Jump to content

Portable Audio Speler

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Volgens mij zeker bruikbaar, bouwvakkers deden vroeger niet anders. Wel voor een stevige accu zorgen.

Kan het ook zonder accu, want ik heb overal stroom(stopcontact) waar ik lesgeef. 

Kun je van 220 volt naar 12 volt?

Volgens mij staat bij de hobbyvereniging nog een voeding van mij die 5 ampere levert.

De versterker is een Soundstream 245 5-kanaals. Die zal gebrugd 2x50 echte watts geven?

Je kunt gewoon een losse netvoeding kopen van 230 naar 12...13.8V zoals ze ook wel voor CB (zendbakkies) worden gebruikt.

Afhankelijk van benodigde stroomsterkte ben jevoor een paar tientjes dan wel klaar.

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/2110320/Labvoedingen-vaste-spanning

Ik zal even op de kolderzolder kijken, heb zoiets vast nog wel ergens liggen.

Moet dat dan DC of AC zijn? Heb geen verstand van auto stroom.

Yep, trafo is transformator (en een travo is een travestiet, dat heeft hier niets mee te maken). Die zet wisselspanning om in een hogere of lagere spanning, maar dan moet je nog een gelijkrichter toevoegen om er gelijkspanning van te maken, anders blaas je je autoradio op. 

Alternatief is een schakelende voeding. 

Je kunt ook een kant-klaar voeding kopen zoals deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/512732/Inbouwnetvoeding-12-VDC-21-A-25-W-TDK-Lambda-LS25-12?ref=list, maar daar komt nog een behoorlijke rimpelspanning uit, ik weet niet in hoeverre dat hoorbaar is, maar ideaal is het niet. 

Verder: heeft die autoradio een ingebouwde CD-spelert? Anders moet je er nog zelf een lijningang aan prutsen; een aftakking vóór de balansregelaar werkt meestal wel goed. 

Yep, trafo is transformator (en een travo is een travestiet, dat heeft hier niets mee te maken). Die zet wisselspanning om in een hogere of lagere spanning, maar dan moet je nog een gelijkrichter toevoegen om er gelijkspanning van te maken, anders blaas je je autoradio op. 

Je kunt ook een kant-klaar voeding kopen zoals deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/512732/Inbouwnetvoeding-12-VDC-21-A-25-W-TDK-Lambda-LS25-12?ref=list, maar daar komt nog een behoorlijke rimpelspanning uit, ik weet niet in hoeverre dat hoorbaar is, maar ideaal is het niet. 

Verder: heeft die autoradio een ingebouwde CD-spelert? Anders moet je er nog zelf een lijningang aan prutsen; een aftakking vóór de balansregelaar werkt meestal wel goed. 

Google een op "kratradio" zou ik zeggen. Is genoeg over te vinden.

Overigens is een travestiet een "gender transformer", geen transvormer. Maar of die jouw autoradio aan de praat krijgt is twijfelachtig :D

Plaatjesdraaier, on 18 Jun 2014 - 1:58 PM, said:

Vrijdag ben ik bij de slotrace club. Mijn voeding die daar staat is, dacht ik, een schakelende voeding. Ik meen dat je hem op 5 volt en op 12 volt kunt zetten. Hij is oorspronkelijk van Philips afkomstig. Je kunt er een electromotor op laten draaien en een Proxon.

De autoradio is een Alpine met cd-speler. De ingebouwde versterker levert 2 x 20 Watt bij 200% vervorming, die gaan we dus omzeilen met een aparte eindversterker.

Met een beetje geluk wordt het de eerste highend boombox in de wereld :D.

Sorry, ik bedoel de eerste highendforum boombox in de wereld.

lijkt een beetje op die van Spido, maar afhankelijk vd verzendkosten wellicht betaalbaarder

http://www.amazon.co.uk/8-MINI-Active-Portable-System-Player/dp/B001SFTV24

of in NL http://www.dj-verkoop.nl/Speakers/Alles-in-een-kleine-PA-sets

Kwaliteit onbekend.

Hier nog wat info over mini PAs

https://www.audiolinks.com/articles/portablepasystems30wattspowerorless/

Ik heb op de kolderzolder nog zo'n ouwe CB-voeding gevonden, 13.8V en 3A.

Dat is wat magertjes voor een autoradio + versterker vrees iik ..... maar mocht je 'm willen hebben dan kan je hem ophalen.

Vrijdag ben ik bij de slotrace club. Mijn voeding die daar staat is, dacht ik, een schakelende voeding. Ik meen dat je hem op 5 volt en op 12 volt kunt zetten. Hij is oorspronkelijk van Philips afkomstig. Je kunt er een electromotor op laten draaien en een Proxon.

De autoradio is een Alpine met cd-speler. De ingebouwde versterker levert 2 x 20 Watt bij 200% vervorming, die gaan we dus omzeilen met een aparte eindversterker.

Denk er wél aan, dat het een stabiele gelijkstroomvoeding met afvlakking moet zijn. Anders bromt het als een gek. Voor motoren is wisselstroom of niet afgevlakte gelijkstroom vaak ook geschikt.

Hieronder de specificaties van de versterker.

Ik meen dat je er twee midbassen en twee tweeters actief mee aan kunt sturen!?

SPECIFICATIONS Power Output

MC245 5 Channel - Xw x 4, plus 1 OOw x I2,0Hz-2OkHz, into 4 ohms

4 Channel - 35~ x 2, plus 9Ow x 1, plus 1 OOw x 1,20Hz-20kHz, into 4 ohms

3 Channel - 9Ow x 2, plus 1 OOw x 1,20Hz-20kHz, into 4 ohms

THD: ~0.1%~ 20Hz-20kHz at fuII rated ouput into 4 ohms

S/N Ratio: 1OOdB

Damping Factor: >200

Input Impedance: 10 kOhm

input Sensitivity: 250mV-29

Idle Current Draw: 1.5 A

Maximum Current Draw: 30 A

Dimensions: 13 -l/8” W x 7- 13/ 16” D x 2-l/8” H (including mounting flange)

8

Ik heb op de kolderzolder nog zo'n ouwe CB-voeding gevonden, 13.8V en 3A.

Dat is wat magertjes voor een autoradio + versterker vrees iik ..... maar mocht je 'm willen hebben dan kan je hem ophalen.

Bedankt voor het mooie aanbod, maar het is nogal een zware versterker. De specificaties heb ik zojuist geplaatst. 

Mijn LFD vraagt tussen de 8 en 15 Watt en spuit er 50 als dat moet. Zoals Vintage ook zegt, meer dan 1 Watt heb je meestal niet nodig, voor aardig wat herrie.

Idle Current Draw: 1.5 A

Maximum Current Draw: 30 A

Vertaalt dat in: 1,5x230 = 335 watt (idle!!!)

en 30x230 = 6900 waaaattttt max????

Ongelooflijk.

Ik zal wel iets over het hoofd zien dan. Loopt die versterker soms op 12 Volt?

Het gaat om een caraudio-versterker dus inderdaad 12V.

Maar een klein klasse D dingetje zal zeker wel voldoen, zijn wel kitjes voor met switch mode voeding maar dat betekent zelf (in) bouwen.

Mijn keuze zou zijn een laptopje met 2 actieve speakers; Logitech heeft best aardige actieve speakers in het program en anders KRK, Mackie, desnoods Behringer.

Alles samen in een koffertje en het is goed draagbaar.

Of dat luid genoeg is om een klas met blazers te kunnen begeleiden is wel de vraag .....

Ik weet niet precies wat de bedoeling is .....

In de openingspost is sprake van begeleiding van een solist; als dat een klarinettist of een hoboist is zal het wel meevallen qua volume.

Maar er staat ook dat JD nu met korpsen werkt en dan zul je wel iets als Electrovoice of JBL nodig gaan hebben ....

Ik weet niet precies wat de bedoeling is .....

In de openingspost is sprake van begeleiding van een solist; als dat een klarinettist of een hoboist is zal het wel meevallen qua volume.

Maar er staat ook dat JD nu met korpsen werkt en dan zul je wel iets als Electrovoice of JBL nodig gaan hebben ....

Meestal speel ik samen met 1 leerling met de cd mee. 

Het idee om met autohifi spullen zelf wat in elkaar te knutselen spreekt me erg aan. De spullen heb ik liggen en kastje van hout kan ik wel maken.

Binnenkort is het vakantie en dan ga ik eens serieus kijken.