carl Posted 8 juli 2014 Author Report Share Posted 8 juli 2014 Bij ringkerntrafo hebben in ieder geval nog een aantal originele KT88. Jammer dat die niet echt lekker werken in mijn versterker. KT120 kan ik vergeten, zonder flinke aanpassingen in de voeding. Bovendien kan de kap er dan niet meer op. Niet handig. Ik gebruik de kap niet Jack dus geen probleem. Kennelijk worden de trafo's een fractie warmer, maar dat kunnen ze hebben. Kennelijk ook weinig klachten over en slijtage van de KT 120. Zien er trouwens sexy uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Ik gebruik de kap niet Jack dus geen probleem. Kennelijk worden de trafo's een fractie warmer, maar dat kunnen ze hebben. Kennelijk ook weinig klachten over en slijtage van de KT 120. Zien er trouwens sexy uit. Ik vind het zonder kap ook véél mooier, maar ja, het kan niet altijd. Vroeger liepen hier katten rond, tja, je wilt geen verbrande neuzen hè. Geen kinderen hier, maar dat kan ook een reden zijn om de kap wél te gebruiken.... Maar ik zit nu wel altijd naar die mooie Black Treasures te kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 De 120 beviel mij goed. Ik heb toen wat setjes buizen vermarktplaatst waaronder deze. Maar ik wil ze weer terug. Ze bevielen me het beste.. Op Google vind je wel een foto ervan.. Meettechnisch is er wat op de lineairiteit aan te merken maar klankmatig lees je lovende verhalen en veel fabrikanten schakelen om verschillende redenen over op de buis! Ook ik vond ze goed klinken. Dat de enige echte Svetlana gestopt is zal een rol meespelen. Het grotere vermogen is een beetje nonsens maar maakt de buis wel betrouwbaar wanneer de reserves niet aangesproken worden. New Sensor / Reflektor is nooit de fabrikant geweest van Winged C. Die kwamen uit St. Petersburg. Wel komen er tegenwoordig echt mooie buizen uit de Russische fabriek die in handen is van Mikey Mike (zelfde fabriek : Electro Harmonix / Tung-Sol / Svetlana / Gold Lion / Sovtek /Mullard) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2014 Author Report Share Posted 9 juli 2014 Wel komen er tegenwoordig erg mooie buizen uit de Russische fabriek die in handen is van Mikey Mike (zelfde fabriek : Electro Harmonix / Tung-Sol / Svetlana / Gold Lion / Sovtek /Mullard) En daar kunnen wij blij mee zijn. Toch is me niet duidelijk wat het verschil is tussen al buizen van dezelfde fabriek want ze leveren allemaal een 6550 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Het materiaal is waar ze het onderscheid mee maken. Dat kun je van buitenaf niet zien. Verder de getters en de vorm van het glas. Een goed vacuüm is essentieel. De KT77's van Gold Lion is erg goed geproduceerd. Bijna NOS. Ik denk dat ik een nieuwe set tung sol 6550 ga bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2014 Author Report Share Posted 9 juli 2014 Eerst maar eens de KT 120 uitproberen. De Svetlana's worden dan het reserve paar. Wat is trouwens een mooi stil alternatief voor EH 6922? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 EH 6922 zijn heel mooi gemaakt Carl http://www.jacmusic.com/techcorner/ARTICLES/English-neu/Portraits/ECC88/6922-EHX/index.htm Gebruik zelf de goldpins en dan de ballanced versie http://www.tonefactory.nl/eh-6922-e88cc-gold-balanced Als je geen vergulde voetjes heb kun je ook de normale nemen. http://www.tonefactory.nl/eh-6922-e88cc-balanced Maar die E88CC Tesla gele opdruk goldpin en ballanced zijn volgens deze site ook top http://www.jacmusic.com/nos/ECC88.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 De EH balanced zijn erg mooie buizen. Betaalbaar en goede levensduur... Echt aanraders zeker de 6922 (ECC88) maar ook de 2A3... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2014 Author Report Share Posted 9 juli 2014 Weer bedankt jongens. Eerst die KT 120 maar eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Ben benieuwd ik denk dat je ze mooi vind. Zeker als je het vergelijkt met versleten buizen Ik speelde vandaag op save, door de 6550 te bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juli 2014 Author Report Share Posted 10 juli 2014 Rob Wilms van de hifiwinkel zegt dat zolang je de bias kan bijstellen,de buizen niet versleten zijn. Hij had zelf zeer goede ervaringen met de KT 120 in zijn Conrad Johnson versterker: betrouwbaar, krachtiger klinkend en fraaier. Ook in de Prima Luna's zitten ze standaard. Ben benieuwd. Laat even horen over je Svetlana's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Rob Wilms van de hifiwinkel zegt dat zolang je de bias kan bijstellen,de buizen niet versleten zijn. Hij had zelf zeer goede ervaringen met de KT 120 in zijn Conrad Johnson versterker: betrouwbaar, krachtiger klinkend en fraaier. Ook in de Prima Luna's zitten ze standaard. Ben benieuwd. Laat even horen over je Svetlana's. Bedoel je mij? Ik heb de Tung Sol besteld. Svetlana ben ik niet meer in geïnteresseerd je moet namelijk precies weten wat de goede productiecodes zijn. De meeste in commerciële omloop zijn B trades. De A trades worden niet zomaar aangeboden maar meer bewaard voor eigen