Jump to content

Patricia Barber en ik

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Het zijn inderdaad bijzondere opname`s. Alles wordt opgenomen met oude vintage spullen zoals buizenmicrofoon`s.

Ik ben twee keer bij een concert geweest in het Bimhuis en ook daar perfect geluid!

Maar je moet wel van de (ingewikkelde) muziek houden... mijn vrouw vind het helemaal niets....

Hmmm, dan moeten we elkaar gezien hebben  ;) . Ik ben geloof ik in 2006 geweest, hoewel, het kan ook later geweest zijn, ik kan het niet meer terugvinden. Wel een prachtig concert, waarbij met name de gitarist en de drummer mij bijgebleven zijn. Zij werd daar ietwat door overvleugeld.....

Geweldige opnames zijn het wel, maar muzikaal gezien... Hoe is dat dan? :)

In het begin leek het mij heel wat, maar uiteindelijk kan ik 3, misschien 4 tracks van alle albums samen benoemen, die me ook muzikaal iets zeggen. Allemaal net iets te dada-avant-garde nietszeggend, en dan wel klinken als een klok.

Blue Prelude liet ik jou trouwens horen, van het franse live album.

(Doe me dan Wende maar...)

Het zijn inderdaad bijzondere opname`s. Alles wordt opgenomen met oude vintage spullen zoals buizenmicrofoon`s.

Ik ben twee keer bij een concert geweest in het Bimhuis en ook daar perfect geluid!

Maar je moet wel van de (ingewikkelde) muziek houden... mijn vrouw vind het helemaal niets....

Mijn vrouw wordt  moe als ik:  "light my fire"  draai :D :biggrin:

Zowel de muzikale prestaties als de technische kwaliteit van de opnamen van Patricia Barber vinden in Spido ook een oprechte bewonderaar.

Maar wat "oude vintage spullen zoals buizenmicrofoon`s" (Pjotr27) betreft... de microfoons in de bovenstaande youtube filmpjes lijken me toch vrij modern. Of vergis ik me?

Niks mis mee hoor :)  Je mocht willen dat je zo'n vrouw had.

patricia-barber.jpg

En ze kan nog mooier zingen ook!   Daar ging het toch om in dit topic :)

Jongens pas op ze valt wel op meisjes...

Maar de microfoons die je hier ziet zijn van een concert, niet van opnames...

De opnames worden gemaakt door Jim Anderson. ( Google hem maar even)

Patricia is trouwens uiterst toegankelijk, na afloop van een concert komt ze gezellig een wijntje drinken in de bar met het publiek.

Fritz de With wilde graag een interview voor Music Emotion, dat werd even in de pauze van het concert in haar kleedkamer opgenomen..

Dan zie ik nog liever Diana Krall.

Natuurlijk even geluisterd door op de link te klikken, en ja, van het één komt het ander, je blijft dan klikken, en zo ook weer door naar Diana Krall. Toch wel lekker hoor, dat relaxte van haar, en dan heerlijk sloom "erachteraan" zingen  :wub:

Natuurlijk even geluisterd door op de link te klikken, en ja, van het één komt het ander, je blijft dan klikken, en zo ook weer door naar Diana Krall. Toch wel lekker hoor, dat relaxte van haar, en dan heerlijk sloom "erachteraan" zingen  :wub:

Ik vind het gewoon een lekker wijf (excuseer het taalgebruik).