Jump to content

Nieuwe WBT connectoren voor mn Rega

stefk
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Heb wederom problemen met 1 van de cinchkes van mn platenspeler

In Gent ga ik er andere laten opzetten, ze werken met WBT

Welke serie raden jullie, welke moet ik  links laten liggen?

Zelf kan ik niet solderen of heb ik de tools niet om een schroefversie te gebruiken

Ik heb ook geen zin om uren te rijden vr een alternatief in een winkel die ik niet ken.

Tanx

stef

Hoi,

Heb wederom problemen met 1 van de cinchkes van mn platenspeler

In Gent ga ik er andere laten opzetten, ze werken met WBT

Welke serie raden jullie, welke moet ik  links laten liggen?

Zelf kan ik niet solderen of heb ik de tools niet om een schroefversie te gebruiken

Ik heb ook geen zin om uren te rijden vr een alternatief in een winkel die ik niet ken.

Tanx

stef

Hoi,

Ik heb overal "Nextgen" RCA pluggen aan zitten.

Daar ben ik dik tevreden over.

Maar of er nog betere of veel slechtere zijn, heb ik niet uitgezocht.

Ze waren wel beter dan de nep WBT's die ik eerst had. Sluiertje verdwenen, zeg maar.

Groet,

Leobus

Welk type, dat wil ik eigenlijk weten :)

De ene nextgen is blijkbaar de andere niet

0102  0110 0114 enz ...

Hoi,

Ik heb twee soorten.

De 0110 Cu en de 0152 Ag.

De laatste gebruik ik niet meer omdat ik alle zilver uit de set verwijderd heb. Ik vind koper net wat lekkerder klinken.

Mijn laatste interlink heeft trouwens verguld koper als geleider. Moet nog inspelen, dus nog geen echte mening. Hoewel.......

Nu al fraai eigenlijk.

Groet,

Leobus

Ik raad iedereen de WBT0114 af. Ik heb zelden zo'n slechte plug gehad en verwerkt. Het is plastic fantastic, gooit een sluier over de muziek en maakt maar matig contact, tenzij je Nextgen RCA print-/chassisdelen op je apparatuur hebt. Ik heb het contactprobleem van deze plug uitvoerig met de vertegenwoordiger gediscussieerd. Er is tot op heden niks aan gewijzigd. Het blijft een waardeloos ding.

De oude WBT0144 is echt 100x beter.

Ik ben over gestapt op Furutech (en de goedkopere kloon van Dynavox). Goede pluggen, goed te verwerken, geen gordijn voor de speakers en ze klemmen als de beste.

Ik raad iedereen de WBT0114 af. Ik heb zelden zo'n slechte plug gehad en verwerkt. Het is plastic fantastic, gooit een sluier over de muziek en maakt maar matig contact, tenzij je Nextgen RCA print-/chassisdelen op je apparatuur hebt. Ik heb het contactprobleem van deze plug uitvoerig met de vertegenwoordiger gediscussieerd. Er is tot op heden niks aan gewijzigd. Het blijft een waardeloos ding.

De oude WBT0144 is echt 100x beter.

Ik ben over gestapt op Furutech (en de goedkopere kloon van Dynavox). Goede pluggen, goed te verwerken, geen gordijn voor de speakers en ze klemmen als de beste.

Die Dynavoxen gebruik ik ook, prima pluggen en minder dan € 5,- p/st.

Heb eindelijk meer info gekregen

Vermits de WBT toch best prijzig zijn wordt er voorgesteld om eventueel de Eichmann Bullets Cu te gebruiken

Secundo

men zou eventueel ook de interne bakabeling vervangen door de Tonar OFC Cu kabel inclusief clips

Wat denken/vinden  jullie van het voorstel?

• Members

Koperen Bullits vind ik zowiezo de mooiste pluggen Stef, als de draad ook koper is!

Is de draad zilver, dan zilveren Bullits gebruiken.

Resume: Eichmann Bullits zijn idd de mooiste pluggen, tenzij je van die achtelijke Next Gen aansluitingen op je phonotrap hebt.

Dan zit je weer te knoeien om een goed contact te maken. Wie dat Next Gen toch ooit bedacht heeft...

Voor wat betreft dat herbedraden, wat voor arm had je ook al weer?

Het is een RB600 Marco

Die Tonar is een koper bekabeling waar de wire clips al aan gemonteerd zijn ...  dus best eichmann koper connectoren

Zoals overal zijn de meningen verdeeld wat betreft toonarm bekabeling de ene zweert bij zilver de ander bij koper

Wat wel een feit is, is dat de toonarm kabel van Rega + clips niet veel soeps is

Weer een Rega upgraden met die interne bekabeling. Volgens mij heb je een P25. Daarin wordt een Klotz kabel toegepast (uit één stuk) en die is beslist goed. Sterker nog, meer dan goed en mooi allround. Een andere bekabeling levert wat mij betreft muzikaal niet zoveel op en wellicht nog het meeste "anders". Ik zou ook de arm niet vervangen voor een betere. Een P25 kun je beter upgraden door iets met de voeding te doen. Zoals de latere modellen een TT-PSU hebben die de motorsturing regelt. Overigens is er ook met een standaard P25 niets mis mee. Mooi element erin en een mooie phonotrap en gaan met die banaan. Ik heb 10 jaar met een P25 gespeeld dus spreek uit ervaring.

Hey karma

Tis de bedoeling om de klotz te houden maar de toch mindere interne te vervangen plus de wankele element clips. Eiichman aan de klotz. Heb al ettelijke jaren een heed voeding, een achroplatter, kuzma clamp. Element benz ace.

De P25 heeft bekabeling uit één stuk vanaf begin tot eind. Dit betekent dat de arm dus ook Klotz is. Volgens mij heeft iedere Rega dat. Je zou dit nog eens kunnen navragen bij Joenit. De clips kun je ook (laten) vervangen als je dat wilt. Ik ken je clamp niet maar pas op met het toevoegen van gewicht aan het plateau. Ik gebruik in mijn all-Rega setp geen clamp. Bij mij klinkt dat het beste. 

Hey karma

Tis de bedoeling om de klotz te houden maar de toch mindere interne te vervangen plus de wankele element clips. Eiichman aan de klotz. Heb al ettelijke jaren een heed voeding, een achroplatter, kuzma clamp. Element benz ace.

Van de P25 is de armbekabeling en de interlink één geheel. De armbekabeling is dus ook Klotz. Volgens mij is bij iedere Rega de gehele bekabeling uit één stuk. Ik gebruik zelf geen clamp omdat dit bij mij het beste resultaat geeft. Ik ken je clamp niet maar je moet oppassen met extra gewicht op het plateau. Je hebt van Michel een Rega clamp en Clearaudio heeft de cleverclamp. Die laatste heb ik nog steeds in mijn bezit.

1 stuk is relatief hoor. De interne wordt verbonden met de klotz zo lijkt het dezelfde kabel maar het is niet zo

Heed is zeker positief. + knop om te wisselen tussen 45 en 33 toeren

Het w een beetje strakker en preciezer allemaal. Geen wereld van verschil maar het viel bij iedereen wel op.

Wat je zegt over de interne armbekabeling geldt voor de meeste fabrikanten. Ik begreep altijd dat Rega het echt uit één stuk heeft. Ik vermoed dat een betere voeding tot een betere gelijkloop leidt en een beter de vibraties van de motor onder controle kan houden. Dan hou je altijd wat meer muziek over. Fijn dat de Heed bevalt.

De armbekabeling van een P25 is niet een geheel. De Klotz kabel zit via een printje in de voet aan de interne bekabeling gesoldeerd. Dat die armbekabeling van Klotz is, kan ik er niet aan zien, maar het is dus zeker geen in een stuk doorlopend stuk koper.

Het bedraden van een Rega arm vergt wat handigheid. Er zit een rubber tule onder in de armbuis, die moet eruit, anders krijg je de draad niet in de buis.  

Het verschil tussen een standaard RB600 met Klotz en eentje met Incognito bekabeling is niet mis. De Descadel heb ik zelf nog niet gehoord, maar ook die schat ik hoger in dan de Klotz. De Klotz is goed, maar het kan veel beter.

Ik ben zelf echter geen fan van de Rega armen. De nieuwe zijn helemaal rampzalig met hun 3-poot voet, maar de oude zijn ook niet alles. Ik vind ze veel te stroef lopen. Als je een Rega vergelijkt met bijv een Linn Basik of Akito, dan heb je met de Linn toch echt wel een veel betere arm. Helaas past zo'n Linn niet 1-op-1 op een Rega draaitafel. De Linn is korter dan de Rega arm.

Een Jelco 9" kan wel en ook die is veel beter dan de Rega arm.

Er zal best beter zijn. Ik denk dat zo'n setje dat Arden heeft beter zal presteren. Maar dan ben je ook een kapitaal kwijt. 

Rega kiest duidelijk hun type geluid. Dat is wellicht aanvankelijk een minder opvallend geluid, maar op de lange duur stoor je jezelf ook aan niets. Omdat ik zelf een Rega set heb, heb ik groot respect voor Rega en hun kunnen om echt muziek uit hun apparatuur te halen. Daar moet je wel wat voor doen, maar als je dat bereikt hebt dan blijft het spul ook staan tot het kapot gaat. Rega stelt de muziek voorop, niks geen hoog, laag of mid, niks geen nadruk op detail, maar het overbrengen van de essentiële muzikale uitdrukking. Tonaal gezien heeft Rega hun apparatuur vaak beangstigend goed voor elkaar. Als dat je aanspreekt dan moet je voor Rega gaan. Voordeel is bij dit soort apparatuur dat je alles kunt draaien zonder dat het ergens (licht) gaat irriteren.

Bij Rega mag je huiverig zijn voor modificaties, tenzij je een anders klinkende draaitafel wilt maken. Als er hele grote verschillen zijn in 30 centimeter armbekabeling dan ben ik huiverig dat het tonale karakter van die bekabeling wellicht ook anders is en meer opvallend. In mijn ervaring help je het karakter van een Rega eerder om zeep dan dat je hem goed doet. Een Rega meer laten horen is heel makkelijk, maar gaat wellicht ten koste van de tonaliteit. Ik prijs Rega omdat zij de weg van de meeste weerstand kiezen.

Ik zie Linn en Rega volkomen gelijkwaardig aan elkaar. Rega bouwt aan de Naiad draaitafel die hun statement zal zijn in "cost no object". Die zou iets van 30.000 pond kosten. Wellicht is die wel goed genoeg.

De beoordelingen van de Rega-armen zijn nogal uiteenlopend.

Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar ik kàn me voorstellen dat Triodedick gelijk heeft:

(...) De Gyro was in eerste instantie evenals de Mycro voorzien van een Rega RB300. Een goed armpje, dat zeker. Maar wat surfen op Ebay bracht een paar oude Ortofon AS212 armen in mijn armen. Leuk om eens mee te experimenteren, dacht ik. Ik ken de Ortofon als winnaar van vele armvergelijkingen in de bladen, in de jaren zeventig (...) Ik moet toegeven dat het nog al schokkend was toen de Rega vervangen was door de Ortofon en op het vinyl werd gezet. De Ortofon tast zoveel beter af dat het bijna degraderend voor de hedendaagse Britse pook is. (...)  

http://www.triodedick.com/configuratie_van_td.htm

Er zal best beter zijn. Ik denk dat zo'n setje dat Arden heeft beter zal presteren. Maar dan ben je ook een kapitaal kwijt.

Rega kiest duidelijk hun type geluid. Dat is wellicht aanvankelijk een minder opvallend geluid, maar op de lange duur stoor je jezelf ook aan niets. Omdat ik zelf een Rega set heb, heb ik groot respect voor Rega en hun kunnen om echt muziek uit hun apparatuur te halen. Daar moet je wel wat voor doen, maar als je dat bereikt hebt dan blijft het spul ook staan tot het kapot gaat. Rega stelt de muziek voorop, niks geen hoog, laag of mid, niks geen nadruk op detail, maar het overbrengen van de essentiële muzikale uitdrukking. Tonaal gezien heeft Rega hun apparatuur vaak beangstigend goed voor elkaar. Als dat je aanspreekt dan moet je voor Rega gaan. Voordeel is bij dit soort apparatuur dat je alles kunt draaien zonder dat het ergens (licht) gaat irriteren.

Bij Rega mag je huiverig zijn voor modificaties, tenzij je een anders klinkende draaitafel wilt maken. Als er hele grote verschillen zijn in 30 centimeter armbekabeling dan ben ik huiverig dat het tonale karakter van die bekabeling wellicht ook anders is en meer opvallend. In mijn ervaring help je het karakter van een Rega eerder om zeep dan dat je hem goed doet. Een Rega meer laten horen is heel makkelijk, maar gaat wellicht ten koste van de tonaliteit. Ik prijs Rega omdat zij de weg van de meeste weerstand kiezen.

Ik zie Linn en Rega volkomen gelijkwaardig aan elkaar. Rega bouwt aan de Naiad draaitafel die hun statement zal zijn in "cost no object". Die zou iets van 30.000 pond kosten. Wellicht is die wel goed genoeg.

Klinkt als een reclame praatje.

Niet toevallig ook aandelen in Rega?