Jump to content

Workshop En High-End Forum Dag 2014: De Draaitafel En Haar Aandrijving Door Sonore Ac

Arden
 Share

Recommended Posts

Maar zal dat niet-kunnen ook maar iets afdoen aan de beleving van muziek, waarin een musette-accordeon wordt gebruikt of een diatonische harmonica? Ik hoop het toch niet...

Voor mij niet in ieder geval. Ik kan nét een trompet van een sax onderscheiden  ;) , maar als Eric Vloeimans via zijn voetpedalen electronisch gaat spelen, ben ik ook de weg kwijt waar ik naar zit te luisteren. Maar daarom kan ik het nog wel mooi vinden.....

Och, of het onderscheiden van instrumenten nu essentieel is voor je muziekgenot ......

Ik speel piano dus kan ik redelijk goed horen welk instrument wordt gebruikt en uiteraard heb ik ook mijn favorieten (Fazioli!), maar veel belangrijker vind ik wat de pianist DOET met het ding.

En elke persoonlijkheid heeft zijn eigen stijl en dat is toch voor iedereen die een beetje thuis is in muziek wel te doen.

En dat geldt dan natuurlijk voor elk instrument; het verschil in speelstijl tussen bv. Wayne Shorter en Michael Brecker (als die niet op zijn EWI speelt tenminste) is toch wel levensgroot........

En dan beperk ik me nog maar tot 1 klein stukje van alle muziek die er ooit is gemaakt.

We doen er nog een: Als je niet weet hoe instrumenten in het echt klinken, hoe kun je dan een set beoordelen?

Dat doet men geheel naar eigen smaak.

Wie liever heeft dat een klarinet klinkt als een sopraansax, bijvoorbeeld,

of liever een Fazioli hoort dan een Bösendorfer, bij ander voorbeeld,

die koopt toch een set die dat zo verandert?

Mensen die werkelijkheidsweergave wensen

zijn zeer zeldzaam geworden. Ook hear hier.

We doen er nog een: Als je niet weet hoe instrumenten in het echt klinken, hoe kun je dan een set beoordelen?

Wat is echt?

Een trompettist die in jouw kamertje oefent of als hij buiten in de harmonie speelt of als hij in zijn eentje in het concertgebouw speelt. En dan ook nog: waar zit jij op zo'n moment te luisteren?

Echt bestaat dus op vele manieren! Als je "echt" niet kent, hoe kun je dan een set beoordelen. Het wordt dus al gauw myfi. Niks op tegen dus.

Groet,

Leobus

Ik beoordeel een set gewoon naar de mate waarin die zoals mijn set klinkt. Punt.
Is yourfi myfi ok. Is yourfi niet myfi niet ok.
Het is dus niet best gesteld bij al die audiofielen. :blink:<_<:(:):D

Edited by mumsoft

Wat is echt?

Een trompettist die in jouw kamertje oefent of als hij buiten in de harmonie speelt of als hij in zijn eentje in het concertgebouw speelt. En dan ook nog: waar zit jij op zo'n moment te luisteren?

Echt bestaat dus op vele manieren! Als je "echt" niet kent, hoe kun je dan een set beoordelen. Het wordt dus al gauw myfi. Niks op tegen dus.

Groet,

Leobus

Het is al moeilijk genoeg als je regelmatig instrumenten hoort onder verschillende omstandigheden zoals jij aangeeft. Laat staan dat je dat nooit hoort. In dat geval heb je thuis een Myfi-installatie staan. Ik ga nog even een poosje met Hifi verder. Ieder het zijne. 

Inderdaad en dat zou je juist niet verwachten op een highend forum.

Een bekken dat als een duitse S klinkt, kan iemand ook mooi vinden. Het is alleen jammer dat zo'n bekken niet bestaat.

Of een bugel die klinkt als een trompet. Maar ik houd er over op, want het is toch zinloos.

Hebben jullie dat ook? Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik een beetje Jongensdroom moe wordt.

Het begint wel vervelend te worden moet je echt overal op reageren? Zelfs als je inhoudelijks niets hebt toe te voegen.

Nee, dat kan ik niet zeggen. Maar je hoeft toch niet alles te lezen. Je leest in ieder geval niet goed.

Is anderen opruien ook een hobby van je?

Omdat je het zo vriendelijk vraagt dan: Myfi moet weer Hifi worden.

Hear! Hear!

(...) Hear, hear is an expression used as a short, repeated form of hear, hear him. It represents a listener's agreement with the point being made by a speaker.

The actual source is the Hebrew Bible, Samuel II 20:16. "Then cried a wise woman out of the city: 'Hear, hear; say, I pray you, unto Joab: Come near hither, that I may speak with thee.'"

It was originally an imperative for directing attention to speakers, and has since been used, according to the Oxford English Dictionary, as "the regular form of cheering in the House of Commons", with many purposes, depending on the intonation of its user.[1] Its use in Parliament is linked to the fact that applause is normally (though not always) forbidden in the chambers of the House of Commons and House of Lords.[2]        (...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hear,_hear