Jump to content

LP/CD beurzen

Alco
 Share

Recommended Posts

Hi folks,

Ik vroeg me effe af...

Wie van jullie gaan er regelmatig naar LP/CD beurzen, en wat vinden jullie hier meestal van ?

En...(ben ik nog benieuwder naar)

Voor de vinylliefhebbers: Hoeveel LP's kopen jullie gemiddeld per bezoek aan 'n LP/CD beurs ?

en hoe is de staat van de meeste 2e hands LP's op zo'n beurs ?

Steeds als ik zelf op zo'n LP/CD-beurs ben ik van mening dat er op CD gebied weinig bijzonders is te vinden en dat de meeste (2ehands) CD's nauwelijks goedkoper of soms zelfs duurder zijn dan in de winkel.

Op vinyl gebied echter zou ik me er uren kunnen vermaken.

Hoe zit dat met jullie ?

Groeten,

Alco.

Ha,die Henk.

Ik mag altijd graag naar LP/CD beurzen gaan.

Tot voor ongeveer 'n jaar geleden viel 't me op dat er steeds minder vinyl te vinden was, en steeds meer CD-singles. (jak)

Maar,...de laatste tijd is er weer meer vinyl te vinden op sommige beurzen.

ik schat de verhouding als volgt liggen:

60% CD/40% LP.

Laatst was ik op 'n relatief kleine beurs in Groningen. Daar stond zelfs een kraampje met 2 bakken splinternieuwe LP's (in plastic)

voor maar 15 piek. maarja,...ik had/heb nog geen draaitafel,maar als dat wel 't geval was, was ik ongetwijfeld met tassen vol weer naar huis gegaan.

Vooral de grote mammoet-beurzen in de Martinihal in Grunn'n zijn de moeite waard.

(maar je mot er wel vroeg bij zijn, om de drukte wat te vermijden.)

Groeten,

Alco.

Alco

Ik ben sedert begin dit jaar vinyl liefhebber en kan je vertellen dat ik al wel 1 (een) keer op een platenbeurs ben geweest. Ben ook niet van plan om daar nog eens naar toe te gaan. Wat ik wel doe is de rommelmarkten en winkels af te sneupen. Er zijn dan ook dagen bij dat ik met een tiental platen thuis kom. En de kwaliteit is doorgaans niet slecht te noemen. Wat ik wel doe is voor het draaien schoonmaken.

MVG

Theo

Hallo Theo,

Goh, als vinyl-liefhebber zou ik toch denken dat men 't juist van deze beurzen moet hebben.

Hier in't noorden zijn nog maar erg weinig winkels die (2e hands en nieuw) nog LP's verkopen.

Als die beurzen er niet zouden zijn,zou ik 't uberhaupt niet overwegen om nog 'n draaitafel aan te schaffen.

Op rommelmarkten is 't inderdaad wel prettig dat je vaak, na een aarzelend blik,meerdere LP's voor 'n prikkie kunt bemachtigen.

Groeten,

Alco.

Ik ben nu al 3 keer op een platenbeurs geweest, en ik moet zeggen het valt me tegen. Ik kijk vooral voor de LP's.

Wat me opvalt is dat je bakken hebt waarin je voor 2 piek platen hebt en bakken waar het tussen de 20 en 60 gulden ligt. Nu vind ik deze laatste bedragen toch echt teveel voor een plaat dus kijk ik vaak in de 2-pieken-bakken. Daar vind je af-en-toe wat leuks (laatst nog meatloaf en santana meegenomen voor 1 piek per stuk) maar meestal is het bzn-rotzooi enzo.

Ik adviseer je om in 2e-hands-winkeltjes te kijken. Hier zijn platen vaak 1 piek en soms zit er verassend leuke dingen bij. Zo heb ik laatst nog platen van U2 en Queen ed op de kop getikt. De mensen die in die winkels werken hebben vaak de ballen verstand van muziek, dus als je een beetje de tijd voor neemt en vaak komt, kun je leuke dingen meepikken.

Wat de kwaliteit betreft: meestal is die zeer goed, vaak hebben ze zelf al gekeken of er geen grote krassen op zitten, maar het beste kun je toch even de plaat eruit halen als hij 2ehands is. Even goed langs de plaat kijken of de tracks mooi glimmen, vaak hoe doffer ze zijn, des te slechter en dan hoeven er niet eens krassen op te zitten. Als ze nl niet glimmen, dan is de beschermlaag er al vanaf gespeeld.

Dan nog een tip: ik weet niet hoe het zaakje heet, maar in R'dam achter het station zit een LP-zaakje die voor 5 gulden echt topplaten verkoopt!

Beste Forumleden

Voor de echte vynilliefhebber is er ook nog het "Platenblad" Hierin alles over vynil, zoals beursen, platenwinkels en nog veel meer.

Voor abbonnementen tel. 0518-401640

MVG

Theo