productie. "Zolang je de bias kunt bijstellen..." Ja dat is wat de autobias adapter doet, dus daar heb je geen grip op. Dus die indicatie werkt niet. Of toch, want zoals gemeld als ik een hogere stroom instel (waarop ie dan mag regelen) dan fietst ie het niet meer bij en dat hoor je goed als een (intermodulaire?) vervorming. Oftewel prima indicatie dat de buizen hun meeste emissie reeds kwijt zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 juli 2014 Members Report Share Posted 10 juli 2014 Weer bedankt jongens. Eerst die KT 120 maar eens proberen. Als je de kans hebt (en als het past in je eindversterker), probeer toch de KT150's nog even. Ben er vanmiddag even mee bezig geweest, echt een hele mooie buis! Toch weer wat meer finesse en sprankeling in vergelijk met de KT120's. Of ze echt meer output geven durf ik niet te zeggen (2 x 110 watt met de KT120's of iets meer hoor je niet echt zo snel terug)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Als je een mooie set goed klinkende buizen gekocht hebt: Beter aan niemand vertellen, want je kan er donder op zeggen dat (jij sukkel) de verkeerde hebt gekocht. Je zou bijna geloven dat de "kenners" zelf aan de productielijnen hebben gestaan, tegelijkertijd doen ze inkoop, verkoop, marketing, kwaliteit en magazijnbeheer. Dat zijn toch minimaal disciplines die je moet beheersen om al die inzichten te kunnen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Als je een mooie set goed klinkende buizen gekocht hebt: Gewoon lekker van genieten Waar stoor je, je aan? Wat een ander zegt? Die fase hebben we toch al gehad Een "kenner" worden kan volgens mij al snel. Probeer ook eens een ander merk of type als dat kan. Ze klinken en meten allemaal een beetje anders. Duur hoeft niet. Voor 10€ koop je al een leuk stuurbuisje. Voor 15€ al een mooie EL34. Dat beetje anders kan precies goed zijn in jouw versterker. Terwijl dat bij een buurman net weer iets te fris of te dof is met dezelfde buis. Net als wijn pils zijn er verschillen, maar na 2....3 glazen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Als je de kans hebt (en als het past in je eindversterker), probeer toch de KT150's nog even. Ben er vanmiddag even mee bezig geweest, echt een hele mooie buis! Toch weer wat meer finesse en sprankeling in vergelijk met de KT120's. Of ze echt meer output geven durf ik niet te zeggen (2 x 110 watt met de KT120's of iets meer hoor je niet echt zo snel terug)... Zijn ze inmiddels stabiel het duurt meestal even met nieuwe producties voordat ze echt goed zijn. De eerste batch had wel wat issues. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Zijn ze inmiddels stabiel het duurt meestal even met nieuwe producties voordat ze echt goed zijn. De eerste batch had wel wat issues. Wat een dikke buizen zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Amplimo heeft ze ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 juli 2014 Author Report Share Posted 11 juli 2014 Ik ben de KT 120 aan het inspelen. Toch wil ik er nog een viertal Svetlana's bijkopen voor reserve en om er mee te spelen. Worden die Svetlana's nog gemaakt of alleen de Winged c niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Svetlana Winged C (St. Petersburg) maakt geen buizen meer voor de consument, volgens mij doet de fabriek nog wel in tubes voor industriële toepassingen (medische wereld) Die andere Svetlana (er zat geen patent op de naam ofzoiets) is de New Sensor fabriek in Saratov waar tegenwoordig erg mooie dingen gebeuren. 6550 wordt daar gemaakt onder merknamen EH, Svetlana en Tungsol. En toch zijn ze verschillend van elkaar. Tung Sol is de populairste en de EH is volgens Vintage ook erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Maar goed die zelfde EH wordt ook als KT88 verkocht en ook daarin zitten verschillen die je van buitenaf niet kunt zien. Een Golf, Passat, Polo etc hebben ook gemeenschappelijke delen nietwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Arden de KT's 150 zal ik ooit wel willen hebben. Ze hebben de prijs wel flink hoger in de markt gezet. Die 2 ampere, dus samen 8A, kan mijn aparte trafo voor de gloeistroom wel aan. Ook als ik er ruimgerekend nog 1A bij reken voor de dual triodes in de voortap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Wat ik fijn vind van EH is dat je waar voor je geld krijgt. Ook bij de goedkoopste buizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 juli 2014 Author Report Share Posted 11 juli 2014 Ik heb 6922 van EH Jack. Ik denk wel dat als ze allemaal van dezelfde leverancier komen ze kwalitatief allemaal goed zijn. Nu ik de KT 120 heb vind ik het wel wat om tzt een net iets anders klinkende buis te kopen. Ik had Svetlana (geen SED) dus een paar erbij als reserve lijkt me verstandig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 juli 2014 Report Share Posted 12 juli 2014 Vanmorgen 4 6550 van Tung Sol ontvangen. Ook een nieuwe print voor mijn UL40-S2 versterker. Die ga ik nog 1x opnieuw opbouwen met wat handigheidjes erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts