Jump to content

Op bezoek bij Thingman

Recommended Posts

Ik vind het buitengewoon knap dat Toine mij uitgenodigd heeft. Het moest verboden worden iemand iets te schrijven, die je nog nooit ontmoet hebt. 

Verder heb ik geen last van een "gewetenskwestie", ik zal gewoon aangeven wat ik hoor.

Ik ben uitermate nieuwsgierig naar je reactie JD.

De eerste reactie is kort en nog weinig zeggend;

Gisterenavond heb ik eerst een poosje van het Hadouk Trio zitten genieten. Voor mij zijn dat perfecte opnames. Bedankt voor het lenen Toine!

Daarna heb ik een goed gekend fragment gedraaid. Vervolgens onder elk buizen mono block 1 tegeltje gelegd. Daarna hetzelfde stuk nog eens gedraaid.

In eerste instantie heb ik geen verschil waar kunnen nemen. In het weekend ga ik er mee verder.

thingman, on 27 Jun 2014 - 3:27 PM, said:thingman, on 27 Jun 2014 - 3:27 PM, said:

En denk eraan Wil: beide stipjes linksvoor (of rechtsvoor)... :)

Ik heb het rack op poten gezet en de tegels zo goed mogelijk onder de voeding van de monoblokken. 

De stipjes liggen nu linksvoor.

Vanochtend is er een HD van 2Tera in de computer gezet. Daarmee kan ik even vooruit. 3000 cd's ?

Zojuist alles weer aangesloten en Hadouk Trio weer opgezet. Wat een opname's, werkelijk schitterend.

p.s. heb je mijn bericht over de leenklarinet nog gehad?

Thingman, ik vind dat mooi die speakers dicht bij elkaar en daarmee voldoende uit de zijwand!

Dank je, maar ze staan nu al even zoals in de tweede zwartwit foto. Toevallig vorig weekend gemaakt.

Woontechnisch net iets fijner zo, terwijl het ruimtelijk ook wat overtuigender is...

Ondertussen al een aantal keren geluisterd met de tegels onder de versterkers.

Ik kan niet zeggen bijzondere dingen te horen.

Halverwege de week wil ik de tegels er onderuit halen en kijken of er verschillen zijn.

Ondertussen al een aantal keren geluisterd met de tegels onder de versterkers.

Ik kan niet zeggen bijzondere dingen te horen.

Halverwege de week wil ik de tegels er onderuit halen en kijken of er verschillen zijn.

Als het die kleinere tegels zijn: let dan op de plek waar ze onder de versterker liggen.

Ze liggen onder de voedingen van de versterkers. 

Ik zou ze onder het deel van de electronica leggen.

Hoe heb jij je set staan JD. Ik heb alles boven elkaar staan in een rek.

op het onderste plateau CD-speler, daarop DVD-speler, daarop digitale receiver. Op tweede laag mijn versterker met voeding en helemaal bovenop mjn draaitafel.

zie foto. De tegel lag hier midden onder de set/het rek op de vloer met nog ong. 5cm ruimte boven de tegel.

Mijn set reageerde zoals al eerder geschreven behoorlijk snel, na een paar minuten al. Test ze. :)

100_2434B_zps7fa5ad84.jpg

Ik zou ze onder het deel van de electronica leggen.

Hoe heb jij je set staan JD. Ik heb alles boven elkaar staan in een rek.

op het onderste plateau CD-speler, daarop DVD-speler, daarop digitale receiver. Op tweede laag mijn versterker met voeding en helemaal bovenop mjn draaitafel.

zie foto. De tegel lag hier midden onder de set/het rek op de vloer met nog ong. 5cm ruimte boven de tegel.

Mijn set reageerde zoals al eerder geschreven behoorlijk snel, na een paar minuten al. Test ze. :)

100_2434B_zps7fa5ad84.jpg

Maken de voedingen geen deel uit van de electronica? 

Thingman adviseerde ze daar te leggen.

Ik zal ze ook op andere plaatsen leggen.

Maken de voedingen geen deel uit van de electronica? 

Thingman adviseerde ze daar te leggen.

Ik zal ze ook op andere plaatsen leggen.

Jawel maar ik bedoelde het (voor-) versterkerdeel. Daar waar al die dingetjes (die niet op een trafo lijken) zitten. :)

Jawel maar ik bedoelde het (voor-) versterkerdeel. Daar waar al die dingetjes (die niet op een trafo lijken) zitten. :)

Waar de trafo's niet zitten, zitten buizen!? Ik kan er geen gehakt meer van maken. Zo meteen verlaat ik in geheel verwarde toestand het pand. 

Niet doen! Onder voedingen zou het merkbaar moeten zijn.

Maar de dac en vv beslist ook eens proberen voor enkele dagen. Je hebt nog even tijd.

De twijfel slaat hier nu trouwens ook toe, met name omdat het laag beter lijkt te zijn zonder. Als de tegels terug zijn moeten ze maar eens worden 'nagekeken'... ;)

Elektro-magnetische energie omzetten in warmte, dat is toch ongeveer waarop de werking van een tegel berust?

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het iets anders is, maar ben verder geen kenner. En dus blijft de eigen ervaring over, en die wijst voor mij in een andere richting.