Henrie Posted 16 juni 2014 Report Share Posted 16 juni 2014 Ik heb ruim 300 cd's, een stuk of 10 muziek-dvd's (en iets van 70 films). Daarnaast heb ik nog 2 albums en een EP op vinyl, maar die hangen voor de sier ingelijst aan de muur... Ik heb die albums ook op cd trouwens. Die EP daarentegen niet (want die is er niet op cd), maar de 4 nummers op die EP staan dan wel weer op albums, die ik dan wel weer op cd heb, en eentje daarvan ook op vinyl (dat is dus één van de twee albums die ik op vinyl heb). Volgt u het nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juni 2014 Report Share Posted 16 juni 2014 Begon ook al vroeg te verzamelen wat resulteert in ongeveer 5.000 lp's en 1500 cd's en een paar honderd single's(die ik nimmer meer draai) De andere 15000 in bezit zijnde lp's tel ik niet mee omdat die voor de verkoop zijn wegens niet mijn smaak(ooit in partij gekocht) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juni 2014 Report Share Posted 16 juni 2014 Ach sommige albums heb ik ook 3 voudig (lp, cd, sacd of gold disk), bv Hotel California. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juni 2014 Report Share Posted 16 juni 2014 Begon ook al vroeg te verzamelen wat resulteert in ongeveer 5.000 lp's en 1500 cd's en een paar honderd single's(die ik nimmer meer draai) De andere 15000 in bezit zijnde lp's tel ik niet mee omdat die voor de verkoop zijn wegens niet mijn smaak(ooit in partij gekocht) Waar laat je zo'n enorme verzameling Ruud, heb ooit een de 1500 lps van een vriend bij mij thuis gestald. Nam toch flink wat ruimte in. Ben blij dat ie ze weer zelf gestald heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 juni 2014 Report Share Posted 16 juni 2014 K7 = cassettes 100 lp's per 50cm 2m50 hoog is 500 lp's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 juni 2014 Report Share Posted 16 juni 2014 Ca. 2000 LPs en 1500 CDs, verspreid door het hele huis incl. dozen op zolder. Onbekend aantal MP3-tjes en FLACs op diverse schijven verdeeld over diverse bronnen. Aan muziek nooit gebrek hoewel ik vrijwel dagelijks nieuwe (voor mij dan) dingen ontdek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 juni 2014 Author Report Share Posted 17 juni 2014 Is dat niet lastig? Ik zie een muziekruimdag bij je aankomen. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 juni 2014 Report Share Posted 17 juni 2014 Absoluut niet jouw soort muziek Marc. Ik heb nog wel ca. 300 "klassieke" platen die ik zeker nooit ga draaien, dus als er liefhebbers voor zijn .... Zet ze tzt. wel in het gratis af te halen topic samen met de DISK blaadjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 juni 2014 Author Report Share Posted 17 juni 2014 Ik zocht een mooi woord, maar kwam er niet op. Ik bedoelde een dag waarin een grote kast bij jou alfabetisch/thematisch wordt gevuld met alle muziek in huize KT. Zodat je eindelijk weet wat je hebt en waar je het moet zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 juni 2014 Report Share Posted 17 juni 2014 Ik scharrel wel ergens een paar Expedits op. Eerst mijn arm maar eens fixen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 17 juni 2014 Report Share Posted 17 juni 2014 zo... ff tussen de bedrijven door (morgen met de motor, 2 weken naar de spaanse Pyreneeen) ca. 350 CD en 100 muziek-Dvd's (welke ik in stereomodus afspeel) Bijna alle cd's en Dvd heb ik ook geript in Flac en staan op mijn Nas. Ben nog erg ouderwets, als ik muziek er goed vind, wil ik deze, niet alleen digitaal op mijn Nasmaar ook fysiek thuis hebben, op een cd of dvd. De collectie is wel vanaf mijn 18e zo opgebouwd en ondertussen is je smaak wel gewijzigd(lees veel breder geworden !) Het is wel zo, dat veelal ca. 20% van mijn collectie voor 80% voor de totaal dagelijkse/wekelijkse speelduurverantwoordelijk is. Het is dan wel weer leuk mijn hele collectie vanuit de NAS op randomplay te zetten en danweer titels te horen, die je voor het laatst, jaren geleden gedraaid heb. Maar met gemiddeld ruim 20 speeluren per week, vele live-concertbezoeken, ligt mijn muziekconsumptie erg hoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 juni 2014 Report Share Posted 18 juni 2014 Je bent vanaf vandaag weer on the road dus. Veel plezier en veilige kilometers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 juni 2014 Report Share Posted 18 juni 2014 Hè hè, ik heb geteld. 55 dvd's 200 cd's 237 lp's =492 dingetjes met mooie muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest webmaster Posted 18 juni 2014 Report Share Posted 18 juni 2014 De webmaster heeft ook een leuke collectie. Een kleine 2000 cd`s, het afgelopen jaar een stuk of 700 lp`s gekocht en nog een 23000 nummers in 16 bit / 1900 nummers in 24 bit op de NAS.... Ik ben bang dat ik ze niet allemaal meer kan luisteren de rest van mijn leven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2014 Author Report Share Posted 18 juni 2014 Ja, dat idee heb ik (van mezelf) ook. Maar hoe erg is dat? Ik heb niks met bakken flacs die me soms in de schoot geworpen worden, maar juist wel met alle cd's en LP's die ik bewust aangeschaft heb. Zo'n krijgertje kun je beter zien als onderdeel van de radio, spotify, youtube en noem maar op. Telt eigenlijk niet mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 juni 2014 Report Share Posted 18 juni 2014 ca. 3500 LP's, ca. 7000 CD's, ca. 15TB, vrijwel allemaal in de opslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 juni 2014 Report Share Posted 18 juni 2014 Ik heb niks met bakken flacs juist wel met alle cd's en LP's die ik bewust aangeschaft heb.. Heb ik ook Mumsoft, zeker 95% van wat ik heb is bewust aangeschaft. Ik vind het gewoon fijn om een hoes (of doosje) in handen te hebben, digitaal kan ik niet vast houden of voelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2014 Author Report Share Posted 18 juni 2014 ca. 3500 LP's, ca. 7000 CD's, ca. 15TB, vrijwel allemaal in de opslag. Heb jij een groothandel? Of is het privébezit dat je even niet kwijt kunt? Nog zicht op verbetering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2014 Author Report Share Posted 18 juni 2014 Heb ik ook Mumsoft, zeker 95% van wat ik heb is bewust aangeschaft. Ik vind het gewoon fijn om een hoes (of doosje) in handen te hebben, digitaal kan ik niet vast houden of voelen. De grap is, wat ik hier op de steamer heb staan voel ik beter dan wat ik zo in mijn hand kan houden. Tot nu toe heb ik geen cd-speler gehoord die het lekkerder deed dan mijn Olive (tot aan een heftig gemodificeerde Philips CD 104). Niettemin wil ik, als dat zo uitkomt, ook wel het oorspronkelijke cd'tje kunnen vasthouden. Dat is momenteel wat lastig, ze staan hier in stapels tegen de muur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 juni 2014 Report Share Posted 19 juni 2014 [...] privébezit [...] 40 jaar liefhebber die "de adresjes" kende, de afgelopen 5 jaar staat alles stil, er zijn belangrijkere dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 juni 2014 Report Share Posted 19 juni 2014 En de adresjes zijn deels failliet vrees ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juni 2014 Author Report Share Posted 19 juni 2014 Respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 juni 2014 Report Share Posted 19 juni 2014 En de adresjes zijn deels failliet vrees ik. Ja, zo als in feite de gehele "muziek industrie". Die muziek industrie is al heel snel na haar eerste sucessen vergeten dat ze heel erg wijnig met muziek zelf te maken hebben en eigenlijk alleen maar een distributiekanaal zijn. Dat kun je zelfs zo ver doortrekken tot en met klassieke orkesten die ook alleen maar een vehicel zijn om werken van componisten, al dan niet levend, uit te voeren. Grappig is dat zelfs de "eigenaren" (rechten) van veel muziek dat niet in zien. Met het wijzigen van de distributie kanalen zijn velen in de industrie volledig de weg kwijt geraakt en inderdaad failliet. Daarnaast is het zo dat ik "de scene" niet meer volg en op het moment ook geen idee heb hoe de van mond tot mond van nieuwe interessante bands loopt. Vgroeger hadden we de casettebandjes cultuur waar heel veel bijzonder spul op uit kwam en waarbij er heel veel geruild werd. Met de komst van de CD is dat veranderd en is de verkrijgbaarheid ook minder geworden. Nu alles over het digitale kanaal loopt weet ik het niet meer. Ik heb wel eens op een aantal sites rond geneusd, maar daar zit zo ongeloofelijk veel zooi tussen. Het lijkt wel of er helemaal geen kwaliteitsbesef dan wel kwaliteitsfilter meer is. Of wordt er geen muziek meer gemaakt ...en op de zoveelste heruitgave van b.v. Les Rallizes Dénudés of de zoveelste kloon daarvan zit ik niet te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 juni 2014 Report Share Posted 19 juni 2014 Ja, zo als in feite de gehele "muziek industrie". Die muziek industrie is al heel snel na haar eerste sucessen vergeten dat ze heel erg wijnig met muziek zelf te maken hebben en eigenlijk alleen maar een distributiekanaal zijn. Even op inhaken: In een uitzending over Pinkpop j.l. over het niet mogen uitzenden van het optreden van de Stones werd (ongeveer) het volgende gezegd: Alles wat ze doen, elke scheet is eigendom van Eagle Rock, de artiesten hebben een contract en zijn alleen maar bezig zoveel mogelijk te verdienen voor the company....... daar wordt 't ook niet leuker van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 juni 2014 Report Share Posted 19 juni 2014 Eagle Rock Entertainment is een "muziek met bewegend beeld" productie en distributie maatschappij en is redelijk recent overgenomen door Universal (Music Group). Het hele muziek DVD/BlueRay gebeuren is een nog steeds groeiende markt, het gevoel er bij te zijn geweest verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts