Sodejuu Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 ........ en toch was het erg gezellig en leerzaam afgelopen zaterdag Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Damn Right Roger !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Misschien het deel over hifi en/of myfi even afsplitsen naar een eigen topic? Ik geloof zelfs dat we daar al een topic over hadden, kan zelfs nog zo wezen dat ik dat zelf heb opgestart. Of dat was op een ander forum, dat kan ook nog. In ieder geval: mijn ervaring is dat een forumvakantie soms heel heilzaam is, ik doe dat ook regelmatig. En ik snap JD (en ook Spido) heel goed, alleen ben ik een andere mening toegedaan, that's all. En met mij zijn er ook anderen die er zo over denken (wat dus nog geen absolute waarheid is, laat staan dat ik die in pacht heb). Maar dat mag toch niet inhouden dat een andere mening niet meer getolereerd wordt? Dat zou wat wezen zeg.... een forum is toch juist gebaat bij verschillende meningen en dat mag wat mij betreft ook best wel eens botsen, zolang het wederzijds respect er maar is. Als de beslissing van JD te maken heeft met mijn soms wat drammerig doorgdreven Myfi-mening dan spijt me dat. Het is uiteraard nooit mijn bedoeling geweest om mensen die een andere mening hebben, weg te krijgen. Integendeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Mwa, om Pjotr te citeren, ik heb me ook zo vaak voorgenomen om nooit niet meer ooit te posten. Waar slaat dat nou weer op Marc ??? Wil je mij er buiten laten a.u.b. Lijkt mij weer aandachttrekkerij... bij deze dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 We doen er nog een: Als je niet weet hoe instrumenten in het echt klinken, hoe kun je dan een set beoordelen? Met je oren. Het gaat er toch om wat die muziek met je doet? Maar er is een categorie mensen, waartoe ik jou ook maar reken met zulke vragen, voor wie muzikaal geluk synoniem is met het kunnen determineren van het instrument. Dat heeft wederom niets met muziek van doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Dat heeft wederom niets met muziek van doen... Tja.. mooi, dat anderen voor mij uitmaken wat muziek is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Wauw. Ik had al 2.5 pagina geleden in de gaten dat hier eens gemodereerd moest worden .Mods, wakker worden! De vogeltjes liggen al te zonnen! .Als ik dan even een bruggetje terug naar de dag die we hadden mag maken;Het overkomt me echt niet vaak dat hifi van anderen 'myfi' voor mij is. Dat ik het echt beter vind dan wat ik heb, dat ik het zondermeer liever wil hebben dan wat er in mijn woonkamer staat. Die motor en snaar van de heren Arnold en Cock (is dat z'n voornaam, blijf ik me afvragen) deden precies dat. Zonder hun motor was het hifi, het klonk zondermeer goed en ik zou iemand met die set direct begrijpen.Met die nieuwe motor was 't myfi. Het paste in een keer precies bij wat ik zoek in muziek en ik wilde 't direct in m'n woonkamer zetten.Doen ze ook aan gratis bruikleen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Met je oren. Het gaat er toch om wat die muziek met je doet? Maar er is een categorie mensen, waartoe ik jou ook maar reken met zulke vragen, voor wie muzikaal geluk synoniem is met het kunnen determineren van het instrument. Dat heeft wederom niets met muziek van doen... Beste Thingman, Het kunnen determineren van instrumenten, het kunnen beoordelen van articulatie, het kunnen vaststellen van de diverse stadia van toonvorming en het uitsterven van tonen, de verstaanbaarheid - vooral van koren en andere ensembles -, het kunnen volgen van afzonderlijke instrumenten of instrumentengroepen in complexe muziek... dat alles, en nog meer, zijn aspecten van weergavekwaliteit en hebben een technische basis. Inderdaad zijn er mensen voor wie al deze aspecten geen rol van betekenis spelen: de weergave mag voor hen een soepzooitje zijn... als het maar een soepzooitje naar hun eigen smaak is. Ik denk dat JD een echte muziekliefhebber is, voor wie de technische kwaliteit van de weergave in dienst staat van zijn muziekgenot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Waar slaat dat nou weer op Marc ??? Wil je mij er buiten laten a.u.b. Lijkt mij weer aandachttrekkerij... bij deze dan Sorry, was slechts een kleine kwinkslag. Inmiddels verbeterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 En nu weer on topic, heren! Eén keer boe zeggen moet toch genoeg zijn! Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 september 2014 Author Members Report Share Posted 25 september 2014 [...] Die motor en snaar van de heren Arnold en Cock (is dat z'n voornaam, blijf ik me afvragen) deden precies dat. Zonder hun motor was het hifi, het klonk zondermeer goed en ik zou iemand met die set direct begrijpen. [...] We willen hem op zijn tijd ook nog wel eens Cocky noemen, dat is hij ook wel, maar tevens is het ook zo'n beul, dus past het eigenlijk weer niet. Tevens zijn we al in een ver gevorderd stadium aangaande 2 andere producten (welke we op de Vinylfuif -als het een klein beetje meezit- willen introduceren), een geïntegreerde versterker en een nieuwe voorversterker. Wat ik tot zover heb gehoord, het is wederom gewoon niet leuk hoeveel er nog steeds mogelijk is als je de gebaande paden verlaat. Bijzonder, bijzonder, bijzonder... Op deze fuif staan trouwens ook alle Pluto modellen, voorzien van de Sonore AC motoren, dus ook die met de Eddy Current rem, nogmaals hun kunstjes te vertonen. Dus wie afgelopen zaterdag niet kon, of wie het nog een keer over wil doen, kom vooral langs om er een feestje van te maken. Als Spido nu ook Klaas alvast wil verwittigen? Die gaat namelijk ook weer een uitnodiging krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 september 2014 Report Share Posted 25 september 2014 Niet echt financieel haalbaar voor mij allemaal, maar daarom niet minder interessant natuurlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 26 september 2014 Report Share Posted 26 september 2014 Eén keer boe zeggen moet toch genoeg zijn! Moderator2 Maar pas-op, voor dat jij het door hebt noemen ze je hiero de Boe-man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts