Jongensdroom Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Heb ik wat met Patricia Barber? Telkens opnieuw valt mij op hoe geweldig deze opnames klinken. Hebben jullie dat ook? Hoe komt dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Het zijn inderdaad bijzondere opname`s. Alles wordt opgenomen met oude vintage spullen zoals buizenmicrofoon`s. Ik ben twee keer bij een concert geweest in het Bimhuis en ook daar perfect geluid! Maar je moet wel van de (ingewikkelde) muziek houden... mijn vrouw vind het helemaal niets.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Hmmm, dan moeten we elkaar gezien hebben . Ik ben geloof ik in 2006 geweest, hoewel, het kan ook later geweest zijn, ik kan het niet meer terugvinden. Wel een prachtig concert, waarbij met name de gitarist en de drummer mij bijgebleven zijn. Zij werd daar ietwat door overvleugeld..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Ik heb haar al weer jaren geleden tweemaal op North Sea Jazz (toen nog in Den Haag) gehoord en gezien (zat op de eerste rij). Geweldige ervaring en ook een puik geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Geweldige opnames zijn het wel, maar muzikaal gezien... Hoe is dat dan? In het begin leek het mij heel wat, maar uiteindelijk kan ik 3, misschien 4 tracks van alle albums samen benoemen, die me ook muzikaal iets zeggen. Allemaal net iets te dada-avant-garde nietszeggend, en dan wel klinken als een klok. Blue Prelude liet ik jou trouwens horen, van het franse live album. (Doe me dan Wende maar...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 juli 2014 Author Report Share Posted 9 juli 2014 De muziek zelf, is mij af en toe ook te experimenteel en zeker ongeschikt voor de polonaise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Het zijn inderdaad bijzondere opname`s. Alles wordt opgenomen met oude vintage spullen zoals buizenmicrofoon`s. Ik ben twee keer bij een concert geweest in het Bimhuis en ook daar perfect geluid! Maar je moet wel van de (ingewikkelde) muziek houden... mijn vrouw vind het helemaal niets.... Mijn vrouw wordt moe als ik: "light my fire" draai :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Dit is een van mijn van mijn favorieten " silent partner" Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Zowel de muzikale prestaties als de technische kwaliteit van de opnamen van Patricia Barber vinden in Spido ook een oprechte bewonderaar. Maar wat "oude vintage spullen zoals buizenmicrofoon`s" (Pjotr27) betreft... de microfoons in de bovenstaande youtube filmpjes lijken me toch vrij modern. Of vergis ik me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Maar wat "oude vintage spullen zoals buizenmicrofoon`s" (Pjotr27) betreft... de microfoons in de bovenstaande youtube filmpjes lijken me toch vrij modern. Of vergis ik me? Dit zijn dan vast geen opnamen voor een album? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 juli 2014 Author Report Share Posted 9 juli 2014 Mijn vrouw wordt moe als ik: "light my fire" draai :biggrin: Dan zie ik nog liever Diana Krall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Niks mis mee hoor Je mocht willen dat je zo'n vrouw had. En ze kan nog mooier zingen ook! Daar ging het toch om in dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Niks mis mee hoor Je mocht willen dat je zo'n vrouw had. En ze kan nog mooier zingen ook! Daar ging het toch om in dit topic Jongens pas op ze valt wel op meisjes... Maar de microfoons die je hier ziet zijn van een concert, niet van opnames... De opnames worden gemaakt door Jim Anderson. ( Google hem maar even) Patricia is trouwens uiterst toegankelijk, na afloop van een concert komt ze gezellig een wijntje drinken in de bar met het publiek. Fritz de With wilde graag een interview voor Music Emotion, dat werd even in de pauze van het concert in haar kleedkamer opgenomen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 juli 2014 Report Share Posted 9 juli 2014 Hier nog een linkje over de opnames: http://www.jimandersonsound.com/stereophile042001.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Dan zie ik nog liever Diana Krall. Natuurlijk even geluisterd door op de link te klikken, en ja, van het één komt het ander, je blijft dan klikken, en zo ook weer door naar Diana Krall. Toch wel lekker hoor, dat relaxte van haar, en dan heerlijk sloom "erachteraan" zingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 juli 2014 Author Report Share Posted 10 juli 2014 Natuurlijk even geluisterd door op de link te klikken, en ja, van het één komt het ander, je blijft dan klikken, en zo ook weer door naar Diana Krall. Toch wel lekker hoor, dat relaxte van haar, en dan heerlijk sloom "erachteraan" zingen Ik vind het gewoon een lekker wijf (excuseer het taalgebruik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Ik vind het gewoon een lekker wijf (excuseer het taalgebruik). Wie bedoel je? Mevr. Costello-Krall of Mej. Barber? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 juli 2014 Author Report Share Posted 10 juli 2014 Wie bedoel je? Mevr. Costello-Krall of Mej. Barber? Mijn vrouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Mijn vrouw. Ach zo... Ja, daarover kan ik niet oordelen. Hopelijk kan ze ook goed zingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Ik kan ze goed aanhoren maar niet te lang maar dat heb ik oa bij Diana Krall ook. Let it Rain vind ik wel een mooi nummer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 juli 2014 Report Share Posted 10 juli 2014 Geheel tegen mijn stijl ben ik naar Dianne Reeves aan het luisteren ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Patricia Paai ook goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 juli 2014 Report Share Posted 12 juli 2014 Patricia Paai ook goed? Waarvoor? Waartegen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 juli 2014 Author Report Share Posted 12 juli 2014 Waarvoor? Waartegen? Waarheen? (o nee, dat was Mieke Telkamp) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 juli 2014 Report Share Posted 12 juli 2014 Van de Mieke Telkampioenschappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts