thingman Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Supra Ply 3.4/s is best een goede kabel, maar niet iedere amp vind de hogere capaciteit lekker. Idee is natuurlijk dat je RFI straling buiten houd. Offtopic, deze tekst die ik vond is wel hilarisch: "De afgeschermde Supra PLY luidspreker kabel wordt aangemerkt als een "logisch en progressief" design. Omdat de kabel vierkant ontworpen is in plaats van rond, krijg je een natuurgetrouwer klankbeeld." Ja die is het... De afscherming doet dus ook iets als ie niet is aangesloten? Geweldige opmerking trouwens, rond en vierkant. Je zult er maar in geloven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Hallo, Een poosje geleden heb ik een interlinkje gemaakt met een koperen aders met parallel daaraan een streng koolstof. Ik wilde deze kabel wel laten behandelen door B. Gehakt of Berret. Berret vertelde echter dat dit zinloos is omdat de koolstof mechanisch belast wordt en het effect daardoor verloren gaat. Hij vertelde ook dat van der Heide zijn kabels telkens opnieuw moest behandelen. Ik vraag mij dus af of een Skyline blijvend behandeld kan worden. Groet, Leobus Hmm ja, dat weet ik ook niet hoe dat zit. Ik baseerde het op wat mij hierover was meegedeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Ik kan me herinneren dat Berret kippenvel kreeg bij het beluisteren via de gestripte Skyline van de heer Kermiswerken. Lijkt me dat zo'n kabel aardig mechanisch belast is. Toen ik mijn eigen Skylines verving door andere, op andere manier behandelde kabels hoorde ik niet gelijk een duidelijk verschil. Alweer geen aanwijzing dat hier mechanische belasting in het spel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Ik ga het Bert wel even voorleggen, Marc. Iemand anders zal voor mij een setje 47 labs speakerkabel gaan regelen, omdat ik dan meteen geen andere meer zal willen, zo zegt ie. Ik ga het vanzelf wel zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Nou, ben benieuwd wat Bert ervan vindt. Ik heb je trouwens net een mailtje gestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Iemand anders zal voor mij een setje 47 labs speakerkabel gaan regelen, omdat ik dan meteen geen andere meer zal willen, zo zegt ie. Ik ga het vanzelf wel zien... Horen!! Maar zegt niet elke gebruiker dat van zijn eigen kabel(totdat hij hem weer verwisseld voor alweer een betere?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 47 labs is minimale kabel (solid core koper in teflon tube gestoken meen ik). Was er ook niet een merk "nocable" of zo, die gelakte solid core kabels maakte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 47 labs is minimale kabel (solid core koper in teflon tube gestoken meen ik). Was er ook niet een merk "nocable" of zo, die gelakte solid core kabels maakte? Thingman heeft ze gehad. Anticable heetten ze trouwens. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 juli 2014 Author Report Share Posted 16 juli 2014 47 labs is minimale kabel (solid core koper in teflon tube gestoken meen ik). Was er ook niet een merk "nocable" of zo, die gelakte solid core kabels maakte? Gelakt . Een vaste kern in een tube zorgt hier voor meer duidelijkheid van laag tot hoog en weer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 juli 2014 Author Report Share Posted 16 juli 2014 Thingman heeft ze gehad. Anticable heetten ze trouwens. Groet, Leobus Die van mij zijn van VDL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Thingman heeft ze gehad. Anticable heetten ze trouwens. Groet, Leobus Oh ja. klok, klepel, je kent t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 juli 2014 Author Report Share Posted 16 juli 2014 Oh ja. klok, klepel, je kent t Maakt niet uit. Iedereen doet z'n best. Keep smiling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Gelakt . . Vanwaar die frustraties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Iemand anders zal voor mij een setje 47 labs speakerkabel gaan regelen, omdat ik dan meteen geen andere meer zal willen, zo zegt ie. Ik ga het vanzelf wel zien... Zal ik eens een voorspelling doen? Dikker laag - rustiger hoog. Beetje kabellengte afhankelijk en speaker afhankelijk wat laag betreft. Heb ze eens gehoord op JMR speakers (kleine TL). De eigenaar vond het geweldig, ik vond het laag niet kloppen: Te wollig. Het rustiger hoog deed de JMR's wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Wat een gedoe allemaal.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 juli 2014 Author Report Share Posted 16 juli 2014 Vanwaar die frustraties? Inderdaad, ik wordt 's nachts wel eens gillend wakker . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 juli 2014 Author Report Share Posted 16 juli 2014 Wat een gedoe allemaal.... Om gek van te worden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Inderdaad, ik wordt 's nachts wel eens gillend wakker . Andere vrouw? (Bespaar ons de details maar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Inderdaad, ik wordt 's nachts wel eens gillend wakker . Dit is ook om te gillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 47 labs is minimale kabel (solid core koper in teflon tube gestoken meen ik). Was er ook niet een merk "nocable" of zo, die gelakte solid core kabels maakte? Anti-cable. Prima kabel, niet gebruiksvriendelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 juli 2014 Report Share Posted 16 juli 2014 Zal ik eens een voorspelling doen? Dikker laag - rustiger hoog. Beetje kabellengte afhankelijk en speaker afhankelijk wat laag betreft. Heb ze eens gehoord op JMR speakers (kleine TL). De eigenaar vond het geweldig, ik vond het laag niet kloppen: Te wollig. Het rustiger hoog deed de JMR's wel goed. Ja, ze zijn zo ontzettend dun... Maar wolliger laag is niet welkom en rustiger hoog ook niet, maar wat wil je voor die prijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 juli 2014 Report Share Posted 17 juli 2014 Supra Ply 3.4/s is best een goede kabel, maar niet iedere amp vind de hogere capaciteit lekker. Idee is natuurlijk dat je RFI straling buiten houd. Offtopic, deze tekst die ik vond is wel hilarisch: "De afgeschermde Supra PLY luidspreker kabel wordt aangemerkt als een "logisch en progressief" design. Omdat de kabel vierkant ontworpen is in plaats van rond, krijg je een natuurgetrouwer klankbeeld." Ja die is het... De afscherming doet dus ook iets als ie niet is aangesloten? Geweldige opmerking trouwens, rond en vierkant. Je zult er maar in geloven! Nou zo gek vind ik dat niet hoor. Bokma smaakt ook het best uit een vierkante fles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 juli 2014 Author Report Share Posted 17 juli 2014 Nou zo gek vind ik dat niet hoor. Bokma smaakt ook het best uit een vierkante fles. Daar heb je wel een punt . Zomaar een dranktip; Als ik op een verjaardag ben en mijn glas is leeg, stoot is hem wel eens "per ongeluk" om. Iedereen schrikt daar altijd van, waarna ik opmerk; "gelukkig was hij net leeg" (knipoog, knipoog) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 17 juli 2014 Report Share Posted 17 juli 2014 Een heel oude truc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 17 juli 2014 Report Share Posted 17 juli 2014 Daar heb je wel een punt . Zomaar een dranktip; Als ik op een verjaardag ben en mijn glas is leeg, stoot is hem wel eens "per ongeluk" om. Iedereen schrikt daar altijd van, waarna ik opmerk; "gelukkig was hij net leeg" (knipoog, knipoog) Aanvullende tip: je kunt beter zeggen, '... Hij was al een tijdje leeg' dan zijn ze de volgende keer sneller, misschien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts