mumsoft Posted 12 oktober 2014 Report Share Posted 12 oktober 2014 Aha, nu snap ik het. Zo zie je maar hoe voorzichtig je met zo'n term moet omgaan. Voor je het weet leest iemand er iets anders in, of, nog erger, neemt het letterlijk.:-( Dan heb ik het makkelijker, met geen verschil. Alleen, waarméé geen verschil blijft dan de vraag. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 oktober 2014 Author Report Share Posted 12 oktober 2014 Het hoeft niet altijd bij iedereen positief uit te pakken denk ik Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2014 Report Share Posted 12 oktober 2014 Juist. En dat kan aan de set liggen, of aan de luisteraar. Of aan allebei, om het ingewikkeld te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 oktober 2014 Members Report Share Posted 12 oktober 2014 Hai Marc, ik bedoel alle aspecten van de weergave dus zonder nadruk op iets bijzonders. Voor mij is dat echte kwaliteitsverbetering. Ik zag op Thialf dat er inmiddels imitaties op de markt zijn. Mijn maat kocht er een voor 30 euro. Dan ben ik benieuwd onder welke naam en door wie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hokkie Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 Daar gaat je handel en je naam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 oktober 2014 Members Report Share Posted 13 oktober 2014 Valt reuze mee hoor, ze zijn nog niet zo maar nagemaakt, en al helemaal niet voor het genoemde bedrag! De verkopende partij is trouwens al getraceerd, kunnen we vandaag weer fijntjes gaan uitzoeken of dit het laatste gedeelte was van een als opgegeven gewaande batch (welke trouwens B-keuze waren) welke op miraculeuze wijze weer is opgedoken. Er stinkt weer eens ergens wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 Zaterdag de mat gekocht in Wapenveld. Kan niet anders zeggen dan wat al geschreven is, ook hier gebeurd is: Minder gruis, meer rust. Geluidsbeeld is anders. Nu goed kijken of ik het een verbetering vind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 oktober 2014 Report Share Posted 13 oktober 2014 Dat willen we graag vernemen. Minder gruis en meer rust is al een goed begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 oktober 2014 Members Report Share Posted 16 oktober 2014 En weer een mooie review, deze maal door Audio Creative: KLIKKERDEKLIK Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Beste KT88, Al jaren ligt op mijn meest gebruikte draaitafel (TD126 MkIII) een mat die het meest lijkt op een grammofoonplaat, met een "speeloppervlak" van kurk en een "etiket" van wat lijkt op zacht neopreen. Datzelfde zachte materiaal zit ook aan de onderkant, wat een goede koppeling aan het plateau geeft. De mat heb ik al sinds het begin van de jaren '80. Het merk van deze mat weet ik niet meer. De mat vormt een geheel verlijmd geheel: anders, dus, dan de tweedelige mat van OscarsAudio. Komt hij jou bekend voor? Als je hem mocht kennen: wat is je oordeel? Is volgens mij een TriPad mat en die bevalt mij al jaren erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Beste TL200, Jááá! Geweldig! Dat is 'm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Beste TL200, Jááá! Geweldig! Dat is 'm! En, hoe bevalt ie jou? Ik vind het een fijne mat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Hmmm... Tsjaaaa... Ehhh.... Wat zal ik zeggen? Eigenlijk ben ik, geloof ik, helemaal niet zo erg matgevoelig als ik eigenlijk zou willen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Hmmm... Tsjaaaa... Ehhh.... Wat zal ik zeggen? Eigenlijk ben ik, geloof ik, helemaal niet zo erg matgevoelig als ik eigenlijk zou willen zijn. Ik heb me eigenlijk ook nooit intensief in de matten verdiept. De standaard Thorens-mat vond ik niet geweldig vanwege de opstaande randjes en daardoor eigenlijk weinig plaatcontact met de mat. Hierover pratende met mijn dealer kwam hij met de TriPad, het concept sprak mij erg aan en kon ik hem voor een mooi prijsje krijgen. En zo heb ik dus al vanaf begin 80-er jaren een fijn matje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 november 2014 Report Share Posted 8 november 2014 Afgelopen week heb 3 thuisdemos voor audioclubleden verzorgt. Elke avond 3 leden. Een van de aandachtspunten was de koperen mat. Nou zijn er bij onze club echte analoog liefhebbers, maar ook echte