Jump to content

Op bezoek bij Thingman

Recommended Posts

De tegels die ik uitleen zijn waarschijnlijk niet in orde. Dat is wat voor mij is gebleken, nu ze weg zijn en het wordt ook bevestigd door Bert. Jammer... Gemiste kans...

'T is ook altijd wat.... :(

Ik zal vanavond ook mijn leidingzoeker meenemen (mits ik hem kan vinden en de batterij het nog doet). Er staat dan wel geen v.d. Hul op, maar het is hetzelfde ding. Dan kunnen we meten of de tegels iets met de elektrosmog doen.

De tegels die ik uitleen zijn waarschijnlijk niet in orde. Dat is wat voor mij is gebleken, nu ze weg zijn en het wordt ook bevestigd door Bert. Jammer... Gemiste kans...

Placebo's?

Wonderlijk.  Dus als ik het goed begrijp waren de tegels wel effectief toen je ze voor het eerst gebruikte, in ieder geval hadden ze een duidelijk merkbare invloed, wat anderen schijnbaar ook hebben gehoord. 

Op de dag nadat je ze had uitgeleend schreef je dat je set zonder de tegels veel slechter klonk, "hifi als de pest" 

en nu, een paar dagen later klinkt je set juist beter dan met de tegels?

Een enorme verandering, terwijl de tegels het huis uit waren. Merkwaardig...misschien heeft het dan helemaal niets met die tegels te maken. De stand van de maan? Of zijn de tegels en die andere aanpassingen beperkt houdbaar, of varieert/verloopt de werking in de loop van de tijd, van positief naar negatief? Wonderlijk...

Wonderlijk. Dus als ik het goed begrijp waren de tegels wel effectief toen je ze voor het eerst gebruikte, in ieder geval hadden ze een duidelijk merkbare invloed, wat anderen schijnbaar ook hebben gehoord.

Op de dag nadat je ze had uitgeleend schreef je dat je set zonder de tegels veel slechter klonk, "hifi als de pest"

en nu, een paar dagen later klinkt je set juist beter dan met de tegels?

Een enorme verandering, terwijl de tegels het huis uit waren. Merkwaardig...misschien heeft het dan helemaal niets met die tegels te maken. De stand van de maan? Of zijn de tegels en die andere aanpassingen beperkt houdbaar, of varieert/verloopt de werking in de loop van de tijd, van positief naar negatief? Wonderlijk...

Deze tegels maakten deel uit van een experiment, uitgezet door de makers en bedoeld om ervaringen op te doen in diverse sets en dit te delen met de makers. Dat is wat ik steeds heb gedaan. In essentie waren de tegels bij mij nooit stabiel en dat heb ik ook diverse keren gedeeld. Ik leek en lijk de enige te zijn, muv Groovy, die ooit een paar placebo's heeft gekregen die bij hem ook niets deden.

Mijn tegels doen wel degelijk iets, maar het experiment van Wil is tegelijk ook mijn experiment, waardoor ik nu merk dat ze niet in orde zijn. Mijn set heeft ook de fysieke modificaties ondergaan, en die werden door de tegels blijkbaar onderdrukt, want het is in de loop van de voorbije 5 dagen veel 'vrijer' gaan spelen.

Ik weet ook zeker dat Wil dit zou horen, want wat hij hoorde en beschreef in de openingspost is er nu nog steeds, alleen veel sterker. De verandering is in zoverre enorm, dat het karakter van het geluid verder niet is veranderd, maar wel de impact van de muziek. Geluid is dat overschatte deel van muziek dat we kunnen 'sturen' met de portemonnee, maar de boodschap van muziek is niet zo heel afhankelijk van het geluid...

Edited by thingman

Eerste reactie: hoe gaat het dan met de garantie?

Goed lezen! Dit zijn prototypes. Ik schrijf dat er steeds bij om dit soort misverstand te voorkomen. De proto's zijn onbeschermd maar de uiteindelijke versie is dik ingepakt.

Voor alle duidelijkheid.

De heren B Gehakt en Berret hebben nooit geclaimd dat de tegels overal en altijd werken.

Ze werden ook pro-deo ter beschikking gesteld.

Ik heb niets met gehakt maar wat waar is is waar.

:)

Correctie.

De borg voor de tegeltjes bedroeg e75 dat bedrag kreeg je terug bij inlevering van de tegels als je ze niet wilde houden.

Whatever, in mijn geval is er in elk geval geen geld aan te pas gekomen, en ook geen 'statiegeld'. Doet ook niet zo terzake binnen deze context.

Aangezien mijn waarneming het enige is dat werkelijk van mij is, zou ik wel gek zijn om daar niet zoveel mogelijk een feestje van te maken, niet? Het leven is verder al complex genoeg om ook nog aan je eigen ervaringen en waarnemingen die al decennia lang rijpen te gaan lopen twijfelen. Zo zinloos... :)

Vandaag heb ik samen met een paar andere ervaren luisteraars, de tegels geprobeerd. Ze hebben op diverse plaatsen onder de apparatuur gelegen.

Het resultaat is dat niemand ergens een verschil heeft gehoord. Het geluid werd dus ook niet slechter door de tegels.

Meer kan ik over deze prototypes van Toine niet zeggen.

Een van de bezoekers had iets anders bij zich, wat wel een hoorbare verbetering opleverde. Het verkeert echter nog deels in een experimentele fase,

Of het ooit in de markt wordt gezet is nog niet bekend. Wordt vervolgd. 

Ik hoop dat als je ze terug wil brengen, Wil, je nog eens wilt blijven luisteren naar hoe de muziek hier nu staat! Jij bent samen met mij de enige die het hoorde vlak voor ze weggehaald werden. Ik ben daarom erg benieuwd naar jouw oordeel daarover.

Ze moeten in elk geval terug naar de maker, ergens volgende week.

Je kunt er trouwens van op aan dat dit dan niet 'einde-verhaal' is. Er komt een herkansing... ;)

Ik hoop dat als je ze terug wil brengen, Wil, je nog eens wilt blijven luisteren naar hoe de muziek hier nu staat! Jij bent samen met mij de enige die het hoorde vlak voor ze weggehaald werden. Ik ben daarom erg benieuwd naar jouw oordeel daarover.

Ze moeten in elk geval terug naar de maker, ergens volgende week.

Je kunt er trouwens van op aan dat dit dan niet 'einde-verhaal' is. Er komt een herkansing... ;)

Natuurlijk kom ik ze terugbrengen. Maandagmiddag zou kunnen. Ik ben zeer benieuwd hoe het nu bij je klinkt. Kun je ongeveer dezelfde fragmenten draaien?  Ik breng een klarinet voor je mee.

Is de kracht o.d. er af?