kappa7 Posted 1 augustus 2014 Report Share Posted 1 augustus 2014 Ik ga er verder niet meer op in Spido. Dit topic is van topicstarter. Ik ken Rega goed en wilde wel even reageren op het verhaal van Sodejuu. Stefk moet zijn eigen conclusies maar trekken.sodejuu kennende zit zijn verhaal wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 augustus 2014 Report Share Posted 25 augustus 2014 De beoordelingen van de Rega-armen zijn nogal uiteenlopend. Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar ik kàn me voorstellen dat Triodedick gelijk heeft: http://www.triodedick.com/configuratie_van_td.htm Je kunt de RB250 natuurlijk niet met de RB1000 vergelijken. De RB1000 fietst rondjes om de (dankzij Dick te hoog geprijsde) AS212 en maakt er meteen gehakt van. En de RB900, het lelijke zusje van de 1000, natuurlijk eveneens. Toevallig heb ik een RB900 in de aanbieding voor weinig.... Dus ik kan het weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 Beste Duck-Twacy, Natuurlijk kun je een RB250 wèl met een RB1000 vergelijken! Waarom zou dat niét kunnen, volgens jou? En je opmerking over de (door Dick terecht zeer hoog geprezen*) AS212, is alleen te verklaren uit onkunde. * Een arm kan door een hifi-leverancier hoog worden geprijsd, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij door een eerlijke recensent ook hoog wordt geprezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 Beste Spido, Natuulijk , je kunt ook appels en peren met elkaar vergelijken, maar de semantiek van mijn opmerking lag toch op een ander vlak. Kennelijk ontgaat die jou. Je hebt helemaal gelijk in het feit dat ik van toonarmen weinig verstand heb. Ik weet hoe je ze moet afstellen (min of meer) en gebruiken (kom immers nog uit het eerste vinyl tijdperk). Ik had 10 jaar geleden (of zoiets) graag een AS212 op de kop getikt, maar helaas, Dick had heel ebay.de al leeg gekocht. Toen nog voor een paar tientjes per arm denk ik. Daarna werd het ding de heilige graal voor een bepaald slag audiofielen en werden ze zeldzaam en duur (of werden alleen incomplete exemplaren aangeboden). Overigens zoveel recencenten, zoveel lofzang: "So what did Stage 1 prove? That the RB900 and "Music Maker" really do make music and totally outclass the SME IV to the point where I'd actively discourage people from taking this option". Natuurlijk gewoon iemands 2ct mening http://www.tnt-audio.com/sorgenti/recoveryreview_e.html Mocht je interesse hebben in een RB900, doe een bod Je moet wel de TD160 die er aan vast zit ook opkopen, evenals de Ace. Maar om u te plezieren, blote pics op pag 4 en 5 : http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=8277.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 Duck-Twacy, on 27 Aug 2014 - 11:16 AM, said: Mocht je interesse hebben in een RB900, doe een bod Je moet wel de TD160 die er aan vast zit ook opkopen, evenals de Ace. Zitten er ook nog platen aan vast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 Een kleine 400 schat ik. Sommige zijn geleend. Meen dat ik er zelf 300 heb (allen uit de jaren 70/80, meest pop/rock/new wave). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 augustus 2014 Author Report Share Posted 27 augustus 2014 het w interessant die platen en die RB900, een ace heb ik zelf als ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 het w interessant. Is dat Vlaams ? Grapje, ik tik ook vaak mis, meestal zie ik dat later pas. Een mens kan kan veel fouten gedachteloos corrigeren. Ik weet eigenlijk niet of ik van mijn platen af wil ook al draai ik ze eigenlijk nooit meer. Een soort emotionele waarde. De meeste zijn ook best vaak afgespeeld vroeger (als tiener draaide ik toch veel platen. Wel altijd met liefde en voorzichtig behandeld (geen vingers, niet nat afspelen, alleen de hele kant etc).) Mijn favorieten uit de tijd waren Slade (ben ik mee begonnen), Deep purple, Alice Cooper, Eagles, Poco, CSN met of zonder Y, Young solo, 10CC, Blondie, Santana, Yes, Pink Floyd natuurlijk, Led Zep, en diverse new wave/punk Grappig eigenlijk, kom ik daarmee tot 300? Moet ze toch eens gaan bekijken want ik moet nu iets vergeten zijn. Die arm verkoop ik liever icm de Thorens en element, anders moet ik gaan slopen en dt gaat vast niet goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 het w interessant. is dat Vlaams ? grapje, ik tik ook vaak mis, meestal zie ik dat later pas. Nou, je hebt er in je vorige post nog wel één gemist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 Ja, ouw. Peinlijk weer zech Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 augustus 2014 Author Report Share Posted 27 augustus 2014 effe iets verduidelijken om snel te gaan schrijven we vaak een w met een streepje boven, al tikkend gaat dat niet, en dat betekent wordt, worden, werden enz naargelang de vervoeging ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat jullie dat niet gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 Dus eigenlijk staat er dit: h w í d p e d R, e ã h i z à ... Helder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 Grappig, ontstaan door SMSen wellicht, of bestaat het al langer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 augustus 2014 Author Report Share Posted 27 augustus 2014 Ik schreef dat wordt al schrijvend gebruikt, dus al heeeeeel lang ... ik ben anders wel benieuwd hoe je in een sms een streepje boven de w plaatst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 augustus 2014 Report Share Posted 27 augustus 2014 In Belgie zitten de toetsen anders op het toetsenbord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 augustus 2014 Report Share Posted 28 augustus 2014 In Belgie zitten de toetsen anders op het toetsenbord. Ondersteboven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 28 augustus 2014 Author Report Share Posted 28 augustus 2014 ik sta echt versteld dat jullie dat niet kennen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 augustus 2014 Report Share Posted 28 augustus 2014 ik sta echt versteld dat jullie dat niet kennen ... Tijd voor ontwikkelingshulp, Stef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 augustus 2014 Report Share Posted 28 augustus 2014 Toetsenbord ondersteboven, dat hebben ze in Australië. De Belgen hebben het AZERTY toetsenbord. Zo, ontwikkelingshulp uit Olland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 augustus 2014 Report Share Posted 28 augustus 2014 In Belgie zitten de toetsen anders op het toetsenbord. Ik heb het afgelopen vakantie zelf gezien. Een h zal er ook wel niet opzitten, die kan toch niemand uitspreken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 28 augustus 2014 Author Report Share Posted 28 augustus 2014 qwertie en azert maybe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 29 augustus 2014 Report Share Posted 29 augustus 2014 Ik ben het met Duck-Twacy eens. En natuurlijk kun je een RB250 of RB300 vergelijken met een RB1000, maar het is ook wel duidelijk dat Duck op het kwaliteitsverschil doelt. Zo wordt een RB1000 met de hand vervaardigd en de RB250 en RB300 machinaal. De RB1000 heeft betere lagering en de toleranties zijn lager. De RB1000 heeft betere armbekabeling. Niet voor niets zet Rega een RB250 en RB300 op een instapdraaitafel en komt een RB1000 op een topproduct. Overigens is de RB1000 niet meer de toparm van Rega. Dat is de RB2000 geworden die dienst doet op de nieuwe RP10. Er komt nog een cost no object draaitafel van Rega de Naiad. Ben benieuwd wat men daarop gaat zetten. Het is wat mij betreft idioot te denken dat je een RB250 of RB300 tot een RB1000 maakt door de armbekabeling te vervangen. Overigens lijkt mij het beoordelen van een arm best lastig omdat het resultaat afhangt van het totaal (element, draaitafel, phonotrap). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts