Audiopaul Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 INLEIDING Al enige jaren speelde ik met de gedachte om nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 Hallo AudioPaul, Langs deze weg van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je recensie heeft mij nog meer doen verlangen naar mijn Leonardo die binnenkort ook zal arriveren. Veel luisterplezier toegewenst, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul: (met dank aan Haudio, de enige echte "platenspelergoeroe" in Nederland) Enne Haudio, binnenkort heb je een fanclub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul: Hierin wordt het verchroomde en extra zwaar uitgevoerde lager geplaatst. Er wordt gebruik gemaakt van een hydrodynamisch invers kogellager, dit is een uniek “zelfsmerend” lager. Nou weet ik ook welk lager dat ik moet type hebben voor m'n zelfbouwproject. Nu de as-diameter nog! P.S.: Waarom werden in 't vergelijk van de Leonardo en de Champion niet de zelfde arm en element gebruikt? Dit heeft toch zeker invloed op de uitslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 juli 2001 Author Report Share Posted 7 juli 2001 Beste Ruud en Sodejuu, Alvast bedankt voor jullie reacties. Kostte nog enige moeite om alles goed over te zetten. Tekst met opmaak en url's naar de plaatjes was in Word gemaakt, maar bij overzetten kwamen alle afbeeldingen raar over en moesten die allemaal opnieuw!! Uiteraard zijn aanvullingen over enige tijd welkom indien de Leonardoclub uitgebreid gaat worden. Iedereen heeft immers weer persoonlijke bevindingen! Ben benieuwd! Vriendelijke groet, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste sodejuu, W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 Ha die Paul, Wat een mooi werk heb jij ervan gemaakt ! Van Harte Gefeliciteerd, nu over 11 dagen. Fijn dat het zo super mooi klinkt bij jou ,voordat de Importeurs naar het VAD gaan om hun mooie spullen te demonstreren kunnen ze beter eerst bij jou langs gaan om te horen hoe het moet en kan klinken. Verder is het zo dat qua kombinatie/prijskwaliteits/verhouding diverse platenspelers worden aangeboden die volgens fabrikanten bij elkaar passen. Clearaudio heeft gekozen voor een hele mooie draaitafel die erg goed klinkt. In standaard uitvoering zit er een element in die onderbemeten is voor de Champion. Dat is jammer , daarom heb ik een beter element in deze draaitafel gemonteerd en wel een Denon DL 160 MC high output die in heel veel Audiobladen geroemd wordt om z'n uitstekende allround kwaliteiten. Het is moeilijk om 10 dezelfde draaitafels neer te zetten met dezelfde armen en elementen. Dus is het altijd een afwegen van voor en nadelen. Zo kiest Transrotor voor het concept om voor zoweinig mogelijk geld zo hoog mogelijke kwaliteit te bieden. Bij een Clearaudio Champion kun je lager instappen maar indien je verbeteringen doorvoert naar het niveau van de Leonardo dan ben je meer geld kwijt. Daar staat tegenover dat je bij een Leonardo niet zo laag kunt beginnen, maar de Champion wel kunt uitbouwen naar een hoger niveau. Dat kan bij de Leonardo ook, maar daar komen we later op terug. Dus Sodejuu , de kombinatie is bij platenspelers erg belangrijk en je kunt niet zomaar alles aan elkaar koppelen. En voor Ruud en Henk gaan we er ook een paar muzikale juweeltjes van maken. Maar je kunt de platenspeler goedkoper nemen de arm ook 1 voudiger en een veel beter element om tot hetzelfde eindresultaat te komen. Dus het is meer waar je begint en waar je naar toe wilt. Maar voorlopig krijgt Paul niet de neiging om te veranderen denk ik , want ik ben bang dat hij het gevoel heeft als er nu wat aan verandert wordt, hij wel eens in kwaliteit achteruit kan gaan en in besteding omhoog en dat zou erg jammer zijn. Bij een platenspeler is tuning erg belangrijk. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 Ome Henk, Als Haudio zich richting Assen begeeft, dan ben je ook van harte welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 juli 2001 Report Share Posted 7 juli 2001 Jemig, Ruud. ik kan me zo voorstellen dat je de dagen telt,tot de TL25 arriveert. Hou je 't wachten nog vol ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de rest van je set uit bestaat. ps. wist je 't al? 26 juli a.s. weer 'n LP/cd beurs in Grunn'n. (Vismarkt) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Hoi Alco, Mijn set bestaat uit: NAD 319 NAD C540 Thorens TD 166 Mk II met Denon DL-160 element NAD PP-1. ASW Cantius VI luidsprekers Alles bekabeld met VDH Bij de NAD 319 heb ik de bruggen vervangen door de "missing link" van TaraLabs. Met een duidelijk hoorbaar verschil trouwens, meer detail enz. De Thorens en de Pre Pre moeten uiteindelijk plaats gaan maken voor de Leonardo en een andere Pre Pre, dat wordt dan een MF of een Lehmann, ik wacht wel af wat Haudio meeneemt. Alles staat in en Schroers & Schroers Audiomeubel. Ook jij, je bent van harte welkom als Haudio in Ass'n komt. Maken we er een gezellige avond van Dan is eindelijk het lange wachten voorbij. Ik hou het nog vol, maar niet lang meer. Als het zover is dan neem ik wel contact op met je. Ik wist dat al van Groningen. Ik heb je nog een berichtje gestuurd of ik ook nog voor je mee moet kijken, maar nog niets vernomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 juli 2001 Author Report Share Posted 8 juli 2001 Beste Ruud, Hopelijk doe je je Thorens niet weg, da's een collector's item! Vriendelijke groet, Audiopaul p.s. oh ja, set je set ook even bij "mijn set" in Algemene onderwerpen. Staat alles bij elkaar! Klik hier voor topic Mijn set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Ha die Ruud. O? kan ik me nix van herinneren,dat berichtje van jou over de LPbeurs. (yikes,wordt ik nu al dement ?) Ik zag trouwens nog 'n 2e hands Linn Basik/Akito/K9 staan voor maar 600,-. Da's niet duur toch. maar wellicht kan ik 't beste even wachten tot ik de TL25 gehoord heb,voordat ik impulsief, zonder te luisteren iets anders koop. (wat dan ook nog via de post opgestuurd zou mnoeten worden) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul:Beste Ruud, Hopelijk doe je je Thorens niet weg, da's een collector's item! Hoi AudioPaul, De Thorens gaat never te nimmer weg. Hoogstens de PP-1, als daar een vrijwilliger voor is dan mag die weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Hoi Ruud, Ik weet dat 't hier niet de bedoeling is om dingen te verhandelen, maar op dit moment moet ik me nog behelpen met een Dual506 met een niet al te fanprachtig passend Technics EP100CMK4 element en een lowbudget zelfbouw RIAA versterkertje, dus ik heb wel interesse in die PP-1 van jouw. Laat even wat weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Hoi Sodejuu, De PP-1 is voor jou, v.w.b. de prijs daar worden we het wel over eens. De prijs heeft 2 getallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Alco, Ik was gisteren nog in Assen bij Jongmans. Daar liggen gratis exemplaren (maand april) van HVT. Daarin wordt een ClearAudio Champion en nog een ander getest. Misschien liggen ze er morgen ook nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Hee, Bedankt voor de tip,Ruud. Ik ga morgen na m'n werk even kijken bij Paul Jongmans. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:Hoi Sodejuu, De PP-1 is voor jou, v.w.b. de prijs daar worden we het wel over eens. De prijs heeft 2 getallen Hoi Ruud, Is o.k. Hoe gaan we dit regelen? Mail me ff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Alco, Mocht je achter het spreekwoordelijke net vissen, dan scan ik de test even en stuur het naar je door. Laat me horen of je een exemplaar hebt weten te bemachtigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Ha die Paul, De link om de Acoustic-Solid te bekijken is : http:/www.acoustic-solid.de MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 juli 2001 Author Report Share Posted 9 juli 2001 Beste Haudio, Bedankt voor de tip! Ik heb nog geprobeerd om het plaatje van de Solid One er bij te zetten, maar er mogen maar maximaal 8 plaatjes in een bericht! Daarom ...... speciaal voor jou! Nou, is ze mooi of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 juli 2001 Author Report Share Posted 9 juli 2001 Beste Ome Henk, Ik heb de andere modellen goed bekeken, maar in m'n herinnering leek de Solid One het meeste op het gedemonstreerde model! Maar ik kan me vergissen! In ieder geval is dit ook een beauty! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattijs Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Er bestaan veel lelijke draaitafels, maar dit slaat werkelijk weer alles. Is dat nou duits? al dat chroom en geglim? Burmester heeft daar ook zo'n handje van. Yak. gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Ik kan me je reactie voorstellen,Mattijs. Voor mensen met 'n superstrak,modern interieur kan ik me voorstellen dat ze de draaitafel mooi vinden,maar ik vind 'm persoonlijk ook niet mooi. Ik hou meer van 'n simpel ogende, zonder tierelantijntjes draaitafel in 'n fraaie houten ombouw. Zoals deze: De godfather onder de draaitafels in kersen uitvoering. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Geplaatst door Mattijs:Er bestaan veel lelijke draaitafels, maar dit slaat werkelijk weer alles. Is dat nou duits? al dat chroom en geglim? Burmester heeft daar ook zo'n handje van. Yak. gr. Vind je die lelijk? Ik houd ook niet van al dat chroom, maar qua ontwerp vind ik 't wel wat hebben (smaken verschillen). Als die ni=ou mat zwart gesinterd was, was ie echt af. Als je iets echt lelijks wil zien, bekijk dit maar eens. (Bwahrg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts