgens mij heb jij de oude BD83 nog in gedachten. Die zag er idd very 9ties uit. De huidige generatie ziet er toch een stuk strakker uit

Bedoel je deze?

105_2_large.jpg

Die vind ik er eigenlijk wel strak uit zien. Niet per se heel mooi, maar ook niet echt lelijk of gedateerd... Zal een kwestie van smaak zijn...

• 2 weeks later...

Hoi Stef,

Natuurlijk is de Pana ook te gebruiken en ik denk dat ie ook wel beter zal spelen dan je oude Luxman. De Lux heeft zijn beste tijd inmiddels gehad en is bovendien behoorlijk verouderd. Het zal iig anders klinken, waarschijnlijk iets "digtaler", harder.

Morning Roger,

Veel cd's zal ik er niet mee draaien, eerder als de ladies eens iets nieuws kopen ...

Nieuwe cd's worden dr mij direct geript en gaan op de NAS :)

De Pana zal als beeld ook een serieuze verbetering zijn dan hetgeen we nu hebben ...

Weet niet of het overeenkomt met de wensen, maar voor mij voldoet een HD-playertje van Conrad. Speelt geripte DVD's af, en alle digitale TV-uitzendingen die is opgenomen met de Humax. Weet niet of Blu-ray zich laat rippen, maar zo ja, zou ik het in die richting zoeken. Harde schijf eraan en gaan met die banaan!