digitaal fanaten. Van beide soorten waren mensen vertegenwoordigt. Maar allemaal hoorden ze verschil in geluidskwaliteit met en zonder de koperen mat. Ik had daarvoor het nummer Easy money van Rikie Lee Jones gedraaid. ALLEMAAL vonden ze het met deze mat beter. Ook de niet gelovige. Het waren verder gewoon gezellige luisteravonden waar de nadruk lag op het vergelijk tussen CD, stream en plaat. De meesten vonden de plaat nog steeds het best. Maar de stream werd soms ook als beste genoemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2014 Report Share Posted 11 november 2014 Quote van htforum: Afgelopen week een ervaring op een Wilson Audio / Array set-up met zeer potente draaitafel en daarbij het verschil gehoord tussen wel/niet een zeer dun matje van gevlochten koperkabeltjes voor tussen de draaitafel en de LP. Totale kosten van het matje E75, het resultaat: verbluffend... (hoorbaar meer dynamiek en een strakkere laagweergave). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 november 2014 Members Report Share Posted 11 november 2014 Quote van htforum: Afgelopen week een ervaring op een Wilson Audio / Array set-up met zeer potente draaitafel en daarbij het verschil gehoord tussen wel/niet een zeer dun matje van gevlochten koperkabeltjes voor tussen de draaitafel en de LP. Totale kosten van het matje E75, het resultaat: verbluffend... (hoorbaar meer dynamiek en een strakkere laagweergave). En? Gelijk de hele goegemeente er over heen dat dit ONMOGELIJK is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 november 2014 Author Report Share Posted 11 november 2014 Op de Fat Bob (massa draaitafel) doet de mat het in ieder geval zeer goed gezien de ervaringen van Roger, Onno en nu Hans. Ik doe hem ook niet meer weg op mijn Oracle (subchasis) maar onder verbluffend versta ik toch weer iets anders. We zouden eens moeten inventariseren per draaitafel wie geen/goede/zeer goede ervaringen heeft met de mat. Misschien zit er wel in lijn in. Ik ga de reacties in dit topic van de week nog eens doorspitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 november 2014 Report Share Posted 11 november 2014 Daar ga je gemakkelijk verkeerde conclusies uit trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 november 2014 Report Share Posted 12 november 2014 Carl heeft zeker een punt, denk ik. Mijn ervaringen met diverse soorten draaitafelmatten op diverse soorten draaitafels geven mij ook aanleiding te denken dat het ook in dit geval weer gaat om het zoeken naar de optimale combinatie. Wellicht is het zo dat een gevlochten kopermat vooral geschikt is voor massa-draaitafels waarbij de motor / motoren buitenshuis (op een eigen platform) is / zijn geplaatst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2014 Report Share Posted 12 november 2014 De Fat Bob is standaard voorzien van een hard kunststof "mat". Misschien verklaart dat wat. Iemand opperde nog dt het misschien iets met Eddy current te maken heeft. Mij maakt het allemaal weinig uit. Ik ben er toch wel erg blij mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2014 Report Share Posted 12 november 2014 En? Gelijk de hele goegemeente er over heen dat dit ONMOGELIJK is? Ehh nee, nog helemaal geen reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 november 2014 Members Report Share Posted 12 november 2014 Ach ja, HT-forum he... Als je daar niet betaald mag er ook niets over je merk worden gezegd. Eenzijdige informatie noemen we dat. Maar dat geeft niet, ieder zijn ding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 november 2014 Report Share Posted 12 november 2014 Carl heeft zeker een punt, denk ik. Mijn ervaringen met diverse soorten draaitafelmatten op diverse soorten draaitafels geven mij ook aanleiding te denken dat het ook in dit geval weer gaat om het zoeken naar de optimale combinatie. Wellicht is het zo dat een gevlochten kopermat vooral geschikt is voor massa-draaitafels waarbij de motor / motoren buitenshuis (op een eigen platform) is / zijn geplaatst? Ik zou het niet op prijs stellen, als mijn draaitafel ineens heel anders ging klinken. Dan ben ik weer terug bij af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2014 Report Share Posted 12 november 2014 Dat is de vraag.. Misschien wordt hij NOG wel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts