Jongensdroom Posted 24 juli 2014 Author Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Altijd blijven lachen Jacques Link to comment
Tubejack Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Altijd blijven lachen Jacques Dat weet ik Wil. Soms ben ik ook triest, zoals gisteren tijdens de nationale rouwdag. Het voelt héél dichtbij mijn dochter en schoonzoon hadden makkelijk is dat toestel kunnen zitten. Verdriet en vreugde horen bij elkaar. Ik vond het indrukwekkend, mooi en eervol gedaan zoals de slachtoffers van MH17 werden binnengehaald. Vandaag is er weer een stoet, maar dan met maar 72 auto's. Link to comment
Jongensdroom Posted 24 juli 2014 Author Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen De dag daarvoor had ik een uitvaart van een vriend. Twee F-16's kwamen over als afscheid. Gisteren heb ik foto's gemaakt van de lange rij lijkauto's en de heli die er boven hing. Het was erg indrukwekkend. Link to comment
stefk Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ik had gisteren, weliswaar achter de laptop, toch eerder een dubbel gevoel bij dat permanent fotograferen en applaudiseren Mijn emoties gingen alle kanten uit. Heel overweldigend allemaal Ik was in Frankrijk toen het gebeurde en had geen krant, enkel een flard nieuws in een banner, tot ik de kranten doornam en de posts van Gerald op FB Lezen dat gezinnen integraal zijn omgekomen, very heavy Link to comment
Marcel Dali Posted 24 juli 2014 Report Share Posted 24 juli 2014 Dat doet het niet, de weergave van een luidspreker kan wel veranderen met een andere versterker. Daar kan ik het misschien mee eens zijn. Mijn idee is dat als de versterker A goed is en B is dat ook dan zou je geen verschil mogen horen. Maar er zijn wellicht nieuwe inzichten dat de ene luidspreker versterkercombi zich toch wel eens anders zou kunnen gedragen dan de andere combinatie. Dat is iets waar ik meer van wil weten. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 juli 2014 Report Share Posted 24 juli 2014 Een buizenversterker van pakweg 30W op een PMC luidspreker of een krachtige solidstate op dezelfde luidspreker zal wel een andere weergave opleveren, zeker als er in een grotere ruimte wordt gespeeld Wat bedoel je met "versterker is goed" Marcel? Gisteren heb ik per toeval naar een supernait2 en een Rega Elicit-r geluisterd op dezelfde luidsprekers. Beide mooie versterkers maar toch wel met een andere signatuur hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 24 juli 2014 Report Share Posted 24 juli 2014 Kwestie van uitproberen, dan kom je er snel achter hoe groot de verschillen zijn. Een paar eigen ervaringen: mijn 1e paar Martin Logans had ik in de winkel beluisterd met een versterker van Accuphase - prachtig! Thuis op de Quad - hopeloos. Na lang zoeken Pass Labs gevonden - schitterend! Ander voorbeeld: met een vriend een nieuwe set gezocht en uitgekomen op speakers van Audio Physic, aangesloten op een topversterker van Primare - kippenvel! Het totaal zat echter boven budget, dus geprobeerd met een iets goedkopere versterker van Musical Fidelity - wat een afknapper. Toen een nog goedkopere van Primare - weer kippenvel! In de genoemde voorbeelden waren het allemaal goede versterkers met voldoende vermogen, maar de eindresultaten verschilden hemelsbreed. Kortom: een goede match tussen luidspreker en versterker is essentieel en duurder is niet altijd beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ik had gisteren, weliswaar achter de laptop, toch eerder een dubbel gevoel bij dat permanent fotograferen en applaudiseren Dat vond ik ook uiterst merkwaardig Stef. Alsof vermoord zijn een perstatie is.... en van wie dan wel? Daar past slechts stilte. Merkwaardig volkje toch die Nederlanders. Link to comment
stefk Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen In België zou het niet anders zijn Peter Link to comment
thingman Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Het zijn gewoon momentane uitingen van emotie, toch, Pjotr? Net als die van anderen, die het liefst willen dat we naar het oostfront gaan afmarcheren. Stil worden is er ook zo een. Link to comment
stefk Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen kWeet dat wel Toine dat eenieder het op zijn manier uit maar op mij kwam het nogal vreugdevol over, de expressie ervan bedoel ik het blijven verschrikkelijke gebeurtenissen die je je 20j na datum nog levendig kan herinneren als men eens de vraag stelt : "Waar was je toen vlucht MH17 werd neergehaald?" Link to comment
goodtube Posted 24 juli 2014 Report Share Posted 24 juli 2014 Daar kan ik het misschien mee eens zijn. Mijn idee is dat als de versterker A goed is en B is dat ook dan zou je geen verschil mogen horen. Maar er zijn wellicht nieuwe inzichten dat de ene luidspreker versterkercombi zich toch wel eens anders zou kunnen gedragen dan de andere combinatie. Dat is iets waar ik meer van wil weten. Marcel Dag marcel, Wat ik een beetje bedoel is dit: ik dacht dat mijn versterker goed was en mijn speakers ook. Toch miste ik wat. Met aanpassingen in dezelfde versterker bleken de luidsprekers er op vooruit te gaan. Zodanig dat je van een situatie komt waarbij je dacht er moet een subwoofer bij, tot een situatie waarbij dat dan niet nodig blijkt te zijn. En toch was de versterker al best goed. Wanneer je dus naar luidsprekers luistert en je vindt er het een en ander van, hoeven die luidsprekers niet direct de oorzaak te zijn van onvermogen. Er zijn testen in de bladen te lezen waarbij luidsprekers van een paar duizend worden aangesloten op een versterker van een ton. Is dat scheef? Tuurlijk. Ik vind dat echter als test best zinvol, je komt er dan wel achter wat zo'n weergever kan. En zo'n versterker bewijst dan ook zijn meerwaarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 juli 2014 Author Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Dat vond ik ook uiterst merkwaardig Stef. Alsof vermoord zijn een perstatie is.... en van wie dan wel? Daar past slechts stilte. Merkwaardig volkje toch die Nederlanders. Voor mijn gevoel was het een teken van respect voor de perfecte organisatie. Op het vliegveld werd geklapt voor de militairen. Link to comment
Jongensdroom Posted 24 juli 2014 Author Report Share Posted 24 juli 2014 Daar kan ik het misschien mee eens zijn. Mijn idee is dat als de versterker A goed is en B is dat ook dan zou je geen verschil mogen horen. Maar er zijn wellicht nieuwe inzichten dat de ene luidspreker versterkercombi zich toch wel eens anders zou kunnen gedragen dan de andere combinatie. Dat is iets waar ik meer van wil weten. Marcel Meten is (nog niet alles) weten; Ik weet dat dit soort zaken je bezig houden Marcel en goed dat je het aankaart. Volgens een vriend, die al honderden versterkers in huis heeft gehad, zijn de onderlinge verschillen tussen transistorversterkers klein. De verschillen tussen genoemde versterkers en buizenversterkers zijn een stuk groter. Hij heeft mij eens een aantal essentiële verschillen laten horen. Voor mij waren die zo groot, dat ze een luidspreker kunnen maken of breken. Daarom wordt er ook altijd over een match gesproken. Ik weet ook dat veel technici bovenstaand verhaal niet geloven. Misschien is er iemand in je omgeving (winkel?) die je wat verschillen kan laten horen. Gisteren las ik een interview met de ontwerper van Dali. Hij zegt: een rechte frequentie karakteristiek zegt helemaal niets over de klank. Juist het scheidingsfilter is heel erg bepalend. Ik weet dat de ontwerper van mijn ls daar eindeloos mee bezig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Voor mijn gevoel was het een teken van respect voor de perfecte organisatie. Op het vliegveld werd geklapt voor de militairen. Ok, snap hem. En onderweg voor de chauffeurs van de perfecte rouwstoet dan. Toine zijn uitleg is plausibeler vind ik. Link to comment
mumsoft Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ja, je staat daar, en wat moet je dan? Een beetje gaan grienen, past het best, maar kom op, we zijn en blijven nuchtere Hollanders. Dan is klappen zo gek nog niet, Méér kun je niet doen. Ook al is het nog zo onbeholpen. Link to comment
Pjotr Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Jah, gewoon stil zijn is kennelijk te moeilijk........... Link to comment
Jongensdroom Posted 24 juli 2014 Author Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Jah, gewoon stil zijn is kennelijk te moeilijk........... Ik kan me niet voorstellen dat iemand met klappen, kwade bedoelingen heeft gehad. Link to comment
Pjotr Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ik kan me niet voorstellen dat iemand met klappen, kwade bedoelingen heeft gehad. Dat zegt toch ook niemand. Dat maak jij er nu weer van. Toine verwoordde het naar mijn idee prima. Link to comment
spido Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Jah, gewoon stil zijn is kennelijk te moeilijk........... Vroeger leerden de kinderen dat op school, en vaak ook nog in de kerk. Maar als een kind tegenwoordig wat rustig of stil van aard is, wordt er al heel snel een orthopedagogisch behandelingsplan opgesteld... Link to comment
Jongensdroom Posted 24 juli 2014 Author Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ik zit nu te relativeren en ik moet zeggen, dat bevalt prima. Dat zegt toch ook niemand. Dat maak jij er nu weer van. Link to comment
Pjotr Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ik zit nu te relativeren en ik moet zeggen, dat bevalt prima. Tja, wat je nu relativeren noemt, noemt met hier in het dorp "Woord-ping-pong". 'Tis leuk tijdverdrijf maar meer ook niet Link to comment
Duck-Twacy Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ja, je staat daar, en wat moet je dan? Een beetje gaan grienen, past het best, maar kom op, we zijn en blijven nuchtere Hollanders. Dan is klappen zo gek nog niet, Méér kun je niet doen. Ook al is het nog zo onbeholpen. Vloog dinsdag naar Stansted en kwam langs gate 3 waar de bloemen liggen. Heb even gekeken en dan krijg ik toch ook even moeilijk als ik sommige boodschappen op briefjes met beertje etc lees. Vanavond vlieg ik weer terug. Link to comment
thingman Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Vroeger leerden de kinderen dat op school, en vaak ook nog in de kerk. Maar als een kind tegenwoordig wat rustig of stil van aard is, wordt er al heel snel een orthopedagogisch behandelingsplan opgesteld... Ja, en als zijn activiteit wat bovengemiddeld is wordt er preventief Ritalin in gestopt. We zijn goed bezig tegenwoordig, met een volmaakt vlak maaiveld te creëren. Link to comment
TL 200 Posted 24 juli 2014 Share Posted 24 juli 2014 · Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Hidden 26 juli 2014 - Topic schonen Ja, en als zijn activiteit wat bovengemiddeld is wordt er preventief Ritalin in gestopt. We zijn goed bezig tegenwoordig, met een volmaakt vlak maaiveld te creëren. "We don't need no education" Link to comment
Recommended Posts