Jump to content

Gevlochten koperen platenmat

carl
 Share

Recommended Posts

Mooie ronkende verkooptaal ook op de hifipuntnl-winkel met een surplus aan nietszeggende bijvoeglijke naamwoorden: revolutionaire concept. optimale geluidsweergave, volwaardige hifi-speakers, echte muzikale prestatie, bijzonder goede geluidskwaliteit, prima hoofdtelefoonuitgang.

@ Carl.

Dank je.

De koperen in het zicht vind ik mooi.

Tl 200.

Klankmatig is het geen vooruitgang veel slechter klinkt het ook niet.

Met de mat van rubber toch iets beter.

Daarbij moet ik de sme arm bijna op zijn hoogste punt zetten en er zit al een spacer onder dat is geen gezicht.

De glasmat ligd dus niet meer op de Garrard hij kan wel op de Lenco's.

Het is meer een optische upgrade dan een klankmatige.

Ach het koste mij niets dan kun je nog eens eens iets proberen.

Dan heb je geluk. Ik heb bij een bank gewerkt, maar lenen kost nog altijd geld. :o

Blijkbaar heb je iets niet goed gedaan anders was je al binnen geweest.

:D

• 4 weeks later...
  • Members

Niet op een Scout, wel op een Classic. Zelfde verhaal, meer sprankeling en fundament. Zeg maar iets minder kleuring. Geen kolossale verschillen, maar absoluut hoorbaar. Nu heeft de Classic wel een metalen plateau, dus eigenlijk heb je hier nog niets aan...

(...) meer sprankeling en fundament. Zeg maar iets minder kleuring. Geen kolossale verschillen, maar absoluut hoorbaar. (...)

Beste Arden,

Zo langzamerhand zou ik wel eens een wetenschappelijke uitleg willen krijgen over die mat.

Zijn die "absoluut hoorbare" verschillen ooit gemeten? Zijn ze ooit verklaard?

Niet op een Scout, wel op een Classic. Zelfde verhaal, meer sprankeling en fundament. Zeg maar iets minder kleuring. Geen kolossale verschillen, maar absoluut hoorbaar. Nu heeft de Classic wel een metalen plateau, dus eigenlijk heb je hier nog niets aan...

Misschien moet je maar eens langskomen met zo'n mooie mat.  :D

• Members

Beste Arden,

Zo langzamerhand zou ik wel eens een wetenschappelijke uitleg willen krijgen over die mat.

Zijn die "absoluut hoorbare" verschillen ooit gemeten? Zijn ze ooit verklaard?

Beste Spido,

volgens mij heb jij Eddy's telefoonnummer nog wel ergens paraat, vraag het nog eens aan hem?

Zelf heb ik werkelijk geen idee of zoiets wel of niet meetbaar is, maar er zijn wel meer hoorbare verschillen niet meetbaar. Als alles meetbaar en verklaarbaar zou zijn hadden we allemaal het summum waarschijnlijk al in huis gehad.

Nog even een kleine toelichting op mijn ''absoluut hoorbaar'', de verschillen zijn dus niet heel groot, maar je hoeft niet op het puntje van je stoel te gaan zitten om het te horen. Ik heb minder grote verschillen gehoord bij mensen in set-ups die dit consequent bij iedere tweak als ''het verdwijnen van een gordijn'' omschreven, dit niet 1-maal, maar vele malen. Die set was van orgine dus blijkbaar volledig prut? Een beetje relativerend vermogen is dus in onze materie wel prettig.

Deze mat blijft echter voor de minimale investering zoals ze het aan de andere kant van de grote plas ook wel eens willen omschrijven: Big Bang for the Buck!

@Mordante, Sense in Leiden heeft ze ook liggen, schiet anders daar even langs...